پیامک

ده خاصیت آب انار که تاکنون نمی دانستید

ده خاصیت آب انار که تاکنون نمی دانستید

ده خاصیت آب انار که تاکنون نمی دانستید

آب انار یک آبمیوه بسیار کمیاب و خوش طعم می‌ باشد. رنگ آن سرخ درخشان بوده و معمولاً آن را نماد زندگی و شادابی در میان مردم شناخته می‌ دانند. به انار میوه بهشتی گفته می شود. با توجه به این مورد می‌ توانیم بفهمیم علاوه بر طعم دوست داشتنی که دارد دارای خواص بسیار زیادی نیز می‌ باشد.

انار یک میوه پاییزی است و آب آن عصاره این میوه پاییزی می‌ باشد که دارای خواص بسیار ارزشمند است. افراد می‌ توانند با خوردن آب انار به سلامتی خود کمک ویژه‌ ای کنند. ما در این مقاله در مورد ۱۰ خاصیت شگفت انگیز انار صحبت کرده‌ ایم. به طور کلی و پیش از گفتن هر چیزی آب انار را معجون سلامتی و تندرستی می‌ نامیم زیرا سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی، ویتامین‌ ها و مواردی است که برای سلامتی لازم و ضروری می‌ باشند.

علاوه بر این مواد معدنی و که در این میوه قرار دارد باعث درمان بسیاری از بیماری‌ ها می‌ شود. این میوه بهشتی دارای فیبر و ویتامین‌ های فراوانی است که برای بدن بسیار مفید می‌ باشند. بهترین روش برای خوردن این آبمیوه تهیه نوع خانگی آن می‌ باشد. زیرا نوع خانگی جدا از هرگونه مواد افزودنی است و می‌ تواند خاصیت‌ های بیشماری برای شما داشته باشد. برای سلامتی و بهبود بیماری‌ هایتان حتماً از آب انار استفاده کنید.

ده خاصیت آب انار که تاکنون نمی دانستید

مقابله با رادیکال‌ های آزاد

یکی از مهم‌ ترین خاصیت‌ های آب انار مقابله با رادیکال‌ های آزاد می‌ باشد. انسان‌ ها در حالت عادی و در طول روز مقداری رادیکال آزاد تولید می‌ کنند. این رادیکال‌ های آزاد موجب آسیب به سلول‌ های بدن می‌ شوند و می‌ تواند بیماری‌ های مختلفی را در انسان‌ ها ایجاد کنند.

آب انار سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند است.  این آنتی اکسیدان‌ ها اسید الاژیک و پونیکالوژی نامیده می‌ شوند که بسیار قوی هستند و می‌ توانند با رادیکال‌ های آزاد تولید شده توسط بدن مبارزه کنند. از این رو بدن را در برابر ابتلا به بیماری‌ هایی مانند سرطان، آلزایمر و بیماری‌ های قلب عروقی محافظت می‌ کنند.

کاهش وزن

شواهد و تحقیقات نشان داده‌ اند که یکی از خاصیت‌ های آب انار بر روی بدن کاهش وزن می‌ باشد‌. آب انار سرشار از فیبر است. فیبر تاثیر بسیار مثبتی بر روی کاهش وزن دارد‌. مطالعات و تحقیقات در این باره نشان می‌ دهند که انار و آب انار نقشی بسیار مهم در کاهش وزن و از بین بردن چربی‌ های بدن دارد.

مطالعات خاصی در مورد اینکه انار می‌ تواند از افزایش وزن جلوگیری کنند، هنوز انجام نشده است. اما مطالعات و تحقیقات عمیقی برای اینکه می‌ تواند به چربی سوزی کمک کند انجام گرفته است. این آزمایشات بر روی تعداد زیادی موش آزمایشگاهی انجام شده که دارای نتیجه مثبتی بوده است.

ده خاصیت آب انار که تاکنون نمی دانستید

درمان سرطان پوست

یکی دیگر از خاصیت‌ های آب انار کمک به درمان سرطان پوست می‌ باشد. بسیاری از محصول‌ های مراقبتی و پوستی که در بازار وجود دارند حاوی عصاره انار می‌ باشند. انار یکی از محصولاتی است که از پوست مراقبت می‌ کند. این میوه بسیار خوشرنگ و خوش طعم دارای فایده‌ های بسیار زیادی می‌ باشد که مهمترین آن ها محافظت از پوست است. انار سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌ تواند از سلول‌ ها در برابر اشعه‌ های فرابنفش و استرس اکسیداتیو محافظت کند.

زمانی که افراد مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند مشکلات عمیقی برای آن ها به وجود خواهد آمد که سرطان پوست یکی از آن ها می‌ باشد. یکی از مخرب‌ ترین و بدترین موارد برای پوست اشعه یووی می‌ باشد که از طریق نور خورشید دریافت می‌ شود.این اشعه به دی‌ان‌ای افراد آسیب می‌ رساند و باعث می‌ شود پوست دچار تحریکات و التهابات شود. تحقیقات در این باره نشان دادند که آب انار یک ماده بسیار مفید در برابر پیری ناشی از اشعه یووی خورشید می‌ باشد.

همانگونه که در تحقیقات نشان داده شدند این نوشیدنی در مقابل اشعه خورشید بسیار مقاوم است. بنابراین می‌ تواند در درمان سرطان پوست نیز بسیار تاثیرگذار باشد. در این مورد نیز مطالعات حیوانی بر روی آب انار انجام گرفته شده است.

در این تحقیقات آب انار بر روی پوست تعدادی موش مالیده شدند. نتایج نشان داده اند که این نوشیدنی می‌ تواند در افراد را از مبتلا شدن به سرطان پوست محافظت کند. اما این مطالعات کافی نیستند و برای رسیدن به نتیجه باید به مطالعات و تحقیقات آزمایشات بسیار دقیق‌ تری انجام شود. اما به طور کلی می‌ توان گفت که آب انار با سرطان مبارزه می‌ کند. همچنین می‌ تواند از پیری چین و چروک و ایجاد خطوط عمیق در پوست جلوگیری کند. علاوه بر این تحقیقات و مطالعات دیگری بر روی این میوه صورت گرفته شده که گفته می‌ شود. دانه آن و روغن دانه انار می‌ تواند موجب بازسازی اپیدرم شود و به فرایند ترمیم پوست کمک کند.

درمان گرفتگی عروق

یکی از سریع‌ ترین و جذاب‌ ترین خاصیت آب انار درمان تنگی عروق می‌ باشد. آب انار سرشار از آنتی اکسیدان و پلی فنول است. تحقیقات نشان می‌ دهند این ترکیبات باعث می‌ شوند که گرفتگی عروق  از بین رفته و رگ ها تا اندازه ی متعادلی گشاد شوند. آترواسکلروز بیماری است که در آن پلاک در رگ‌ ها جمع شده و رگ‌ ها را باریک می‌ کند. به همین دلیل مشکلات بسیاری برای افراد به وجود می‌ آید.

مطالعات به این نتیجه رسیده‌ اند که آب انار می‌ تواند سنتز نیتریک اسید را در رگ‌ ها بهبود ببخشد و آسیب اکسیداتیو را به حداقل برساند. با توجه به این موضوع می‌ توان گفت که در بهبود بیماری آترواسکلروز بسیار مفید می‌ باشد. حقیقات دیگری نیز در این زمینه بر روی آب انار انجام شده که نشان می‌ دهند موجب بهبود گرفتگی و درد عضلات می‌ شود.

ده خاصیت آب انار که تاکنون نمی دانستید

آب انار برای زنان باردار

آب انار برای زنان باردار بسیار مفید است. آب انار فواید و خاصیت‌ های بسیاری برای زنان باردار دارد. می‌ تواند عوارض سخت ناشی از بارداری را برای این خانم‌ ها از بین ببرد. تحقیقات بیشتری در مورد آب انار انجام شده‌ اند که نشان می‌ دهند آب انار  استرس اکسیداتیوی را که بین مادر و جنین وجود دارد تا حد زیادی کاهش می دهد. این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر دوران بارداری دارد. بنابراین معمولاً به خانم‌ های باردار توصیه می‌ شود که این آب میوه طبیعی را مصرف کنند تا آرامش بیشتری در طول بارداری داشته باشند.

سلامت دهان و دندان

تحقیقات و مطالعاتی به تازگی در مورد آب انار انجام دادند که نشان می‌ دهد تاثیرات بسیار چشمگیری بر روی سلامت لثه‌ ها دارد. گفته می‌ شود آب انار می‌ تواند لثه‌ ها را محکم کرده و دندان لق شده را در جای خود سفت نگه دارد. این نوشیدنی بسیار خوشرنگ و خوش طعم دارای خواص ضد میکروبی می‌ باشد.

علاوه بر این می‌ تواند در مبارزه با باکتری‌ هایی که در دهان وجود دارند بسیار تاثیرگذار باشد. دانه‌ های انار نیز تاثیرات بسیار مثبتی بر روی میکروارگانیسم‌ های پلاک دندان دارند. در بسیاری از محصولاتی که برای سلامت جهان و دندان شناخته می‌ شود از عصاره انار استفاده شده است. ژل درست شده با انار نیز می‌ تواند موجب درمان ورم لثه شود.

ده خاصیت آب انار که تاکنون نمی دانستید

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

آب انار سرشار از ویتامین ب کمپلکس می‌ باشد. این ویتامین در بهبود سلامت دستگاه گوارش تاثیر بسیار مثبتی دارد. این ویتامین‌ ها برای بدن بسیار ضروری هستند و به بدن کمک می‌ کنند چربی پروتئین و کربوهیدرات را به انرژی تبدیل کند.

انار حاوی فیبر فراوانی می‌ باشد که یک ماده بسیار مهم برای هضم غذا به شمار می‌ رود. فیبر برای پیشگیری از یبوست بسیار تاثیر التهابی دارد و می‌ تواند مشکلاتی مانند کولیک روده و سایر مشکلات گوارشی را درمان کند. این آبمیوه اسیدی و دارای ph۳ می‌ باشد. با توجه به این مورد بیماری‌ هایی مانند زخم معده و سوزش سر معده را تشدید کند. اگر از این مشکلات گوارشی برخوردار هستید به شما پیشنهاد می‌ شود قبل از مصرف آب انار با پزشک مشورت کنید.

تقویت سیستم ایمنی

همانطور که پیشتر گفته شد آب انار دارای آنتی اکسیدان‌ های بسیار قدرتمندی می‌ باشد. آنتی اکسیدان‌ ها بر تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر فوق العاده‌ ای دارند. تحقیقاتی که در این مورد انجام شده‌ اند نشان می‌ دهند آنتی اکسیدان‌ هایی که در آب انار وجود دارند. می‌ توانند به طرز موثری ویروس‌ها و باکتری‌ هایی که برای بدن مضر هستند را تحت تاثیر قرار دهند و با آن ها مبارزه کنند.

علاوه بر این انار می‌ تواند تاثیر بسیار زیادی بر بیماری‌ های که ناشی از ضعف سیستم ایمنی در بدن هستند داشته باشد. اگرچه گفته می‌ شود که در این زمینه به مطالعات بیشتری احتیاج است اما به طور کلی می‌ توان عنوان کرد که آب انار خاصیت‌ های فراوانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.  گفته می‌ شود به درمان بیماری انسدادی مزمن ریه نیز کمک بسیار مثبتی می‌ کند.

ده خاصیت آب انار که تاکنون نمی دانستید

درمان آلزایمر

آب انار می‌ تواند آلزایمر را درمان کند. در این مورد یک تحقیق ۱۵ ماهه صورت گرفت که در آن مشخص شد آب انار در بلند مدت می‌ تواند بیماری آلزایمر را درمان کند. علاوه بر این عصب‌ های حافظه را تقویت کرده و حافظه را بهبود می بخشد. همچنین یک ماده خوراکی بسیار موثر برای جلوگیری از دست دادن حافظه می‌ باشد.

ده خاصیت آب انار که تاکنون نمی دانستید

درمان دیابت

یکی دیگر از مهمترین خاصیت‌ های آب انار درمان دیابت می‌ باشد. تحقیقاتی در این باره انجام شدند که نشان می‌ دهند آب انار می‌ تواند استرس اکسیداتیو را تا حد زیادی کاهش دهد. همین نیز موجب شده که بر روی دیابت نوع ۲ تاثیرگذار باشد. اما گفته می‌ شود که لازم است تحقیقات عمیق‌ تر و بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

از همین تحقیقات نیز نشان داده شده ترکیبات ارگانیکی که در انار وجود دارند باعث می‌ شوند که دیابت درمان شود. همچنین افراد از ابتلا به دیابت در امان بمانند. ترکیباتی که در انار وجود دارند شامل گالیک اسید اورسولیک اسید و آنولیک سید می‌ باشند که موجب جلوگیری از دیابت در بدن می‌ شوند.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا