چطوری میشه

چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید (4 روش آسان)

چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید (4 روش آسان)

از حملات بدافزار بحرانی گرفته تا حذف‌های تصادفی افزونه‌ها، رویدادهای غیرمنتظره‌ای مانند این می‌تواند برای وب‌سایت شما ویرانگر باشد. به همین دلیل است که باید از وب سایت وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

با ایجاد پشتیبان، می توانید از داده های وب سایت خود در برابر تهدیدات امنیتی و خطاهای انسانی محافظت کنید. در صورت بروز مشکل می توانید به راحتی نسخه ذخیره شده سایت خود را بازیابی کنید.

در طول سال‌ها مدیریت وب‌سایت‌های بی‌شماری، تیم ما برای بازیابی از مشکلات مختلف به پشتیبان‌گیری تکیه کرده است. ما از نزدیک می دانیم که محافظت از کار سخت شما و جلوگیری از خرابی های پرهزینه چقدر مهم است.

در این مقاله، نحوه پشتیبان‌گیری از سایت وردپرس خود را به شما نشان خواهیم داد.

How to backup your WordPress site
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 1

چرا از وب سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؟

به عنوان مالک وب سایت وردپرس، باید از آن محافظت کنید داده های شما از رویدادهای غیرمنتظره ایجاد یک نسخه پشتیبان از وب سایت یکی از راه های محافظت از داده های مهم شما است.

تهدیدهای امنیتی بسیاری وجود دارد که می تواند سایت شما را به خطر بیندازد و منجر به از دست دادن داده شود. برای مثال، هکرها، بدافزارها و حملات فیشینگ می‌توانند داده‌های سایت شما را آسیب‌پذیر کنند.

به طور مشابه، خطاهای انسانی، تضاد بین افزونه‌های وردپرس، تم‌ها یا خرابی سرور می‌تواند سایت شما را خراب کند. اگر نمی‌توانید مشکل را عیب‌یابی کنید، بازیابی وب‌سایت شما بسیار دشوار است.

یک پشتیبان‌گیری وردپرس یک کپی از فایل‌ها، پوشه‌ها و پایگاه‌های داده مهم سایت شما را ذخیره می‌کند. این شامل محتوا، افزونه ها، تم ها، تصاویر، ویدیوها، تنظیمات و سایر اطلاعات شما می شود. در صورت قفل شدن وب سایت خود به دلیل خطا یا حمله سایبری، می توانید به راحتی از نسخه پشتیبان برای بازیابی وب سایت خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که وردپرس یک گزینه داخلی برای پشتیبان گیری خودکار از سایت وردپرس شما به طور منظم ارائه نمی دهد. شما باید به صورت دستی از سایت خود با استفاده از cPanel سرویس میزبانی یا یک سرویس گیرنده FTP نسخه پشتیبان تهیه کنید.

یک راه ساده تر، استفاده از یک افزونه است، زیرا کنترل بیشتری روی محتوای ذخیره خواهید داشت. به علاوه، این یک روش مبتدی پسند است، زیرا دسترسی به cPanel یا سرویس گیرنده FTP می تواند برای کاربران جدید طاقت فرسا باشد.

💡برای مدیریت سایت وردپرس خود به کمک نیاز دارید؟ اجازه دهید کارشناسان WPBeginner تمام موارد فنی وردپرس را مدیریت کنند. پشتیبان‌گیری، به‌روزرسانی، امنیت – ما آن را پوشش داده‌ایم. ما سایت شما را به خوبی اجرا می کنیم تا بتوانید وقت خود را صرف کارهایی کنید که واقعاً مهم هستند.

بنابراین، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف یک نسخه پشتیبان از وردپرس ایجاد کنید. می توانید روی پیوندها کلیک کنید تا به روش دلخواه خود بروید:

روش 1: پشتیبان گیری از سایت وردپرس با استفاده از یک افزونه (توصیه می شود)

ساده ترین راه برای ایجاد پشتیبان، استفاده از افزونه ای مانند Duplicator. این بهترین افزونه پشتیبان وردپرس که بیش از 1500000 حرفه ای از آن استفاده می کنند. Duplicator یک افزونه برای مبتدیان است که تهیه نسخه پشتیبان، مهاجرت و شبیه سازی وب سایت شما را بسیار آسان می کند.

برای این آموزش، از افزونه Duplicator Pro استفاده خواهیم کرد زیرا شامل ویژگی‌های بیشتری مانند پشتیبان‌گیری برنامه‌ریزی‌شده، نقاط بازیابی، یکپارچه‌سازی فضای ذخیره‌سازی ابری، ابزار مهاجرت و موارد دیگر است. همچنین یک نسخه رایگان Duplicator می توانید برای شروع استفاده کنید.

ابتدا، باید افزونه Duplicator Pro را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما را در نحوه نصب افزونه WordPress.

پس از فعال‌سازی، می‌توانید از پنل مدیریت وردپرس خود به Duplicator Pro » تنظیمات بروید و به برگه «مجوز» بروید. ادامه دهید و کلید مجوز را وارد کنید، که می توانید آن را در قسمت حساب پیدا کنید.

Enter your Duplicator license
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 2

در مرحله بعد، باید از داشبورد وردپرس به صفحه Duplicator Pro » Packages بروید.

از اینجا، به سادگی روی دکمه “ایجاد جدید” در گوشه بالا کلیک کنید.

Create a new package in Duplicator
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 3

در صفحه بعدی، باید یک نام برای نسخه پشتیبان خود وارد کنید.

این به شما کمک می کند تا زمانی که نیاز به بازیابی وب سایت دارید، بسته را پیدا کنید.

Enter name for backup package
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 4

در بخش ذخیره‌سازی، می‌توانید مکان ذخیره‌سازی دیگری را برای بسته خود اضافه کنید. این افزونه از مکان پیش فرض برای ذخیره فایل های پشتیبان شما استفاده می کند.

برای این آموزش، از مکان پیش فرض استفاده خواهیم کرد. با این حال، می‌توانید روی پیوند «افزودن فضای ذخیره‌سازی» کلیک کنید و یک مکان جدید مانند Dropbox یا Google Drive.

اکنون می توانید برای سفارشی کردن نسخه پشتیبان خود، به بخش Archive بروید. به عنوان مثال، این افزونه به شما امکان می‌دهد فقط از پایگاه داده، فیلتر کردن فایل‌ها، پوشه‌ها و پسوندها و موارد دیگر نسخه پشتیبان تهیه کنید.

Archive settings for backup
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 5

اگر می‌خواهید یک نسخه پشتیبان کامل از سایت خود داشته باشید، توصیه می‌کنیم تنظیمات پیش‌فرض را حفظ کنید و چیزی را در بخش آرشیو انتخاب نکنید.

بعد، می‌توانید به بخش نصب‌کننده بروید. این تنظیمات اختیاری هستند که در زمان نصب نسخه پشتیبان پر می شوند.

شما می توانید به سادگی روی دکمه “بعدی” کلیک کنید و این بخش را همانطور که هست رها کنید.

Installer settings
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 6

این افزونه اکنون یک اسکن انجام می دهد و مطمئن می شود که همه چیز به منظور ایجاد یک نسخه پشتیبان از سایت شما است.

اگر همه چیز بررسی شود، یک ارزیابی “خوب” نشان می دهد یا هشداری نشان می دهد تا بتوانید قبل از پشتیبان گیری از وب سایت، به سرعت مشکل را برطرف کنید.

بعد، می‌توانید روی دکمه «ساخت» در پایین کلیک کنید.

View scan of your package

Duplicator اکنون شروع به ساخت یک بسته می کند.

پس از اتمام، می‌توانید از داشبورد خود به Duplicator Pro » Packages بروید تا نسخه پشتیبان را مشاهده کنید.

Download your package file
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 7

بروید و روی گزینه “دانلود” کلیک کنید و سپس گزینه “Both Files” را انتخاب کنید.

با این کار فایل فشرده و فایل نصب کننده در رایانه شما دانلود می شود. سپس می توانید از این فایل ها به عنوان پشتیبان استفاده کنید و در صورت حمله سایبری یا خطای بحرانی.

یک نقطه بازیابی برای بازیابی وب سایت خود ایجاد کنید

یکی دیگر از مزایای استفاده از Duplicator این است که به شما امکان می دهد یک نقطه بازیابی برای وب سایت خود تنظیم کنید. نقاط بازیابی به بازیابی نسخه پشتیبان شما در صورت خرابی گسترده وب سایت کمک می کند. به این ترتیب می توانید به راحتی به آخرین نسخه کاربردی وب سایت خود بازگردید.

برای شروع، می‌توانید از پنل مدیریت وردپرس خود به Duplicator Pro » Packages بروید و روی فلش در گوشه کلیک کنید تا جزئیات بسته گسترش یابد.

Create a recovery point
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 8

پس از آن، به سادگی روی گزینه «نقطه بازیابی» کلیک کنید.

اکنون یک پنجره جدید باز می شود. ادامه دهید و روی گزینه “تنظیم نقطه بازیابی” کلیک کنید.

Click set to recovery point option
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 9

در مرحله بعد، باید روی نماد پیکان بازیابی کلیک کنید تا URL بازیابی را کپی کنید.

شما می توانید این URL را در مکانی امن ذخیره کنید و از آن برای بازیابی آسان سایت خود در صورت خرابی یا آسیب پذیری امنیتی استفاده کنید.

Copy the recovery URL
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 10

تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL بازیابی را در مرورگر وارد کنید. این به طور خودکار جادوگر بازیابی را راه اندازی می کند. سپس می توانید مراحل بازیابی سایت خود را از نسخه پشتیبان دنبال کنید.

زمان‌بندی خودکار پشتیبان‌گیری از وب‌سایت وردپرس

با Duplicator Pro، می‌توانید به‌طور خودکار پشتیبان‌گیری را برای وب‌سایت خود زمان‌بندی کنید. به این ترتیب، شما همیشه آخرین نسخه پشتیبان وب سایت را برای کار با آن خواهید داشت. به علاوه، به صرفه جویی در زمان کمک می کند زیرا نیازی به ایجاد نسخه پشتیبان به صورت دستی ندارید.

برای شروع، باید از داشبورد وردپرس به Duplicator Pro » Schedules بروید و روی دکمه «افزودن جدید» کلیک کنید.

Create a backup schedule
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 11

بعد از آن، می‌توانید نامی برای زمان‌بندی پشتیبان خود وارد کنید.

این افزونه همچنین به شما امکان می‌دهد یک الگوی بسته را انتخاب کنید، جایی که می‌توانید نسخه پشتیبان خود را سفارشی کنید و انتخاب کنید از کدام فایل‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر می‌خواهید یک نسخه پشتیبان کامل داشته باشید، توصیه می‌کنیم تنظیمات قالب بسته را به حالت پیش‌فرض بگذارید.

Add a name for schedule and template
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 12

در مرحله بعد، می توانید به پایین پیمایش کنید و مکان ذخیره سازی را برای پشتیبان گیری برنامه ریزی شده خود انتخاب کنید. این افزونه از مکان پیش‌فرض استفاده می‌کند، اما می‌توانید مکان دیگری مانند Dropbox، OneDrive یا Google Drive.

همچنین گزینه ای برای انتخاب تعداد دفعات پشتیبان گیری وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید پشتیبان گیری خودکار را به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی یا ماهانه تنظیم کنید. ما تکرارهای پشتیبان را به صورت هفتگی برای این آموزش تنظیم کرده ایم.

Choose storage location and backup time
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 13

پس از آن، می‌توانید زمان شروع را برای پشتیبان‌گیری خود انتخاب کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که کادر انتخاب «فعال کردن این زمان‌بندی» انتخاب شده است.

Select a time and enable the schedule backup
پس از انجام این کار کافی است روی دکمه ذخیره زمان بندی کلیک کنید

Duplicator اکنون به طور خودکار از سایت وردپرس شما در روز و ساعت تعیین شده نسخه پشتیبان تهیه می کند. به این ترتیب، یک نسخه پشتیبان جدید برای بازیابی در صورت بروز مشکل خواهید داشت.

روش 2: پشتیبان گیری دستی از سایت وردپرس با استفاده از cPanel

همچنین می توانید با استفاده از cPanel سرویس میزبانی وردپرس.

برای این آموزش، ما از Bluehost< استفاده خواهیم کرد /a>. توجه داشته باشید که تنظیمات ممکن است بسته به سرویس میزبانی که استفاده می کنید متفاوت باشد.

ابتدا، باید وارد cPanel ارائه دهنده هاست خود شوید. در Bluehost، می توانید آن را در تنظیمات پیشرفته سایت خود پیدا کنید.

Open cPanel in Bluehost
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 14

پس از باز شدن cPanel، به بخش Files بروید.

سپس روی گزینه File Manager کلیک کنید.

Open file manager in cpanel
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 15

در یک برگه یا پنجره جدید، مدیر فایل اکنون باز می شود.

در مرحله بعد، باید پوشه public_html را از منوی سمت چپ انتخاب کنید و روی دکمه «+» کلیک کنید تا آن را بزرگ کنید.

Go to public_html folder
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 16

از اینجا، به سادگی پوشه ای را با نام وب سایت خود انتخاب کنید و روی گزینه «فشرده کردن» در بالا کلیک کنید.

اکنون یک پنجره جدید ظاهر می شود. پیش بروید و گزینه «زیپ آرشیو» را انتخاب کنید و روی دکمه «فشرده کردن فایل‌ها» کلیک کنید.

Select zip archive and compress
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 17

فایل های وب سایت شما اکنون شروع به فشرده سازی به یک فایل فشرده می کنند.

سرویس میزبانی همچنین نتیجه فشرده سازی را نشان می دهد. به سادگی می توانید روی دکمه “بستن” کلیک کنید.

Close the compression results
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 18

در مرحله بعد، باید فایل فشرده‌ای را که ایجاد کرده‌اید انتخاب کنید. در پوشه public_html قرار خواهد گرفت.

پس از انتخاب فایل، به سادگی روی گزینه “دانلود” در بالا کلیک کنید.

Download the compression file
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 19

بعد، می‌توانید فایل فشرده‌سازی را در مکانی امن ذخیره کنید.

اکنون، هر زمان که سایت شما به دلیل خطا یا مشکلات امنیتی از کار بیفتد، می توانید از فایل فشرده به عنوان پشتیبان استفاده کنید و به راحتی محتوای خود را بازیابی کنید.

روش 3: پشتیبان گیری دستی از پایگاه های داده وردپرس

با استفاده از cPanel خدمات میزبانی وردپرس خود، می‌توانید از پایگاه های داده وردپرس. با این حال، این یک فرآیند وقت گیر است زیرا باید چندین جدول را به صورت دستی وارد کنید.

ابتدا باید وارد cPanel سرویس میزبانی خود شوید. ما از Bluehost برای این آموزش استفاده خواهیم کرد.

بعد، از تنظیمات سایت خود به cPanel بروید. از اینجا به سادگی روی گزینه phpMyAdmin کلیک کنید.

Selecting phpMyAdmin on cPanel
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 20

هنگامی که phpMyAdmin باز شد، می توانید یک پایگاه داده را از منوی سمت چپ خود انتخاب کنید.

پس از آن، به سادگی جداولی را که می خواهید پشتیبان بگیرید انتخاب کنید و روی دکمه “صادر کردن” در بالا کلیک کنید.

Export database tables
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 21

در صفحه بعدی، می‌توانید «روش صادرات» را به‌عنوان Quick نگه دارید. برای «Format»، می‌خواهید SQL را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار، ادامه دهید و روی دکمه “برو” کلیک کنید.

Export database as SQL
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 22

اکنون می توانید فایل SQL را در رایانه خود در مکانی امن به عنوان پشتیبان ذخیره کنید.

برای بازیابی پایگاه داده، فقط باید فایل SQL را به پانل phpMyAdmin وارد کنید.

روش 4: پشتیبان گیری دستی از سایت وردپرس با استفاده از FTP

اگر نمی‌خواهید از افزونه پشتیبان‌گیری استفاده کنید یا به cPanel دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از یک سایت وردپرس با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP نسخه پشتیبان تهیه کنید.

بسیاری از کاربرهای FTP که می توانید برای Mac و Windows استفاده کنید. برای این آموزش از FileZilla استفاده می کنیم.

ابتدا، باید با استفاده از نرم افزار FTP به سایت خود متصل شوید. برای جزئیات بیشتر می‌توانید راهنمای ما در مورد FTP چیست و نحوه استفاده از آن را ببینید.

پس از اتصال، به سادگی از پانل سمت راست خود به دایرکتوری ریشه وب سایت خود بروید. اینجا جایی است که پوشه‌هایی مانند wp-content، wp-admin و سایر فایل‌های مهم مانند wp-config و htaccess را پیدا خواهید کرد.

View the root directory in FTP
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 23

در مرحله بعد، می‌توانید روی هر پوشه یا فایلی که می‌خواهید نسخه پشتیبان تهیه کنید، کلیک راست کنید.

پس از آن، به سادگی روی گزینه “دانلود” کلیک کنید.

Downloading the WordPress .htaccess file
چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید 4 روش آسان 24

می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌ها را از یک وب‌سایت زنده در میزبان یا رایانه محلی خود به عنوان پشتیبان ذخیره کنید.

به این ترتیب، می توانید به راحتی وب سایت خود را با آپلود فایل های ذخیره شده با استفاده از سرویس گیرنده FTP.

بازیابی سایت وردپرس از پشتیبان گیری

اکنون که یک نسخه پشتیبان از سایت وردپرس ایجاد کرده اید، گام بعدی این است که در صورت مواجهه با خطای حیاتی یا به خطر افتادن سایت، آن را بازیابی کنید.

ابتدا، باید سایت خود را تمیز کرده و تمام فایل های وردپرس را حذف کنید. می توانید این کار را با اتصال یک سرویس گیرنده FTP و حذف تمام پوشه ها و فایل ها انجام دهید. پس از آن، شما باید وردپرس را نصب کنید دوباره وارد سایت خود شوید.

در مرحله بعد، آماده بازیابی نسخه های پشتیبان وردپرس خود هستید.

اگر از Duplator Pro »واردات را از داشبورد وردپرس خود بروید و پرونده بسته را بکشید و رها کنید.

<شکل کلاس = " wp-block-image size-full> Import backup package

از اینجا ، به سادگی مراحل موجود در جادوگر واردات را دنبال کنید تا وب سایت خود را بازیابی کنید. شما می توانید راهنمای گام به گام ما را در نحوه بازگرداندن وردپرس از پشتیبان برای کسب اطلاعات بیشتر.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد و دیدن کنید. متداول ترین وردپرس خطا و نحوه رفع آنها .

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا