8 عادت صبحگاهی پرندگان زودرس بسیار موثر

8 عادت صبحگاهی پرندگان زودرس بسیار موثر

صبح… موثر…

اگر به ندرت این دو کلمه را در یک جمله قرار می‌دهید، ممکن است زمان آن رسیده که برنامه صبحگاهی خود را دوباره ارزیابی کنید.

این فقط تصادفی اتفاق نمی افتد.

پرندگان اولیه بسیار مؤثر، روال منظمی دارند که تضمین می‌کند برای یک روز موفق در آینده آماده شده‌اند.

اگر می‌خواهید راز آن‌ها را بدانید، این 8 عادت صبحگاهی و اینکه چرا این قدر خوب کار می‌کنند را بخوانید:

1. آنها زمان خود را به خوبی برنامه ریزی می کنند.

استفاده حداکثری از هر چیزی به ندرت بدون داشتن سطحی از برنامه ریزی اتفاق می افتد.

پرندگان اولیه موثر به سادگی خوش شانس نیستند.

آنها به آینده فکر می کنند، وظایف خود را مرتب می کنند و با ایجاد برنامه ای برای روز آینده، خود را برای موفقیت آماده می کنند.

ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما نتیجه می دهد.

برای بهره‌وری، پرندگان اولیه صبح خود را ترسیم کرده‌اند تا بیشترین بهره را از آن ببرند.

آنها فعالیت های خود را بر اساس چندین عامل برنامه ریزی می کنند.

اینها ممکن است شامل در دسترس بودن افراد دیگر برای گذراندن وقت با آنها، زمان باز کردن فروشگاه (به بازگرداندن لباس ها/پست کردن بسته ها فکر کنید)، و از بین بردن کارهای کسل کننده در زمانی که آنها بسیار پرانرژی هستند، باشد.  

افراد کارآمد صبحگاهی می دانند که صرف زمان برای تنظیم یک برنامه، صرفه جویی در زمان روز بعد آن ها دارد – آنها فهرستی برای کار و زمان هایی برای پایبندی دارند. به، و به دلیل آن به چیزهای بیشتری دست می یابند.

2. خواب کافی دارند.

به‌طور آزاردهنده، شایعات درست هستند – بسیاری از ما ا نیاز به یک خواب خوب شبانه داریم تا روز بعد مفید باشیم.

این چیزی است که پرندگان اولیه می‌دانند، و سبک زندگی خود را بر این اساس تنظیم می‌کنند تا مطمئن شوند که از مزایای یک خواب کامل شبانه بهره‌مند می‌شوند.

آنها اهمیت احساس استراحت و شادابی را درک می کنند و از اولویت دادن به آن هراسی ندارند.

این می‌تواند به این معنی باشد که شب‌ها را با دقت برنامه‌ریزی کنید تا صبح‌های اولیه‌شان بی‌تأثیر بماند.

به عنوان مثال، اگر هر روز هفته ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوند، ممکن است فقط جمعه ای بیرون بروند که روز بعد بتوانند از دراز کشیدن لذت ببرند. یا اگر یک رویداد اجتماعی در اواسط هفته وجود داشته باشد، در صورت امکان، کار خود را از خانه به روز بعد از آن تغییر می دهند.

آنها می خواهند در سطوح بهینه دویدن داشته باشند و بدانند که خواب نقش مهمی در آن دارد. و آنها آماده اند تا رضایت را به تأخیر بیندازند یا برای رسیدن به آن انعطاف پذیر کار کنند.

3. آنها به تعویق انداختن زنگ هشدار را متوقف می کنند.

در حالی که خواب کافی برای یک روال صبحگاهی موفق بسیار مهم است، خواب کیفیت نیز به همان اندازه مهم است.

همانطور که ذکر شد، این به معنای رفتن به رختخواب در یک زمان معقول است، اما همچنین به معنای بیدار شدن در یک زمان معقول است. همه چیز در مورد چرخه خواب است.

به خودمان اجازه می‌دهیم تا زنگ ساعت را به تعویق بیندازیم، ممکن است در آن زمان احساس خوبی داشته باشیم (و کسانی که عاشق 9 دقیقه خواب نیستند)، اما می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

پرندگان اولیه موثر این را می دانند، به همین دلیل است که چرت نمی زنند – آنها به سادگی بلند می شوند!

به‌جای بهره‌مندی از چشم‌های بسته اضافی، به تعویق انداختن زنگ ساعت ما احتمالاً احساس ناامیدی بیشتری در ما ایجاد می‌کند.

این به این دلیل است که وقتی به عقب برمی‌گردیم به مراحل مختلفی از چرخه خواب خود می‌رسیم و ممکن است قبل از اینکه بدن و مغز ما کاملاً آماده شود، خود را بیدار کنیم.

با به تعویق انداختن زنگ هشدار، به خود اجازه می‌دهیم به خوابی با کیفیت پایین سوق پیدا کنیم – زمان کافی برای غوطه‌ور شدن در استراحت عمیق وجود ندارد و بیشتر ما به دلیل چرخه خواب نامرتب و توقف/شروع، احساس بدتری داریم.

از نظر روان‌شناختی نیز، به تعویق انداختن زنگ هشدار به ذهن ما این امکان را می‌دهد که برای رویارویی با آن روز آماده نباشیم. به این ترتیب، ممکن است پس از آن با احساس ناآمادگی، بی قراری و عدم تمایل به گیر افتادن از خواب بیدار شویم.

که منجر به یک صبح ناپربار می شود – برعکس آنچه همه ما می خواهیم.

پرندگان اولیه بسیار موثر این را می دانند، به همین دلیل است که به ندرت زنگ را به تعویق می اندازند.

4. آنها لحظات شادی را ایجاد می کنند.

چه چیزی به شما انگیزه می دهد که زود بیدار شوید؟

اگر پاسخ شما این است که «به موقع به سر کار برسیم»، «رفت و آمد بهتری داشته باشید» یا «چون مجبورید»، پس این عادت برای شما مناسب است.

اگر فقط به این دلیل از خواب بیدار می‌شوید که یک نیروی خارجی (مثلاً کار) ساعت بیداری شما را تعیین می‌کند، جای تعجب نیست که آن را دشوار می‌دانید.

انجام کاری که باید انجام دهید به ندرت سرگرم کننده است. با این حال، کاری را انجام می دهید که می خواهید انجام دهید؟ اکنون این می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

به‌جای اینکه صبح‌هایتان را به‌عنوان زمانی برای مرتب‌کردن کارها بدانند زیرا به آن نیاز دارند، پرندگان زودهنگام فعالانه فعالیتی را به برنامه صبحگاهی خود اضافه می‌کنند که واقعاً آنها را هیجان زده می‌کند.

این ممکن است 5 دقیقه مدیتیشن یا استراحت رقص، استفاده از یک محصول حمام خوب برای تقویت صبح خود، یا پذیرایی از خود با یک قهوه شیک باشد، زیرا آنها سزاوار آن هستند که اینقدر زود بیدار شوند.

در هر صورت، داشتن چیزی لذت بخش به عنوان بخشی از برنامه صبحگاهی آنها به احتمال زیاد چیزی بیشتر از نیاز به بیدار شدن زودهنگام آنها را تحریک می کند.

آنها کمتر از بیدار شدن می ترسند و می توانند از بیدار شدن و بیدار بودن نهایت استفاده را ببرند.

یک چیز سرگرم کننده را در برنامه روزانه خود قرار دهید و تماشا کنید که چقدر سریع به یک پرنده موثر تبدیل می شوید.

5. آنها چهره خود را زیر نور خورشید (یا یک لامپ SAD) می گیرند.

به دلایل زیادی زود بیدار شدن می تواند دشوار باشد.

و قبل از اینکه به کسی اجازه دهید شما را تنبل خطاب کند، برخی از این دلایل به علم خلاصه می شود.

ما زمانی بهترین عملکرد را داریم که در اسرع وقت پس از بیدار شدن، نور خورشید (و ویتامین D) را دریافت کنیم.

نگران نباشید، نیازی نیست چند ثانیه پس از بیدار شدن به سمت پنجره بدوید، اما ایده خوبی است که بلافاصله پس از طلوع، نور خورشید را روی صورت خود بگنجانید.

بودن در روز و دریافت ویتامین D به بدن (و ذهن) ما کمک می‌کند تا بیدار بودن را تنظیم کرده و سازگار کند.

مزایای آفتاب گرفتن روی صورت ما با ریتم شبانه روزی ما مرتبط است.

این تقویت‌کننده ویتامین D اساساً به‌عنوان یک سیگنال اضافی به بدن ما عمل می‌کند، و به او اجازه می‌دهد تا بداند که ما بیدار هستیم و زمان آن است که فعال، پرانرژی و ذهنی روشن باشیم.

البته، این موضوع در ماه‌های زمستانی چالش برانگیز است، زمانی که به نظر می‌رسد خورشید دیگر توقف کامل ندارد، چه برسد به صبح‌ها. به همین دلیل است که برخی افراد لامپ های SAD را مفید می دانند.  

برای کسانی که در کشورهایی با ساعات نور محدود روزانه زندگی می‌کنند، شیفت‌های شب کار می‌کنند یا کمبود ویتامین D دارند، لامپ‌های SAD می‌توانند جایگزینی برای نور طبیعی خورشید باشند.

لامپ‌های SAD با هدف تکرار نور خورشید و افزایش ویتامین D به ما کمک می‌کنند. ویتامین D برای سلامتی ما ضروری است، زیرا تأثیر زیادی بر خلق و خو و سلامت روان ما دارد.

به هر حال راه حل خود را دریافت کنید، گنجاندن مقدار مناسبی از ویتامین D در برنامه روزانه خود می تواند به شما کمک کند که بهره وری صبح زود را بسیار محتمل تر می کند.

6. آنها یک روال در جای خود دارند.

پرنده اولیه موثر بودن به سادگی اتفاق نمی افتد.

تمرین باعث پیشرفت می شود.

حتی اگر به طور طبیعی ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوید و به ندرت می خواهید بروید، لزوماً صبح پرباری نخواهید داشت مگر اینکه در آن کار کنید. و اگر ساعت 6 صبح زمان بیداری طبیعی شما نیست، به تمرین بیشتری نیاز دارد.

ایجاد یک روال برای این امر کلیدی است.

افراد صبحگاهی مولد بر ثبات تمرکز می‌کنند – هر چه بیشتر به آن عادت کنند، راحت‌تر و طبیعی‌تر احساس می‌کنند.

دستیابی به یک روال کارآمد طولانی مدت و پایدار هدف است.

روتین ها به مغز و بدن ما کمک می کنند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. این به این معنی است که هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید، در زمان مشخصی به رختخواب بروید، و در زمان وعده‌های غذایی سطحی از ساختار خود را حفظ کنید.

هرچه بدن شما بیشتر به نحوه اجرای برنامه معمول صبحگاهی عادت کند، موثرتر می شود.

7. وقتی بیدار می شوند ورزش می کنند.

بسیار خوب، پس این یکی ممکن است آنقدرها سرگرم کننده به نظر نرسد (مخصوصاً برای ما که از ورزش مانند طاعون اجتناب می کنیم) اما روشی سازنده برای شروع روز است.

همه چیز در مورد قدرت اندورفین است – مواد شیمیایی شگفت انگیزی که پس از ورزش آزاد می شوند و احساس خوبی به ما می دهند.

با زمان‌بندی تمرینات خود بر اساس برنامه‌های بیداری، پرندگان زودرس وزوز آندورفین دریافت می‌کنند که آنها را قادر می‌سازد تا بقیه وظایف صبحگاهی خود را انجام دهند.

این به آن‌ها تقویت لازم را می‌دهد تا احساس انگیزه، انرژی بالا و آمادگی برای مقابله با روز پیش رو داشته باشند.

افرادی که به سبک زندگی اولیه پرندگان بسیار متعهد هستند، ممکن است در اواخر روز نیز ورزش کنند تا بعد از ظهر به خود کمک کنند.

آن‌ها می‌دانند که زود بیدار شدن می‌تواند به این معنی باشد که بعداً در روز به دیوار خستگی برخورد می‌کنند و با یک جلسه قلبی تقویت‌کننده انرژی با آن مبارزه می‌کنند.

یک تمرین لازم نیست طولانی یا شدید باشد. صرفاً یک جلسه برق سریع می تواند برای شارژ کردن شما کافی باشد و شما را در انجام کارهای پیش رو ببیند.

8. آنها محدودیت های خود را می دانند.

علی‌رغم آنچه عنوان این مقاله ممکن است نشان دهد، برخی از پرندگان اولیه واقعاً در آن می‌خوابند.

صبح بودن می‌تواند راهی عالی برای تناسب بیشتر با روز شما باشد، و همانطور که در مورد آن بحث کردیم، چند هک زندگی عالی وجود دارد که به پرندگان زودرس امکان می‌دهد اثربخشی خود را به حداکثر برسانند.

اینطور که گفته شد، یکی از مهمترین چیزها در مورد هر سبک زندگی، دانستن محدودیت های خود است.

یادگیری خودآگاهی و انعکاس در مورد احساس خود بسیار مهم است، به خصوص در مورد برنامه خواب.

افراد کارآمد صبح اهمیت دانستن اینکه چه زمانی باید یک قدم به عقب بردارند را درک می کنند.

آنها می توانند از ساعت 6 صبح بیشتر روزها با 95٪ بدود، اما اذعان دارند که گاهی اوقات برای شارژ مجدد نیاز به شروع صبح دیروقت دارند.

این که به خود اجازه استراحت و استراحت بدهند برای شارژ نگه داشتن باتری برق بسیار مهم است.  

داشتن این سطح از خودآگاهی و شفقت به خود چیزی است که پرندگان اولیه را قادر می‌سازد در دراز مدت واقعاً سازنده باشند.

خروج از نسخه موبایل