نحوه بازنشانی رمز عبور وردپرس با MySQL

نحوه بازنشانی رمز عبور وردپرس با MySQL

سری بازیابی رمز عبور وردپرس ما بر اساس محبوبیت آموزش ذکر شده مرتب شده است. برای شروع، شما محبوب ترین گزینه بازیابی را دارید – یعنی با استفاده از phpMyAdmin .

ارائه دهندگان میزبانی وب خاصی وجود دارند که cPanel و/یا phpMyAdmin را ارائه نمی دهند. بعدش چه کاری میکنی؟ این مقاله را بخوانید!

مطمئن باشید، از آنجایی که وردپرس از یک پایگاه داده استفاده می‌کند – (معمولاً MySQL)، هر ارائه‌دهنده میزبانی باید یک سیستم مدیریت پایگاه داده داشته باشد که بیشتر به عنوان DBMS شناخته می‌شود. در این آموزش، ما از MySQL استفاده خواهیم کرد. خط فرمان (به اختصار CMD) که یک DBMS رایگان با مجوز GNU General Public License v2 است.

پیش نیازها

بازیابی رمز عبور با استفاده از MySQL CMD شامل مراحل کمتری است و می توان آن را به عنوان یک سیستم بازیابی رمز عبور جهانی در نظر گرفت. به این معنا که تقریباً در هر سناریوی قابل قبولی می توان از آن استفاده کرد.

با این حال، شما باید درک درستی از پایگاه داده و نحوه تعامل وردپرس با آن داشته باشید. جدا از آن، شما همچنین باید جنبه های فنی زیر را بدانید:

  • نام پایگاه داده مورد استفاده در نصب وردپرس
  • آدرس سرور MySQL (IP یا نام میزبان)
  • اطلاعات ورود به سیستم MySQL کاربر “ریشه”
  • شناسه کاربری کاربری که می‌خواهید رمز عبور مرتبط او را تغییر دهید. این معمولاً 1 است زیرا در حین نصب وردپرس، کاربر مدیر را ایجاد می کنیم. توجه داشته باشید که نام کاربری کاربر سرپرست می‌تواند «جک» یا «مایک» یا «ادمین» باشد، اما شناسه کاربری همیشه ۱ خواهد بود، زیرا این اولین کاربری است که ایجاد می‌کنید.

ورود به خط فرمان MySQL

ویندوز

اگر نصب آفلاین وردپرس را در ویندوز با استفاده از WAMP یا XAMPP اجرا می‌کنید، سپس برای راه‌اندازی MySQL CMD، روی نماد WAMP > MySQL > کنسول MySQL کلیک کنید. این شما را مستقیماً وارد می‌کند. نیازی به وارد کردن دستورات دیگری نیست. به مرحله بعدی بروید.

لینوکس

بیشتر ارائه دهندگان میزبانی مشترک، VPS، سرورهای اختصاصی از گونه‌ای از لینوکس استفاده می‌کنند که شامل CentOS، Debian، Fedora یا Ubuntu می‌شود.

اگر نصب آفلاین وردپرس را در لینوکس با استفاده از LAMP اجرا می کنید، به سادگی شبیه ساز ترمینال را اجرا کنید و دستور را تایپ کنید:

mysql -u root -p

اگر می‌خواهید رمز عبور را در یک سرور راه دور بازنشانی کنید، از طریق SSH با استفاده از هر کلاینت SSH به آن متصل شوید – به عنوان مثال، مشتری مورد علاقه جهان – Putty. پس از ورود به سرور راه دور، برای ورود به MySQL، از دستور زیر استفاده کنید:

mysql -u root -p 

بازنشانی رمز عبور وردپرس:

اکنون که به MySQL CMD که با اعلان “mysql >” نشان داده شده است دسترسی دارید، وقت آن است که کار جادویی را انجام دهید. خوب، جادو نیست – فقط دستورات MySQL خوب است. 😀

فرض:

  • نام پایگاه داده وردپرس: wp_genesis
  • شناسه کاربری: 1
  • گذرواژه جدید: WPEXPLORER

کار کردن با جادو:

دستورات زیر را هم وارد کنید:

استفاده از wp_genesis;
SELECT ID، user_login، user_pass FROM wp_users.
به روز رسانی wp_users SET user_pass = MD5('WPEXPLORER') WHERE ID=1 LIMIT 1;

در صورتی که آخرین دستور مطابق با اسکرین شات نباشد، نقل قول های تک را حذف کرده و به صورت دستی در CMD تایپ کنید. این باید کار را انجام دهد.

با این کار رمز عبور کاربر مدیر به WPEXPLORER بازنشانی می شود. البته، هنگام تنظیم یک رمز عبور جدید، باید از یک رمز عبور قوی تر استفاده کنید. پس از اتمام، می توانید با استفاده از دستور:

از MySQL CMD خارج شوید

خروج

آموزش ویدیویی

در اینجا یک آموزش ویدیویی است که کل فرآیند را شرح می دهد. توصیه می کنم ابتدا مقاله را بخوانید، اما اگر به دنبال یک راه حل سریع هستید، این صف شماست:

نتیجه گیری

در خاتمه سری بازیابی رمز عبور وردپرس ما می‌خواهم به شما یادآوری کنم که بخش (الف) ساده‌تر است زیرا 90٪ شرکت‌های میزبانی با phpMyAdmin ارائه می‌شوند. اما اگر وقت آزاد دارید، توصیه می‌کنم این بخش (استفاده از MySQL) را امتحان کنید زیرا تجربه‌ای در مدیریت دستورات و پایگاه‌های داده MySQL به شما می‌دهد. و چه کسی می داند – شاید در آینده مفید باشد!

پیشگیری بهتر از درمان است

من این مجموعه را با گفتن نحوه ذخیره گذرواژه/پشتیبان‌گیری خدمات مانند LastPass) شروع کردم. شکوفا شوید. اشتباه متوجه نشوید – قصد من تحقیر آمیز نبود. من در واقع هر روز LastPass را دوست دارم و از آن استفاده می کنم. من آن را در گوشی خود و در هر مرورگر در تمام رایانه هایم نصب کرده ام. زندگی (برای من) بدون آن به بن بست می رسید.  صادقانه بگویم، من نمی توانم بدون آن زنده بمانم.

LastPass، زیرا یکی از کاملترین و کاربرپسندترین نرم افزارهای مدیریت رمز عبور موجود است. من استفاده از آن را به شدت توصیه می کنم. و هر بار که به یک وب سایت جدید وارد می شوید، مطمئن شوید که رمز عبور را ذخیره کرده اید! 😉

خروج از نسخه موبایل