پیامک

مجموعه انشا کوتاه درباره اهدای خون | انشا درباره فواید اهدای خون

مجموعه انشا کوتاه درباره اهدای خون | انشا درباره فواید اهدای خون

مجموعه انشا کوتاه درباره اهدای خون | انشا درباره فواید اهدای خون

اهدای خون یک کار بسیار ارزشمند و مقدس می باشد. با اهدای خون می توان جان انسان ها را نجات داد. هر فرد سالمی در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد می تواند سهم خود را در ثواب این کار خیر بردارد. اهدا کردن خون یک عمل دو سر برد است. در این عمل هم شخص گیرنده و هم شخص دریافت کننده از مزایای آن بهره می برند.

انشا درباره فواید اهدای خون

سمیرا احمدی : در این مطلب از تالاب متن های زیبایی را در مورد اهدای خون و اهدای زندگی جمع آوری کردیم.

امیدواریم که نوشتن متن ها و انشاهایی در این باره آگاهی افراد را در مورد زیبایی های اهدای خون به همنوعان و کسانی که به زندگی آن ها وابسته به این امر خطیر است بالا ببرد. مجله تالاب همچنین موجب شود که اهدای خون در میان مردم به یک فرهنگ تبدیل شده و افراد این کار شایسته را به صورت مرتب انجام دهند. به امید روزی که در هیچ یک از بیمارستان ها هیچ بیماری محتاج خون نباشد.

مجموعه انشا کوتاه درباره اهدای خون

انشا زیبا درباره انتقال خون

انتقال خون یکی از زیباترین کارهایی است که هر شخصی در زندگی اش می تواند انجام دهد.

انتقال خون مانند هدیه دادن زندگی به افراد بیمار و نیازمند می باشد. ما می توانیم با انتقال و اهدای خون جان یک بیمار را نجات دهیم. همچنین می توانیم خانواده ای را خوشحال کنیم که در بیرون از اتاق عمل منتظر بیمار خود هستند. گاهی اوقات در بیمارستان ها و در اتاق عمل پیش می آید که ذخیره بانک خون بیمارستان گروه خونی خاصی را ندارد. در این حالت است که ممکن است جان بیماران بسیاری به خطر بیفتد. بنابراین ما با انتقال خون می توانیم جان دوباره ای را به این افراد بدهیم.

انتقال خون به معنی انتقال نفس روح و جان به افرادی که نیازمندند می باشد. این کار تنها توسط انسانهای بزرگ انجام میشود و چه بسیار انسان های ارزشمندی که توانسته اند با یک واحد خون نجات پیدا کنند. انسان های بزرگ همیشه خوشحالی و زندگی سایر افراد را به خود ترجیح می دهند. دادن یک واحد خون هیچ گونه آسیب و ضرری برای افراد ندارد. همچنین می تواند خوشحالی و زندگی را به سایر خانواده ها باز گرداند.

انشا زیبا درباره انتقال خون

افرادی که گاهی اوقات در مناسبت های خاصی مانند عیدها عاشورا نوروز و هر مناسبت دیگری افرادی اقدام به اهدای خون می کنند. اهدای خون زمانی که فرد دارای تنی سالم و خونی سالم باشد یک کار بسیار بزرگ می باشد که از آن به عنوان یک نجات دهنده می توان نام برد.

معمولا  قبل از دریافت خون در سازمان های اهدا خون آزمایش های خاصی از فرد گرفته می شود. تا پزشکان مطمئن شوند این فرد ناقل بیماری خاصی نیست و برای بیماران مشکل جدیدی را ایجاد نمی کند. اهدای خون یک فداکاری بسیار بزرگ است. فرد از خون خود به دیگران می بخشد تا بتواند هستی آن ها را تامین کنند. افراد در راه زنده نگه داشتن هموطنان خود خونشان را اهدا می کنند و در ازای این کار هیچ بها و مزدی دریافت نمی کنند. این کار تنها برای انسانیت و بزرگ منشی انجام می شود.

 اهدای خون یکی از محبت هایی است که خداوند به انسان ها داده است. خداوند در بدن انسان ها توانایی های بسیار برجسته قرار داده که با کمک آن نه تنها می توانیم خودمان زندگی کنیم بلکه می توانیم زندگی سایر افراد را نیز تامین کنیم.

زمانی که یک نفر به شخص دیگری خون اهدا می کند بدنش بلافاصله شروع به خونسازی می کند. در واقع نه تنها خود دچار کمبود خون نمی  شود بلکه یک نفر را از خطر کم خونی و مرگ نجات می دهد. انتقال خون سال های زیادی است که در میان مردم قرار دارد و مردم در راه خدا و از روی انسانیت این کار را انجام می دهند. به نظر من اهدای خون یکی از بالاترین مراحل انسانیت می باشد. در سال های اخیر با توجه به فرهنگ سازی هایی که انجام شده بسیاری از ایرانیان برای اهدای خون اقدام می کنند.

انشا کوتاه در مورد اهدای خون

انشا کوتاه در مورد اهدای خون

چند سال پیش را به خاطر می آورم که حال خواهرم خوب نبود و پزشکان از اوضاع او بسیار ناامید شده بودند.

او خونریزی بسیاری داشت و تنها کاری که می توانستیم برایش انجام دهیم این بود که دعا کنیم. زیرا گروه خونی مناسب او در میان با خون هایی که در بانک خون بودند وجود نداشت. دو روز بود که بسیار نگران و درمانده به هر دری می زدیم که برای او خون مناسب جور کنیم. بعد از دو روز تلفن مادرم زنگ خورد و بعد از اینکه تلفن را قطع کرد به گریه کردن پرداخت. از اینکه مادرم گریه می کرد همه ما بسیار آشفته و نگران شدیم. اما او گفت که نگران نباشید سپس خدا را شکر گفت. گفت که یک نفر با گروه خونی مناسب به بیمارستان مراجعه کرده و به خواهرم خون داده است. از آن زمان من فهمیدم که انتقال خون به معنی انتقال مهر و انتقال زندگی می باشد.

یک واحد خون می تواند یک خانه را گرم نگه دارد. یک خانواده را نجات دهد یک بیمار بدحال و تصادفی را از مرگ نجات دهد. یک بیمار هموفیلی و سرطانی را بهبود بخشد. یک مادر تازه زایمان کرده را سرپا نگه دارد. یک جانباز شیمیایی را یاری دهد. این افراد تنها گروه کوچکی از افرادی هستند که احتیاج به خون اهدای دارند. بیماران بسیاری در حین جراحی بر اثر کمبود خون جان خود را از دست داده و می میرند.

روز جهانی اهدا خون

مادران بسیاری هستند که در هنگام زایمان از دست می روند. ما در طی چند سال اخیر با مراجعه مردم به مرکزهای انتقال خون توانسته اند جان بسیاری از افراد را نجات داده و این مشکلات را به حداقل برسانند. این چنین مرگ بسیار ناگوار و دردناک هستند. بیایید با اهدای خون به این  بیماران و افراد نیازمند را نجات دهیم. چنین امری بسیار مقدس بوده و افرادی که این کار را انجام می دهند بسیار بزرگ هستند.

بسیاری از ورزشکاران و جوانان کشور ما که دارای تنی سالم هستند و معمولا نذر خون می کنند. آن ها برای دریافت حاجت خونشان را به بانک های خون تقدیم می نمایند. این افراد علاوه بر رسیدن به حاجتشان هدایای بزرگی را برای هم وطنانشان دارند و یک کار بسیار مقدس را انجام می دهند. بسیاری از افراد نیز در ماه محرم که زمان شهادت امام حسین است. خون اهدا میکنند تا بتوانند جان یک نفر را نجات دهند. اهدا کردن خون می تواند باعث خوشحالی دل پدر، مادر، همسر، خواهر برادر و اعضای یک خانواده باشند.

 گاهی برای صدقه دادن لازم نیست که حتماً پولی را کنار بگذاریم. گاهی یک واحد خون می تواند یک صدقه بسیار با ارزش باشد. افرادی که خون خود را اهدا می کنند به بالاترین درجه از ایثار بزرگی رسیده اند.

انشا در مورد انتقال خون به بیمار

انشا در مورد انتقال خون به بیمار

انتقال خون یکی از جذاب ترین اعمالی است که انسان می تواند در طول زندگی خود انجام دهد. از این رو جذاب است که هم برای خود فرد مفید می باشد. هم می تواند جان یک نفر دیگر را نجات دهد. خون مایعی بسیار مهم و ضروری در بدن انسان ها می باشد.

همه انسان ها در طول زندگی شان لحظه به لحظه به میزان مناسبی از خون احتیاج دارند. ممکن است برای هر انسانی اتفاق بیفتد که در لحظه ای از زندگی به خون بیشتر از آنچه که در بدنش است احتیاج داشته باشد. از این رو همه ما باید اهدای خون را یک وظیفه بدانیم و این کار را انجام دهیم. زیرا ممکن است همان شخصی که به خون احتیاج دارد یک روز خود ما یا یکی از عزیزانمان باشد.

همه ما برای نجات دادن جان انسان ها به اهدای خون احتیاج داریم. هر روزه صدها نفر در بیمارستان ها هستند که برای ادامه حیات خود به خون نیاز دارند. گاهی بیماران تحت تاثیر تصادف یا سانحه ای به خون برای ادامه حیات خود احتیاج دارند. علاوه بر این بیماران سرطانی نیز هستند که برای ادامه حیات خود به خون احتیاج دارند. آن ها برای نجات جان خود همیشه محتاج خون از هموطنان خود می باشند. اهدای خون منظم از طرف سایر افراد می تواند مشکلات خونی را رفع نماید. همه افراد نمی توانند عمل اهدای خون را انجام دهند. این افرادی که برای اهدای خون اقدام می کنند، حتماً باید ۱۸ سال سن داشته باشند و در سلامتی کامل به سر ببرند.

انتقاال خون

بیمارانی مبتلا به هپاتیت ای، ایدز، سل و سایر موارد این چنینی مسلمی باشند که از طریق خون انتقال می شوند نمی توانند اهدا خون کنند. افراد باید آزمایش های لازم را داده باشند تا از سلامتی کاملشان اطمینان حاصل شود.

خون تنها به در صورتی به شخص دیگری تزریق می شود که کاملاً سالم باشد و مشکلات جدیدی را برای افراد به وجود نیاورد. فرایند اهدای خون یک پروسه بسیار ساده می باشد. افراد بعد از ثبت نام کردن یک فرم را پر می کنند سپس معاینات و آزمایش های اولیه پزشکی را انجام می دهند. در این صورت اگر سالم باشند و خونشان استفاده قرار گیرد و خون گیری انجام می شود.

معمولاً در هر دوره اهدای خون ۴۵۰ تا ۵۰۰ سی سی خون از فرد گرفته می شود که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این گرفتن خون از افراد طول می کشد. بعد از اینکه فرایند خونگیری به پایان رسید فرد مدتی را استراحت می کند تا مشکلاتی مانند ضعف و سرگیجه به سراغ او نیایند.

انتقال خون برای خود فرد اهدا کننده نیز دارای مزیت های بسیاری می باشد. از جمله این مزیت ها می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن او اشاره نمود. اهدای خون می تواند سطح آهن و هموگلوبین را در بدن شخص اهدا کننده تنظیم کند. گاهی ممکن است که فرد دچار عوارضی مانند ضعف و سرگیجه یا کبودی بعد از اهدای خون شود. همه این عوارض موقتی هستند و هیچ گونه مشکلی را برای فرد به وجود نمی آورند.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا