نکات مهم ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی + معرفی ۵ سایت

نکات مهم ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی + معرفی ۵ سایت

برای ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی باید به سراغ کدام سایت‌ها برویم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به این سوال، با نکاتی که باید در مورد ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی بدانید، آشنا شویم.

یکی از موضوعات مهم در فروشگاه‌های آنلاین، ایجاد محتوای جذاب است. مطمئنا شما نیز می‌خواهید از رقبای خود در زمینه فروشگاه آنلاین پیشی بگیرید، تا کاربران ترغیب به خرید از شما شوند. برای ایجاد یک محتوای خاص، لازم است تمرکز خود را روی تصاویر محصول بگذارید. بدون شک تصاویر محصولات نقش موثری در تصمیم‌گیری مشتریان برای خرید دارد. شاید پیش آمده است که بخواهید از یک محصول عکس بگیرید، اما مطمئنا می‌دانید که این کار می‌تواند دشوار و زمان‌بر باشد.

همچنین این کار علاوه‌بر این که نیاز به تخصص دارد، می‌تواند هزینه‌های زیادی برای شما به همراه داشته باشد. امروزه هوش مصنوعی کمک زیادی به ساخت عکس محصول می‌کند. در واقع با استفاده از این تکنولوژی شما قادر به ساخت سریع عکس‌های حرفه‌ای بدون هیچ هزینه‌ اضافی خواهید بود. اما در زمینه ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی نکات زیادی وجود دارد که در ادامه این مطلب پلازا به آن‌ها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

۵ سایت ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی

اگر سری به اینترنت بزنید، متوجه می‌شوید که چندین سایت برای ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی وجود دارند. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که کدام یک از این سایت‌ها به درد می‌خورند؟ باید گفت که این موضوع که کدام یک از هوش مصنوعی‌ها گزینه بهتری هستند، به سلیقه و نیاز‌های شما بستگی دارد.

۱. هوش مصنوعی رایگان ساخت عکس محصول Pixelcut

ساخت تصویر محصول با هوش مصنوعی

این هوش مصنوعی، با توجه به عکس یا توصیف شما، سبک‌های مختلفی را به ارائه می‌دهد، تا بتوانید تصاویر زیبایی از محصول خود تولید کنید. حتی تصویر اولیه‌ای که به هوش مصنوعی می‌دهید، می‌تواند دارای بک‌گراند باشد. زیرا Pixelcut تنها با چند کلیک قادر به حذف اشیای اضافه صحنه و عکس پس‌زمینه است. از مزیت‌های مهم آن می‌توان به نسخه موبایل اشاره کرد، همچنین به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که سایت این هوش مصنوعی برای کاربران ایرانی مسدود است، بنابراین برای استفاده از آن نیاز به تغییر IP خواهید داشت.

۲. ابزار ساخت تصویر Wondershare Virtulook

Wondershare Virtulook یکی دیگر از ابزار‌هایی به شمار می‌رود که قادر به ایجاد عکس محصول با هوش مصنوعی است. با این سایت می‌توان به راحتی تصاویر منحصربه‌فردی را خلق کرد. نحوه کار این هوش مصنوعی بسیار ساده است، شما باید با بارگذاری تصویر در سایت یا با استفاده از پیام، عکس محصول مورد نظرتان را تولید کنید. مسدود نبودن این سایت برای کاربران ایرانی، یکی از مزایای مهم آن محسوب می‌شود. اما دقت داشته باشید که این ابزار تنها اجازه ایجاد ۴۰ تصویر رایگان را به کاربران می‌دهد.

۳. Booth AI؛ بهترین هوش مصنوعی ساخت عکس

یکی از بهترین سایت‌هایی که می‌توانید برای ویرایش تصویر محصول با هوش مصنوعی روی آن حساب کنید، Booth AI است. هنگامی که یک تصویر اولیه از محصول خود در آن بارگذاری کنید، هوش مصنوعی از آن الهام گرفته و تصاویر مناسب و جذابی را ارائه می‌دهد. همچنین قابلیت دستور در این ابزار به شما اجازه می‌دهد که نیاز خود را به آن اعلام کنید. Booth AI در ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی بسیار سریع و خلاق عمل می‌کند. اما شما تنها می‌توانید به صورت آزمایشی و محدود، از آن به صورت رایگان استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

۴. Flair؛ هوش مصنوعی برای ایجاد تصویر محصول

می‌توان هوش مصنوعی Flair را یکی از بهترین‌ها برای ساخت عکس محصول دانست. شما می‌توانید با استفاده از آن تا ۳۰ عکس ابتدایی را به صورت رایگان تولید کنید. پس از آن، اگر به ادامه استفاده از این ابزار تمایل داشتید، باید حق اشتراک آن را خریداری کنید. اگر می‌خواهید نتیجه مطلوبی از این سایت بگیرید، دقت کنید که تصویر ورودی باید با کیفیت و شفاف باشد. با توجه به تنوع سبک‌های آن، مطمئنا قادر به ایجاد تصاویر مورد نظر خود خواهید بود. همچنین حق انتخاب زیادی برای محل قرارگیری، رنگ، اندازه و مواردی از این قبیل دارید.

۵. Mokker.ai؛ پلتفرم قدرتمند ایجاد تصاویر

بدون شک می‌توان این سایت را به عنوان یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی معرفی کرد. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، تصاویر تبلیغاتی حرفه‌ای از محصول خود تولید کنید. با ترکیب شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های پیشرفته، امکان ساخت تصاویر با کیفیت به صورت خودکار وجود دارد. با توجه به تنوع سبک‌های تبلیغاتی در این سایت، این تصاویر می‌توانند برای محصولات مختلف ایجاد شوند. کیفیت و تنوع بالای تصاویر به شما اجازه می‌دهد که  تبلیغات موثری را برای محصولات خود به وجود آورید.

هوش مصنوعی چگونه ویرایش تصاویر را برای فروشگاه‌ها آسان می‌کند؟

استفاده از هوش مصنوعی، مزایای متعددی برای ساخت تصاویر محصولات دارد و امکانات بسیاری را برای داشتن تصاویری جذاب و متفاوت، فراهم می‌کند. در ادامه به برخی از قابلیت‌هایی که با به‌کارگیری هوش مصنوعی ایجاد می‌شود، اشاره کردیم.

ایجاد پس‌ زمینه

می‌توان گفت که این روش یکی از ساده‌ترین راه‌های ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی به شمار می‌رود. شما با استفاده از دستورات ساده، قادر به ایجاد پس‌زمینه‌های مختلف خواهید بود. می‌توانید از آن‌ها در خلاقیت‌های گرافیکی خود استفاده کرده و عکس‌های شگفت‌انگیزی را خلق کنید. یکی از نکات مهمی که در ویرایش تصویر محصول با هوش مصنوعی وجود دارد، پاک کردن پس‌ زمینه اصلی قبل از ایجاد پس‌زمینه جدید است. همچنین باید کیفیت خروجی تصویر را بررسی کنید، این کیفیت می‌تواند تا ۴۰۹۶ پیکسل ارتقا پیدا کند.

تولید برچسب و استیکرهای جذاب

این قابلیت هوش مصنوعی شباهت زیادی به مورد قبلی دارد، در واقع می‌توان انواع نسخه‌های برچسب را تولید کرد. توجه داشته باشید که هوش مصنوعی‌های مولد هنوز قادر به ایجاد یک متن خاص به طور کامل نیستند. به طوری که تنها می‌توانند ۴ تا ۵ حرف خاص را مدیریت کنند. در صورت وجود متن‌های اضافه، احتمال نا‌مفهوم بودن آن‌ها وجود خواهد داشت. همچنین این ابزار‌های هوش مصنوعی هنوز نمی‌توانند اشیای مختلف را در پس‌زمینه‌های شفاف ایجاد کنند. بنابراین تنها راهی که برای استفاده از برچسب‌ها‌ی تولید شده وجود دارد، حذف پس‌زمینه است.

همچنین بخوانید :

ایجاد خلاقیت با تصویر ورودی

در موارد قبلی از ورودی متن برای تولید خروجی تصویر استفاده می‌شود. برخی ابزار‌ها به شما این امکان را می‌دهند که از ترکیب یک تصویر و یک دستور، به عنوان ورودی ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی استفاده کنید. اگر می‌خواهید برای عکس محصول خود یک قالب گرافیکی سفارشی ایجاد کنید، می‌توانید این ایده را به کار بگیرید. یکی از مشکلات احتمالی که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که ابزار هوش مصنوعی تنها ورودی تصویر را تغییر می‌دهد و خلاقیت حاصل از یک محصول نیست. در نظر داشته باشید که تصویر در پلتفرم‌های تبلیغاتی باید دارای محصول خاصی باشد، در غیر این صورت، غیر قابل قبول خواهد بود.

پوشیدن محصول به عنوان مدل

اگر یک تصویر ورودی از بخش مد دارید، ویرایش تصویر محصول با هوش مصنوعی به شما این امکان را می‌دهد که آن را به عنوان یک مدل مجازی استفاده کنید. با توجه به تجزیه و تحلیل‌های انجام شده، می‌توان گفت تصاویری که مدل‌ها را به تصویر می‌کشند، قابلیت تبدیل بیشتری دارند. در‌ حال حاضر ایجاد یک مدل با استفاده از هوش مصنوعی بسیار ساده است. به طوری که شما حتی می‌توانید ظاهر، سن و دیگر ویژگی‌های آن را تغییر دهید. البته در نظر داشته باشید که ممکن است تغییراتی در نتیجه تصویر ورودی با محصول وجود داشته باشد. درست است که شباهت زیادی از نظر نوع دارد، اما یک محصول خاص نیست. بنابر‌این ممکن است این تصاویر برای تبلیغات قابل استفاده نباشند.

ساخت تصویر محصول با توضیحات

شاید بار‌ها پیش آمده باشد که هیچ تصویری از محصول ندارید، اما می‌توانید توضیحاتی در مورد آن ارائه دهید. در چنین شرایطی استفاده از این گزینه برای تولید عکس محصول با هوش مصنوعی، بهترین راه است. برای این کار تنها نیاز است توضیحاتی راجع به محصول، به عنوان ورودی به هوش مصنوعی داده و عکس مورد نظر خود را به راحتی دریافت کنید. با این حال در این بخش نیز متوجه خواهید شد که هوش مصنوعی مولد هنوز قادر به ایجاد تصویر یک محصول خاص نیست.

همچنین بخوانید :

ایجاد توضیحات از تصویر محصول

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که هوش مصنوعی در پیش روی شما قرار می‌دهد ایجاد توضیحات با استفاده از عکس است. در واقع شما می‌توانید از هوش مصنوعی دقیقا برعکس مورد قبلی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر تصویری از یک محصول دارید که نیاز به شرحی از آن دارید، می‌توانید یک توضیح متنی دریافت کنید. سپس می‌توانید آن را به عنوان توضیحات محصول، کلمات کلیدی و تبلیغات پردازش کنید. البته باید به این موضوع دقت داشته باشید که متن خروجی دقیق باشد. ممکن است متن تولید شده از نظر واقعی چندان مناسب نباشد، بنابراین بهتر است قبل از استفاده آن را مورد بررسی قرار دهید.

حدس تصویر پیش‌رو

گاهی لازم است برخی تصاویر محیطی افقی و عمودی را به صورت مربع گسترش دهید. به عنوان مثال محصول یک کاناپه را در نظر بگیرید و فرض کنید تصویر در کل اتاق نشیمن تنظیم شده است. در این مواقع می‌توانید از این گزینه برای ویرایش تصویر محصول با هوش مصنوعی استفاده کنید. این ابزار هوش مصنوعی برای این که از وجود نوارهای سفید و خالی در تصویر ویرایش شده جلو‌گیری کند، صحنه های از دست رفته را نمونه می‌کند. در این کار هیچ مزاحمتی برای محصول اصلی به وجود نمی‌آید و تنها بقیه صحنه تصویر را حدس می‌زند. استفاده از این نوع تصاویر در تبلیغات، هیچ محدودیتی ندارد و می‌توانید به راحتی از عکس محصول با هوش مصنوعی استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

افزایش وضوح تصاویر کوچک

یکی از مشکلات اصلی در عکس محصول، وضوح غیر استاندارد و نامناسب آن است. اما تکنولوژی ویرایش تصویر محصول با هوش مصنوعی به شما این امکان را می‌دهد که وضوح تصاویر کوچک پیکسلی را تنها با چند کلیک تنظیم کنید. یکی از مواردی که همواره باید در تبلیغات رعایت کنید، انتخاب وضوح مناسب برای تصاویر است. در واقع با قرار دادن آن‌ها در حالتی که پلتفرم‌های تبلیغاتی نیاز دارند، می‌توانید حصولات خود را به بهترین شکل تبلیغ کنید. شما می‌توانید این ویژگی را به صورت خودکار در تمام تصاویر قالب ایجاد شده، به کار بگیرید.

حذف پس‌زمینه

یکی از استانداردها و الزامات کانال‌های تبلیغاتی برای تصاویر محصولات، پس‌زمینه سفید است. این پس‌زمینه باید کاملا سفید بوده و فاقد هرگونه عناصر منحرف کننده باشد. برخی مواقع رنگ‌ پس‌زمینه یک عکس، غیر قابل قبول است، شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید این رنگ‌ها را به راحتی با سفید جایگزین کنید. همچنین در ساخت عکس محصول با هوش مصنوعی امکان حذف عناصر متنی یا گرافیکی مختلف وجود دارد. در نتیجه، این ابزار هوش مصنوعی در زمینه محصولات فروشگاه، بسیار کاربردی است. شما می‌توانید تصاویر جذاب و بدون ایراد از محصول خود ایجاد کرده و مشتریان زیادی جذب کنید.

حذف واترمارک

پیش از این پاک کردن واتر ‌مارک تصاویر، بسیار دشوار و وقت‌گیر بود. اما در عکس محصول با هوش مصنوعی، دیگر نیازی به حذف دستی واتر‌مارک تصویر نیست. برای حذف واترمارک تمام تصاویر محصول خود، شما می‌توانید از آن به صورت انبوه و خودکار نیز استفاده کنید. بسیاری از پلتفرم‌های تبلیغاتی عکس محصول را به دلیل وجود واتر‌ مارک رد می‌کنند. اما حال که با این ابزار آشنا شدید، مطمئنا تصاویر محصول شما در این پلتفرم‌ها قبول خواهد شد. برای این کار تنها کافیست یک واتر‌مارک را تگ کنید، در این صورت هوش مصنوعی می‌تواند آن را در بقیه تصاویر پیدا کرده و حذف کند.

همچنین بخوانید :

نتیجه گیری

در این مطلب با نحوه تولید عکس محصول با هوش مصنوعی آشنا شدید. ابزار‌های هوش مصنوعی همواره درحال پیشرفت و توسعه هستند. حال شاهد به کارگیری آن در ویرایش عکس‌های محصولات هستیم که تبلیغات را برای فروشگاه‌ها آسان‌تر کرده است. در واقع شما می‌توانید مشتریان را به بهترین شکل با محصول خود آشنا کنید. این ابزار‌ها از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و تکنیک‌های پردازش تصویر برای خلق تصاویر کمک می‌گیرند. سایت‌هایی که معرفی کردیم، بهترین گزینه‌ها برای ویرایش تصویر محصول با هوش مصنوعی هستند. با به‌کارگیری هر کدام از آن‌ها می‌توانید عکس‌های مد‌ نظر خود را آماده کنید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل