بهترین اپلیکیشن های کالری شمار اندروید و iOS + لینک دانلود

بهترین اپلیکیشن های کالری شمار اندروید و iOS + لینک دانلود

استفاده از بهترین برنامه کالری شمار یکی از آسان‌ترین شیوه های اندازه‌گیری میزان کالری مصرفی و دریافتی، به وسیله گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون است. اما کدام یک از این برنامه‌های رایگان، انتخاب بهتری هستند؟

استفاده از بهترین برنامه کالری شمار، یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای شمارش و کنترل میزان کالری مصرفی روزانه شما است. شمارش کالری به صورت تقریبی کمی دشوار است و ممکن است نتوانید میزان دقیق کالری برخی مواد غذایی را محاسبه کنید. کنترل میزان کالری دریافتی برای کاهش وزن و تناسب اندام، امری بسیار ضروری و حائز اهمیت است. اگر نتوانید میزان کالری مواد غذایی که مصرف می‌کنید را اندازه بگیرید، مسلما نمی‌توانید به وزن ایده‌آل و دلخواه خود برسید. در ادامه همراه پلازا باشید تا با چند نمونه از این اپلیکیشن های کاربردی آشنا شویم.

فهرست مطالب

بهترین برنامه های کالری شمار رایگان

خوشبختانه برنامه‌های بسیاری برای شمارش کالری وجود دارند که به سادگی می‌توانند به شما در کنترل میزان کالری مصرفی‌تان کمک کنند. این برنامه‌ها دارای قابلیت‌های بسیاری هستند و می‌توانند در کنترل و کاهش وزن به شما کمک کنند. در ادامه این مقاله چندین برنامه کالری شمار رایگان برای آیفون و اندروید را به شما معرفی می‌کنیم. با استفاده از این برنامه‌های کاربردی به راحتی می‌توانید میزان کالری مصرفی روزانه خود را کنترل و محاسبه کنید.

۱. اپلیکیشن WeightWatchers

برنامه کالری شمار رایگان

برنامه WeightWatchers یک اپلیکیشن جامع برای کنترل وزن است و هر آنچه برای این منظور لازم داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه داده‌هایی مثل میزان کالری، شکر، فیبر و پروتئین غذاهای مختلف را دارا است و همچنین ۲۰۰ غذای سالم را نیز به‌شما معرفی می‌کند تا هر زمانی که دوست داشتید آن‌ها را میل کنید. برنامه WeightWatchers همچنین دارای یک برنامه مخصوص افراد مبتلا به دیابت است و به آن‌ها کمک می‌کند میزان قند خون خود را کنترل کرده و کاهش دهند. این برنامه در حقیقت یک اپلیکیشن بسیار کامل‌تر از برنامه کالری شمار است و می‌تواند پاسخگوی اکثر نیازهای شما باشد.

همچنین بخوانید :

۲. اپلیکیشن Calorie Counter: Food Tracker

اسم این برنامه مشابه برنامه بالا است اما سازنده آن کاملا متفاوت است. این برنامه نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای ردیابی کالری دریافتی باشد. برنامه با هر وعده غذایی که دریافت می‌کنید، میزان کالری آن را برایتان ثبت می‌کند و در کنار آن، قابلیت ثبت فعالیت‌های ورزشی را هم دارد و می‌تواند این داده‌ها را با برنامه Health آیفون نیز همگام‌سازی کند. برنامه دارای یک نسخه رایگان است ولی اکثر قابلیت‌های آن مثل امکان اسکن غذا با عکس یا بارکد، برنامه‌های گرفتن روزه برای کاهش وزن، دسترسی به بانک داده برنامه، ردیابی فعالیت‌های ورزشی و همگام‌سازی آن‌ها با برنامه Health، تنها در نسخه پولی قابل استفاده هستند؛ با این حال، نسخه رایگان امکان محاسبه کالری، ارائه تاریخچه کالری دریافتی و ردیابی تغییرات وزن را دارد.

  • دانلود اپلیکیشن Calorie Counter: Food Tracker برای: iOS

۳. اپلیکیشن Fitia

کالری شمار انلاین برنامه Fitia یک ابزار جامع برای داشتن برنامه تغذیه سالم است. این برنامه بیش از ۸ هزار غذای سالم به شما معرفی می‌کند و در بانک داده آن نیز بیش از ۴۰۰ هزار محصول مختلف همراه با اطلاعاتی از جمله میزان کالری، وجود دارند. گذشته از شمارش کالری دریافتی، شما می‌توانید از این اپلیکیشن، یک برنامه غذایی مطابق با اهدافی که برای کاهش وزن دارید، دریافت کنید. همچنین می‌توانید غذاهایی که می‌خواهید در برنامه شما باشند را انتخاب کرده و حتی تعداد غذاهایی که در طول روز دریافت می‌کنید را هم مشخص کنید. امکان پیوستن به یک گروه و آشنایی با دیگر کاربران نیز از دیگر امکانات برنامه Fitia است.

همچنین بخوانید :

۴. اپلیکیشن Track – Calorie Counter

برنامه کالری شمار رایگان Track با وجود این که برای آیفون منتشر نشده، یکی از برنامه‌های با سابقه و قدیمی در این دسته است. این برنامه توسط تیمی از رژیم‌شناسان ساخته شده است و امکانات مختلفی از جمله امکان اسکن بارکد مواد غذایی، ردیابی کالری دریافت شده، ثبت فعالیت‌های ورزشی و همچنین ثبت و ضبط تغییرات حاصل شده در وزن کاربران را دارد. برنامه همچنین دارای بیش از ۸۰۰ هزار غذای مختلف است و بسیاری از تغذیه‌های پیدا شده در فروشگاه‌ها را نیز همراه با میزان کالری هرکدام، در بانک داده‌ خود در اختیارتان قرار می‌دهد. شما همچنین می‌توانید دستورالعمل پخت غذاها را شخصی‌سازی کرده و آن‌ها را با دیگران نیز به‌اشتراک بگذارید.

  • دانلود اپلیکیشن Track – Calorie Counter برای: اندروید

۵. برنامه Calorie Counter

گزینه بعدی که برای دانلود برنامه کالری شمار برای آیفون رایگان می‌توانید مدنظر داشته باشید، برنامه + Calorie Counter است که توسط Nutracheck ساخته و منتشر شده است. این برنامه البته رایگان نیست و تنها می‌توانید در ۷ روز اول به صورت رایگان از آن استفاده کنید. برنامه قابلیت اسکن بارکد، ردیابی تغییرات وزن، برنامه‌های متنوع برای گرفتن روزه و امکان هدف گذاری برای دستیابی به اهداف سلامتی مختلف را دارد. همچنین دارای بیش از ۳۰۰ هزار نوع تغذیه مختلف همراه با عکس و میزان کالری آن‌ها است و در کنار امکان شمارش کالری، می‌تواند میزان پروتئین، چربی و شکری که دریافت می‌کنید را هم ردیابی کند.

۶. اپلیکیشن Calorie counter & Food tracker

این برنامه کالری شمار برای اندروید، کمی جدیدتر از سایر رقبای این فهرست است و توانسته نظر مثبت کاربران زیادی را هم جلب کند. اپلیکیشن Calorie counter & Food tracker دارای اسکنر بارکد، ترکر ماکرو، بانک داده از بیش از ۳ میلیون تغذیه مختلف، برنامه غذایی با هدف رسیدن به وزن‌های مختلف، دستورالعمل‌های متنوع برای غذاهای سالم و امکان ردیابی تغییرات در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه است.

  • دانلود اپلیکیشن Calorie counter & Food tracker برای: اندروید 
همچنین بخوانید :

۷. برنامه Omo: Fitness & Weight Loss

از دیگر گزینه‌هایی که می‌توان از آن به‌عنوان بهترین برنامه کالری شمار رایگان برای ایفون و اندروید یاد کرد، اپلیکیشن Omo است. این برنامه البته تنها یک برنامه کالری‌شمار نیست و یک برنامه سلامتی و همچنین کاهش وزن به‌حساب می‌آید. از طریق آن می‌توانید به ورزش‌های شخصی‌سازی شده و همچنین راهنماهای ویدیویی برای انواع حرکات ورزشی دسترسی پیدا کرده و در کنار آن به قابلیت‌هایی مثل شمارش کالری، ثبت میزان چربی، ویتامین و شکر مصرف شده و توصیه‌های تغذیه‌ای هم دسترسی پیدا کنید.

  • دانلود اپلیکیشن Omo: Fitness & Weight Loss برای: اندروید | iOS

۸. برنامه Calorie Counter – Calowise

این برنامه کالری شمار برای ایفون رایگان است و همچنین برای اندروید هم منتشر شده است. با استفاده از آن می‌توانید علاوه بر کالری، به تغذیه، کاهش وزن و اهداف سلامتی دیگر هم برسید. برنامه دارای بانک داده گسترده‌ای از انواع غذاها با تعداد کالری آن‌ها است. همچنین می‌تواند ورزش‌ها و همچنین تعداد قدم‌های شما را هم ثبت کند.

می‌توانید از طریق برنامه، بارکد مواد غذایی مختلف را هم اسکن کنید و تمام غذاهایی که مصرف کرده‌اید را در برنامه ثبت کنید. از دیگر قابلیت‌های برنامه امکان پیشنهاد دادن غذاهای ساده و سالم براساس سلیقه و همچنین هدفی که برای کالری خود مشخص کرده‌اید است.

  • دانلود اپلیکیشن Calorie Counter – Calowise برای: اندروید | iOS

۹. اپلیکیشن Calorie Counter – Asken Diet

نرم افزار محاسبه کالری مواد غذایی Calorie Counter، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها کالری‌شمار برای اندروید و iOS است. این برنامه دارای ابزارهای مختلفی برای شمارش کالری و همچنین وزن، میزان آب و دیگر موارد تغذیه‌ای است و می‌تواند براساس عادات غذایی شما، برای بهبود سلامت بدن و سیستم گوارش، توصیه‌های شخصی‌سازی شده برایتان ارسال کند.

همچنین بخوانید :

با استفاده از این برنامه می‌توانید غذاهایی که صرف کرده‌اید را ثبت کنید و بارکد آن‌ها را هم اسکن کنید. همچنین می‌توانید به تعداد کالری‌های سوزانده شده در یک روز و همچنین کالری‌های اضافه شده هم دسترسی پیدا کنید.

  • دانلود اپلیکیشن Calorie Counter – Asken Diet برای: اندروید | iOS

۱۰. کالری شمار استپ فیت

یکی دیگر از بهترین برنامه های کالری شمار ایرانی، برنامه استپ فیت است. این برنامه یک مشاور تغذیه‌ای است و می‌تواند کالری دریافتی و روزانه شما را محاسبه و نمایش دهد. همچنین با استفاده از آن می‌توانید رژیم لاغری دریافت کنید و با یک مشاوره تغذیه هم به‌صورت رایگان در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید :

همچنین از طریق این برنامه می‌توانید به وضعیت روزانه خود از طریق یک نمودار دسترسی پیدا و از جزییاتی مثل میزان کالری وعده‌های مختلف غذایی هم باخبر شوید. از دیگر قابلیت‌های برنامه می‌توان به ارائه دستور پخت غذهای رژیمی در کنار ارزش غذایی آن‌ها و ارائه نمودار برای سنجش میزان پیشرفت، طی بازه‌های زمانی مختلف اشاره کرد.

  • دانلود اپلیکیشن استپ فیت برای: اندروید

۱۱. کالری شمار هوشمند

اپلیکیشن کالری شمار هوشمند، یک برنامه ایرانی و رایگان برای ثبت تعداد کالری‌های مصرفی است. این برنامه امکانات خیلی زیادی ندارد اما با یک ویژگی بسیار کاربردی همراه شده و آن هم امکان عکس‌برداری از غذاها و دریافت میزان کالری آن‌ها در برنامه است. البته شما باید میزان غذای مصرفی خود را نیز مشخص کنید. برنامه همچنین میزان کالری پیشنهادی را نیز به‌شما نشان خواهد داد.

  • دانلود اپلیکیشن کالری شمار هوشمند برای: اندروید

۱۲. اپلیکیشن Lifesum

برنامه کالری شمار روزانه Lifesum، نیز یکی از برنامه‌های محبوب و پرطرفدار در میان کاربران اندروید و آیفون است. این برنامه دارای رابط کاربری ساده است و قابلیت‌های فراوانی از جمله شمارش کالری غذاهای مختلف، برنامه رژیم غذایی و نکات تغذیه‌ای مختلف را دارد. اپلیکیشن Lifesum دارای یک بانک اطلاعاتی جامع است که از میلیون‌ها غذا و نوشیدنی مختلف پشتیبانی می‌کند و همچنین کالری رژیم غذایی کتو را نیز محاسبه می‌کند. این برنامه برای کاهش وزن بسیار مفید است و رژیم‌های غذایی عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید :

برنامه اندازه گیری کالری Lifesum به شما گزارش‌های روزانه می‌دهد و به نحوه عملکرد شما در طول رژیم غذایی و میزان کالری مصرفی‌تان امتیاز می‌دهد. بنابراین با خواندن و تحلیل این گزارش‌ها می‌توانید میزان موفقیت خود را ارزیابی کنید. این برنامه همچنین دستورالعمل‌های پخت غذاهای کم کالری و سالم را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد.

۱۳. برنامه محاسبه کالری کرفس

اپلیکیشن کرفس هم یکی از برنامه‌های سلامت دیجیتال ایرانی است و می‌توان آن را به عنوان بهترین برنامه کالری شمار رایگان فارسی معرفی کرد؛ البته تنها برای اندروید و نه آیفون. این اپ به عنوان بهترین برنامه کالری شمار ایرانی برای موبایل به شما کمک می‌کند به وزن دلخواه خود برسید و سبک زندگی سالمی را دنبال کنید. بعضی از امکانات این نرم افزار شمارش کالری گوشی با غذاهای ایرانی عبارتند از رسیدن به هدف وزنی ایده آل، دنبال کردن مسیر پیشرفت، تشکیل گروه با دوستان، تمرین کردن برنامه‌های ورزشی، پیوستن به چالش‌های کرفس، دسترسی به دستورهای غذایی سالم، استفاده از مجموعه غذاهای ایرانی، مشاهده تعداد قدم‌های روزانه و ثبت آب مصرفی روزانه.

۱۴. برنامه کالری شمار زیره

برنامه محاسبه کالری روزانه با مواد غذایی ایرانی زیره یکی از بهترین برنامه های کالری شمار ایرانی برای اندروید است. این برنامه با استفاده از اطلاعات دریافتی از کاربر و محاسبه شاخص توده بدنی، با توجه به فعالیت و سن، به کاربر برنامه غذایی می‌دهد. زیره، کالری انواع مواد غذایی را محاسبه کرده و با توجه به آن برنامه غذایی ارائه می‌دهد. امکانات این برنامه عبارتند از معرفی خوراکی‌ها برای جایگزینی براساس ذائقه فرد، ارائه نمودار برای تغییرات وزنی، آشنایی با غذاهای پرکالری و کم کالری، مشاهده حرکات صحیح ورزشی و شکل انجامشان، ارائه ویژگی‌ها و ارزش غذایی هر خوراکی، تحلیل و محسابه شاخص توده بدنی.

همچنین بخوانید :

۱۵. برنامه مانکن

برنامه کالری شمار مانکن با بیش از ۵۰۰ هزار دانلود در گوگل‌پلی، یکی از برنامه‌های شاخص برای سلامتی و همچنین شمارش کالری است. برنامه رابط کاربری جذاب و مدرنی دارد و می‌تواند غذای شما را آنالیز کرده و میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات آن را مشخص کند. همچنین دارای شاخص سلامتی است که از طریق آن می‌توانید به نمودار وزن و آمارهای تناسب اندام خود دسترسی پیدا کنید.

در برنامه مانکن می‌توانید به انواع غذاهای مختلف دسترسی داشته و میزان کالری و چربی یا پروتئین هرکدام از آن‌ها را مشاهده کنید. برنامه همچنین دارای یک دستیار ورزش است که با آن می‌توانید انواع ورزش‌ها را با تصاویر آموزشی انجام داده و حتی اپلیکیشن‌های سلامتی دیگر مثل سامسونگ Health را هم به برنامه متصل کنید.

سوالات متداول

1. برترین اپلیکیشن کالری شمار با غذاهای ایرانی کدام است؟

اپلیکیشن محاسبه کالری کرفس و زیره از برترین گزینه‌های ایرانی برای شمارش کالری با غذاهای ایرانی بشمار می‌روند.

2. بهترین برنامه كالري شمار فارسي براي iOS کدام است؟

اپلیکیشن کرفس و زیره، بهترین نرم افزار شمارش کالری برای آیفون محسوب می‌شوند. البته این برنامه‌ها در اپ‌استور قابل دانلود نیستند و باید آن‌ها را از مارکت‌های ایرانی دانلود کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله چندین نمونه از بهترین برنامه های کالری شمار برای آیفون و اندروید رایگان را معرفی کردیم. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید میزان کالری غذاهای مختلف را محاسبه کنید. برنامه‌های معرفی شده در این فهرست علاوه بر قابلیت شمارش کالری غذاها، ویژگی‌های دیگری از جمله ارائه نکات تغذیه‌ای، حرکات ورزشی، رژیم‌های غذایی و دستور پخت غذاهای مختلف را نیز دارند. نظر شما در مورد این برنامه‌ها چیست؟ اگر پیشنهادات دیگری برای دانلود برنامه های کالری شمار دارید، حتما آن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل