فیلم میلیونر زاغه نشین (Slumdog Millionaire) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم میلیونر زاغه نشین (Slumdog Millionaire) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم میلیونر زاغه نشین یک فیلم درام بریتانیایی محصول 2008 است. برای آشنایی بیشتر با فیلم Slumdog Millionaire 2008 تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فیلم سینمایی میلیونر زاغه نشین اقتباسی از رمان پرسش و پاسخ (2005) اثر نویسنده هندی ویکاس سواراپ (Vikas Swarup) است. این فیلم داستان جمال مالک 18 ساله از محله های فقیر نشین جوهو بمبئی را روایت می‌کند. ژانر فیلم سینمایی میلیونر زاغه نشین درام، عاشقانه و جنایی است. با بازی دو پاتل (Dev Patel) در اولین فیلم خود در نقش جمال و فیلمبرداری آن در هند، فیلم توسط دنی بویل (Danny Boyle) کارگردانی شد. با نویسندگی سیمون بوفوی (Simon Beaufoy) و تولید شده توسط کریستین کولسون (Christian Colson)، با لاولین تاندان (Loveleen Tandan) به عنوان کارگردان مشترک همکاری کردند. مدت زمان فیلم میلیونر زاغه نشین 2 ساعت می‌باشد و نمرات بسیار خوبی از منتقدان و کاربران دریافت کرد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم میلیونر زاغه نشین می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم میلیونر زاغه نشین

نقد فیلم Slumdog Millionaire 2008

خلاصه فیلم سینمایی میلیونر زاغه نشین به این صورت است که جمال به عنوان یک شرکت کننده در Kaun Banega Crorepati، نسخه هندی کی می‌خواهد میلیونر شود؟ حضور پیدا می‌کند، جمال همه را شگفت‌زده می‌کند و قادر است به هر سؤالی به درستی پاسخ دهد و 2 کرور روپیه (460000 دلار) برنده شد. جمال که متهم به تقلب است، داستان زندگی خود را برای پلیس بازگو می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌تواند به هر سوال به درستی پاسخ دهد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید تریلر فیلم Slumdog Millionaire 2008 را مشاهده نمایید.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم میلیونر زاغه نشین

سیمون بوفوی، فیلمنامه نویس، فیلم میلیونر زاغه نشین را بر اساس رمان پرسش و پاسخ برنده جایزه بوکه و نامزد جایزه نویسندگان مشترک المنافع نوشته ویکاس سواراپ نوشت. برای تقویت فیلمنامه، بوفی سه سفر تحقیقاتی به هند انجام داد و با کودکان خیابانی مصاحبه کرد و متوجه شد که تحت تاثیر نگرش آنها قرار گرفته است. این فیلمنامه نویس درباره هدف خود از فیلمنامه گفت: من می خواستم حس این حجم عظیم از سرگرمی، خنده، گپ و احساس اجتماعی را که در این محله های فقیرنشین وجود دارد، درک کنم. در ادامه با هنرپیشه های فیلم سینمایی میلیونر زاغه نشین آشنا خواهید شد.

همچنین بخوانید :

دیو پاتل در نقش جمال مالک

دیو پاتل متولد 23 آوریل 1990 برابر با 3 اردیبهشت 1369 یک هنرپیشه اهل بریتانیا است. او کار خود را با بازی انور خرال در درام نوجوان E4 Skins (2007) آغاز کرد. موفقیت او با ایفای نقش اصلی جمال مالک در درام میلیونر زاغه نشین دنی بویل (2008) به دست آمد که پاتل برای آن نامزد جایزه اسکار بریتانیا برای بهترین بازیگر مرد شد.

حرفه پاتل با نقش‌های اصلی در درام‌های کمدی The Exotic Marigold Hotel (2011) و The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015) و فیلم اکشن Chappie (2015) و نقش مکمل در سریال HBO The Newsroom (2012–2012) گسترش یافت. پاتل برای بازی در نقش سارو بریرلی در درام شیر (2016) برنده جایزه فیلم آکادمی بریتانیا شد و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید. او از آن زمان در فیلم‌های مستقل هتل بمبئی (2018)، تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد (2019) و شوالیه سبز (2021) بازی کرده است.

آیوش ماهش خدکار در نقش جوانترین جمال

آیوش ماهش خدکار (Ayush Mahesh) متولد 5 آوریل 2000 برابر با 17 فروردین 1379 در بمبئی یک بازیگر هندی است که بیشتر برای بازی در نقش نسخه کودک جمال مالک جوان در فیلم میلیونر زاغه نشین (2008) شناخته می‌شود، که برای آن برنده جایزه انجمن بازیگران سینما شد.

آیوش اهل بایاندار، حومه دوردست بمبئی، اصالتا اهل راتناگیری، خدکاروادی است و در مدرسه RBK تحصیل می‌کند. مادرش سیالی معلم یک مدرسه متوسطه مراتی است. پدرش ماهش قبلاً بازیگر تئاتر مراتی بود، اما پس از تولد آیوش دیگر بازیگری را متوقف کرد. ماهش در حال حاضر یک مهندس در تراست بندر بمبئی است.

همچنین بخوانید :

تنای چهدا در نقش جمال وسط

تنای چهدا (Tanay Hemant Chheda) متولد 27 ژوئن 1996 برابر با 7 تیر 1375 یک بازیگر هندی است که در فیلم های هندی ظاهر شده است. او بیشتر به خاطر بازی‌های کودکش در فیلم‌های تحسین شده Taare Zameen Par (2007) و Slumdog Millionaire (2008) شناخته می‌شود، که دومی برای او جایزه انجمن بازیگران سینما را برای بازی فوق العاده توسط بازیگران در یک فیلم سینمایی و نامزدی دریافت کرد.

چهدا در 27 ژوئن 1996 متولد شد و یک جین گجراتی با ریشه در Mundra، Kutch است که در بمبئی، ماهاراشترا، جایی که در حال حاضر زندگی می‌کند، متولد شد. او در سالن Choate Rosemary در والینگفورد، کانکتیکات، ایالات متحده حضور یافت.

همچنین بخوانید :

فریدا پینتو در نقش لاتیکا

فریدا سلنا پینتو متولد 18 اکتبر 1984 یک هنرپیشه هندی است که عمدتاً در فیلم‌های آمریکایی و بریتانیایی ظاهر شده است. او که در بمبئی، ماهاراشترا به دنیا آمد و بزرگ شد، در سن جوانی تصمیم گرفت بازیگر شود. به عنوان دانشجو در کالج سنت خاویر بمبئی، در نمایش‌های آماتور شرکت کرد. پس از فارغ التحصیلی، مدت کوتاهی به عنوان مدل و سپس به عنوان مجری تلویزیون مشغول به کار شد.

پینتو با اولین فیلم خود در فیلم سینمایی میلیونر زاغه نشین که اقتباسی آزاد از رمان پرسش و پاسخ (2005) توسط نویسنده هندی ویکاس سواراپ است، به شهرت رسید. او نامزد جایزه بافتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن، جایزه فیلم MTV برای بهترین اجرای موفق و جایزه انتخاب نوجوان برای بهترین بازیگر زن فیلم درام شد و جایزه جشنواره بین المللی فیلم پالم اسپرینگز را برای اجرای موفقیت آمیز برای فیلم زاغه نشین دریافت کرد. بزرگترین موفقیت تجاری او با فیلم علمی تخیلی Rise of the Planet of the Apes (2011) به دست آمد. بازی او به عنوان شخصیت اصلی در تریشنا (2011) اثر مایکل وینترباتم، شهرت و تحسین گسترده او را برانگیخت.

همچنین بخوانید :

نمرات فیلم میلیونر زاغه نشین

فیلم سینمایی میلیونر زاغه نشین نمرات بسیار خوبی از طرفداران و منتقدان دریافت کرد. بررسی فیلم Slumdog Millionaire 2008 در سایت Imdb نمره 8 از 10، در سایت Rotten Tomatoes نمره 91 از 100 و در سایت Metacritic نمره 84 از 100 را دریافت کرد. در ادامه نقد فیلم Slumdog Millionaire 2008 توسط برخی منتقدان را مشاهده خواهید کرد.

همچنین بخوانید :

The Miami Herald / رنه رودریگز: 100

فیلمی فوق‌العاده، آنقدر جذاب و غافلگیرکننده که ماهیت ساختار داستان با هر سوالی که جمال در برنامه از او پرسیده می‌شود با لحظه‌ای آسیب‌زا یا مهم از دوران کودکی‌اش مطابقت دارد و هرگز شبیه یک ابزار ساختگی به نظر نمی‌رسد.

The Globe and Mail / لیام لیسی: 100

این داستان ممکن است تا زمانی که آماده شود تا درزهای خود را باز کند، اعتبار خود را افزایش می‌دهد، اما پاتل اعتماد به نفس ساده یک اعجوبه را منتقل می‌کند که همه چیز مهم زندگی را یاد گرفته است، به جز اینکه چگونه دروغ بگوید.

New York Post / لو لومنیک: 100

چهار ستاره به سادگی برای میلیونر زاغه نشین دنی بویل کافی نیست، که ممکن است سرگرم‌کننده‌ترین فیلمی باشد که من تا به حال در این صفحات به عنوان شاهکار معرفی کرده‌ام.

ReelViews / جیمز براردینلی: 88

نتیجه جادویی و تأیید کننده زندگی است و بسیاری از افراد را مجذوب خود می‌کند.

Film Threat / اسکات مندلسون: 80

سرگرمی خانوادگی کاملاً عالی برای افراد بالای ده سال. این جشن نه فقط پیروزی معمول روح انسانی، بلکه جشنی است برای تجربه انسانی.

Chicago Tribune / مایکل فیلیپس: 75

پس از فیلم سیاه‌دل سال گذشته «هیچ کشوری برای پیرمردها نیست»، اسکار ممکن است در حال استقبال از یک افسانه با نمونه‌ای از هر ژانر قابل تصور باشد، همراه با یک یادداشت پیروزی که حتی با بدترین رنج‌ها همراه است، که با خنده‌آورترین پایان همراه شد.

San Francisco Chronicle / میک لاسال: 50

این فیلم تا 30 دقیقه آخر گام مهمی بر نمی‌دارد و تا آن زمان، کمی دیر شده است.

کلام آخر

فیلم میلیونر زاغه نشین یکی از فیلم‌های بسیار بسیار پرطرفدار است که نمرات بسیار خوبی از منتقدان و طرفداران دریافت کرد. اگر به ژانر درام و عاشقانه علاقه دارید سریعاً به دانلود فیلم Slumdog Millionaire 2008 بپردازید و از آن لذت ببرید. اگر این فیلم را دیده‌اید نظرات خود در رابطه با فیلم Slumdog Millionaire 2008 را با ما به اشتراک بگزارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل