5+ دلیل برای اینکه چرا باید Jetpack را امتحان کنید (دوباره)

5+ دلیل برای اینکه چرا باید Jetpack را امتحان کنید (دوباره)

اگر کاربر وردپرس هستید احتمالاً نام Jetpack — زمانی که کمی بیش از دو سال پیش برای کاربران WordPress.org منتشر شد، با ترکیبی از لذت و شک مواجه شد.

برای کسانی از شما که نمی‌شناختند با کودک Automattic، Jetpack تعدادی از ویژگی‌های مختلف محبوب (و برخی از موارد نه چندان محبوب) را در یک بسته بندی منظم گنجانده است. برخی از مردم به همین دلیل آن را دوست دارند، برخی دیگر از آن متنفرند.

اما من اینجا نیستم که از Jetpack متنفر باشم – بالاخره من خودم از آن استفاده می کنم. من برای مدت طولانی تحت این تصور نادرست که چیز زیادی ارائه نمی دهد نکردم، اما پسر اشتباه می کردم. در حالی که ایرادات خود را دارد، چیزهای زیادی در مورد Jetpack وجود دارد که باید آن را دوست داشته باشید و عملکردهای زیادی برای حذف آن وجود دارد.

در این پست می‌خواهم تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های Jetpack را با جزئیات پوشش دهم، اما آن‌ها موارد مورد علاقه من هستند و به تنهایی باید شما را متقاعد کنند که یک گزینه عالی برای سایت وردپرس شما است. اگر درباره Jetpack اطلاعات کمی (یا هیچ چیز) ندارید، یا حتی اگر از آن استفاده کرده‌اید و فکر می‌کنید آن را دوست ندارید، ادامه مطلب را بخوانید. چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

قبل از شروع…

قبلاً اشاره کردم که دلایلی وجود دارد که چرا مردم Jetpack را دوست ندارند. صادقانه بگویم، من استدلال آنها را درک می کنم. تقریباً قطعاً  به عنوان وسیله‌ای برای ارائه خدمات ممتاز در نظر گرفته شده است و می‌تواند در اجرای آن کمی سخت‌گیرانه عمل کند، اما شما همیشه این انتخاب را دارید که پیشنهادات برتر را نادیده بگیرید. به نظر من، جنبه مثبت (یعنی همه ویژگی‌های رایگان) ارزشش را دارد.

فقط یک چیز وجود دارد که در آن دوست ندارم، و آن ویژگی فعال‌سازی خودکار است. اساساً اگر یک ماژول جدید به افزونه Jetpack اضافه شود به طور پیش فرض در سایت شما فعال می شود. خوشبختانه، یک راه حل آسان برای این وجود دارد: فقط افزونه Manual Control for Jetpack را نصب و فعال کنید. این کار از فعال‌سازی خودکار ویژگی‌های جدید جلوگیری می‌کند و به شما کنترل کامل بر عملکرد سایتتان می‌دهد.

با این موضوع، بیایید به چیزهای سرگرم کننده شیرجه بزنیم!

1. عمومی کردن

اگر وبلاگ نویس هستید، تقریباً قطعاً حساب های رسانه های اجتماعی با فیس بوک و توییتر دارید (اگر ندارید، درست وبلاگ نویسی نمی کنید ;-)). یکی از کارهایی که همیشه مرا آزار می دهد، تبلیغ پست های جدید از طریق آن حساب های رسانه های اجتماعی است. خوشبختانه، ماژول Jetpack’s Publicize تمام دردسرهای تبلیغات پست رسانه های اجتماعی را از بین می برد.

فقط حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به Jetpack متصل کنید…

…و هر پست جدید در آن حساب‌ها منتشر می‌شود:

همانطور که می بینید، همچنین می توانید پیام های سفارشی ایجاد کنید تا با مخاطبان خاص خود به اشتراک بگذارید. این بسیار نرم است، استفاده از آن بسیار آسان است و اشتراک گذاری پست های شما را بسیار ساده می کند.

2. نظرات

در گذشته زمان زیادی را صرف بحث در مورد اینکه از کدام سیستم نظرات استفاده کنم صرف کرده‌ام. من با پیش‌فرض شروع کردم (همانطور که همه انجام می‌دهند)، Livefyre را امتحان کردم، سپس دوباره تغییر دادم. به نظر حقیر من، شما نمی توانید آن را شکست دهید.

در واقع، به نظر می رسد که شما می توانید (نوعی). نظرات Jetpack سیستم نظرات پیش فرض را می گیرد و آن را با سس عالی شارژ می کند. بازدیدکنندگان اکنون می‌توانند برای گذاشتن نظر از طریق Facebook، Twitter یا WordPress.com وارد سیستم شوند.

علاوه بر این، فرم شیک و جذاب به نظر می رسد و تمایل دارد کاملاً با موضوع شما ادغام شود:

همانطور که می بینید، سیستم نظرات ارتقا یافته همچنین شامل گزینه هایی برای بازدیدکنندگان برای اشتراک نظرات و پست های جدید است (این ویژگی اختیاری توسط ماژول اشتراک جداگانه کنترل می شود). اساسا، نظر دادن و اشتراک برای خوانندگان درگیر بسیار ساده است، که دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید.

3. اشتراک گذاری

اشتراک گذاری اجتماعی چیزی است که اکثر وبلاگ نویسان (از جمله خودم) به آن علاقه مند هستند. ما عاشق دریافت آن اشتراک‌های اجتماعی هستیم. من شخصاً از طرفداران شدید Digg Digg هستم. و به استفاده از آن ادامه خواهد داد. اما من همچنین از ماژول اشتراک‌گذاری Jetpack استفاده می‌کنم:

همانطور که می بینید، گزینه های اشتراک گذاری اجتماعی فوق العاده به نظر می رسند و بدون نیاز به سفارشی سازی به زیبایی ادغام می شوند. راه‌اندازی نوار Digg Digg من فقط گزینه اشتراک‌گذاری از طریق فیس‌بوک، توییتر و +Google را ارائه می‌دهد، اما من از این فرصت با ماژول اشتراک‌گذاری Jetpack استفاده می‌کنم تا تعدادی گزینه را به خوانندگان ارائه دهم.

علاوه بر این، اگر کاربر نسبت به نوار کناری شناور Digg Digg نابینا باشد، قرار دادن این دکمه‌های اشتراک‌گذاری به عنوان یادآوری خوبی از گزینه اشتراک‌گذاری آنها عمل می‌کند.

4. فرم تماس

همه وبلاگ نویسان به فرم تماس نیاز دارند و Jetpack در آن قسمت ارائه می دهد. فقط ماژول را فعال کنید و یک دکمه جدید در صفحه پست/صفحه خود خواهید دید:

آن دکمه را فشار دهید و یک صفحه ساده و بصری دریافت خواهید کرد که از آن می توانید فرم تماس خود را بسازید:

وقتی کارتان تمام شد، فقط روی دکمه کلیک کنید تا فرم را اضافه کنید و تمام! مردم اکنون می توانند به سرعت و به راحتی با یکدیگر تماس بگیرند. نه تنها این، بلکه اگر Akismet را در وبلاگ خود نصب کرده اید، فرم تماس بگیرید ارسال‌ها از طریق سیستم ضد هرزنامه آن اجرا می‌شوند تا فقط پیام‌های واقعی دریافت کنید.

5. آمار WordPress.com

از زمانی که آن را نصب کرده‌ام، مدتی صرفه‌جویی شده است. اگرچه تقریباً مطمئناً از Google Analytics یا موارد دیگر استفاده می‌کنید. بسته تحلیلی مانند Clicky (من از هر دو استفاده می کنم)، وردپرس ماژول آمار .com (در اصل یک بسته تحلیلی دیگر) ارزش فعال کردن را دارد.

چرا؟ زیرا داده های تجزیه و تحلیل را مستقیماً در داشبورد وردپرس خود دریافت می کنید:

داشبورد وردپرس از نظر تبدیل شدن به یک مکان متمرکز برای همه داده‌هایی که می‌خواهید به صورت روزانه ببینید، پتانسیل زیادی دارد، و افزودن آمار WordPress.com به ترکیب آن را بسیار کاربردی‌تر می‌کند.

از آنجایی که من قبلاً حداقل یک بار در روز وارد داشبورد خود می شوم تا نظرات و بارگیری های محصول اطلاعاتی خود را بررسی کنم (از طریق دانلودهای دیجیتال آسان ویجت داشبورد)، گنجاندن تجزیه و تحلیل در آنجا کار بیهوده ای است، بنابراین نیازی به استفاده از آن نیست زمان ورود به یک سرویس جداگانه است. حتی بهتر از آن، آمار WordPress.com هیچ بار اضافی روی سرور شما وارد نمی‌کند.

و موارد بسیار بیشتری وجود دارد….

من واقعاً فقط سطح اینجا را می‌خراشم. Jetpack در حال حاضر از 25 ماژول مختلف تشکیل شده است که در صورت تمایل، هر کدام نقش مهمی را ایفا می کنند. سایر نکات برجسته عبارتند از:

  • اعلان‌ها از طریق نوار ابزار در قسمت جلویی سایت
  • امکان وبلاگ نویسی از طریق سرویس گیرنده ایمیل شما
  • ویجت های نوار کناری اضافی
  • یک جستجوگر املا، سبک و دستور زبان مبتنی بر هوش مصنوعی
  • گالری های تمام صفحه با نظرات و داده های متا
  • یک ویرایشگر CSS مستقل
  • یک تم موبایل
  • کوتاه کننده URL WP.me

به‌علاوه موارد بیشتری نیز وجود دارد. برای اکثر وبلاگ نویسان تعدادی ماژول وجود دارد که به طور بالقوه می توانند مفید باشند، بنابراین من از شما می خواهم که کاوش کنید!

صبر کنید…

شما ممکن است چند سؤال در مورد Jetpack داشته باشید (و لطفاً آنها را در بخش نظرات زیر بپرسید) اما یکی از آنها بیشتر از همه به من توجه می کند: آیا نمی توانید افزونه های جداگانه را از WordPress.org دانلود کنید. بیشتر ماژول های Jetpack را تکرار کنید؟

پاسخ من به آن هم بله و هم خیر خواهد بود. بله – برخی از عملکردهای ماژول های Jetpack توسط پلاگین های مستقل کپی شده است. من قبلاً به پلاگین Digg Digg – مورد علاقه من برای اشتراک گذاری اجتماعی – اشاره کردم. سپس فرم تماس 7 وجود دارد. یک افزونه فرم تماس بسیار محبوب. لیست ادامه دارد.

با این حال، Jetpack چیزی را ارائه می‌کند که ممکن است سایر افزونه‌ها نتوانند: عملکرد عملکردی زیبا و کاملاً کدگذاری‌شده برای شما تضمین شده است که به‌طور مداوم برای آینده قابل پیش‌بینی به‌روزرسانی خواهد شد. این یک مزیت  عظیم است و نباید نادیده گرفته شود.

تک تک ماژول‌های Jetpack که استفاده کرده‌ام بدون هیچ مشکلی با مضامین وبلاگ‌های من ادغام شده‌اند. عملکرد اضافه شده همیشه عالی به نظر می رسد و دقیقاً همانطور که انتظار می رود رفتار می کند. چه چیزی کمتر از Automattic انتظار دارید؟ این برای من مهمترین نقطه فروش Jetpack است — تضمینی عملی برای دریافت محصول با کیفیت.

اکنون مایلم نظر شما را در مورد Jetpack دریافت کنم، بنابراین لطفاً از این فرصت استفاده کنید و نظر خود را در بخش نظرات زیر اعلام کنید!

خروج از نسخه موبایل