چطوری میشه

چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت: 16 مرحله که باید انجام دهید

چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت: 16 مرحله که باید انجام دهید

آیا می خواهید سایت وردپرس خود را انتقال دهید اما مطمئن نیستید که همه چیز آماده است؟

مهاجرت وب سایت می تواند پیچیده باشد زیرا موارد زیادی برای مراقبت وجود دارد. داشتن یک چک لیست می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که تمام مراحل را دنبال کرده اید. این همچنین از خطاهای متعدد جلوگیری می کند.

در این مقاله، چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت را به اشتراک خواهیم گذاشت و مراحلی را که باید انجام دهید را نشان خواهیم داد.

Ultimate website migration checklist
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 1

در اینجا یک نمای کلی از آنچه در این راهنما پوشش خواهیم داد ارائه شده است. برای رفتن به هر بخش می توانید روی پیوندهای زیر کلیک کنید:

مهاجرت وب سایت چیست؟

شما می توانید بسیاری از موارد مختلف را در یک سایت وردپرس انتقال دهید، از جمله ارتقاء به فناوری جدید، طراحی مجدد وب سایت، تغییر ساختار محتوا، یا انتقال به یک سرور یا مکان جدید.

دلایل زیادی برای مهاجرت وردپرس وجود دارد. ممکن است بخواهید به محتوای بروید سیستم مدیریت (CMS) برای عملکرد و امنیت بهتر. یا می‌خواهید سرورهای میزبان را تغییر دهید تا سایت و کسب و کار خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال، می‌خواهید سایت خود را از بلاگر، Shopify، Squarespace, Joomla, Gumroad و دیگر پلتفرم ها به WordPress.

به نهایی ما مراجعه کنید راهنمای مهاجرت وردپرس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتقال سایت خود از پلتفرم های مختلف وبلاگ نویسی.

همچنین زمانی که سایت شما در حال طراحی مجدد برای تجربه کاربری بهتر است، مهاجرت انجام می شود. یا در حال به روز رسانی ساختار سایت و ناوبری هستید. انتقال سایت خود از HTTP به HTTPS همچنین نیازمند انتقال دقیق وردپرس است.

یکی دیگر از دلایل مهاجرت سایت وردپرس شما تغییر نام دامنه. فرض کنید در حال تغییر نام تجاری هستید و قصد دارید از نام وب سایت دیگری استفاده کنید. سپس، شما باید سایت خود را مهاجرت کنید.

بنابراین، بیایید ببینیم که مهاجرت چگونه می‌تواند بر رتبه‌بندی سایت شما در نتایج صفحه موتور جستجو تأثیر بگذارد.

مهاجرت چگونه بر سئوی وردپرس تأثیر می گذارد؟

مهاجرت وردپرس یک تغییر عمده است که در وب سایت شما اتفاق می افتد و می تواند بر سئو سایت شما (بهینه سازی موتور جستجو) تأثیر بگذارد.

اگر به درستی انجام شود، مهاجرت می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. برای مثال، تغییر به یک سرویس میزبانی سریع‌تر می‌تواند عملکرد WordPress را بهبود بخشد. /a> و به افزایش رتبه کلمات کلیدی کمک می کند.

با این حال، کوچکترین اشتباه می تواند منجر به چندین خطای مرتبط با SEO مانند لینک های شکسته، رتبه های از دست رفته و محتوای از دست رفته.

این جایی است که چک لیست مهاجرت وب سایت مفید است. می توانید مرحله به مرحله آن را طی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند.

بیایید به هر مرحله در چک لیست مهاجرت وب سایت نگاه کنیم.

نکته: انتقال وب‌سایت دارای بخش‌های متحرک بسیاری است و می‌تواند برای مبتدیان دشوار باشد. اگر نمی‌خواهید خودتان نگران مهاجرت یک وب‌سایت باشید، می‌توانید Seahawk. آنها طیف گسترده ای از خدمات وردپرس را ارائه می دهند، از جمله وب سایت مهاجرت. Seahawk به انتقال هر وب‌سایتی بدون اشکال به وردپرس کمک می‌کند و عملکرد روان را تضمین می‌کند.

چک لیست مهاجرت وب سایت: آماده سازی سایت شما برای مهاجرت

قبل از اینکه بتوانید انتقال وب سایت را شروع کنید، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

در اینجا چند مورد چک لیست وجود دارد که باید قبل از انتقال سایت وردپرس خود به آنها توجه کنید.

1. مهاجرت خود را برنامه ریزی کنید و به کاربران خود اطلاع دهید

وقتی تصمیم می گیرید وب سایت وردپرس خود را مهاجرت کنید، مهم این است که کارها را از قبل برنامه ریزی کنید و در مورد زمان انتقال سایت خود تصمیم بگیرید.

برای شروع، می توانید اهدافی را تعیین کنید. به عنوان مثال، به سادگی بپرسید که چرا وب سایت خود را جابه جا می کنید و آیا همه چیز آماده است.

در مرحله بعد، باید در مورد زمان خاصی برای انتقال دارایی های وب سایت تصمیم بگیرید. در حالت ایده آل، این کار باید زمانی انجام شود که ترافیک کم است. هنگامی که سایت را انتقال می دهید یک قطع کوچک وجود خواهد داشت، بنابراین مطمئناً ترافیک کاهش می یابد.

به همین دلیل بهترین روش جلوگیری از مهاجرت وب سایت در زمان اوج ترافیک است. می‌توانید از افزونه‌ای مانند MonsterInsights برای بر ترافیک وب سایت نظارت کنید تا بهترین زمان برای انجام انتقال را پیدا کنید.

پس از تعیین زمان مهاجرت، بهتر است به کاربران خود نیز اطلاع دهید. به این ترتیب، مخاطبان شما از قبل از در دسترس نبودن سایت شما مطلع خواهند شد. به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک خواهد کرد.

برای اطلاع رسانی به کاربران در مورد مهاجرت، می‌توانید یک ایمیل ارسال کنید، یک اعلان بازشو در وب‌سایت نشان دهید، یا Send Push Notifications.

2. سایت وردپرس خود را در حالت Maintenance Mode قرار دهید

قبل از شروع انتقال، مهم است که وب سایت را در حالت نگهداری قرار دهید. این به بازدیدکنندگان اطلاع می دهد که سایت شما به طور موقت از کار افتاده است و به زودی بازیابی خواهد شد.

An example maintenance mode, created using SeedProd
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 2

راههای مختلفی برای قرار دادن سایت خود در حالت نگهداری وجود دارد.

می‌توانید از SeedProd استفاده کنید برای ایجاد یک صفحه حالت نگهداری سفارشی و فعال کردن آن در سایت خود زمانی که برای مهاجرت آماده شدید.

SeedProd بهترین قالب وردپرس است و صفحه‌ساز فرود. این قالب های از پیش ساخته شده را ارائه می دهد و با یک سازنده کشیدن و رها کردن ارائه می شود. به علاوه، چندین گزینه سفارشی سازی برای ویرایش حالت نگهداری وجود دارد.

An example WordPress site in maintenance mode
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 3

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً راهنمای ما را در چگونه سایت وردپرس خود را در حالت نگهداری قرار دهیم.

3. یک نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرس خود ایجاد کنید

یکی دیگر از موارد مهم چک لیست مهاجرت وب سایت تهیه یک نسخه پشتیبان جدید از سایت شما است. به این ترتیب، اگر در طول فرآیند انتقال مشکلی پیش بیاید، یک نسخه به روز شده از وب سایت خود خواهید داشت.

پشتیبان‌گیری‌های وردپرس از داده‌های حیاتی شما محافظت می‌کند و در صورت بروز مشکل در حین انتقال، به بازیابی سایت کمک می‌کند.

راه های مختلفی برای ایجاد یک نسخه پشتیبان از سایت شما وجود دارد. ساده ترین راه استفاده از افزونه ای مانند Duplicator است. . این بهترین افزونه پشتیبان گیری وردپرس و استفاده از آن بسیار آسان است. به سادگی یک بسته جدید ایجاد کنید، مکان ذخیره سازی را انتخاب کنید و فایل ها را برای پشتیبان گیری انتخاب کنید.

Create new duplicator package
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 4

همچنین می‌توانید با استفاده از cPanel در میزبانی وردپرس خود، پشتیبان‌گیری از پایگاه‌های داده یا استفاده از یک سرویس گیرنده FTP برای دسترسی به فایل‌های سایت، نسخه‌های پشتیبان تهیه کنید.

لطفاً راهنمای ما را در چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا همه راه ها را یاد بگیرید.

4. بازرسی سئوی وب سایت

را انجام دهید

در مرحله بعد، باید سلامت SEO وب سایت را قبل از مهاجرت بررسی کنید. این به آشکار شدن هر گونه مشکلی که ممکن است در طول فرآیند مهاجرت ایجاد شود کمک می کند.

به عنوان مثال، ممیزی می‌تواند مشکلاتی مانند عدم وجود صفحات شما را نشان دهد عناوین سئو یا اگر تصاویری بدون ویژگی های alt وجود دارد. این خطاها می توانند به سئوی شما آسیب بزنند وقتی وب سایت مهاجرت می کند.

می‌توانید با استفاده از All in One SEO (AIOSEO). این بهترین افزونه سئوی وردپرس که به انجام ممیزی کامل سئو کمک می کند و مسائل مهمی را که باید حل شوند را نشان می دهد.

SEO audit
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 5

به‌عنوان یک جایگزین، می‌توانید از ابزار تحلیلگر SEO WPBeginner. استفاده از آن 100٪ رایگان است و به یافتن خطاهای مهم در سایت شما کمک می کند.

همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد چک لیست حسابرسی سئو وردپرس برای افزایش رتبه.

5. Caching، Firewall و Redirect Plugins

را غیرفعال کنید

یکی دیگر از مراحل مهم در چک لیست مهاجرت، غیرفعال کردن هر گونه ذخیره سازی است، دیوار آتش و افزونه‌های تغییر مسیر. این افزونه ها و ابزارها می توانند در طول فرآیند مهاجرت مشکلاتی ایجاد کنند.

به عنوان مثال، ممکن است خطاهای ممنوعه 403 یا 500 خطای سرور داخلی اگر این ابزارها غیرفعال نباشند. به طور مشابه، یک افزونه فایروال می‌تواند با مسدود کردن درخواست‌هایی که در طول فرآیند مهاجرت برای فایل‌های سایت انجام می‌شود، خطا ایجاد کند.

در وردپرس، می‌توانید به افزونه‌ها » افزونه‌های نصب شده بروید و سپس به سادگی روی گزینه «غیرفعال کردن» در زیر این افزونه‌ها کلیک کنید.

Deactivating a WordPress Plugin
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 6

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در چگونه به راحتی افزونه های وردپرس را غیرفعال کنیم.

6. از ایندکس کردن سایت جدید توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید

اگر سایت خود را به یک دامنه جدید یا یک سیستم مدیریت محتوای جدید (مانند وردپرس) منتقل می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو سایت جدید را قبل از مهاجرت فهرست نمی کنند.

به این ترتیب، گوگل و سایر موتورهای جستجو هر دو نسخه را در نتایج جستجو نشان نمی‌دهند.

در وردپرس، می‌توانید به تنظیمات » خواندن بروید و سپس علامت کادر بررسی «مشاهده موتور جستجو» را بردارید.

Search Engine Visibility Setting in WordPress
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 7

علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از یک افزونه SEO مانند AIOSEO.

تنظیمات Robots.txt را برای هر محتوا ارائه می‌کند، جایی که می‌توانید گزینه «بدون فهرست» را فعال کنید.

Asking Search Engines Not to Index a Single Page
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 8

می‌توانید همه جزئیات را در راهنمای ما در چگونه موتورهای جستجو را از خزیدن در سایت وردپرس بازداریم.

چک لیست مهاجرت وب سایت: شروع فرآیند مهاجرت

اکنون که وب سایت خود را برای مهاجرت آماده کرده اید، گام بعدی شروع فرآیند مهاجرت است.

در اینجا مراحل چک لیستی وجود دارد که باید در مرحله مهاجرت دنبال کنید.

7. مطمئن شوید که دامنه شما به میزبان وب جدید

اشاره می کند

اگر وب سایت خود را به یک سرویس میزبانی وب جدید منتقل می کنید، باید دامنه را به میزبان جدید نشان دهید.

برای انجام این کار، باید رکوردهای DNS یا Domain Name System را ویرایش کنید. این سوابق به اتصال نام دامنه شما به سرورهای جدیدی که سایت شما را میزبانی می کنند کمک می کند.

اکنون، مراحل به‌روزرسانی تنظیمات DNS به ارائه‌دهنده میزبانی یا ثبت دامنه مورد استفاده شما بستگی دارد.

برای جزئیات بیشتر، لطفاً به راهنمای ما در چگونه به راحتی سرورهای نام دامنه را تغییر دهیم.

8. مطمئن شوید که وردپرس در سایت شما نصب شده است

بسیاری از سرویس‌های میزبانی وردپرس دارای وردپرس از پیش نصب شده در هنگام مهاجرت یک وب‌سایت هستند.

با این حال، اگر برنامه میزبانی شما با وردپرس همراه نیست، می توانید به راحتی آن را اضافه کنید.

توجه داشته باشید که مراحل نصب وردپرس به خدمات میزبانی که استفاده می کنید بستگی دارد. همچنین می‌توانید از نصب‌کننده‌های خودکار استفاده کنید یا آن را به‌صورت دستی از طریق cPanel یا FTP Client.

لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب وردپرس به روش صحیح برای جزئیات بیشتر.

9. تنظیم و آزمایش تغییر مسیرها هنگام مهاجرت به دامنه جدید

در مرحله بعد، اگر به دامنه جدیدی تغییر مسیر داده اید، باید تغییر مسیر را تنظیم کنید.

به این ترتیب، وقتی کاربر URL وب سایت قدیمی را وارد می کند، به صورت خودکار به آدرس جدید هدایت می شود.

یک راه ساده برای تنظیم 301 تغییر مسیر در وردپرس، استفاده از همه در یک سئو (AIOSEO). این یک مدیر تغییر مسیر قدرتمند ارائه می دهد که می توانید از آن برای تنظیم ریدایرکت ها و همچنین انجام تغییر مسیرهای کامل سایت.

Full site redirect in All in One SEO
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 9

همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در ایجاد تغییر مسیر 301 در وردپرس.

10. مطمئن شوید که سایت جدید قابل نمایه سازی و خزیدن است

با نزدیک شدن به پایان فرآیند انتقال، باید هرگونه مسدودی را که می‌تواند مانع دسترسی کاربران و خزنده‌های موتورهای جستجو به وب‌سایت جدید شما شود را حذف کنید.

به عنوان مثال، اگر noindex یا هر گزینه دیگری را برای جلوگیری از یافتن دامنه جدید توسط موتورهای جستجو فعال کرده اید، باید آن را حذف کنید. به این ترتیب موتورهای جستجو می توانند سایت شما را در نتایج جستجو بخزند و فهرست کنند.

یکی از راه‌های بررسی اینکه آیا سایت شما در حال خزیدن است استفاده از کنسول جستجوی گوگل.

Crawl stats overview
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 10

این گزارش یک گزارش آمار خزیدن ارائه می دهد که درخواست های خزیدن از سایت شما را نشان می دهد. اگر افتی مشاهده کردید، تنظیمات سایت خود را بررسی کنید که ممکن است از خزیدن صفحات شما جلوگیری کند.

چک لیست مهاجرت وب سایت: نظارت و آزمایش مهاجرت

پس از تکمیل فرآیند انتقال وب‌سایت، باید تغییرات را زیر نظر داشته باشید و تأثیر آنها را ببینید.

در اینجا چند مورد چک لیست انتقال وب سایت وجود دارد که باید پس از انتقال وب سایت خود مراقب آنها باشید.

11. عملکرد کلی سایت خود را آزمایش کنید

پس از تکمیل فرآیند انتقال، باید مطمئن شوید که همه چیز در سایت شما به درستی کار می کند.

به عنوان مثال، اگر سایت خود را دوباره طراحی کردید، باید ببینید آیا همه دکمه‌ها، پیوندها، منوی ناوبری، و عناصر دیگر به درستی کار می کنند.

علاوه بر این، می‌توانید فرم های وردپرس تا ببینید آیا همه فیلدها کار می کنند یا خیر. به طور مشابه، سعی کنید در زیر پست های وبلاگ نظر بگذارید تا عملکرد آن را بررسی کنید.

اگر یک فروشگاه آنلاین، سپس سعی کنید محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنید، مراحل پرداخت را طی کنید، صفحه هر محصول را مشاهده کنید و برای بررسی همه چیز روی پیوندها کلیک کنید.

12. خطاهای 404

را بررسی کنید

یکی از شایع ترین خطاهایی که متوجه خواهید شد، خطای 404 پس از انتقال یک وب سایت است.

خطای 404 زمانی رخ می دهد که کاربر نتواند به یک صفحه وب دسترسی پیدا کند زیرا آن صفحه وجود ندارد. این زمانی اتفاق می افتد که یک سایت را به یک CMS یا سرویس میزبانی جدید منتقل می کنید و دامنه قدیمی دیگر کار نمی کند.

یک راه ساده برای ردیابی خطاهای 404 با استفاده از AIOSEO. مدیر تغییر مسیر به شما امکان می دهد خطاهای 404 را ردیابی کنید و با تنظیم تغییر مسیر به سرعت آنها را برطرف کنید.

404 error logs in AIOSEO
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 11

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً راهنمای ما را در نحوه ردیابی 404 صفحه و تغییر مسیر آنها در وردپرس.

13. برای مشاهده عملکرد یک تست سرعت انجام دهید

مورد بعدی چک لیست مهاجرت وب سایت برای مشاهده عملکرد سایت وردپرس خود. این به ویژه در صورتی مفید است که به یک سرویس میزبانی جدید برای بارگذاری سریع‌تر سایت‌ها منتقل شده باشید.

به عنوان مثال، اگر به سریع ترین ارائه دهنده هاست.

وب سایت های مختلفی وجود دارد ابزارهای تست سرعت که می توانید برای شروع استفاده کنید. به عنوان مثال، گوگل یک ابزار PageSpeed ​​Insights رایگان برای آزمایش سرعت سایت شما ارائه می دهد.

Google Pagespeed insights
چک لیست مهاجرت نهایی وب سایت 16 مرحله که باید انجام دهید 12

همچنین ممکن است بخواهید راهنمای نهایی وردپرس ما را ببینید عملکرد تا نکات بیشتری در مورد افزایش سرعت سایت خود بیاموزید.

14. برای بررسی خطاها دوباره یک حسابرسی SEO را اجرا کنید

پس از تکمیل فرآیند مهاجرت، اجرای یک بازرسی سئو وب سایت شما دوباره.

به این ترتیب، مشکلاتی را که ممکن است در طول مهاجرت مطرح شده باشد، متوجه خواهید شد.

به عنوان مثال، اگر پیوندهای خرابی وجود دارد که نیاز به تعمیر دارند، محتوای شما فاقد عناوین سئو است، یا مسائل فنی دیگری وجود دارد که باید بررسی شود.

15. ردیابی موقعیت های کلیدواژه، ترافیک و تبدیل ها

بعد از انتقال یک سایت به یک سیستم مدیریت محتوا یا میزبانی وب جدید، باید رتبه بندی کلمات کلیدی، ترافیک و تبدیل سایت جدید را بررسی کنید.

ردیابی موقعیت‌های کلیدواژه به شما کمک می‌کند ببینید که آیا در رتبه‌بندی افزایش یافته است یا افت.

بسیاری از ابزارهای ردیاب رتبه SEO در بازار. به عنوان مثال ، می توانید از semrush استفاده کنید. رتبه بندی کلمات کلیدی. ابزار SEO تغییرات در موقعیت را به همراه سایر معیارهای مهم نشان می دهد.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full"> Position tracking tool

16. اطمینان حاصل کنید که میزبانی قدیمی شما بسته است

اکنون که مهاجرت کامل شده است ، یک مورد نهایی چک لیست برای عبور از آن ، بستن حساب میزبانی دامنه قدیمی است. به این ترتیب ، گوگل و سایر موتورهای جستجو می دانند که این سایت جدید برای فهرست بندی است.

با این حال ، اطمینان حاصل کنید که 301 تغییر مسیر را تنظیم کرده و قبل از بستن حساب میزبانی قدیمی ، اطمینان حاصل کنید که آنها کار می کنند. اگر تغییر مسیر به درستی کار نمی کند ، می توانید به سرعت آن را برطرف کنید.

هنگامی که از همه چیز خوشحال شدید ، پیش بروید و حساب میزبانی قدیمی را ببندید.

سایت شما اکنون مهاجرت خواهد کرد و تمام مطالب قابل مشاهده و در دسترس کاربران خواهد بود.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری لیست چک مهاجرت وب سایت و مراحل انجام شده کمک کند. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای نهایی مهاجرت وردپرس برای مبتدیان و چه زمانی واقعاً به میزبانی وردپرس مدیریت شده نیاز دارید .

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا