پیامک

نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی با جدیدترین روش 2024

نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی با جدیدترین روش 2024

نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی با جدیدترین روش 2024

 نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی چگونه است؟ اگر شما هم از کاغذ دیواری های قدیمی خانه خود خسته شده اید و قصد تعویض آن ها را دارید و به دنبال راهی برای کندن آن ها به ساده ترین روش ممکن هستید، ما به شما آموزش می دهیم که چطور این کار را انجام دهید؛ باید بدانید که نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی آنچنان کار سخت و پیچیده ای به نظر نمی رسد و اگر ابزارهای لازم را داشته باشید، این کار را می توانید به راحت ترین شکل ممکن انجام دهید و کاغذ دیواری های جدید را جایگزین آن ها نمایید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

برای کند کاغذ دیواری قدیمی به چه ابزارهایی نیاز است؟

 قبل از آن که بخواهیم شما را با نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی آشنا کنیم در ابتدا به شما می گوییم که برای کندن کاغذ دیواری به چه ابزارهایی نیاز دارید که این وسایل موارد زیر را شامل می شوند.

  • پارچه ساده
  • چند تکه پارچه زبر
  • نوار چسب پهن
  • آب داغ
  • اسپری آب
  • اسفنج
  • مایع نرم کننده
  • کاردک شیشه ای

نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی

 بعد از آن که وسایل مورد نیاز را برای کندن کاغذ دیواری قدیمی آماده کردید، برای کندن این پوشش ها می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در مرحله اول برای آن که بتوانید از کفپوش و قرنیزهای دیوار محافظت کنید بهتر است که آن ها را با یک سفره یا پلاستیک به طور کامل پوشش دهید و با چسب آن ها را بچسبانید.
  • با اسپری آب داغی که در اختیار دارید کمی از کاغذ دیواری را خیس کنید تا استحکام و چسبندگی آن برایتان مشهود باشد؛ حدودا بعد از 10 دقیقه پس از پاشیدن آب می توانید کاغذ دیواری مرطوب را از دیوار جدا کنید؛ اگر این کار به راحتی انجام شد، که هیچ در غیر این صورت بهتر است که آب بیشتری بپاشید و بیشتر از 10 دقیقه صبر کنید و سپس شروع به کندن کاغذ دیواری نمایید.
  • در مرحله سوم از نحوه کندن کاغذ دیواری با کاردکی که در دست دارید به عمق کاغذ دیواری نفوذ کنید و برش های زیادی را روی سطح آن ایجاد کنید و تا آنجایی که می توانید کاغذ را جدا کنید تا بتوانید با استفاده از آب داغ چسب هایی که برای نصب آن استفاده شده است را هم از بین ببرید.
  • در این مرحله بعد از کندن کاغذ دیواری، آب داغ را بر روی دیوار بپاشید و چند دقیقه ای صبر کنید تا میزان سختی و چسبندگی چسب کاغذ دیواری در دست تان آید؛ اگر می بینید که چسب ها مقاومت بالایی دارند و به سختی کنده می شوند، اصلا نگران نباشید و کار آب پاشیدن را انجام دهید تا به مرحله ای برسید که کندن چسب ها راحت باشد؛ بهتر است که در این زمان به اسپری آب داغ خود کمی مایع نرم کننده اضافه کنید و آن را به سطح دیوار بپاشید تا کاغذ دیواری ها و چسبشان به شکل راحت تری کنده شوند.
  • در مرحله پنجم زمانی که کاغذ دیواری ها حالت شل و وارفتگی به خود گرفتند از یک نردبان بالا بروید و کاغذ دیواری را از بالا به پایین بکنید؛ برای این کار به بهترین نتیجه برسید بهتر است که این کار را با به کارگیری یک کاردک شیشه ای انجام دهید؛ ولی توجه کنید که نباید از سر تیز کاردک استفاده کنید؛ زیرا به دیوار آسیب وارد می کند و برای این کار بهتر است که دقت و وسواس زیادی را به خرج دهید.
  • در مرحله ششم کندن کاغذ دیواری قدیمی با استفاده از یک اسفنج و یک سطل آب ولرم کاغذ دیواری و چسب هایی که بر روی دیوار جا خوش کرده اند را از بین ببرید؛ بعد از این که کارتان به پایان رسید بهتر است که با استفاده از یک اسکاچ و آب تمیز نظافت نهایی دیوار را نیز انجام دهید تا هرچه بقایای چسب و کاغذ دیواری بر روی آن است پاک شود.

نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی با جدیدترین روش 2024

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی کاشی چگونه است؟

 برای کندن کاغذ دیواری هایی که بر روی کاشی چسبانده شده اند هم می توانید از موارد فوق پیروی کنید با این تفاوت که از کاردک نباید استفاده نمایید؛ زیرا باعث می شود که کاشی آسیب ببیند و خط و خش هایی روی آن ایجاد شود.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی گچ چگونه است؟

 نحوه کندن کاغذ دیواری قدمی از روی گچ نیز به همین منوال بوده و تنها تمایز آن این است که زمانی که می خواهید کاغذ دیواری را از روی گچ جدا کنید دیگر لازم نیست که دغدغه ای بابت از بین رفتن لایه های رنگ زیر کاغذ دیواری و گچ داشته باشید.

آیا می توان با استفاده از بخارشوی کاغذ دیواری قدیمی را جدا کرد؟

 مسلما استفاده از بخارشوی برای کندن کاغذ دیواری قدیمی هزینه و زمان کمتری را طلب می کند؛ بخارشوی ها با قدرتی که دارند قدرت چسبندگی چسب و کاغذ دیواری بر روی سطوح مختلف را به حداقل میزان ممکن می رسانند و کار تفکیک کاغذ دیواری از روی دیوار را آسانتر می کنند.

نحوه کندن کاغذ دیواری های ضد آب چگونه است؟

 برای کندن کاغذ دیواری های ضد آب نمی توانیم از آب یا بخارشوی استفاده کنیم؛ ایا شما می دانید که به چه طریق می توان این کاغذ دیواری ها را از دیوار جدا کرد؟ شما می توانید با استفاده از حلال ها و مواد شیمیایی مخصوص کار کندن کاغذ دیواری های ضد آب را از روی دیوار به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید.

نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی با جدیدترین روش 2024

نتیجه گیری

 نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی موضوعی بود که در این محتوا به بررسی آن پرداختیم و راه حل هایی را نیز برای این کار در اختیارتان قرار دادیم؛ اگر برای خرید کاغذ دیواری سوالی داشتید یا به مشکلی برخورد کردید، از طریق پل های ارتباطی زیر می توانید با تیم مشاور ما در فروشگاه طراحی دکوراسیون داخلی رونیا ارتباط برقرار کنید و از آن ها کمک بگیرید.

 آدرس ما جهت خرید حضوری

شعبه تهران . فلکه دوم صادقیه . برج گلدیس . طبقه 11 واحد 7 ( پارکینگ عمومی دارد )

 شعبه کرج: شهرک ویلایی مهندسی زراعی، میدان ورزش 09123667264 ( 10 الی 14 ، 16 الی 21 )

 شماره تماس ما:

 09121996816  –  021-44288929

 2 – 02144288700      6 – 02144288395

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا