چگونه از Hotlinking تصویر در وردپرس جلوگیری کنیم

چگونه از Hotlinking تصویر در وردپرس جلوگیری کنیم

ما در WPExplorer عاشق ایجاد آموزش برای بازدیدکنندگان عزیزمان هستیم و از انجام آن مفتخریم. ما مراحل را تا حد امکان ساده و دقیق نگه می داریم. و آنچه همراه با یک آموزش خوب است، تصاویر مناسبی است که به شما کمک می کند سریعتر به هدف خود برسید. با این حال،

همیشه عده ای وجود دارند – بلکه احمق ها، که فکر می کنند واقعاً میانبری برای موفقیت وجود دارد.

نمی توانید به کسی فکر کنید؟ در اینجا یکی وجود دارد – خراش دهنده های محتوا. جلوگیری از حذف محتوا بسیار پیچیده است و برای دستیابی به آن نیاز به تجربه کمی دارد. بیایید امروز یک قدم کوچک برداریم و یاد بگیریم که چگونه از لینک سازی تصویر در وردپرس جلوگیری کنیم.

Hotlinking تصویر چیست؟

اولین چیزی که باید یاد بگیرید یک اصطلاح فنی به نام “hotlinking” است. ویکی پدیا یک صفحه کامل در مورد hotlinking دارد – خواندن بسیار جالب است به طور خلاصه، hotlinking به معنای استفاده از تصویری در سایت A است که در اصل متعلق به سایت B است. مثال زیر را در نظر بگیرید. ما 2 سایت داریم:

  • سایت A: Lazy.me
  • سایت B: WPExplorer.com

تصویر زیر در سرورهای WPExplorer میزبانی می‌شود ( WPEngine):

سایت زالو – Lazy.me، مستقیماً از URL این تصویر برای نمایش تصویر در سایت خود استفاده می کند. این هات لینک کردن تصویر است. نقطه ضعف اصلی اتصال تصویر، مصرف بیشتر پهنای باند و از دست دادن اصالت/خلاقیت است. هر بار که شخصی از Lazy.me بازدید می کند، تصویر از سرورهای WP Engine ارائه می شود و در نتیجه مصرف پهنای باند افزایش می یابد – نه اینکه برای ما مهم باشد! 😛

جلوگیری از Hotlinking تصویر با .htaccess:

هوشمندانه‌ترین راه برای جلوگیری از Hotlinking تصویر، ویرایش فایل .htaccess است. این یک فایل متنی کوچک است (معمولاً به دلیل پیشوند آن پنهان می شود) که در پوشه نصب ریشه وردپرس شما وجود دارد، که به ما اجازه می دهد:

  • مسدود کردن یا اجازه دادن به وب سایت های فردی
  • مجاز یا رد ارجاع دهندگان خالی
  • نمایش تصاویر سفارشی برای تشخیص اتصال سریع تصویر
  • محافظت از فایل ها و دایرکتوری ها

ویرایش فایل .htaccess

گاهی اوقات، ممکن است فایل htaccess. را پیدا نکنید – نگران نباشید. به سادگی Notepad را روشن کنید و به خواندن ادامه دهید. اگر یکی دارید، ابتدا یک کپی از آن ایجاد کنید و سپس فایل را ویرایش کنید. سعی نکنید چیزی را ویرایش کنید. فقط کد زیر را جایگذاری کنید:

RewriteEngine در
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www.)?your-site.com [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www.)?your-other-domain.com [NC] RewriteRule .(jpg|jpeg|png|gif)$ https://i.imgur.com/g7ptdBB.png [NC,R,L]

توضیح:

  1. خط 1 موتور بازنویسی مورد استفاده برای فعال کردن فرآیند تغییر مسیر را روشن می‌کند.
  2. خط 2 به ارجاع دهندگان خالی امکان مشاهده تصویر را می دهد. برخی از افرادی که از فایروال استفاده می کنند معمولاً بدون هیچ ارجاعی به گشت و گذار می پردازند. اکنون، شما نمی خواهید تصاویر خود را از آنها مسدود کنید. بنابراین، شما به ارجاع دهنده های خالی اجازه می دهید.
  3. خط 3 به “your-site.com” اجازه می دهد تا تصاویر را مشاهده کند. نام دامنه واقعی خود را جایگزین «your-site.com» کنید – از www.
  4. استفاده نکنید

  5. به طور مشابه، اگر می‌خواهید به سایت‌های دیگر اجازه دهید از تصاویر شما استفاده کنند، می‌توانید «your-other-domain.com» را با نام دامنه مناسب جایگزین کنید.
  6. خط 5 همه تصاویر غیرمجاز را جایگزین می کند تا با این تصویر. همچنین می توانید یک تصویر سفارشی ایجاد کنید و آن را در هر دایرکتوری دیگری غیر از دایرکتوری ریشه آپلود کنید. اگر آن را در فهرست اصلی قرار دهید، سرور شما ممکن است در یک حلقه بی نهایت بیفتد. بنابراین، بهترین کار این است که تصویر را در پوشه ای با عنوان “images” قرار دهید و از آن پیوند استفاده کنید. در این صورت URL خواهد بود: “https://my-site.com/images/preventhotlink.png”

نتیجه گیری:

این آموزش پیوند مستقیم تصویر برای سطح بالای دامنه را پوشش می‌دهد – این آموزش روی دامنه‌های فرعی کار نمی‌کند. اگر از یک ارائه دهنده میزبان وردپرس مدیریت شده استفاده می کنید و به دایرکتوری ریشه وردپرس دسترسی ندارید، باید با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید و درخواست دسترسی کنید. پلاگین های وردپرس برای غیرفعال کردن لینک مستقیم تصویر وجود دارد، اما من شخصاً این روش را ترجیح می دهم زیرا به من فرصتی می دهد چیز جدیدی یاد بگیرم.

اگر این آموزش برای شما مفید بود، یا نکاتی برای اضافه کردن در نظرات زیر دارید، به ما اطلاع دهید!

خروج از نسخه موبایل