چطوری میشه

نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO (راهنمای مبتدیان)

نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO (راهنمای مبتدیان)

آیا به دنبال تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO برای بهبود محتوای وب سایت خود هستید؟

اگر برای یافتن موضوعات خوب برای وبلاگ نویسی تلاش می کنید یا می خواهید پست های موجود خود را به بالاترین سطح ارتقا دهید، تجزیه و تحلیل شکاف محتوا راهی مطمئن برای سرقت ترافیک رقبا است. این به این دلیل است که شما موضوعاتی را که مخاطبان هدف خود به دنبال آن هستند پوشش می دهید و به شما امکان می دهد پست های وبلاگ مرتبط تری ایجاد کنید.

در این مقاله، ما مراحل انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای سئو را بیان می‌کنیم تا بتوانید نسبت به سایت‌های رقبای خود برتری پیدا کنید.

How to do a SEO content gap analysis
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 1

تحلیل شکاف محتوا چیست و چرا مهم است؟

تحلیل شکاف محتوا فرآیند یافتن موضوعاتی است که در وب سایت شما وجود ندارد. شما محتوایی را که دارید با آنچه مخاطب هدف به دنبال آن است مقایسه می کنید و سپس می توانید برای پر کردن این شکاف ها محتوا ایجاد کنید.

تحلیل شکاف محتوا می‌تواند یک استراتژی عالی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای یافتن ایده‌های محتوایی باشد که ممکن است در غیر این صورت در نظر نگرفته باشید.

تصور کنید یک وب‌سایت در مورد آشپزی دارید و می‌خواهید آن را تا حد امکان برای بازدیدکنندگانتان مفید کنید. تجزیه و تحلیل شکاف محتوا شامل بررسی موضوعات آشپزی است که مردم به صورت آنلاین جستجو می کنند و اینکه آیا وب سایت شما آن موضوعات را پوشش می دهد یا خیر.

اگر متوجه شدید که وب سایت شما اطلاعاتی در مورد موضوعات پرطرفدار مانند “دستور پخت دسر سالم”، “ایده های شام سریع” یا آشپزی گیاهی ندارد، پس اینها شکاف های محتوایی هستند که ممکن است بخواهید با مقالات مرتبط با آنها پر کنید. موضوعات

این تجزیه و تحلیل تضمین می کند که وب سایت شما برای مخاطبان شما مرتبط و مفید باقی می ماند.

اما تجزیه و تحلیل شکاف محتوا همچنین به عملکرد بهتر محتوای موجود شما کمک می کند.

به عنوان مثال، اگر پستی در چگونه یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنیم، اما رتبه بندی نیست، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی می تواند کمک کند. شما می توانید پست های با رتبه برتر را مطالعه کنید که در مقاله شما چه بخش ها یا اطلاعات کلیدی وجود ندارد که رهبران آن را ندارند

اما با گذشت زمان، ممکن است عنوان تخریب محتوا زیرا اطلاعات قدیمی و کمتر مرتبط می شوند. شما باید محتوای خود را به روز کنید و اطلاعات را به روز نگه دارید. در غیر این صورت، رقبای شما ممکن است جلوتر حرکت کنند.

انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا یک فرآیند ساده است. بیایید ببینیم چگونه می‌توانید تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را در چند مرحله ساده انجام دهید.

برای انجام این کار در مقیاس و به دست آوردن اطلاعات مناسب، باید چند ابزار در اختیار داشته باشید و مطمئن شوید که به روش صحیح به آن برخورد می کنید.

1. محتوای رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید

اولین قدم برای انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا این است که بدانید رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند، اما شما اینطور نیستید.

داده‌ها نمونه‌های خوبی از کلمات کلیدی بالقوه ارائه می‌دهند که ممکن است برای کسب‌وکار شما ارزشمند باشند و انواع محتوایی که رقبای شما برای رتبه‌بندی آن کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

با Semrush، می توانید تعیین کنید رقبای برتر شما چه کسانی هستند و چند کلمه کلیدی مشترک با آنها به اشتراک می گذارید.

مدخل «تحقیقات ارگانیک» را در زیر عنوان «SEO» در نوار کناری سمت چپ پیدا کنید و سپس روی تب «رقبا» کلیک کنید تا همه رقبای اصلی خود را پیدا کنید.

SEMRush competitor research
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 2

می‌توانید در صفحه‌ای که در آن فهرستی از رقبای ارگانیک برتر خود را مشاهده می‌کنید، به پایین بروید.

اگر وب سایت ها دارای تعداد زیادی کلمات کلیدی رایج باشند، ابزار آن سایت را به عنوان رقیب شما در نظر می گیرد.

SEMRush organic competitors
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 3

در مرحله بعد، باید به حساب Semrush خود بروید.

در پانل سمت چپ، در بخش تحقیقات رقابتی، می‌توانید شکاف کلیدواژه را انتخاب کنید.

Keyword gap tool
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 4

رقبایی را که از مرحله قبل پیدا کرده‌اید وارد کنید تا بتوانید کلمات کلیدی گمشده‌ای را پیدا کنید که سایت شما رتبه‌بندی آنها را ندارد اما رقبای شما رتبه‌بندی می‌کنند.

سپس، دکمه “مقایسه” را فشار دهید.

SEMRush keyword gap
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 5

از اینجا، می‌توانید فهرست کلمات کلیدی را با «از دست رفته» فیلتر کنید تا همه فرصت‌های کلمه کلیدی را ببینید.

این به شما تعدادی کلیدواژه اولیه می دهد که می توانند برای ایده های محتوا استفاده شوند. ممکن است بخواهید به هدف این کلمات کلیدی نگاه کنید و کلمات کلیدی با برچسب “T” برای معاملات یا “C” برای کلمات کلیدی تجاری را اولویت بندی کنید. به این ترتیب، می توانید روی رتبه بندی کلمات کلیدی که منجر به خرید می شوند تمرکز کنید.

Missing keywords
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 6

همچنین می‌توانید این فهرست را با تغییر موقعیت کلیدواژه اصلاح کنید. این لیست را تنها با نشان دادن کلمات کلیدی که آن رتبه را در 10، 20 یا 50 برتر خاص برای یک جستار معین از دست داده اید، فیلتر می کند.

در این مورد، ما لیست را با کلمات کلیدی فیلتر کردیم که رقبای ما در 20 رتبه برتر قرار دارند، اما ما اصلاً در رتبه‌بندی نیستیم. شما می خواهید این کلمات کلیدی گم شده را به یک لیست اضافه کنید تا بتوانید بعداً ایده های جدیدی برای محتوای خود داشته باشید.

Narrow keyword positioning
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 7

اگر به جای «فقدان» بر اساس «ضعیف» فیلتر کنید، فهرستی از کلمات کلیدی را دریافت خواهید کرد که در آن‌ها نسبت به رقبای خود رتبه پایین‌تری دارید.

از این لیست، می‌توانید پست‌های وبلاگی را بیابید که برای رقابت با رقبای اصلی خود نیاز به بهبود دارند.

حتماً روی «افزودن به فهرست کلمات کلیدی» ضربه بزنید تا همه کلمات کلیدی را که بیشترین ارتباط را با مخاطبان خود می‌دانید ذخیره کنید.

Weak keywords in SEMRush keyword gap tool
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 8

توجه: سمروش تنها ابزاری نیست که ابزار شکاف محتوا دارد. همچنین توصیه می کنیم از Ahrefs برای یافتن همه موارد استفاده کنید. کلمات کلیدی که رقبای شما برای آن هایی که شما از دست داده اید رتبه بندی می کنند.

2. ایده هایی برای محتوای جدید ایجاد کنید

فهرست را از کلمات کلیدی «مفقود شده» خود بگیرید و از آنها برای ارائه ایده‌های پست وبلاگ استفاده کنید. به‌جای اینکه خودتان ایده‌ها را طوفان فکری کنید، می‌توانید از پست وبلاگ WPBeginner استفاده کنید. ایده مولد.

استفاده از این ابزار کاملاً رایگان است و هر بار که جستجو می‌کنید بیش از 250 ایده پست وبلاگ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در تصویر زیر، یکی از کلیدواژه‌های گمشده خود را از بالا برداشته‌ایم و روی «دریافت ایده» ضربه می‌زنیم.

WPBeginner blog post idea generator
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 9

فهرست ایده‌های عنوان وبلاگ را مرور کنید و ببینید کدامیک بیشتر به مخاطبان شما مرتبط هستند.

این ایده خوبی است که اینها را به spreadsheet یا حتی به یک سیستم مدیریت پروژه که می توانید آنها را به تیمی از نویسندگان اختصاص دهید.

Blog title ideas
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 10

این ایده های پست وبلاگ را بنویسید و آنها را به تقویم محتوای خود اضافه کنید تا بتوانید رتبه بندی کلمات کلیدی را که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند شروع کنید.

3. ردیابی کلمات کلیدی وب سایت با عملکرد ضعیف

در مرحله بعد، فهرستی را از کلمات کلیدی «ضعیف» خود بردارید و آماده شوید تا ببینید چه محتوایی در سایت شما عملکرد خوبی ندارد.

یک جستجوی ساده در گوگل برای پست وبلاگ خود به شما ایده خوبی در مورد موقعیت فعلی موتور جستجوی شما می دهد، بدون اینکه به ابزار خاصی نیاز داشته باشید.

توجه: اگر این کار را به صورت دستی انجام دهید، باید یک پنجره ناشناس جدید باز کنید. یک مرورگر خصوصی به این معنی است که Google از سابقه مرورگر شما برای ارائه نتایج جستجوی شخصی استفاده نمی کند.

با این حال، انجام این جستجوها به صورت دستی بسیار وقت گیر است. درعوض، می‌توانید از Google Search Console.

برای راهنمایی عمیق تر در مورد استفاده از کنسول جستجوی Google، آموزش ما را در چگونه کلمات کلیدی را که افراد برای یافتن سایت وردپرس شما استفاده می کنند مشاهده کنیم.

در زیر برگه پرسش‌ها، فهرستی از کلمات کلیدی را با تعداد کلیک‌ها، نمایش‌ها و موقعیت آن کلمه کلیدی در نتایج جستجو مشاهده می‌کنید.

Keyword positions
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 11

اگر به برگه «صفحات» بروید، می‌توانید پست‌ها یا صفحات وبلاگ خاص و موقعیت آنها را بیابید.

شما باید به طور خاص به کلمات کلیدی مرتبط با لیست کلمات کلیدی ضعیف خود که از SEMrush پیدا کرده اید نگاه کنید زیرا آن کلمات کلیدی ضعیف به طور خاص آنهایی هستند که رقبای اصلی شما برای آنها رتبه بالاتری دارند.

اگر بتوانید بالاتر از آنها رتبه بندی کنید، می توانید به طور موثر ترافیک آنها را بدزدید.

یک راه دیگر برای یافتن کلمات کلیدی وب سایت با عملکرد ضعیف، استفاده از . این یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس موجود در بازار که توسط بیش از 3 میلیون متخصص استفاده می شود.

ابتدا باید افزونه را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، وبلاگ ما را در نحوه نصب افزونه WordPress.

با این افزونه، می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را درست در داخل وردپرس بررسی کنید. بنابراین، با عدم نیاز به بررسی دستی کنسول جستجوی گوگل در زمان صرفه جویی خواهید کرد.

برای شروع، باید به All in One SEO جستجوی آمار در داشبورد وردپرس خود بروید.

AIOSEO search statistics dashboard
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 12

برای اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در نحوه اتصال ویژگی آمار جستجوی AIOSEO با کنسول جستجوی Google.

در برگه «رتبه‌بندی کلمات کلیدی»، کلمات کلیدی برتر را مشاهده می‌کنید که محتوای شما برای آنها رتبه‌بندی می‌شود.

همچنین کلیدواژه های برنده و بازنده ای را که بیشترین تغییرات موقعیت را در نتایج جستجوی گوگل داشته اند نشان می دهد.

Keyword rankings tab search statistics
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 13

از آنجا، می‌توانید به جدول «عملکرد کلمه کلیدی» بروید تا همه کلمات کلیدی با عملکرد برتر سایت خود را ببینید.

برای هر محتوایی که موقعیت خود را در رتبه‌بندی از دست می‌دهد، ارزش آن را دارد که یک بازخوانی محتوا انجام دهید، چه تغییرات کوچک در مقاله یا یک بازنویسی کامل.

Keyword performance table
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 14

علاوه بر آن، اگر روی هر کلمه کلیدی در جدول کلیک کنید، می‌توانید محتوای خاصی را که برای آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌کند، ببینید.

می‌توانید آمارهای مهمی مانند کلیک‌ها، میانگین CTR و موارد دیگر را مشاهده کنید.

View content stats in AIOSEO
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 15

توصیه می‌کنیم هر دو روش را انجام دهید، زیرا می‌توانید فهرستی جامع از پست‌های وبلاگی که عملکرد ضعیفی دارند و می‌توان آن‌ها را بهبود بخشید، دریافت کنید. به این لیست توجه داشته باشید و آن را به Google Sheet یا سیستم مدیریت پروژه.

4. پست های وبلاگ موجود خود را برای پر کردن شکاف ها بهینه کنید

اکنون، روی هر پست وبلاگ کار می‌کنیم و شکاف‌ها را پر می‌کنیم تا به رتبه‌بندی آن کمک کنیم.

با مرور هر پست وبلاگ یک به یک و تجزیه و تحلیل نحوه بهبود صفحه خود شروع کنید.

صفحه اول گوگل را برای هر یک از آن کلمات کلیدی اصلی بررسی کنید.

گاهی اوقات، با صفحه اولی مواجه می شوید که نتایج بسیار خوبی دارد. محتوا قانونی است و شکاف زیادی وجود ندارد. در این مورد، شما می خواهید مطمئن شوید که محتوای شما شامل عناوین مشابه است و با هدف جستجوی آنچه کاربران به دنبال آن هستند مطابقت دارد.

اگر متوجه شدید که محتوای صفحه اول پر از حفره است، می‌توانید محتوای خود را ایجاد یا به‌روزرسانی کنید تا چیزی بسیار بهتر باشد.

هیچ فرمول خاصی برای تضمین رتبه بالاتر هنگام به روز رسانی یک پست وبلاگ وجود ندارد. با این حال، ما راه‌های مختلف برای بهبود محتوای شما را پوشش می‌دهیم و به شما می‌گوییم هنگام تجزیه و تحلیل مقالات رقیب خود به دنبال چه چیزی باشید.

تگ عنوان و متا توضیحات خود را به روز کنید

یک تگ عنوان و توضیحات متا که به خوبی ساخته شده است باید علاقه جستجوگران را برانگیزد و نوید راه حلی برای درخواست آنها بدهد. این می تواند نرخ کلیک وبلاگ شما را بهبود بخشد، که مستقیماً بر رتبه بندی SEO شما تأثیر می گذارد.

با تجزیه و تحلیل روی صفحه TruSEO AIOSEO، می‌توانید به راحتی تگ‌های عنوان، توضیحات متا و کلمات کلیدی را برای بهینه‌سازی مناسب سئو در صفحه اضافه کنید.

در ویرایشگر محتوا، فقط به تنظیمات AIOSEO بروید. سپس عنوان پست و توضیحات متا خود را اضافه کنید. این کاراکترهای توصیه شده را به شما می گوید.

این ایده خوبی است که به آن عدد نزدیک شوید تا دید پست خود را به حداکثر برسانید و پیش نمایشی از آنچه بازدیدکنندگان می توانند انتظار داشته باشند ارائه دهید.

Post title and meta description example
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 16

ارزش بیشتری به خوانندگان خود بیافزایید

هنگام پر کردن شکاف‌های محتوا، می‌خواهید زمینه‌های بهبود یافته را بیابید که ارزشی برای خوانندگان شما بیافزاید.

یک راه این است که کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید تا خوانندگان بیشتری بتوانند مطالب یا موضوعات مرتبط شما را برای درج در وبلاگ شما بیابند.

با استفاده از WPBeginner Keyword Generator Tool، شما بیش از 300 ایده برای کلمات کلیدی که مردم در جستجوی آنها هستند مرتبط با موضوع شما دریافت خواهید کرد.

کلید کلیدی اصلی خود را وارد کنید و “Analyze” را بزنید.

WPBeginner keyword generator tool for content updates
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 17

لیستی طولانی از پیشنهادات کلیدواژه دریافت خواهید کرد. شما می توانید لیست را بر اساس ترتیب حروف الفبا، حروف اضافه یا سوالات سازماندهی کنید.

فیلتر سؤالات راه خوبی برای دریافت سرفصل یا ایده‌های سؤالات متداول برای افزودن به پست وبلاگ شما است. می‌توانید دکمه «دانلود صفحه‌گسترده» را فشار دهید زیرا فهرست کلمات کلیدی می‌تواند برای ایده‌های مقاله جدید نیز استفاده شود.

keyword-suggestions
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 18

همچنین می‌توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند استفاده کنید LowFruits برای کشف کلمات کلیدی کم رقابت که واقعاً می توانید برای آنها رتبه بندی کنید.

با Keyword Finder خود، به سادگی یک کلمه کلیدی seed وارد کنید و LowFruits هزاران پیشنهادات کلیدواژه دم بلند با تجزیه و تحلیل داده های تکمیل خودکار گوگل.

LowFruits Keyword Finder
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 19

همچنین نقاط ضعف در SERP ها را برجسته می کند، که سایت هایی با اعتبار دامنه پایین هستند که برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند. این کار شناسایی مناطقی را که می‌توانید محتوای خود را بهینه کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید، آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این، LowFruits یک ویژگی خوشه‌بندی کلمات کلیدی دارد که به شما امکان می‌دهد تمام کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه خود را پیدا کرده و هدف قرار دهید.

افزودن طرحواره سؤالات متداول

یک راه عالی برای نفوذ به صفحه اول گوگل، رتبه بندی در بخش People also Ask است.

رتبه‌بندی در این بخش ترافیک بیشتری را به وب‌سایت شما می‌آورد و وبلاگ شما را مانند یک مرجع در یک موضوع مشخص می‌کند.

People-also-ask-in-Google
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 20

همچنین، طرح سؤالات متداول محتوای شما را برای کاربرانی که رویکرد پرسش و پاسخ را ترجیح می دهند مفیدتر می کند. اگر رقبای شما به مهمترین سؤالات جستجوگر پاسخ نمی دهند، می تواند به برجسته شدن محتوای شما کمک کند.

در ویرایشگر وبلاگ، به AIOSEO تنظیمات. سپس، در زیر برگه Schema، روی “Generate Schema” کلیک کنید.

Generate-schema
نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 21

از آنجا، یک پاپ آپ Schema Generator ظاهر می شود.

می‌خواهید روی نماد «+» در کنار سؤالات متداول کلیک کنید.

add-faq-schema

سپس، سؤالات و پاسخ‌ها را برای پست خود اضافه می‌کنید. می‌توانید روی «افزودن سؤال» کلیک کنید تا سؤال دیگری به طرح شما اضافه شود.

وقتی کارتان تمام شد، ادامه دهید و روی «افزودن طرحواره» کلیک کنید.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full"> Add schema to blog post

نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوای SEO راهنمای مبتدیان 22

با استفاده از ژنراتور SEO SEO SEO SCHEMA ، یک کد نشانه گذاری هوشمند را به پست وبلاگ شما اضافه می کند تا Google به راحتی تشخیص دهد که این یک بخش سؤالات متداول است.

برای یک آموزش دقیق تر ، پست ما را در چگونه می توان یک طرح متداول را در وردپرس اضافه کرد .

جایزه: یک طرح کلی وبلاگ عالی بنویسید

اکنون که با موفقیت یک تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را انجام داده اید ، مهم است که بدانید چگونه می توانید وبلاگ ها را برای کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید به درستی بنویسید.

نوشتن یک خط طرح کلی وبلاگ ، باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و همچنین اطمینان می دهد که بهترین محتوای ممکن را ایجاد می کنید.

این به تضمین می کند که موارد مهم مانند کلمات کلیدی مناسب را در بر می گیرید و به رایج ترین سؤالات می پردازید. علاوه بر این ، این امر به اطمینان از سازماندهی و جریان صحیح همه ایده ها کمک می کند و خواندن پست را آسان تر می کند.

نکته اصلی تجزیه و تحلیل محتوای برتر در Google برای تعیین اینکه چه عناوینی و اطلاعاتی برای پوشش دادن دارند.

به عنوان مثال ، یک طرح کلی درباره “چگونگی نگه داشتن آفات از باغ خود” باید شامل انواع آفات و تمام روشهای مختلف برای از بین بردن آنها باشد.
<شکل کلاس = "wp-block-image size-full"> Blog-outline-in-WordPress

برای یک آموزش گام به گام ، پست ما را در .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه یک تحلیل شکاف محتوا ایجاد کنید. همچنین ممکن است بخواهید افزونه ها و ابزارهای WordPress” باید “و راهنمای ما برای سایت های تجاری شما-ترافیک/”عنوان =” چگونه می توان ترافیک وبلاگ خود را افزایش داد-راه آسان (27 نکته اثبات شده) “> چگونه می توانید ترافیک وبلاگ خود را به روش آسان افزایش دهید .

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا