سوالات هوشی که در سراسر جهان رایج است

سوالات هوشی که در سراسر جهان رایج است

سهم مثبت حل پازل در مغز انسان یک واقعیت است که توسط متخصصان ثابت شده است. معماها و پازل ها حافظه را بهبود می بخشد، توانایی توجه را در افراد افزایش می دهد. در اینجا سوالات هوشی هستند که در سراسر جهان بسیار محبوب هستند.

zeka soruları

سوالات هوش رایج در سراسر جهان

(پاسخ در انتهای مقاله)

سؤال 1

یک پیرمرد و سه دخترش در یک روستا زندگی می کردند. یک روز پیرمرد خیلی مریض شد. وقتی مرگ او را گرفت، دختر بزرگش از پدرش خواست تا 2 سال دیگر زنده بماند. مرگ پذیرفته شد دو سال بعد وقتی برگشت، دختر وسطش از مرگ خواست تا پدرش کمی بیشتر زنده بماند. مرگ پذیرفته شد وقتی یک سال بعد دوباره آمد، این بار کوچکترین دخترش با شمعی فروزان در دست با مرگ مواجه شد و از پدرش خواست تا زنده بماند تا این شمع تمام شود. مرگ این را پذیرفت و دیگر برنگشت. دختر کوچک پیرمرد چگونه به این مهم دست یافت؟

سوال 2

در حالی که پل مشغول نقاشی روی یک نردبان 25 متری بود، ناگهان لیز خورد و روی زمین افتاد. اما او نه می میرد و نه به شدت مجروح می شود. چگونه این اتفاق افتاد؟

سوال 3

دو سطل آب وجود دارد، یکی در دمای 25 درجه سانتیگراد و دیگری با دمای 25 درجه فارنهایت. اگر 2 سکه به طور همزمان از یک ارتفاع به داخل این دو سطل پرتاب شود، کدام سطل اول بیفتد به پایین می رسد؟

سؤال 4

هر روز چمن باغچه خانه دو برابر روز قبل رشد می کند. اگر چمن در 10 روز کل باغ را بپوشاند، در چند روز رشد می کند تا نیمی از آن را بپوشاند؟

سوال 5

در مجموع 10 نفر در یک اتاق هستند و همه آنها می ایستند تا بتوانند یکدیگر و کل اتاق را ببینند. شما یک سیب را در این اتاق قرار خواهید داد. 9 نفر می توانند این سیب را ببینند، فقط 1 نفر قادر به دیدن آن نخواهد بود. سیب را کجا می‌گذارید؟

سوال 6

دو ماشین در یک خیابان عبور می کنند. یکی با سرعت 100 کیلومتر و دیگری با سرعت 80 کیلومتر حرکت می کند. هر دوی آنها همزمان سفر خود را آغاز می کنند، اما در کنار هم به یک نقطه از خیابان می رسند. چگونه این امکان وجود داشت؟

سوال 7

در حالی که دو دوست آن و مری در جنگل قدم می زنند، ناگهان باران می بارد و آنها در خانه ای متروکه پناه می گیرند. دو دوست که گرسنه هستند به محض قطع باران شروع به جستجوی غذا در مکان های مختلف می کنند. آن یک درخت سیب پیدا می کند، اما وقتی سیب ها را می خورد، او نیز به درخت تبدیل می شود. نیم ساعت بعد مری برای یافتن دوستش به آنجا می آید و صدایی از جنگل می شنود. صدا به او می گوید که دوستش به درخت تبدیل شده است و او یک فرصت دارد تا بفهمد آن درخت کدام است، در غیر این صورت دوستش برای همیشه یک درخت باقی خواهد ماند. مریم چگونه متوجه می شود که دوست او کدام درخت است؟

سوال 8

کدام یک از 3 نفری که چوب را حمل می کنند سنگین ترین وزن را دارد؟

اگر آن را کامل کرده اید، بیایید به سراغ پاسخ ها برویم…


پاسخ به سوالات هوش:

پاسخ 1: پس از دریافت وعده، دختر کوچک شمع را خاموش می کند و مرگ هرگز باز نمی گردد.

پاسخ 2: پل در پله اول نردبان است.

پاسخ 3: از آنجایی که 25 فارنهایت معادل 3- درجه سانتیگراد است، آب آن سطل به شکل یخ است. بنابراین، سکه پرتاب شده حتی نمی تواند پایین را ببیند.

پاسخ 4: اگر هر روز دو برابر روز قبل رشد کند، در روز نهم نیمی از باغ و در روز دهم کل باغ را پوشش می‌دهد.

پاسخ 5: سیبی که روی سر یکی از افراد حاضر در اتاق قرار می‌گیرد را 9 نفر می‌توانند ببینند، اما نه تنها یک نفر.

پاسخ 6: وسایل نقلیه ای که از جهات مختلف خیابان می آیند می توانند در یک نقطه کنار هم بیایند حتی اگر با سرعت های متفاوت حرکت کنند.

جواب 7: از آنجایی که نیم ساعت پیش باران آمد، درختان دیگر خیس هستند، فقط درختی که دوستش به آن تبدیل شده است خشک است. او درخت خشک را انتخاب می کند.

پاسخ 8: فردی که در وسط قرار دارد 25 درصد وزن بیشتری نسبت به دیگران حمل می کند.

آیا می توانید 3 خرگوش پنهان را پیدا کنید؟

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید
خروج از نسخه موبایل