چطوری میشه

چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد

چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد

آیا سعی می کنید اندازه وب سرور ایده آل را برای وب سایت خود انتخاب کنید؟

اندازه یک وب سرور به اجزا و منابع مختلف بستگی دارد. وب‌سایت‌های محبوب‌تر به وب‌سرور بزرگ‌تری نیاز دارند، اما وب‌سایت‌های کم‌ترافیک می‌توانند با وب‌سایت‌های کوچک‌تر کار کنند.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه اندازه یک وب سرور را که مناسب وب سایت شما است، تعیین کنید.

Choosing the perfect web server size for your website
چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد 1

در اینجا مروری سریع از موضوعاتی است که در این راهنما پوشش خواهیم داد:

وب سرور چیست؟

وب سرور رایانه ای است که وب سایت ها را با افراد در اینترنت ذخیره می کند و به اشتراک می گذارد.

می‌توانید مانند کتابداری که وب‌سایت‌ها را مرتب نگه می‌دارد و آن‌ها را به هرکسی که درخواست می‌کند می‌دهد تا بتواند اطلاعات را روی رایانه یا تلفن خود ببیند، فکر کنید.

برای انجام همه این کارها، این رایانه ها نرم افزار وب سرور تخصصی روی آنها نصب شده است. رایج‌ترین نرم‌افزارهای وب سرور که در حال حاضر استفاده می‌شوند Apache و Nginx هستند.

یک سرور وب می‌تواند مانند رایانه‌های خانگی پیکربندی‌های مختلفی داشته باشد که آن را کمتر یا قدرتمندتر می‌کند.

می‌توانید سرورهای وب را از شرکت‌های متخصص در میزبان وب‌سایت اجاره کنید. . این ارائه دهندگان خدمات، سرورهای وب را در پیکربندی ها و قیمت های مختلف ارائه می دهند تا نیازهای مختلف را برآورده سازند.

به‌عنوان مشتری، می‌توانید اندازه وب سرور مورد نظر خود را برای شروع انتخاب کنید. بعداً، می توانید در صورت نیاز وب سرور خود را با اجزای قدرتمندتر ارتقا دهید. این ارتقاء می تواند فضای ذخیره سازی بیشتر، قدرت پردازش، حافظه و موارد دیگر باشد.

اندازه یک وب سرور چیست؟

اندازه یک وب سرور با ظرفیت اجزای نصب شده بر روی آن تعیین می شود.

components of a web server size
چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد 2

قطعات با ظرفیت بالاتر، اندازه وب سرور را افزایش می دهد و آن را سریعتر و قدرتمندتر می کند.

در مقابل، اجزای با ظرفیت کمتر، اندازه وب سرور را کاهش می‌دهند، و باعث می‌شود که در زیر ترافیک اوج، کارایی کارآمد کمتری داشته باشد.

در اینجا برخی از مهم ترین اجزای یک وب سرور که اندازه و عملکرد آن را تعیین می کند آورده شده است.

قدرت پردازش (CPU)

هر وب سرور دارای یک پردازنده کامپیوتر یا CPU (واحد پردازش مرکزی) است. این پردازنده مغز وب سرور شما است و به آن کمک می کند تا تمام قطعات وب سایت را به سرعت کنار هم قرار دهد.

متن، عکس‌ها و ویدیوها را می‌گیرد، آن‌ها را مخلوط می‌کند و به رایانه یا تلفن کاربر ارائه می‌کند تا بتواند وب‌سایت را ببیند.

هر چه پردازنده سریعتر و قدرتمندتر باشد، وب سرور سریعتر می تواند این کار را انجام دهد. این بسیار مهم است زیرا باعث می‌شود وب‌سایت‌ها سریع‌تر بارگذاری شوند و به آرامی کار کنید.

پردازنده های قدرتمندتر ممکن است چندین هسته (دو هسته ای، چهار هسته ای و بالاتر) داشته باشند. هر هسته یک مغز مجزا به پردازنده شما اضافه می کند و با اجازه دادن به آن برای انجام چندین کار به طور همزمان، آن را سریعتر می کند.

حافظه (RAM)

حافظه یا RAM (حافظه دسترسی تصادفی) یک ناحیه حافظه فوق العاده سریع است که یک وب سرور می تواند به طور موقت فایل های مورد نیاز را ذخیره کند.

RAM به سرور وب شما اجازه می دهد تا به طور موقت تمام فایل های مورد نیاز برای نمایش یک صفحه وب را برای دسترسی سریعتر جمع آوری کند.

حافظه بیشتر به سرور وب شما فضای ذخیره‌سازی موقت بیشتری برای آن فایل‌ها می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد سریع‌تر و کارآمدتر کار کند.

ذخیره‌سازی (فضای دیسک)

فضای ذخیره سازی یا فضای دیسک، فضای ذخیره سازی فیزیکی رایانه است. اندازه ذخیره سازی بالاتر به شما امکان می دهد اطلاعات بیشتری را در وب سایت خود نگه دارید.

می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را به‌عنوان گنجه‌ای بزرگ و دیجیتالی در نظر بگیرید که در آن سرور همه فایل‌های وب‌سایت، مانند عکس‌ها، متن و ویدیوها را در آن نگه می‌دارد.

اگر کمد شما به خوبی سازماندهی شده باشد، به شما کمک می کند تا چیزها را سریعتر و راحت تر پیدا کنید. به همین ترتیب، داشتن فضای بیشتر به شما امکان می دهد اقلام بیشتری را ذخیره کرده و به سرعت آنها را پیدا کنید.

مانند قیاس کمد، داشتن فضای ذخیره‌سازی منظم فراوان برای وب سایت وردپرس آن را کارآمدتر می کند.

سرعت و پهنای باند اینترنت

یک وب سرور باید به اینترنت متصل باشد تا بتواند درخواست های کاربر را دریافت کند و داده ها را پس دهد.

اگر وب سایت شما روی یک سرور اینترنتی با پهنای باند بالا میزبانی می شود، به آن کمک می کند تا داده ها را سریعتر ارسال کند.

پهنای باند مقدار داده‌ای است که وب‌سایت شما می‌تواند ارسال کند. شما می توانید پهنای باند را به عنوان یک نی در نظر بگیرید. یک نی باریک فضای زیادی ندارد (پهنای باند کم) بنابراین نمی توانید آب زیادی بنوشید. با این حال، نی پهن تر (پهنای باند بالاتر) به شما امکان می دهد آب بیشتری بنوشید.

افزایش اندازه اینترنت و پهنای باند می‌تواند باعث شود وب‌سایت شما سریع‌تر به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد و داده‌ها را بسیار کارآمدتر ارسال کند.

نحوه محاسبه اندازه وب سرور مورد نیاز

اکنون که می دانیم چه چیزی سرور وب را تشکیل می دهد، باید اندازه متناسب با نیاز خود را محاسبه کنید.

این مهم است زیرا هزینه میزبانی وب، و وب سرورهای بزرگتر با منابع زیاد گران هستند.

در اینجا فرمول ما برای محاسبه اندازه وب سرور ایده آل برای وب سایت وردپرس شما است.

1. میانگین پهنای باند و مقدار داده هایی که وب سایت شما ارائه می دهد

هر بار که یک کاربر درخواستی می دهد، وب سرور شما داده هایی را برای آنها ارسال می کند. داده های بیشتر به معنای استفاده از منابع سرور بیشتر است.

می توانید با مشاهده اندازه متوسط ​​صفحه خود ابتدا میزان داده ای را که وردپرس شما استفاده می کند محاسبه کنید.

این کار با اجرای 10 صفحه محبوب خود از طریق ابزارهای بررسی سرعت وب سایت مانند GTMetrix.

Find page size
چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد 3

سپس باید میانگین اندازه صفحه را در تعداد بازدیدهای ماهانه صفحه وب سایت خود ضرب کنید.

Google Analytics داده هایی را در مورد ترافیک وب سایت شما جمع آوری می کند، از جمله بازدید از صفحه، میانگین مدت جلسه و موارد دیگر. در حالی که می توانید مستقیماً به Google Analytics بروید تا بازدیدهای صفحه خود را ببینید، استفاده از افزونه Google Analytics وردپرس بسیار ساده تر است.

با استفاده از MonsterInsights می‌توانید تعداد کل بازدیدهای صفحه را دریافت کنید. /a>. این بهترین افزونه Google Analytics است و به شما کمک می کند ترافیک وب سایت خود را ردیابی کنید و تمام داده ها را از داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

به سادگی به Insights » گزارش‌ها در داشبورد وردپرس خود بروید.

Page views
چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد 4

سپس، می‌توانید از فرمول نمونه ما برای محاسبه میانگین داده‌هایی که وب‌سایت شما مصرف می‌کند استفاده کنید:

میانگین اندازه صفحه x کل بازدیدهای ماهانه صفحه = میانگین پهنای باند مصرف شده

به عنوان مثال، ممکن است:

200 کیلوبایت x 60000 بازدید = 12000000 کیلوبایت پهنای باند استفاده شده

سپس برای راحتی می‌توانید آن را به مگابایت یا گیگابایت تبدیل کنید:

12,000,000 KB / 1,000 = 12000 MB
12,000 MB / 1,000 = 12 گیگابایت پهنای باند مصرف شده در ماه

2. به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید

شما همچنین باید بدانید که وب سایت شما به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارد. شما می توانید این را با ردیابی فضای ذخیره سازی که وب سایت شما در حال حاضر استفاده می کند محاسبه کنید.

ساده‌ترین راه برای یافتن آن استفاده از ابزار سلامت سایت. کافی است به صفحه ابزارها » سلامت سایت در داشبورد مدیریت وردپرس خود بروید و به برگه «اطلاعات» بروید.

Calculating WordPress file sizes
چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد 5

از اینجا می توانید فضای دیسک مورد استفاده فایل ها و پایگاه داده وردپرس خود را محاسبه کنید.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، حجم نصب کل سایت آزمایشی ما 1.30 گیگابایت است. “اندازه نصب کل” نشان می دهد که وب سایت شما در حال حاضر به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارد.

با این حال، همانطور که وب سایت شما رشد می کند، باید تخمین بزنید که هر ماه چه مقدار داده آپلود می کند.

ساده‌ترین راه برای محاسبه این است که اندازه کل نصب را هر ماه نظارت کنید و تفاوت را نسبت به قبل مشاهده کنید.

به عنوان مثال، اگر حجم کل نصب شما در ماه گذشته 1.0 گیگابایت بود و این ماه 1.4 گیگابایت است، 0.4 گیگابایت یا 400 مگابایت داده آپلود کرده اید.

توصیه می کنیم وب سروری را انتخاب کنید که حداقل 3 برابر فضای ذخیره سازی فعلی وب سایت شما داشته باشد.

اکنون که اندازه سرور وب مورد نیاز خود را محاسبه کرده اید، می توانید برای برآوردن نیازهای خود، خدمات میزبانی وب را خریداری کنید.

اندازه های سرور وب میزبانی مشترک

در هاست اشتراکی برنامه ریزی می کند، وب سایت شما منابع سرور خود را با سایت های دیگر به اشتراک می گذارد. این به شرکت هاستینگ اجازه می دهد تا طرح های میزبانی ارزان را برای وب سایت ها و وبلاگ های کوچکتر ارائه دهد.

مناسب برای: وب سایت های کوچک و وبلاگ کمتر از 10000 بازدید از صفحه در ماه.

اندازه سرور وب: اکثر شرکت‌های میزبانی مشترک خوب، پول زیادی صرف می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که سرورهای مشترکشان دارای پردازنده‌های سریع، رم کافی و فضای ذخیره‌سازی فراوان هستند.

منابع ارائه شده توسط یک میزبان بسیار متفاوت است. اگر نمی توانید این اطلاعات را در وب سایت آنها بیابید، می توانید قبل از ثبت نام از هاست های جداگانه سؤال کنید.

به طور معمول، یک CPU تک هسته‌ای با 1 گیگابایت رم و 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دیسک برای یک برنامه مشترک شروع کننده دریافت می‌کنید.

با این حال، مقدار منابع وب سرور موجود در وب سایت شما به تعداد سایت هایی که آن منابع را به اشتراک می گذارند بستگی دارد.

توصیه ما

ما Bluehost را به عنوان بهترین پیشنهاد می کنیم شرکت میزبان وردپرس که برنامه های میزبانی مشترک را ارائه می دهد.

Bluehost website
چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد 6

وب سرورهای آنها از اجزای پیشرفته، پهنای باند نامحدود و نرم افزار بسیار بهینه شده برای مدیریت منابع استفاده می کنند تا سایت شما 99.9 درصد آپتایم داشته باشد.

بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید، به 10 گیگابایت، 40 گیگابایت یا 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی دیسک دسترسی خواهید داشت.

گزینه‌های جایگزین: Hostinger و HostGator

مدیریت شده میزبان وردپرس اندازه سرور وب

هاست مدیریت شده وردپرس ارتقای خدمات میزبانی مشترک است. این به کاربران اجازه می دهد تا از یک پلت فرم سفارشی ساخته شده برای وب سایت های وردپرس استفاده کنند.

شرکت‌های میزبان وردپرس مدیریت شده به‌روزرسانی‌های خودکار، امنیت اضافی و گزینه‌های آسان را برای مقیاس‌بندی وب‌سایت شما با رشد آن ارائه می‌دهند.

می توانید آن را به عنوان یک سرویس نگهبان برای وب سایت وردپرس خود در نظر بگیرید.

مناسب برای: وب سایت های تجارت الکترونیک، وبلاگ های در حال رشد و کسب و کارهای کوچک تا متوسط ​​راه اندازی کنید. شروع از 25000 بازدید صفحه.

اندازه وب سرور: اندازه وب سرور بر اساس برنامه شما متفاوت است. شرکت‌های میزبان وردپرس مدیریت شده نیز محدودیت‌های سختی در دیسک و پهنای باند برای اطمینان از استفاده منصفانه دارند.

به طور معمول، می توانید حداقل 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 50 گیگابایت پهنای باند، CPU تک یا دو هسته ای و 1 گیگابایت رم انتظار داشته باشید.

توصیه ما:

ما WP Engine را به عنوان بهترین ارائه دهنده میزبانی وردپرس مدیریت شده

WP Engine website
چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد 7

آنها در فضای مدیریت شده وردپرس پیشگام هستند و به طور مداوم با زیرساخت های پیشرفته سطح را بالا می برند.

برنامه های آنها از 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 50 گیگابایت پهنای باند تا 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 500 گیگابایت پهنای باند در ماه متغیر است.

جایگزین: SiteGround

اندازه سرور وب میزبان VPS

طرح میزبانی VPS به شما امکان می دهد یک سرور خصوصی مجازی ایجاد کنید و از آن به عنوان وب سرور سایت خود استفاده کنید. این یک ارتقاء از برنامه های میزبانی وردپرس مدیریت شده و مشترک است.

مزیت میزبانی VPS این است که می توانید اندازه وب سرور خود را انتخاب کنید و با رشد وب سایت خود آن را مقیاس کنید.

این تضمین می کند که بدون ارتقاء به یک سرور اختصاصی یا برنامه میزبانی سازمانی، مقدار منابع مورد نیاز خود را دریافت کنید.

مناسب برای: فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، وب‌سایت‌های بزرگ و غنی از محتوا با فایل‌های چندرسانه‌ای زیاد مانند فایل های صوتی یا تصویری میزبانی شده. ایده آل برای 30000 تا 100000 بازدید از صفحه، بسته به پیکربندی سرور.

اندازه وب سرور: پیکربندی‌های سرور در شرکت‌ها متفاوت است و بر اساس آن قیمت‌گذاری می‌شود. می‌توانید از میان پیکربندی‌های مختلف انتخاب کنید یا تنظیمات خود را از کنترل پنل میزبانی بسازید.

توصیه ما:

ما SiteGround VPS برنامه های میزبانی آنها اندازه های وب سرور سخاوتمندانه را ارائه می دهند که از پردازنده های 4 هسته ای با 8 گیگابایت حافظه و 40 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود.

SiteGround VPS / Cloud hosting
چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد 8

آنها یک زیرساخت میزبانی قدرتمند دارند که در بالای Google Cloud ساخته شده است. به علاوه، شما تمام ویژگی های میزبانی مدیریت شده وردپرس را با دسترسی به ابزارهای توسعه دهنده اضافی دریافت می کنید.

گزینه‌های جایگزین: Bluehost VPS

اندازه سرور وب میزبانی اختصاصی یا سازمانی

هاست اختصاصی یا سازمانی ارتقای نهایی است، با اندازه های وب سرور سفارشی که برای بالاترین عملکرد و حجم عظیم ترافیک طراحی شده است.

در یک سرور اختصاصی، وب سایت شما هیچ یک از منابع وب سرور خود را به اشتراک نمی گذارد. شما می توانید سرعت پردازنده و هسته، اندازه رم، فضای ذخیره سازی دیسک و پهنای باند مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

طرح‌های میزبانی سازمانی آخرین لایه از برنامه‌های میزبانی اختصاصی هستند. یکی از این پلن ها به شما امکان دسترسی به تیم مهندسی شرکت میزبان را می دهد. آنها زیرساخت میزبانی را با توجه به نیازهای شما با پشتیبانی تلفنی 24/7 از تیم پشتیبانی اختصاصی شما مدیریت خواهند کرد.

مناسب برای: مارک های معروف، وب سایت های مهم ماموریتی با ترافیک انبوه، و فروشگاه های تجارت الکترونیک بزرگتر. ایده آل برای 200000 تا میلیون ها بازدید از صفحه.

اندازه وب سرور: شرکت ها سرورهای اختصاصی را با پیکربندی های مختلف ارائه می دهند. به طور معمول، می‌توانید پردازنده‌های دو هسته‌ای یا چهار هسته‌ای با رم ۴ تا ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی دیسک ۵۰۰ گیگابایتی تا ۱ ترابایتی را انتظار داشته باشید. شما همچنین می توانید سرور اختصاصی خود را با اجزای مختلف پیکربندی کنید.

توصیه ما:

ما میزبان اختصاصی SiteGround را توصیه می کنیم برنامه ها با میزبانی پلتفرم Google Cloud، می‌توانید تا 33 قدرت پردازش هسته، 130 گیگابایت حافظه و 1 ترابایت حافظه SSD را انتخاب کنید.

وب‌سایت WPBeginner در پلتفرم ابر سازمانی SiteGround میزبانی می‌شود. برای یادگیری چرا به SiteGorund تغییر مکان دادیم.

SiteGround dedicated cloud hosting
چگونه می توان اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کرد 9

گزینه‌های جایگزین: سرورهای اختصاصی DreamHost

سوالات متداول درباره اندازه وب سرور

در زیر برخی از متداول ترین سوالاتی که هنگام انتخاب اندازه وب سرور پرسیده می شود آورده شده است.

1. یک وب سرور به چه مقدار فضای دیسک نیاز دارد؟

میزان فضای دیسک مورد نیاز یک وب سرور به میزان داده ای که در وب سایت خود آپلود خواهید کرد بستگی دارد. به طور معمول، برنامه های میزبانی استارت با 5-10 گیگابایت فضای ذخیره سازی دیسک شروع می شود که برای یک وب سایت کسب و کار کوچک یا یک وبلاگ شروع کننده کافی است.

2. اندازه متوسط ​​یک سرور میزبانی وب چقدر است؟

بیشتر وب سایت ها بر روی سرورهای وب میزبانی مشترک میزبانی می شوند. اندازه متوسط ​​یک سرور وب میزبانی مشترک شروع کننده کمتر از 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی دیسک، 1 گیگابایت رم و یک پردازنده تک یا دو هسته ای است.

3. پهنای باند نامحدود به چه معناست؟

به طور معمول، شرکت های هاست اشتراکی پهنای باند نامحدود را با برنامه های میزبانی خود تبلیغ می کنند. با این حال، پهنای باند هزینه دارد و معمولاً محدودیت‌هایی در مورد میزان پهنای باندی که وب‌سایت شما می‌تواند بر اساس سیاست استفاده منصفانه استفاده کند وجود دارد. می توانید با پرسیدن از ارائه دهنده هاست خود در مورد خط مشی استفاده منصفانه برای محدودیت های پهنای باند، اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که چگونه اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت وردپرس خود انتخاب کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای عملکرد وردپرس ما را ببینید. برای اطمینان از اینکه وب سایت وردپرس شما برای اوج ترافیک آماده است و انتخاب متخصص ما از بهترین برنامه های میزبانی وب ماهانه.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا