پیامک

در اصفهان به علت گرمای زیاد 281 خودرو به آتش کشیده شد

در اصفهان به علت گرمای زیاد 281 خودرو به آتش کشیده شد

در اصفهان به علت گرمای زیاد 281 خودرو به آتش کشیده شد

متآسفانه سال 1403 گرمای عجیبی در کل ایران به خصوص مناطق مرکزی و نیمه خشک و جنوبی کشورمان حاکم شده است. این گرمای زیاد در تابستان امسال بی سابقه بوده است و بسیار خسارت هایی را به وجود آورده است.

 شهر اصفهان هم جزء شهرهایی قرار گرفته است که گرمای زیادی را امسال تجربه می کنند. و این گرما خسارت و حوادثی را ایجاد کرده است.

در اصفهان به علت گرمای زیاد 281 خودرو به آتش کشیده شد

گرما باعث خسارت چه چیزهایی شده است ؟

قرار دادن گوشی‌های تلفن همراه، تبلت، پاور بانک و یا هر نوع وسیله الکترونیکی که باطری لیتیومی دارد در معرض آفتاب و یا گرمای درون خودرو موجب بروز آتش سوزی یا انفجار می‌شود و اصلا شوخی بردار این موضوع نیست و خواهش می کنیم به این نکات دقت کنید چون باعث به خطر افتادن جان خود و دیگران می شوید.

در اصفهان به علت گرمای زیاد 281 خودرو به آتش کشیده شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت

هوای امسال کاملا متفاوت است و حرارت از زمین بلند می شود و می توانید این حرارت را کامل حس کنید که حتی نفس کشیدن هم کمی سخت شده است و خبرکه این روزها زیاد اتفاق می افتد آتش گرفتن خودروها از گرمای زیاد است. از ابتدای سال تا کنون ۲۸۱ خودرو در اصفهان از گرمای هوا طعمه حریق شده‌اند. حریق از ۲ طریق نقص فنی در سیستم سوخت‌ رسانی و دیگری ناشی از بی‌توجهی و سهل‌ انگاری در رعایت موارد ایمنی ناشی می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد:

در حریق نقص فنی سیستم سوخت‌ رسانی با نشر بنزین موجب آتش‌سوزی شده که برای پیشگیری از آن رعایت نکاتی از جمله بازدید دوره‌ای، معاینه فنی، بازرسی سیم‌کشی خودرو و… نیاز است. و در آخر لطفا در گذاشتن وسیله در خودرو حواس خود را جمع کنید چون وسایلی مانند، عینک و بطری آب بر روی صندلی اتومبیل و کاغذ و لباس با ترکیب گرمای هوا می‌تواند همانند یک ذره بین عمل کرده و با متمرکز کردن نور آفتاب هر آنچه در پیرامون خود دارد را شعله‌ور کند.

در اصفهان به علت گرمای زیاد 281 خودرو به آتش کشیده شد

با همین دو مورد به راحتی می توانید خودرو را به آتش در گرما بزنید

بسیاری از عزیزان بدون توجه عینک خود را روی داشبورد مقابل خورشید گذاشته و یا بطری آب را درون خودرو جا می‌گذارند که همین ۲ مورد ساده بزرگترین عامل برای ایجاد جرقه اولیه حریق است.زمان‌هایی که خودرو برای چندین ساعت زیر نور خورشید پارک شده است و بوی سوختگی، بنزین یا گازوییل استشمام می‌شود باید حتما موتور خودرو را پیش از سوار شدن کنترل کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: اکثر آتش سوزی های خودرو از داخل کابین خودرو آغاز شده و بر همین اساس توصیه ما این است که فندک و تجهیزاتی از این قبیل در خودرو نگهداری نشود و اینی موضوع را حتما جدی بگیرید. 

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا