سبک زندگی

اگر هر یک از این 10 رفتار را تحمل می کنید، باید از خود دفاع کنید

اگر هر یک از این 10 رفتار را تحمل می کنید، باید از خود دفاع کنید

یاد بگیرید که در این شرایط از خود دفاع کنید.

A person with long dark hair stands against a bright yellow background. They are wearing a yellow short-sleeved top and have their hands on their hips. Their expression is serious.

رفتارهای خاصی وجود دارد که نباید آنها را تحمل کنید. وقتی این رفتارها را تحمل می کنید، ناخودآگاه به مردم می گویید که با شما این گونه رفتار می شود. این اغلب منجر به مشکلات بسیار بزرگتری می شود زیرا در این صورت مردم مجبور نیستند به شما احترام بگذارند.

ایستادن برای خود فقط به معنای محافظت از خود در برابر قلدرها و افراد سمی نیست. همچنین در مورد آموزش دادن به دیگران که می‌خواهید با شما چگونه رفتار شود، تا بتوانید در هنگام بودن با آنها احساس امنیت و آرامش کنید.

بنابراین، اگر هر یک از این ده مورد را تجربه می‌کنید، باید از خودتان دفاع کنید…

1. اعمال یا نگرش های غیر محترمانه.

A woman in a business suit stands in an office, pointing her finger and appearing agitated while speaking to a man whose back is turned to the camera. Various office furniture and equipment, including desks and chairs, are visible in the background.

احترام باید مبنای رفتار ما با یکدیگر باشد. با این حال، در مورد کلمه احترام، سردرگمی وجود دارد. دو تعریف دارد. یکی این است که برای کسی احترام زیادی قائل شوید و به او نگاه کنید. دیگری این است که با یکی به عنوان کوچکتر رفتار نکنیم. شما نمی توانید کسی را مجبور کنید که به شما احترام بگذارد. با این حال، می‌توانید با ایستادن در مقابل خودتان، چه به صورت کلامی یا فیزیکی، کسی را مجبور کنید که با شما به‌عنوان کوچک‌تر رفتار نکند.

2. قلدری یا سایر اقداماتی که برای ایجاد احساس کوچک در شما طراحی شده است.

A woman with shoulder-length hair wearing a black and white striped shirt is standing against an orange background. She has her right hand raised to her forehead, forming an "L" shape with her fingers, and is making a disappointed or disapproving expression.

قلدری به اشکال مختلفی از جمله قلدری کلامی، فیزیکی و سایبری وجود دارد. اگر فوراً به آن رسیدگی نکنید، بدتر می شود و سلامت روانی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. متأسفانه، هر بزرگسالی چندان بالغ نیست. ممکن است در هر جایی از حلقه دوستانتان گرفته تا محل کارتان با قلدری مواجه شوید. همیشه در محل کار بدتر است زیرا ممکن است مجبور شوید آن را تا زمانی که شغل دیگری پیدا کنید تحمل کنید.

3. رفتار ناعادلانه و نابرابر.

Two business professionals sit in the back seat of a car, both holding coffee cups. They are engaged in a serious conversation. The woman is writing in a notebook and the man is gesturing with his hand. They are both dressed in business attire and wearing glasses.

این تنظیمات مهم نیست، شما نمی توانید به دیگران اجازه دهید که با شما ناعادلانه یا نابرابر رفتار کنند. گاهی اوقات ممکن است این اتفاق به صورت تصادفی رخ دهد. اگر شما از آن دسته افرادی نیستید که به جای خود صحبت کنید، ممکن است طرف مقابل با شنیدن احساس شما شگفت زده شود و امیدوار است رفتار او را اصلاح کند. با این حال، گاهی اوقات پیچیده تر از این است. رفتار ناعادلانه در محل کار ممکن است مستلزم گزارش دادن به یک نهاد نظارتی باشد.

4. آزار عاطفی، جسمی یا ذهنی.

A close-up of a woman covering her ears with her hands, looking distressed and facing away. Behind her, a man is shouting aggressively, with his mouth wide open. Both are indoors with a neutral background. The scene conveys a sense of conflict and emotional distress.

هرگونه سوء استفاده غیرقابل قبول است و باید در هر موقعیتی که کسی برای گزارش آن وجود دارد گزارش شود. با این حال، در زندگی شخصی، این به شما بستگی دارد که خود را از موقعیتی که سوء استفاده ممکن است یک عامل باشد، دور کنید. اگر نمی توانید به طور کامل روابط خود را قطع کنید، ممکن است گزینه بهتری باشد که مدت زمانی را که با فردی بدسرپرست می گذرانید کاهش دهید. گاهی اوقات بدون تماس امکان پذیر نیست، اما هنوز باید تا آنجا که می توانید خود را خوب و سالم نگه دارید.

5. رفتارهای دستکاری و دستکاری.

A man with a serious expression is depicted with a large hand holding marionette strings in front of his face, making him appear controlled like a puppet. The image combines elements of portraiture and surrealism, suggesting themes of manipulation and control.

دستکاری ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد. گاهی ممکن است یک دروغ مستقیم باشد. در مواقع دیگر ممکن است کسی اطلاعات نادرست را به دیگران بدهد یا اطلاعات را کنار بگذارد. در هر صورت، باید یاد بگیرید که تاکتیک های دستکاری را تشخیص دهید و در برابر آن مقاومت کنید. ممکن است دشوار باشد زیرا دستکاری های ماهر در پنهان کردن کاری که انجام می دهند خوب هستند. همیشه به نفع شما نیست که آشکارا با آنها روبرو شوید زیرا ممکن است دیگران اطراف شما را فریب دهند. با این حال، می‌توانید دستکاری را تشخیص دهید و به خودتان اجازه ندهید که گرفتار آن شوید.

6. دیگران نیازهای شما را نادیده می گیرند.

A blonde woman with curly hair looks pensive, gazing to the side with her hands touching her head. In the background, a man with short dark hair appears out of focus, his expression indistinct. The setting seems to be outdoors.

شما سزاوار این هستید که نیازهای خود را مانند دیگران برآورده کنید. با این حال، افراد دیگر ممکن است از نیازهای شما آگاه نباشند. در یک موقعیت سالم، آنها می خواهند حرف شما را بشنوند و شرایطی را فراهم کنند تا بتوانید نیازهای خود را برآورده کنید. در یک موقعیت ناسالم، آنها ممکن است شما را نادیده بگیرند یا قول هایی بدهند که قصد انجام آنها را ندارند. در هر صورت، اگر احساس می‌کنید نیازهایتان برآورده نمی‌شود، باید خودتان بایستید و صحبت کنید.

7. افراد دیگر از مرزهای شما فراتر می روند.

A woman with long hair sits cross-legged on a wooden floor against a plain white wall. She is wearing a denim jacket, jeans, and an orange top, with one hand raised in a stop gesture, her expression serious, conveying a clear message to halt or stop.

مرزها خوب و سالم هستند. افراد ناسالم سعی می کنند به آنها نفوذ کنند یا به شما این احساس را بدهند که مرزهای شما مهم نیستند. افراد سالم ممکن است متوجه نشوند که مرزهای شما کجاست، مگر اینکه خودتان صحبت کنید. اجازه ندهید افراد از مرزهای شما تجاوز کنند، اما انتظار داشته باشید که در مورد آنها صحبت کنید و توضیح دهید که چه چیزی و کجا خطوط خود را ترسیم می کنید.

8. منفی، سمیت، و درام.

Two women are sitting on a light gray sofa in a living room, engaged in an animated conversation. One woman in a striped shirt has her hands open while speaking, and the other woman in a blue dress gestures with her hands raised as she listens.

برخی افراد هستند که به سادگی نمی توانند از درام و مسمومیت اجتناب کنند. آنها یا عامل یا مجاور آن هستند. برخی از افراد از اکشن و تمام عواقب همراه با آن لذت می برند. اگر برای ایجاد مرزها یا حذف کامل خود از موقعیت اقدام نکنید، تأثیر منفی بر شما خواهد گذاشت. به خودتان اجازه ندهید که باتری یک خون آشام احساسی باشید که فقط می خواهد بدبختی را وارد زندگی شما کند.

9. کار بیش از حد.

A person with curly hair, wearing a striped shirt, is looking up thoughtfully while sitting at a desk with an open laptop. The office environment around them is dimly lit, suggesting it's evening or night outside the window.

کارفرمایان همیشه در سوء استفاده از کارمندان خود بهترین نیستند. آنها ممکن است کارهایی را انجام دهند مانند اینکه از شما انتظار داشته باشند که بدون ساعت کار کنید یا فقط مسئولیت ها را بر دوش شما قرار دهید. یک استراتژی مدیریتی وجود دارد که امروزه بسیار رایج است به نام «کارکنان ناب». یعنی تا جایی که می‌توانند با حداقل مطلق کارمندان کار کنند، در حالی که کارمندانی که دارند کمتر استخدام می‌کنند و بیش از حد کار می‌کنند. از آن آگاه باشید و اگر بیش از حد کار می کنید، صحبت کنید.

10. نقض حقوق شما.

Two people are sitting at a table having a discussion. The woman, with curly hair pulled back, is listening attentively with her hands clasped. The man, wearing glasses and holding a pen, is speaking to her. Papers and a mug are on the table.

حقوق خود را بشناسید و اجازه ندهید کسی پا به پای آنها بگذارد. فرقی نمی‌کند که این یک زمینه شخصی یا حرفه‌ای باشد، هیچ کس نباید اجازه داشته باشد که حقوق شما را که در غیر این صورت مستحق آن هستید محدود یا سلب کند. از آن کتابچه راهنمای کارمند به خوبی استفاده کنید تا بدانید که فرآیندهای شغل شما چیست. قوانین کار یا سایر قوانین مرتبط را برای فعالیت هایی که ممکن است مرتبط باشند، بدانید. تنها چیزی که بسیاری از افراد صاحب قدرت از آن می ترسند، عواقب اعمالشان است.

این مهم است.

A person with light skin and long, reddish-brown hair is looking off to the side. They are wearing bright red eyeglasses and a yellow collared shirt. The background is a plain, light brown color.

همه باید ظرفیت دفاع از خود را داشته باشند. خیلی بعید است که کسی این کار را برای شما انجام دهد. گاهی اوقات، آنها خواهند شد. اما بیشتر اوقات نیاز دارید که این کار را برای خودتان انجام دهید. به وضعیت خود نگاه کنید، تصمیم بگیرید که چه چیزی به بهترین وجه باعث می شود احساس احترام کنید، و اگر انجام این کار ایمن است، صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا