خواب های جنسی از نظر روانی به چه معناست؟

خواب های جنسی از نظر روانی به چه معناست؟

آیا می دانستید که رویاهای جنسی به ندرت فقط به رابطه جنسی یا تمایلات جنسی مربوط می شود؟ رویاهای جنسی می توانند نمادی از جنبه های مختلف روان باشند، از رهایی جنسی تا ناامیدی، PTSD، یا صرفاً خاطرات و افکار زندگی بیداری.

معنای رویاهای جنسی تا حد زیادی به فرد و آنچه ممکن است در آن لحظه خاص در زندگی او اتفاق بیفتد بستگی دارد. همچنین مهم است که باورهای فرد را از نظر معنوی و مذهبی در نظر بگیریم، زیرا تحقیقات نشان داده است که باورهای ما معنای رویاهای ما را شکل می دهند.

ما به چند نمونه رایج از رویاهای جنسی نگاهی خواهیم انداخت و آنچه علم رویا در مورد آنها می گوید را بررسی خواهیم کرد. برای تجزیه و تحلیل بیشتر، نمادهای مختلفی را که ممکن است پشت رویاهای جنسی مکرر نهفته است، بررسی کنیم.

روانشناسی درباره رویاهای جنسی چه می گوید؟

sexual

طبق نظریه روانکاوی، رویاهای جنسی بسته به زمینه خاص و تجربیات و احساسات شخصی رویاپرداز می توانند معانی مختلفی داشته باشند.

زیگموند فروید بر این باور بود که رویاهای جنسی به این معنی است که رویا بیننده آرزوی داشتن چنین روابطی را در زندگی واقعی دارد.

کارل یونگ معتقد بود که رویاها می توانند معانی زیادی داشته باشند. ممکن است با چیزی که شما در آن روز خوانده اید، تماشا کرده اید یا درباره آن صحبت کرده اید، تحریک شوند. شاید رابطه جنسی در ذهن شما بوده است، یا به سادگی می تواند یک خاطره شاد باشد که خود را دوباره پخش می کند.

همانطور که قرن بیست و یکم پیشرفت می‌کند، نظریه‌های روان‌شناختی جدید نشان می‌دهند که رویاهای جنسی ممکن است به سادگی راه ذهن برای کاوش در خیال‌پردازی‌ها باشد (که فروید آن را “تحقق آرزو” نیز می‌داند) و سناریوهای مختلف را اجرا کند.< /p>

طبق تئوری سنتز-فعال سازی، برخی از روانشناسان معتقدند که رویاهای جنسی فقط مجموعه‌ای تصادفی از افکار، خاطرات و تصاویری هستند که مغز هنگام تلاش برای درک سیگنال‌های الکتریکی تصادفی ایجاد می‌کند. خواب REM.

صرف نظر از این نظریه، محققان مدت‌ها فرضیه‌ای را مطرح کرده‌اند که رویاها افکار و نگرانی‌های بیداری را منعکس می‌کنند. معنایی برای آنها وجود دارد زیرا از ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه و همچنین زندگی روزمره مشتق شده اند.

رویاهای جنسی نامنظم با نیازهای روانی مرتبط نیست زیرا ممکن است بیانگر افکار یا خاطرات روزانه باشد. رویاهای جنسی مکرر اغلب نماد نیازهای برآورده نشده، ناامیدی یا اختلال استرس پس از سانحه است.

به عنوان مثال، یک خواب جنسی با یک فرد سابق که یک بار اتفاق می افتد، می تواند به خاطره ای مرتبط باشد، اما رویاهای تکرار شونده در مورد یک سابق می تواند نشانه PTSD، رنجش، ناامیدی، احساس گناه یا اشتیاق باشد. با نگاه کردن به احساساتی که بعد از آن احساس می‌کنید، می‌توانید به راحتی علت تکرار رویای جنسی را مشخص کنید.

معنای رویای خاص شما به فراوانی، شخصیت‌های درگیر، سناریوهای رویا و احساسات مرتبط با آن بستگی دارد.

بیایید چند مثال را رمزگشایی کنیم.

نمونه های رایج رویاهای جنسی

نمونه‌های زیر بیان کلی رویاها را هدف قرار می‌دهند تا به خواننده کمک کنند تا با برون‌یابی معنای زیربنایی و محیط آنها و تجربیات، با سناریوی خاص خود ارتباط برقرار کند. برای تحلیل عمیق‌تر رویا، لطفاً با یک متخصص رویا مشورت کنید.

1. رویای جنسی درباره له شدن

یک مطالعه نشان داد که تنها 40٪ از شرکت‌کنندگان رویاهای جنسی در مورد شریک فعلی خود می‌بینند، که نشان می‌دهد اغلب افراد به جای شریک زندگی خود، اغلب رویاهای وابسته به عشق شهوانی در مورد افراد دیگر، از جمله درهم شکستن، می‌بینند.

رویا یک فانتزی برآورده کننده آرزو است که افکار روزانه شما را در مورد علاقه شما منعکس می کند، و ارتباط برقرار نشده ای را که در زندگی واقعی آرزوی آن را دارید تسکین می دهد. این بیشتر به رابطه عاطفی مربوط می شود تا رابطه جنسی.

2. رویای جنسی با یک سابق یا شخصی غیر از شریک زندگی شما

این خواب اغلب بیانگر احساسات حل نشده یا کار ناتمام با شریک سابق است. زیگموند فروید ممکن است آن را به عنوان جلوه ای از وابستگی طولانی مدت یا تعارض حل نشده تفسیر کرده باشد.

یک مطالعه 2021 نشان داد که شرکای در روابط متعهدانه درازمدت، از نظر جنسی تا حد زیادی راضی بودند، دفعات آمیزش بیشتری داشتند و احتمال بیشتری داشت که رویاهای جنسی با شریک زندگی خود ببینند.

از سوی دیگر، آنهایی که در روابط کوتاه مدت و رضایت بخش بودند، بیشتر احتمال داشت رویاهای جنسی را ببینند که شامل یک فرد سابق یا شخص دیگری غیر از شریک زندگیشان باشد.

این مطالعه همچنین نشان داد که شرکای خیانتکار به احتمال زیاد رویای یک شریک سابق یا دیگری را می بینند.

بسیاری ممکن است بر این باور باشند که این رویا نشان دهنده تمایل به ملاقات مجدد با شخص قبلی است. ممکن است چنین باشد، اما اغلب خواب دیدن یک فرد سابق نشان دهنده نیاز به بسته شدن و بخشش نسبت به فرد سابق یا خود است.

همچنین بخوانید: معنی رویا درباره دوست پسر سابق

3. رویای جنسی در مورد کسی/غریبه ای که شما را اغوا می کند

رؤیایی که یک غریبه شما یا شما با او رابطه جنسی دارید، اغلب نشان دهنده تمایل به ماجراهای جدید و اشتیاق برای هیجان است.

زیگموند فروید خاطرنشان کرد که اگر این احساس ناخودآگاه باشد، ممکن است نشان‌دهنده تمایلات سرکوب‌شده‌ای باشد که توسط رویاپرداز کشف نشده است، اما رویا بین می‌خواهد به آنها رسیدگی کند.

رویا همچنین می تواند به معنای نیاز به رهایی و رهایی از محدودیت های زندگی فعلی باشد. این می تواند به معنای نیاز به کشف خود، رشد و پذیرش ناشناخته ها باشد.

اگر در یک رابطه متعهد هستید، چنین رویاهایی ممکن است شما را در مورد افکار خیانت نگران کند. با این حال، معمولاً اینطور نیست. در موارد خیانت، رویا اغلب شامل یک شریک سابق یا دیگری است که او با او درگیر است.

4. رویای جنسی با یک دوست

در مورد رویاهای جنسی در مورد دوستان یک تصور کلیشه ای وجود دارد. بسیاری فکر می کنند که این به این معنی است که شما نسبت به دوست خود احساسات عاشقانه دارید، اما از نظر روانی نمادی از تمایل به پیوند و درک نزدیک تر است. معانی دیگر عبارتند از احترام و تحسین.

این همچنین نشان دهنده یک رابطه صمیمی غیرمعمول با او است. زمانی که خطوط مبهمی بین روابط افلاطونی و عاشقانه بین دو طرف وجود داشته باشد، بیشتر به چشم می خورد. رویا نشان دهنده نیاز به تمایل بیشتر به سمت یک طرف است زیرا وجود هر دو باعث ایجاد تضاد می شود.

5. رؤیای سکس با عضوی از همجنس گرایان علیرغم اینکه مستقیم است

سکس با شریک همجنس گرایش جنسی شما را زیر سوال نمی برد.

به گفته کارل یونگ، رویا نمادی از ادغام جنبه مردانه و زنانه شما در درون خودتان است. این ادغام می تواند در نوع نگاه شما به خود، نقش های شما در محل کار یا خانه، آرزوها، خواسته ها و تفسیر شما از جهان باشد.

همچنین می‌تواند منعکس کننده تعارض با تابوهای اجتماعی و نیاز به پذیرش انرژی‌های مردانه و زنانه باشد. رویا می تواند تحسینی را برای تجسم جنبه های خاصی از جنس مخالف نشان دهد.

همچنین می‌تواند نشان دهنده ترس از عدم کفایت در مردانگی یا زنانگی شما باشد.

6. رویای سکس با یک سلبریتی

اگر فرد مشهور را جذاب می‌دانید و در مورد حضور صمیمانه با آنها فکر کرده‌اید/خیال‌پردازی کرده‌اید، موضوع اصلی در این رویا برآورده شدن آرزو است.

این همچنین می تواند به معنای نیاز به تحسین و شناسایی باشد، به خصوص اگر به افراد مشهور نگاه کنید و بخواهید از آنها تقلید کنید. این به معنای نیاز به ادغام ارزش های خود با ارزش های آنها و تشبیه شدن به آنها است.

در یک رویای غیر تکراری، این می‌تواند بازتابی از فرهنگ وسواس به افراد مشهور باشد که در آن نفوذ رسانه‌ها در سراسر زندگی شما پخش می‌شود و در نتیجه به رویاهای شما می‌لغزد.

7. رویای سکس در ملاء عام

هر خوابی که مستلزم برهنه شدن در ملاء عام باشد نشان دهنده ترس از قضاوت شدن و اضطراب از ناامنی ها و برآورده نشدن انتظارات است. این مورد زمانی است که رویا احساسات منفی را برمی انگیزد.

برای احساسات مثبت، سکس در ملاء عام نمادی از شورش و میل به رهایی از انتظارات اجتماعی است.

رویا ممکن است نشان دهنده نیاز به اعتبارسنجی از سوی عموم باشد.

بیشتر بخوانید:

چگونه رویاهای جنسی را متوقف کنیم؟

رویاهای جنسی مکرر نتیجه احساسات، موقعیت‌ها یا مشکلات بی‌توجه هستند. در طول خواب، ذهن خاطرات و احساسات را تثبیت می کند تا به شما کمک کند بیشتر به خاطر بسپارید و آرام شوید. اگر برخی موقعیت‌ها، چه مثبت یا منفی، بی‌توجه بمانند، در طول خواب تکرار می‌شوند.

برای متوقف کردن رویاهای جنسی، اولین قدم این است که هر چیزی را که در مورد رویا به خاطر می آورید در یک دفترچه رویا بنویسید. بهترین زمان برای انجام این کار بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب است. هر چه بیشتر صبر کنید کمتر به یاد خواهید آورد.

به نوشتن احساساتی که هر سناریوی رویایی بدون قضاوت برانگیخته است ادامه دهید. این به شما امکان می دهد تا تمام جزئیات واکنش های خود را به طور کامل پخش کنید. سناریوهای مختلف را با یکدیگر و زندگی بیداری خود مقایسه کنید.

اگر مشاور/درمانگر یا روانشناس رویا را در طول این فرآیند درگیر کنید، راحت‌تر خواهد بود. آنها می توانند برخی از اتصالات را که ممکن است در طول خود تحلیلی شما از دست بدهید، نشان دهند.

تکرار این فرآیند در چندین رویا جنسی، به تدریج تکرار آنها را کاهش می‌دهد و نگرانی‌هایی را که ممکن است بروز دهند، بررسی می‌کنید.

افکار نهایی

همه یک رؤیای جنسی دیده‌اند، و جای نگرانی نیست – ممکن است فقط از خاطره‌ای یا چیزی باشد که آن روز تماشا کرده‌اید یا درباره آن صحبت کرده‌اید. با استفاده از طرح تحلیل رویاهای ما، می‌توانید معنای اصلی رویای خاص خود را بهتر درک کنید و از آن برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر استفاده کنید.

همچنین، درک اینکه رابطه جنسی برای شما شخصاً چه معنایی دارد، می‌تواند معنای رویا را به طور قابل توجهی تغییر دهد. اطمینان حاصل کنید که تفسیر شما به تجربیات و دیدگاه های شما مربوط می شود. از آنجایی که معانی می توانند گسترده و گاهی متناقض باشند، بهتر است برای درک دقیق تر با یک متخصص مشورت کنید.

تعبیرخواب

خروج از نسخه موبایل