حواشی مجلل ترین عروسی جهان توسط موکش آمبانی هندی

حواشی مجلل ترین عروسی جهان توسط موکش آمبانی هندی

موکش آمبانی یک فرد هندی تبار است که دهمین مرد ثروتمند جهان است و نفر اول ثروتمند آسیا است.

او مدیرعامل و مالک بیشترین میزان سهام در شرکت صنایع ریلاینس بزرگ‌ترین شرکت خصوصی هند با ۴۸٪ درصد سهام می‌باشد. این شرکت در بخش‌های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، مخابرات و رسانه فعالیت می‌کند. موکش به همراه خانواده اش در یک خانهٔ ۲۷ طبقه‌ای در بمبئی با نام آنتیلیا زندگی می‌کنند.

این ساختمان حدود ۱ میلیارد دلار قیمت گذاری شده و یکی از گران‌قیمت‌ترین ساختمان‌هایی است که تا به حال ساخته شده‌است. او به تازگی به همراه خانواده خود بسیار در جهان نامشان پیچیده است.

مجلل ترین عروسی جهان توسط موکش آمبانی هندی

بزرگ ترین عروسی هندی موکش آمبانی و حاشیه های جنجالی او که در جهان پیچید

دلیل این حاشیه های موکش آمبانی چیست؟

موکش آمبانی که یکی از معروف ترین و ثروتمندترین افراد جهان است به تازگی برای فرزند پسر آخر خود آکاش آمبانی مراسم جشن عروسی به پا کرده است.

اما این جشن عروسی یک جشن معمولی نیست و حتی فراتر از تجملاتی است. و در چندین شب این عروسی برگزار می شود و بسیاری از مهمان های این مراسم بزرگ ترین ثروتمندان جهان و معروف ترین بازیگران و خواننده های جهان در این عروسی چند روزه هستند. این مراسم به مدت یک هفته است و در این عروسی مجموعه‌ای از جشن‌ها، مراسم مذهبی و پذیرایی‌های مجلل است.

هزینه تقریبی این عروسی چه قدر است ؟ و در چه مکانی برگزار شده است؟

برآوردها نشان می‌دهد که هزینه این عروسی به بیش از 100 میلیون دلار رسیده است.

بخش اعظمی از این هزینه صرف اجاره محل برگزاری، طراحی دکوراسیون، لباس عروس و داماد، جواهرات، غذا و سرگرمی شده است.

جشن عروسی در محل اقامت باشکوه خانواده آمبانی به نام “آنتیلا” در شهر بمبئی برگزار شد. این عمارت 27 طبقه‌ای که به عنوان گران‌ترین خانه‌ی مسکونی جهان شناخته می‌شود، با گل‌ها و تزئینات مجلل آراسته شده بود.مهمانان این عروسی با پروازهای چارتر اختصاصی به بمبئی منتقل شده بودند و در هتل‌های مجلل اقامت داشتند.

در طول هفته‌ی جشن، مهمانان از برنامه‌های متنوعی از جمله کنسرت‌های موسیقی، نمایش‌های رقص، مسابقات ورزشی و ضیافت‌های لذت می‌بردند. عروسی موکش آمبانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به عنوان نمادی از ثروت و قدرت طبقه مرفه در هند معرفی شد. برخی از منتقدان این مراسم را نمایش اسراف و تبعیض دانستند، در حالی که موافقان آن را رویدادی مهم برای اقتصاد هند و فرصتی برای معرفی فرهنگ و میراث این کشور به جهان می‌دانستند.

مهمانان مشهور این مراسم عروسی چه کسانی بوده اند؟

  • ستارگان Bollywood: آیشواریا رای باچان، هریتیک روشن، آمیتاب باچان، شاهرخ خان، کارینا کاپور خان. دیپیکا پادوکن، رانبیر کاپور، آلیا بات، سونام کاپور، جان آبراهام، وارون دهاوان، و بسیاری دیگر.
  • سیاستمداران: هیلاری کلینتون، نارندرا مودی، بیل گیتس، نیلکن مودی، و مقامات دیگر.
  • کارآفرینان: مارک زاکربرگ، موکش آمبانی، و دیگر شخصیت‌های برجسته تجاری.

علاوه بر این مهمانان معروف، گفته می‌شود که حدود 100 هزار نفر دیگر نیز در جشن‌ های مربوط به این عروسی حضور داشته‌اند.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل