چطوری میشهفناوری

Windows XP Black Edition: هر آنچه که باید بدانید

Windows XP Black Edition: هر آنچه که باید بدانید


خوانندگان به پشتیبانی از گزارش ویندوز کمک می کنند. در صورت خرید از طریق پیوندهای ما ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

Tooltip Icon

صفحه افشای ما را بخوانید تا دریابید که چگونه می‌توانید به گزارش Windows کمک کنید تا تیم تحریریه را حفظ کند بخوانید بیشتر

ویندوز XP مدتی است که از بین رفته است، اما بسیاری از کاربران هنوز نمی‌دانند که آیا می‌توانند از Windows XP Black Edition استفاده کنند، و در این راهنما، ما به شما نشان می‌دهیم که این نسخه چیست و چگونه آن را نصب کنید.< /p>

ویندوز XP Black Edition چیست و چگونه نصبش کنم؟

Windows XP Black Edition چیست؟

Windows XP Black Edition یک نسخه غیر رسمی از Windows XP است که توسط انجمن سفارشی شده است تا ظاهر، درایورها و برنامه‌های کاربردی را در بر بگیرد.

در حالی که Windows XP Black Edition از سال 2015 به‌روزرسانی نشده است، انجمن همچنان روی این پروژه تحت عنوان Windows XP Integral Edition کار می‌کند.

Windows XP Black Edition چه ویژگی هایی را ارائه می دهد؟

در ابتدا، آخرین رفع‌های فوری ویندوز XP از سال 2015، و همچنین آخرین رفع‌های فوری دات‌نت فریم‌ورک را اضافه می‌کند. همچنین شامل یک بسته کدک داخلی K-Lite، درایور دیسک مجازی ImDisk و موارد دیگر است.

از آنجایی که این نسخه قدیمی است، ما بر روی نسخه انتگرال تمرکز خواهیم کرد زیرا به طور فعال توسط Zone94 نگهداری می شود و آخرین به روز رسانی را چند ماه پیش دریافت کرده است.

این نسخه شامل Windows XP Service Pack 3 و همچنین رفع‌های فوری POSReady 2009 تا ماه مه 2019 است. همچنین از سیستم فایل exFAT، آخرین فریم‌ورک دات نت و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

این برنامه با برخی از برنامه‌های داخلی از جمله BitLocker To Go Reader، PowerShell، Outlook Express و غیره ارائه می‌شود.

این نسخه دارای نرم‌افزار داخلی نیز می‌باشد، از جمله 7-Zip، MyPal، Thorium، XP Codec Pack، Unlocker، HashCheck، PC Tools Firewall Plus، Sandboxie و موارد دیگر.

همچنین می‌توانید پیشرفت‌ها، وصله‌ها و درایورهای مختلفی را برای Windows XP پیدا کنید.  برخی از مؤلفه‌ها مانند Address Book، Internet Games، Movie Maker، MSN Explorer، Messenger، Outlook Express و غیره حذف شده‌اند.

به طور کلی، این نسخه دارای اجزای خاصی حذف شده است و به جای آن، رفع فوری، درایورها و برنامه های کاربردی مختلفی اضافه شده است.

چگونه Windows XP Black Edition را نصب کنم؟

  1. Windows XP Black Edition ISO را دانلود کنید.
  2. Rufus را دانلود و اجرا کنید.
  3. انتخاب بوت را روی تصویر دیسک یا ISO تنظیم کنید و روی انتخاب کلیک کنید.
    rufus iso select
  4. فایل ISO خود را انتخاب کنید و روی شروع کلیک کنید.
    start rufus
  5. منتظر بمانید تا فرآیند به پایان برسد.
  6. پس از آن، رایانه شخصی خود را از درایو فلش بوت کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

آیا Windows XP Black Edition ایمن است؟

نسخه اصلی سیاه آخرین بار در سال 2015 به‌روزرسانی شد، و در حال توسعه نیست، بنابراین استفاده از آن به دلیل نداشتن به‌روزرسانی‌های اخیر، ایمن نیست.

در مورد نسخه انتگرال، در حالی که در حال توسعه است، به‌روزرسانی‌های اخیر را نیز ندارد زیرا ویندوز XP دیگر نگهداری نمی‌شود.

شایان ذکر است که نسخه‌های شخص ثالث ویندوز امن تلقی نمی‌شوند، زیرا نمی‌توانید بدانید که آیا فایل ISO به هر طریقی اصلاح شده است یا اینکه شامل بدافزاری است.

بنابراین، اگر قصد استفاده از آن را دارید، این کار را با مسئولیت خود انجام می دهید.

آیا می توانید به طور قانونی ویندوز XP را دانلود کنید؟

Windows XP متوقف شده است و دیگر نمی توانید آن را به صورت قانونی دانلود کنید. این همچنین به این معنی است که دانلود Windows XP Black Edition ناقض شرایط استفاده مایکروسافت است.

آیا کسی هنوز ویندوز XP را اجرا می کند؟

کمتر از 1٪ از کاربران ویندوز XP در سراسر جهان وجود دارد. از آنجایی که این سیستم عامل در سال 2014 به پایان عمر خود رسید، تعجب آور نیست و از آن زمان تاکنون هیچ به روز رسانی دریافت نکرده است.

همانطور که می بینید، Windows XP Black Edition یک نسخه به شدت اصلاح شده از Windows XP است و توسط انجمن نگهداری می شود.

به این ترتیب، با خطرات امنیتی خاصی همراه است، بنابراین استفاده از آن توصیه نمی شود. در عوض، با یک نسخه مدرن تر از ویندوز بهتر خواهید بود.

اگر می‌خواهید هنوز از Windows XP استفاده کنید، ما یک راهنمای عالی در مورد آن داریم که ممکن است به شما کمک کند، پس آن را از دست ندهید. ما همچنین یک راهنمای مقایسه Windows XP داریم که به شما کمک می کند تا با آن آشنا شوید، بنابراین ممکن است بخواهید آن را بررسی کنید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا