آموزش خرید گیم پس ایکس باکس – چگونه گیم پس بخریم

آموزش خرید گیم پس ایکس باکس – چگونه گیم پس بخریم

اگر قصد خرید مستقیم بازی‌های ایکس باکس را ندارید، گیم پس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود که امکان دسترسی به صدها بازی را تنها با پرداخت حق اشتراک آن، میسر می سازد. در این مقاله قرار است به آموزش خرید گیم پس ایکس باکس بپردازیم و مزایا و معایب روش‌های مختلف را بررسی کنیم (۳ روش برای خرید گیم پس وجود دارد).

اگر با خود گیم پس آشنا نیستید، تعریف زومیت درباره گیم پس نیز جالب است و مطالعه آن خالی از لطف نیست:

گیم‌پس یکی از سرویس‌های اشتراکی مایکروسافت برای گیمرها است. این سرویس امکان دسترسی به صدها عنوان بازی مختلف را یک‌جا ارائه می‌دهد و بدین‌ترتیب نیازی نیست بازی‌ها را جداگانه خریداری کنید.

امکان خرید گیم‌پس به‌صورت دوره‌ای وجود دارد و به‌عنوان مثال می‌توانید این سرویس را برای یک‌ماه تا یک سال خریداری کنید. بدین‌ترتیب در این دوره می‌توان به‌طور نامحدود همه‌ی عناوین منتشر شده در سرویس گیم‌پس را بازی کنید.

روش های خرید گیم پس

در واقعیت تمام روش‌ها خروجی یکسانی دارند و سرویس گیم پس برای شما فعال می شود اما با توجه به تحریم ها و عدم دسترسی به حساب های بانکی بین المللی، برخی روش ها نیازمند پیشنیازهایی هستند که ممکن است یکی از این موارد برای شرایط شما بهتر و برای شخص دیگر، روش دیگری مناسب باشد (در نظر داشته باشید که پس از فعالسازی گیم پس، هیچ برتری در نوع و روش فعالسازی آن وجود ندارد). روش هایی که در حال حاظر در ایران اجرا می شود عبارتند از:

  1. خرید با ورود به اکانت ایکس باکس توسط شخص یا مجموعه ی واسط
  2. خرید با گیفت کارت ایکس باکس
  3. خرید با کد گیفت کارت گیم پس ایکس باکس

به ترتیب ۳ روش بالا را شرح می دهیم تا برای پرداخت این حق اشتراک، روشی که برای شخص شما مناسب تر باشد را انتخاب برگزینید.

خرید گیم پس با ورود به اکانت XBOX

در این روش، شخص یا شرکتی که در این حوزه فعالیت دارد، وارد اکانت XBOX شما شده و از طریق حساب های بانکی که در اختیار دارند، هزینه ی فعالسازی گیم پس ایکس باکس را پرداخت می کند. این روش مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

مزایا

  • در برخی ریجن ها این روش ممکن است ارزانتر باشد (در مقایسه با روش بعدی که با خرید گیفت کارت ایکس باکس انجام می شود)
  • نیاز به انجام کاری از جانب شما نیست و فقط کافی است اطلاعات اکانت xbox را در اختیار شخص پرداخت کننده قرار دهید (پس از انجام، این اطلاعات قابل تغییر است)

معایب

  • از آنجایی که این عملیات توسط شخص پرداخت کننده باید انجام شود، مدت زمان انجام آن به مجموعه ای که انتخاب می کنید بستگی دارد و نسبت به روش بعدی کمی کندتر است.
  • اطلاعات اکانت خود را باید در اختیار ارائه دهنده قرار دهید. با وجود اینکه اطلاعات حساسی در اکانت ایکس باکس شما وجود ندارد اما برخی با این مسئله مشکل دارند و به همین دلیل در بخش معایب لازم به ذکر بود.

با توجه به اینکه در این روش نیاز به انجام کار از سمت شما نیست، نیاز به آموزش خاصی هم ندارد.

خرید با روش پرداخت هزینه از طریق گیفت کارت ایکس باکس

در این روش هزینه ی حق اشتراک گیم پس را از موجودی اکانت‌تان پرداخت میکنید. یعنی ابتدا با خرید گیفت کارت ایکس باکس اکانت خود را شارژ کرده و پس از آن اقدام به خرید گیم پس می‌کنید (روش آن در ادامه گفته شده است). ابتدا به مزایا و معایب این روش بپردازیم:

مزایا

  • با توجه به اینکه خرید گیفت کارت ایکس باکس معمولا به صورت آنی قابل انجام است، فرایند خرید گیم پس نیز توسط شخص شما و در همان لحظه می تواند صورت گیرد و تاخیر و انتظاری نخواهید داشت.
  • اطلاعات خود را در اختیار شخص یا گروه دیگری قرار نمی دهید.

معایب

  • فرایند ردیم یا همان شارژ اکانت از طریق گیفت کارت ایکس باکس باید توسط شما انجام شود که ممکن است برای برخی افراد خوشایند نباشد.
  • فرایند سفارش و خرید حق عضویت گیم پس توسط شما باید ثبت شود
  • ممکن است نسبت به خرید مستقیم گران تر باشد (در برخی ریجن ها این احتمال وجود دارد)

آموزش ردیم گیفت کارت ایکس باکس و خرید گیم پس

اگر تصمیم دارید که با این روش اقدام به خرید نمایید، فرایند استفاده از گیفت کارت ایکس باکس ۲ نکته ی مهم دارد:

  1. IP که با آن برای استفاده از گیفت کارت اقدام میکنید
  2. آدرس محل سکونت ثبت شده در سایت XBOX

این دو مورد را با ذکر یک مثال توضیح می دهیم:

اگر اکانت شما برای مثال از ریجن ترکیه باشد (ترکیه فقط یک مثال است و این توضیحات برای تمام ریجن ها صدق می کند)، آی پی شما حتما باید از این کشور باشد. یعنی نمی توانید برای استفاده از گیفت کارت ایکس باکس ترکیه از IP انگلستان استفاده کنید. سایت گیفت برگ نیز در درباره ی مثال ما (گیفت کارت ایکس باکس ترکیه) گفته است :

در زمان استفاده از این گیفت کارت، لازم است آی پی شما از کشور ترکیه باشد (آی پی معتبر). بر خلاف بسیاری از دیگر برندها شما نمی‌توانید با یک آی پی از کشوری دیگر، گیفت کارت ایکس باکس ترکیه را ردیم کنید و از آنجایی که دسترسی به IP کشور ترکیه کمی پیچیده است، اگر محصول خود را از گیفت برگ تهیه کرده‌اید، می‌توانید درخواست شارژ اکانت خود را به پشتیبان‌ها اعلام کنید تا این فرآیند توسط تیم پشتیبانی گیفت برگ و به رایگان برای اکانت شما انجام شود.

بنابراین پس از تغییر IP مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد آدرس redeem.microsoft.com شوید و لاگین کنید.
  2. در صفحه ی باز شده اگر داخل پرانتز کشور ریجن شما ثبت شده بود، یعنی اطلاعات آدرس اکانت شما درست است و فقط کافی است کد گیفت کارت را در فیلد نمایش داده شده وارد کنید و تمام، موجودی اکانت شما شارژ می شود.

اما اگر اکانت شما مربوط به ترکیه باشد و در داخل پرانتز کشور دیگری نوشته شده (ایران یا هر کشوری غیر از ترکیه) باید مراحل زیر را دنبال کنید تا اطلاعات آدرس به درستی وارد شود:

از بخش منو گزینه Address Book را انتخاب کرده و اطلاعات آدرس را تکمیل کنید (آدرس فیک را می‌توانید از سایت های Fake Address دریافت کرده و بر اساس ریجن اکانت‌تان وارد نمایید).

خرید گیم پس با گیفت کارت گیم پس

روش سوم که روز به روز درحال کمرنگ تر شدن است، خرید مستقیم گیفت کارت گیم پس است که دلیل کمتر دیده شدن این نوع از گیفت کارت ها را در بخش معایب توضیح داده ایم:

در این روش همانند گیفت کارت ایکس باکس که برای افزایش موجودی اکانت XBOX مورد استفاده قرار می‌گیرد، می توانید کد را در بخش مربوطه وارد کنید تا بصورت مستقیم اشتراک گیم پس برای شما فعال شود ( تمام مراحل انجام دقیقا مثل آموزش قبل است).

مزایا

  • مانند به روش دوم، نیاز به شارژ اکانت و پرداخت حق عضویت از طریق موجودی نیست (بصورت مستقیم گیم پس برای شما فعال می شود)
  • نیاز به ارائه اطلاعات ندارد و خود شخص می تواند این فرایند را انجام دهد

معایب

  • در بسیاری از ریجن ها مثل ترکیه این نوع از گیفت کارت ها کمیاب هستند
  • به واسطه کمیاب تر بودن آن، قیمت بیشتری دارند

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل