پیامک

آشنایی با مکان های دیدنی مشهد در شب

آشنایی با مکان های دیدنی مشهد در شب

آشنایی با مکان های دیدنی مشهد در شب

مکان های دیدنی مشهد در شب هر ساله میزبان گردشگران و توریست های بسیاری از سراسر ایران می باشد که برای دیدن مکان های دیدنی آن به این شهر سفر می کنند. علاوه بر این اکثر افراد برای زیارت این شهر را انتخاب می کنند. این شهر علاوه بر اینکه یک شهر مقدس و زیارتی می باشد دارای جاهای دیدنی بسیاری است.

مکان های دیدنی مشهد در شب بسیار زیبا خاص و خارق العاده هستند و می توانند برای همه افراد جذاب باشند. شما می توانید در سفر به  مشهد به زیارت رفته و از سایر مکان های تفریحی آن دیدن کنید و خاطرات بسیار خوشی را برای خود رقم بزنید.

مشهد یک شهر با آب و هوای گرم می باشد که گشت و گذار در آن به ویژه در شب می تواند برای گردشگران و سایر مردم آن جذاب تر و لذت بخش تر باشد. برای آشنایی بیشتر با مکان ها و جاهای دیدنی مشهد در شب ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

آشنایی با مکان های دیدنی مشهد در شب

حرم امام رضا

یکی از معروف ترین و بهترین مکان های دیدنی مشهد در شب حرم امام رضا می باشد. اغلب افرادی که به مشهد سفر می کنند برای دیدن این حرم به آنجا می روند. شب های حرم دارای حال و هوای معنوی می باشد که برای تمام افراد بسیار لذت بخش است. امام رضا یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری است که در این شهر ساخته شده است.

در طول سال افراد بسیار زیادی برای زیارت این حرم به مشهد سفر می کنند. حرم مقدس امام رضا یکی از بزرگترین مسجد هایی است که در دنیا ساخته شده است. همچنین از آن می توان به عنوان بزرگترین جاذبه مذهبی ایران نیز نام برد. این حرم دارای محبوبیت بسیار زیادی نزد افراد داخلی و خارجی می باشد.

 علاوه بر این دارای یک معماری بسیار منحصر به فرد و باشکوه است. در سال ۱۳۱۰ حرم امام رضا در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. این حرم دارای چندین ورودی، مسجد، صحن، رواق، موزه، کتابخانه، ایوان طلا، سقاخانه و نقاره خانه می باشد. پنجره فولاد آن  که دارای داستان های متعددی بوده یکی از شلوغ ترین مکان هایی است که گردشگران برای دیدن آن حرم می روند.

حرم امام رضا دارای حال و هوای معنوی بسیار خاصی می باشد که دارای جمعیت بسیار زیادی است. اگر به مکان های مذهبی علاقه دارید حتماً نماز مغرب و عشای خود را در این حرم بخوانید و در مقابل ایوان طلای آن به عبادت و راز و نیاز بپردازید. حرم امام رضا دارای امکاناتی مانند ویلچر، کفشداری، پارکینگ عمومی، اتوبوس برقی، دفتر امانات، آبخوری، وضوخانه، سرویس بهداشتی، فروشگاه و مراکز پاسخگویی به سوالات دینی می باشد.

آشنایی با مکان های دیدنی مشهد در شب

طرقبه

طرقبه یکی دیگر از مکان های دیدنی مشهد در شب می باشد که در انتهای بلوار وکیل آباد واقع شده است. اگر به دنبال یک مکان بسیار معروف و جذاب برای شکم گردی و چشیدن غذاهای مشهور و خوشمزه مشهد هستید حتماً به طرقبه بروید.

طرقبه دارای آب و هوای خنک و ییلاقی می باشد و یک گزینه بسیار جذاب برای گشت و گذار های شبانه در فصل های گرم محسوب می شود. این مکان دارای شب های بسیار سرزنده و زیبایی می باشد. اغلب مردم بومی مشهد با تاریکی هوا به این طبیعت خوش آب و هوا می روند و چند ساعتی را دور از هیاهوی زندگی شهری به آنجا پناه می برند. شما نیز می توانید یک شب از مسافرت خود را همراه دوستان و خانواده تان به آنجا بروید و چند ساعتی را در کنار هم خوش بگذرانید. در این مکان فضاهای سنتی همراه با دوغ و چای آتشی و ذرت کبابی از جمله موارد بسیار پرطرفدار می باشد.

علاوه بر این شما می توانید در آنجا انواع ترشیجات و باقالی را تهیه کرده و در کنار صدای دلنشین رودخانه میل کنید. این منطقه یک محیط بسیار عالی برای شبگردی می باشد. آشکده معروفی نیز در این مسیر به فعالیت می پردازد که شما می توانید به آنجا بروید و از آش های معروف آن میل کنید.

علاوه بر این تفریحات دیگری مانند تله کابین، ترن کوهستانی، قایق سواری در دریاچه، قایق سواری و بانجی جامپینگ و زیپ لاین نیز در این منطقه قرار دارند که همگی از جمله تفریحات بسیار لذت بخش می باشند. شما می توانید در فضای آراچیق و رستوران های آن از دورهمی های خود نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این مراکز خریدی که در اطراف آن قرار دارند که معروف ترین آن ها مجتمع تجاری  توریست گیلاس و بازار بین المللی بعثت می باشد.

آشنایی با مکان های دیدنی مشهد در شب

منطقه نمونه گردشگری چالیدره

منطقه نمونه گردشگری چالیدره از دیگر مکان های دیدنی مشهد در شب می باشد که دارای طرفداران بسیار زیادی است. این منطقه در جاده عنبران جاغرق، بلوار فرهنگ قرار دارد. این منطقه گردشگری تقریباً ۳۰ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. امکاناتی که در این منطقه قرار دارد بسیار متنوع می باشند. یکی از انتخاب های بسیار پر تکرار اهالی مشهد برای گردشگری های شبانه چالیدره می باشد.

چالیدره یک منطقه بسیار خوش آب و هوا است در تمام فصل ها برای گشت و گذار زیبا می باشد و در هر فصل زیبایی خاصی دارد. بهترین زمان برای بازدید از چالیدره ماهه اول سال می باشد. در فصل تابستان در این منطقه اصلاً گرمای طاقت فرسایی ندارد و دارای آب و هوای بسیار مطبوعی می باشد.

شما می توانید در تمام سال به آنجا رفته و از امکانات تفریحی آبی ۱۰۰ استفاده کنید. امکانات تفریحی آن قایق سواری، کشتی شناور، بانجی جامپینگ، برج گردان، زیپ لاین، لنت کوهستان، عینک واقعیت مجازی و اسکله تفریحی می باشد.

علاوه بر این یکی از خاطره انگیزترین و جذاب ترین تفریحات آن قایق سواری بر روی سد است. چالیدره  دارای رستوران ها و کافی شاپ های بسیاری می باشد که برای شکم گردی نیز بسیار مناسب هستند.

آشنایی با مکان های دیدنی مشهد در شب

شاندیز

یکی دیگر از مناطق ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا  که یک مکان بسیار دیدنی مشهد در شب می باشد، شاندیز نام دارد. شاندیز دارای آب و هوای ییلاقی است که گرم ترین فصلهای سال نیز دارای آب و هوای بسیار مطبوعی می باشد. از این رو بسیار مورد توجه مشهدی ها قرار می گیرد.

آب و هوای مطبوع و خنک آن موجب شده که به یک مکان گردشگری در شب و روز تبدیل شود. منطقه کوهستانی دارای رودهای پرآب و درختان بسیار بلندی است که می تواند روح انسان ها را جلا ببخشد. علاوه بر این یک مکان بسیار مناسب برای رفع خستگی های افراد در طول شب می باشد.

رستوران های عالی و بسیار معروفی که در این منطقه قرار دارند برای صرف یک وعده عالی بسیار مناسب هستند و شما می توانید وعده غذاییتان را از آنجا تهیه کرده و بقیه برنامه سفرتان را به گشت و گذار در این منطقه بپردازید.

شما می توانید در کنار لذت بردن از زیبایی های این پدیده به مراکز خرید لوکس آن رفته و از آن جا خریدهای خود را انجام دهید. همچنین این منطقه دارای مناطق تفریحی مانند اسکیت یا پاتیناژ بر روی یخ می باشد. به علاوه دارای رستوران، شهربازی و استخر سرپوشیده می باشد.

یکی دیگر از مناطق بسیار دیدنی و جذاب آن نیز که یک انتخاب معرکه برای شبگردی ها میباشد پارک جنگلی شاندیز است. پارک جنگلی شاندیز دارای چشم انداز بسیار زیبایی است و یکی از جاهای دیدنی بسیار معروفی است که در مشهد قرار دارد. شما در شب های تابستان می توانید تا نیمه های شب از این منظره و پارک جنگلی لذت ببرید.

آشنایی با مکان های دیدنی مشهد در شب

شهربازی الماس

شهربازی الماس یکی دیگر از دیگر مکان های دیدنی مشهد در شب می باشد که دارای طرفداران بسیاری در سراسر ایران است. این شهربازی در بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، میدان مولوی  و روبرویی بازار بین المللی سپاد قرار دارد.

شهربازی الماس از معروف ترین شهربازی هایی است که در مشهد واقع شده است. این مجموعه در سال ۱۳۸۳ ساخته شد که در ابتدا خورشید نام داشت بعدها تغییرات و تحولات بسیاری در آن به وجود آمد و در سال ۱۳۹۶ نام الماس را دریافت کرد. در این شهربازی شما می توانید هیجان لذت و شادی را در کنار هم تجربه کنید. این مجموعه دارای بزرگترین ترن هوایی خاورمیانه می باشد که سوار شدن آن می تواند لذت و آدرنالین بسیار زیادی را به رگ های شما تزریق کند.

علاوه بر این دارای انواع وسایل تجهیزات سرگرمی برای تمام سنین می باشد. شما در آن می توانید با بیش از ۱۲۰ دستگاه بی نظیر بازی کنید که معروف ترین آن ها سرسره پرواز در آسمان، کراسل، چرخ و فلک، سالتو، ماشین برقی، ترامپولین، سورتمه و استخر توپ می باشد. به طور کلی می توان در این شهربازی برای تمام سنین سرگرمی پیدا کرد. علاوه بر این این شهربازی دارای اتاق گریم کودک و تمام امکانات عکاسی می باشد که قطعاً برای تمام پدر مادرها و بچه ها جذاب است.

آشنایی با مکان های دیدنی مشهد در شب

سرزمین موج های آبی

سرزمین موج های آبی یکی دیگر از تفریحات و مکان های دیدنی مشهد در شب می باشد که در طول سال افراد زیادی از سراسر ایران برای بازدید از آن به مشهد می روند. این پارک آبی در بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳ قرار دارد.

به جرات می توان گفت که سرزمین موج های آبی یکی از بهترین مراکز تفریحی در کل ایران و مشهد می باشد. افرادی که عاشق آب هستند می توانند چندین ساعت پرهیجان و پر لذت را در این پارک آبی تجربه کنند.

این پارک برای دارای دو قسمت مجزا برای آقایان و خانم ها می باشد و تمام اعضای خانواده می توانند به صورت همزمان از امکانات آن بهره ببرند. این مجموعه دارای انواع سرسره، جت موج و رودخانه خروشان، جکوزی سرد و گرم سقوط آزاد، حمام سنتی، حمام ترکی، استخر بزرگسالان و سرسره تورنادو می باشد.

یکی از بهترین بخش های پارک آبی سرسره سوپر لوپ آن است که دارای هیجانی وصف ناپذیر برای تمام سنین می باشد علاوه بر این دارای سالن ماساژ نیز می باشد که می تواند تمام خستگی های زندگی را از تن شما بیرون کند.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا