صرفه جویی در زمان و جذب بازدیدکنندگان با لغزنده محتوا

صرفه جویی در زمان و جذب بازدیدکنندگان با لغزنده محتوا

این روزها اسلایدرهای محتوا همه جا هستند! آنها همچنین می توانند بسیار قطبی شوند. هزاران نفر آنها را دوست دارند، در حالی که دیگران آنها را تحقیر می کنند. اما درک این نکته مهم است که لغزنده ها یک درمان نیستند، آنها فقط یک ابزار هستند. این بدان معنی است که آنها باید به طور مناسب استفاده شوند و با محتوای عالی پر شوند تا بتوانید به مزایای اصلی آنها پی ببرید.

پتانسیل ابزار را با نتایج ضعیف ناشی از اجرای بی‌درخشش اشتباه نگیرید. هنگامی که از لغزنده محتوا به درستی استفاده می شود، عناصر تعاملی موثری هستند که می توانند تعامل بازدیدکنندگان، درک و حفظ اطلاعات را افزایش دهند.

این پست دلایل اصلی استفاده از نوار لغزنده محتوا را در نظر می‌گیرد و در چه مواردی می‌تواند در بهبود تجربیات بازدیدکنندگان شما هنگام بازدید مؤثر باشد. بیایید وارد شویم!

مزایای لغزنده محتوا

مزایای اسلایدرهای محتوا از صرفه جویی در فضا تا کنترل بیشتر بازدیدکنندگان وب سایت را شامل می شود. بیایید به برخی از مزایای خاص در زیر نگاهی بیندازیم.

ذخیره فضا

اسلایدرهای محتوا چندین قسمت از محتوا را در فضای کوچکی در سایت شما ادغام می‌کند و به شما امکان می‌دهد در هر زمان بیشتری روی صفحه قرار دهید.

ارتقای تعامل کاربر

اسلایدرهای محتوایی که به خوبی اجرا و طراحی شده اند برای بازدیدکنندگان وب سایت جذاب است و آنها را تشویق می کند که مدت بیشتری در صفحه بمانند. آنها همچنین می توانند مانند یک پیت استاپ در یک سفر طولانی عمل کنند و به کاربر اجازه دهند قبل از ادامه پیمایش استراحت کند.

افزایش قابلیت استفاده در صفحات غنی از رسانه

با ادغام رسانه ها در یک مکان، به کاربر توانایی تمرکز را می دهید. تصاویر حواس را از متن منحرف می کنند، بنابراین با قرار دادن محتوای بصری خود در یک نوار لغزنده، به کاربر این امکان را می دهید که به جای شکستن جریان خواندن، انتخاب کند که چه زمانی توجه خود را روی تصویر/محتوای غنی متمرکز کند. این به کاربران اجازه می دهد تا روی قطعات مجزا از محتوا تمرکز کنند.

هدایت شده توسط کاربر (بیشتر)

اکثریت اسلایدرهای محتوا توسط کاربر قابل کنترل است. این بدان معنی است که آنها می توانند در محتوا با سرعت خود پیشرفت کنند و به درک و حفظ اطلاعاتی که ارائه می کنید کمک کنند.

پس – آیا وب سایت شما با هر یک از مزایای بالا می تواند بهبود یابد؟

زمان استفاده از لغزنده محتوا

چند راه برای استفاده از لغزنده محتوا وجود دارد. مانند بسیاری از چیزها، بهتر است قبل از شروع سفر، هدفی در ذهن داشته باشید که به کجا می خواهید برسید. با این اوصاف، نگاهی به برخی از گزینه های زیر بیندازید که چه زمانی بهتر است از یک نوار لغزنده محتوا استفاده کنید. اگر یکی دو مورد از نکات برجسته است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک افزونه اسلایدر به وب سایت خود اضافه کنید.

معرفی وب سایت شما

وقتی کاربران برای اولین بار به وب‌سایت شما می‌رسند، باید بدانند چرا آنجا هستند و چه کاری می‌توانند انجام دهند. لغزنده های محتوا عناصر صفحه اصلی محبوب هستند زیرا در انتقال یک نمای کلی مختصر از هدف یک وب سایت عالی هستند و به آنها امکان می دهند برای اطلاعات بیشتر کلیک کنند.

به روز رسانی پویا محتوا

اگر مرتباً به‌روزرسانی‌ها را پست می‌کنید، اغلب می‌خواهید آنها را در وب‌سایت خود برجسته کنید تا توجه را به آنها جلب کنید. اما اگر حجم به‌روزرسانی‌های شما زیاد باشد، هر یک از آنها فقط به میزان محدودی در معرض بازدیدکنندگان وب‌سایت شما قرار می‌گیرند. یک نوار لغزنده محتوای به‌روزرسانی شده پویا به هر یک از پست‌های شما فرصتی برای درخشش می‌دهد.

ادغام رسانه

هر اسلاید صرفاً یک ظرف است، بنابراین می توانید با محتوای هر یک بسیار هوشمندانه عمل کنید. این بدان معناست که تصاویر، ویدیوها، رسانه‌های تعاملی غنی مانند نقشه‌های گوگل و فرم‌های ثبت‌نام همگی قابل استفاده هستند!

هایلایت کردن رسانه در گالری ها

لغزنده‌های محتوا در ابتدا برای گروه‌بندی تصاویر و ویدیوها در گالری‌های تعاملی طراحی شدند. این کار تا حدی برای صرفه جویی در فضا انجام شد، اما عمدتاً برای کاهش اصطکاک مرور از طریق رسانه انجام شد.

داستان سرایی

یک داستان خوب جریان دارد و ناگسستنی است. به همین دلیل است که ما شاهد ازدیاد طرح‌های صفحه پیمایش طولانی در وب هستیم. قرار دادن یک سری عکس یا ویدیو در یک مقاله یا صفحه، این جریان را از بین می برد و ادامه کار را برای کاربران دشوارتر می کند. یک نوار لغزنده محتوای خوب به رسانه اجازه می دهد تا با بقیه محتوا جریان پیدا کند.

مراحل متوالی (مثلاً گشت و گذار در محصول، بررسی، دستورالعمل ها، دستور العمل ها، و غیره)

بیشتر شرکت‌های نرم‌افزاری می‌دانند که یک نوار لغزنده محتوای عالی می‌تواند تجربه بازدید از یک تور محصول را به طور گسترده بهبود بخشد، که در نهایت منجر به فروش بیشتر می‌شود. اما به دلیل ماهیت خودگردان و متمرکز آنها، لغزنده ها روشی عالی برای بسیاری از سناریوهای دیگر هستند که در آن می خواهید بازدیدکنندگان خود را از طریق یک سری مراحل پیوسته راهنمایی کنید.

دانستن زمان استفاده از اسلایدرهای محتوا می تواند به موثرتر شدن آنها در وب سایت شما کمک کند. اما همچنین باید افزونه‌ای را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌های مورد نیاز سایت شما باشد.

چه چیزی را در یک پلاگین لغزنده محتوا جستجو کنیم

علاوه بر نکات بالا، چند عنصر کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک افزونه اسلایدر در نظر بگیرید.

استفاده آسان

باید در هر نقطه از سایت شما قابل اجرا باشد. یک نوار لغزنده باید به راحتی در صفحه اصلی، منطقه تماس یا حتی یک صفحه مبهم در وب سایت شما قرار گیرد. به هر حال تصمیم نباید محدود شود.

پاسخگو

باید بتواند انواع محتوا را مدیریت کند. یک نوار لغزنده ایده آل باید قابلیت تغییر اندازه خودکار خود را داشته باشد تا به خوبی در صفحه قرار گیرد. چه یک دسکتاپ، تلفن هوشمند یا تبلت باشد، تغییر اندازه برای متناسب کردن هر صفحه یا دستگاه گامی بزرگ در جهت موثرتر کردن و جذاب‌تر کردن اسلایدر است.

پشتیبانی خوب

یک تیم خدماتی در دسترس و مؤثر برای پشتیبانی از محصول ضروری است. بیشتر محصولات واقعاً به اندازه تیم پشت سرشان خوب هستند. پشتیبانی عالی به رفع نیازهای شما کمک می کند و در عین حال برای محصولی که خریداری کرده اید کمک می کند.

البته ممکن است ویژگی‌های افزونه خاصی مانند ادغام WooCommerce یا طرح‌بندی به سبک آکاردئونی وجود داشته باشد. ما فقط می‌خواستیم سه نکته را برجسته کنیم که در هر سناریو اعمال می‌شود.

بهترین افزونه های لغزنده محتوای وردپرس

بسیاری از افزونه های لغزنده وردپرس عالی وجود دارد، اما برای اسلایدر محتوا احتمالاً می توانید انتخاب کنید چیزی کمی ساده تر می خواهید به عنوان مثال، Slider Revolution یک افزونه عالی است، اما با ویژگی‌ها، انیمیشن‌ها، از پیش تنظیم‌ها و موارد دیگر بارگذاری شده است، به‌علاوه منحنی یادگیری تند دارد. بنابراین در این مورد اگر فقط به دنبال راهی برای اضافه کردن اسلایدرهای محتوای آموزنده هستید، احتمالاً بهترین انتخاب نیست. اما 3 افزونه زیر از نظر ما گزینه های بسیار خوبی هستند.

1. هر چیزی را اسلاید کنید

با Slide Anything اسلایدرهای محتوای ساده را به سرعت اضافه کنید. این افزونه کاملا رایگان گزینه های اساسی برای متن، دکمه ها، تصاویر، HTML و غیره را ارائه می دهد. اسلایدهای خود را با ویرایشگر متن آشنا و تنظیمات داخلی وردپرس بسازید، سپس از کد کوتاه برای افزودن اسلایدر خود به پست ها استفاده کنید. اسلایدرها با پشتیبانی لمس/کشیدن پاسخگو هستند و با همه مرورگرهای مدرن سازگار هستند.

2. بلوک سوپر اسلایدر

آیا می‌خواهید اسلایدر محتوا را با گوتنبرگ اضافه کنید؟ مشکلی نیست، این افزونه رایگان یک بلوک لغزنده محتوا اضافه می کند (همانطور که از عنوان مشخص است) که می توانید از آن برای ایجاد یک نوار لغزنده ساده و درون محتوا هنگام ساخت پست یا صفحه خود استفاده کنید. از گوتنبرگ برای ایجاد اسلایدها و تنظیمات لغزنده برای پس‌زمینه، پوشش‌ها، رنگ‌ها، انیمیشن‌ها، حلقه زدن و موارد دیگر استفاده کنید.

3. لغزنده هوشمند

در نگاه اول Smart Slider ممکن است مانند یک پلاگین لغزنده بزرگ به نظر برسد، اما ما قول می‌دهیم که هنوز هم ارزش بررسی دارد، به خصوص اگر بخواهید اسلایدرها را در جای دیگری در سایت خود قرار دهید. گزینه‌های زیادی برای ایجاد اسلایدرهای واکنش‌گرا (به صورت دستی، با قالب‌ها یا به صورت پویا از پست‌های وبلاگ) وجود دارد، اما Smart Slider به نام خود عمل می‌کند و همچنان یک افزونه نسبتاً سبک است. یک نسخه ممتاز برای ویژگی‌های اضافه شده وجود دارد، اما برای اسلایدرهای محتوا، نسخه رایگان به شما فرصت زیادی برای کار می‌دهد.


در صورت استفاده صحیح، اسلایدرها قطعاً می توانند تأثیر مثبتی بر تجربه کاربری وب سایت شما داشته باشند. اجازه دهید فواید استفاده از نوار لغزنده و بهترین زمان‌های استفاده از آن را به‌سرعت مرور کنیم.

پس از در نظر گرفتن مزایای ذکر شده در پست بالا و بهترین زمان‌ها برای استفاده از نوار لغزنده، شاید یکی از افزونه‌های پیشنهادی ما در فهرست بالا را انتخاب کنید. یا اگر پیشنهاد متفاوتی دارید در زیر برای ما یادداشت بگذارید! مایلیم نظرات شما را در مورد اسلایدرهای محتوا یا سایر افزونه هایی که ممکن است به اشتراک نگذاریم بشنویم.

خروج از نسخه موبایل