پیامک

محدودیت هایی برای بردن وسایل به کابین

محدودیت هایی برای بردن وسایل به کابین

محدودیت هایی برای بردن وسایل به کابین

خطوط هوایی قوانینی را برای تعداد چمدان‌هایی که می‌توانید تحویل بگیرید و هزینه‌های احتمالی تعیین می‌کنند. این قوانین می‌توانند با‌توجه‌به وضعیت پروازها، بلیطی که خریده‌اید و مسیری که در آن پرواز می‌کنید، متفاوت باشند. در این مقاله قصد داریم درباره خرید بلیط هواپیما و برخی از قوانین و محدودیت‌های بردن وسایل به کابین هواپیما توضیح دهیم.

اگر سفری هوایی در پیش دارید یا دوست دارید بدانید که شما مجاز به حمل چه وسایلی به داخل کابین هستید حتما ادامه مقاله را بخوانید. اگر با جمعی از دوستان یا اعضای خانواده خود سفر می‌کنید، این مقاله را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا سفری آرام و مطمئن را تجربه کنید.

وسایل و کیف‌دستی در هواپیما

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی فقط اجازه حمل یک کیف‌دستی یا چمدان را به مسافران برای ورود به کابین می‌دهند. وسایل شخصی ممکن است شامل: کیف‌دستی، کیف لپ‌تاپ، کوله وسایل دستی یا کوله‌پشتی کوچک باشد. مسافران علاوه‌بر وسیله دستی و وسیله شخصی، می‌توانند کت، وسایل مطالعه، کیسه کوچک غذا و وسایلی مانند ویلچر و واکر را همراه داشته باشند.

البته ابتدا باید با ایرلاین خود چک کنید، اما اکثر خطوط هوایی داخلی اجازه می‌دهند یک چمدان دستی با اندازه 45 اینچ خطی (مجموع) داشته باشید. یک کیف معمولی برای چمدان دستی 22 اینچ، 14 اینچ در 9 است. اکثر خطوط هوایی محدودیت وزن دستی 40 پوندی دارند.

محدودیت هایی برای بردن وسایل به کابین

خطوط هوایی بین المللی ممکن است محدودیت‌های متفاوتی برای چمدان‌های دستی داشته باشند. همیشه بهتر است ابتدا با شرکت هواپیمایی سفر خود بررسی کنید تا قوانین و نیازهای دقیق آنها را بدانید.

خطوط هوایی همه محدودیت‌های اندازه و وزن را در حال حاضر با شدت بیشتری نسبت به گذشته اعمال می‌کنند. چمدان‌ها هنگام ورود وزن می‌شوند و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اندازه‌گیری کیف را در دروازه‌های خود قرار داده‌اند. اگر کیف‌دستی شما خیلی بزرگ است، باید آنها را بررسی کنید. این مورد ممکن است باعث شود که وسایل اضافی به‌عنوان “کیسه‌های اضافی” طبقه‌بندی شوند که معمولا هزینه اضافی برای حمل آن‌ها باید بپردازید.

قبل از سفر حتما وب‌سایت شرکت هواپیمایی خود را چک کنید

اندازه‌گیری‌های شما در منزل و قبل از سفر باید شامل دستگیره‌ها و چرخ‌ها باشد. برای محاسبه ابعاد خطی طول، عرض و ارتفاع را با هم اضافه کنید.

وزن و اندازه

مقدار مجاز چمدان دستی می‌تواند بسته به ایرلاین، کلاس کابینی که در آن سفر می‌کنید و حتی اندازه هواپیما متفاوت باشد. به‌عنوان یک راهنمای کلی، چمدان دستی باید حداکثر طول 22 اینچ (56 سانتی‌متر)، عرض 18 اینچ (45 سانتی‌متر) و عمق 10 اینچ (25 سانتی‌متر) داشته باشد. این ابعاد شامل چرخ‌ها، دستگیره‌ها، جیب‌های جانبی و … می‌شود.

برخی از خطوط هوایی نیز محدودیت‌هایی برای وزن اعمال می‌کنند که معمولا از پنج کیلوگرم شروع می‌شود. برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، لطفا قبل از سفر و خرید بلیط هواپیما با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید تا از میزان هزینه بار همراه با بلیط هواپیمای خود کاملا آگاه باشید.

اگر از خطوط هوایی مختلف در طول سفر خود استفاده می‌کنید، باید وب‌سایت‌های آن‌ها را برای اطلاعات به‌روز درباره کمک‌هزینه چمدان دستی بررسی کنید.

محدودیت هایی برای بردن وسایل به کابین

اشیای تیز

همه چاقوها، اجسام تیز یا برش از هر نوع و با هر طولی، اعم از فلز یا مواد دیگر و برخی از کالاهای ورزشی باید در چمدان‌های چک‌شده بسته‌بندی شوند. آنها را نمی‌توان در چمدان کابین یا شخص شما حمل کرد.

مایعات، آئروسل‌ها، ژل‌ها و پودرها

مقررات امنیتی مقدار آئروسل و ژل مایعات مجاز در چمدان‌های دستی را محدود می‌کند. شما باید هنگام خرید بلیط هواپیما این مورد را مدنظر قرار دهید. سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی و نهاد تنظیم استانداردهای هوانوردی سازمان ملل، دستورالعمل‌هایی را تعریف کرده است که دولت‌های بیشتری در حال اتخاذ آن هستند. محدودیت‌های فعلی برای مایعات، آئروسل‌ها و ژل‌ها از ایکائو و در اکثر کشورها این است که باید در ظروف 100 میلی‌لیتری یا معادل آن، در یک کیسه پلاستیکی شفاف با ظرفیت حداکثر یک لیتر قرار گیرند. هنگام غربالگری، این کیسه‌های پلاستیکی باید جدا از سایر وسایل ارائه شوند. داروها، شیر یا غذاهای کودک، نیازهای غذایی خاص معاف هستند. برخی از فرودگاه‌ها همچنین به غربالگری اضافی پودر در مقادیر بیشتر از 355 میلی‌لیتر در 12 اونس نیاز دارند.

لوازم پزشکی

اگر نیاز به استفاده از سرنگ‌های پزشکی، مانند انسولین، در پرواز دارید، به مدرک مستند پزشکی نیاز پیدا خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که مواد به طور حرفه‌ای بسته‌بندی و برچسب‌گذاری شده باشند. اگر این‌طور نباشد، احتمالا دارو در غربالگری امنیتی حذف خواهد شد.

دستگاه‌های الکترونیکی قابل‌حمل

توصیه می‌کنیم همه دستگاه‌های الکترونیکی قابل‌حمل خود را در چمدان دستی خود نگه دارید. لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه ممکن است برای بررسی بیشتر نیاز به ارائه جداگانه در نقاط بازرسی امنیتی داشته باشند. اگر با باتری‌های یدکی، سیگارهای الکترونیکی یا منبع تغذیه پشتیبان (پاوربانک) سفر می‌کنید، باید همیشه در چمدان‌های دستی و نه چمدان‌های چک‌شده حمل شوند. برای جلوگیری از اتصال کوتاه، هر باتری یدکی باید به‌صورت جداگانه بسته‌بندی شود.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا