6 نکته برای مدیریت یک وبلاگ وردپرس چند نویسنده

6 نکته برای مدیریت یک وبلاگ وردپرس چند نویسنده

بیشتر وبلاگ ها به صورت یک فرد شروع می شوند. شما موضوعی دارید که واقعاً به آن علاقه دارید و یک سایت برای صحبت در مورد آن راه اندازی می کنید. پس از مدتی سایت شروع به رشد می‌کند و زمان کافی برای ایجاد محتوای آن‌قدر که واقعاً می‌خواهید برای آن وجود ندارد، یا ممکن است احساس کنید که به صدای جدیدی برای تازه کردن همه چیز نیاز دارد. برای ادامه رشد آن، تصمیم می گیرید که باید چند نویسنده دیگر بیاورید.

قبل از اینکه وبلاگ خود را به یک وب سایت چند نویسنده تبدیل کنید، باید چند فرآیند اساسی را در جای خود قرار دهید. برای اینکه در آینده زندگی خود را آسان‌تر کنید، به چیزهایی مانند دستورالعمل‌های مشارکت‌کننده و یک تقویم سرمقاله نیاز دارید.

وقتی سایت با چندین مشارکت کننده راه اندازی شد، مدیریت همه چیز کمی دشوارتر می شود. وظایف ویراستاری مختلفی مانند نگه داشتن چندین نویسنده و تمام مهلت های تعیین تکلیف برای آنها، و همچنین اطمینان از اینکه محتوای نوشته شده با دیدگاه شما برای سایت مطابقت دارد و به طور منظم منتشر می شود، وجود دارد.

بیایید نگاهی به چند نکته بیندازیم که به شما در مدیریت وبلاگ چند نویسنده خود کمک می‌کند و همچنان که سایت شما رشد می‌کند، شما را سالم نگه می‌دارد.

1. همیشه جلوتر کار کنید

این با تقویم تحریریه شما که قبل از راه‌اندازی سایت ایجاد کرده‌اید، ارتباط نزدیکی دارد، (اینطور نیست؟). هنگامی که بیش از یک نویسنده برای یک سایت دارید، ایده خوبی است که موضوعات را از قبل تعیین کنید، هر کدام با مهلتی حداقل یک هفته قبل از برنامه ریزی برای انتشار پست.

کار کردن از قبل به این روش به شما زمان می‌دهد تا پست را ویرایش کنید، به نویسنده بازخورد بدهید و تضمین می‌کند که محتوایی را برای چند هفته برای سایت آماده کرده‌اید. با محتوای زیادی که از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند، می‌توانید این آزادی را داشته باشید که پست‌ها را در برنامه زمان‌بندی انتشار قرار دهید تا مشکلاتی را که با نویسندگان خود دارید پوشش دهید.

کار کردن از قبل، بیش از هر نکته دیگری در این لیست، عقل شما را نجات می دهد.

2. یک صفحه «برای ما بنویسید»

ایجاد کنید

اگر تمایل دارید که توسط نویسندگان مطرح شوید، باید صفحه‌ای در وبلاگ خود داشته باشید که دسترسی آنها به شما را آسان کند.

این صفحه باید شامل تمام اطلاعاتی باشد که نویسنده برای معرفی صحیح شما نیاز دارد. این می‌تواند شامل پیوندی به دستورالعمل‌های مشارکت‌کننده شما، روش دقیقی باشد که می‌خواهید در آن مطرح شوید یا فقط جایی که آنها بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند تا بتوانید به آنها نزدیک شوید.

این صفحه ابزاری برای آسان کردن زندگی شما در آینده است. هر چه وب سایت شما بزرگتر شود، نویسندگان بیشتری می خواهند برای شما بنویسند. اگر فرآیندهای واضحی وجود نداشته باشد، بیشتر وقت خود را صرف بررسی مطالبی از نویسندگان در طیف وسیعی از سبک‌ها می‌کنید، که ممکن است هیچ کدام برای سایت شما مناسب نباشد.

3. یک ویرایشگر واحد اختصاص دهید

در ابتدای وبلاگ شما فقط باید یک صدای سرمقاله وجود داشته باشد. چه شما باشید چه شخصی که برای انجام این کار استخدام کرده اید، آنها باید در هر پستی که در سایت شما منتشر می شود، نقش داشته باشند. داشتن یک ویرایشگر منفرد، همراه با دستورالعمل‌های مشارکت‌کننده، به شما امکان می‌دهد یک سبک ثابت در سراسر سایت داشته باشید که هم برای نویسندگان و هم برای خوانندگان شما مفید خواهد بود.

با رشد سایت، ممکن است لازم باشد ویرایشگرهای بیشتری برای بخش‌های مختلف اضافه کنید، یا صرفاً به این دلیل که کار برای یک نفر بسیار زیاد است. اگر از ابتدا صدای واضحی برای سایت دارید، یکی از راه‌های پر کردن این موقعیت‌های ویرایشگر، تبلیغ مشارکت‌کنندگان معمولی‌تان است که کیفیت خود را نشان داده‌اند. آنها قبلاً به کار با سبکی که توسط ویراستار ارشد تعیین شده است عادت کرده اند، و می توانند آن را برای هر نویسنده جدیدی که در آینده برای آنها می نویسند، اعمال کنند.

4. یک پایگاه داده Writer

ایجاد کنید

نویسندگان زیادی که می خواهند برای سایت شما بنویسند به سراغ شما می آیند. برخی عالی خواهند شد، برخی نه. در هر صورت شما باید آن اطلاعات و همچنین اطلاعات تماس آنها، تکالیفی که انجام داده اند یا باقی مانده اند و نحوه پرداخت آنها پس از تحویل گرفتن تکلیف در اختیار داشته باشید.

پایگاه داده نویسنده یک راه ایده آل برای انجام این کار است. لازم نیست چیز جالبی باشد، و می توانید به سادگی یک صفحه گسترده با تمام این اطلاعات ایجاد کنید یا از یک ابزار CRM آنلاین استفاده کنید.

به هر حال به پایگاه داده نزدیک می‌شوید، این باید چیزی باشد که دائماً با هر نویسنده جدید و هر تکلیفی که به نویسندگان فعلی خود می‌دهید به روز می‌کنید.

5. با نویسندگان خود ارتباط برقرار کنید

شما باید به طور منظم با نویسندگان خود ارتباط برقرار کنید. این ارتباط می تواند از داشتن یک ایمیل پاسخ آماده برای نویسندگان جدیدی که می خواهند برای شما بنویسند، تا بازخورد در مورد پیش نویس هایی که نویسندگان فعلی شما ارسال کرده اند، متغیر باشد. شما از آنها خارج خواهید شد.

شما نمی خواهید نویسندگان خود را با ایمیل بمباران کنید در حالی که آنها سعی می کنند برای شما پست بنویسند. شما باید در دسترس باشید تا به سؤالات آنها پاسخ دهید و در صورت نیاز به آنها بازخورد بدهید.

همچنین باید همیشه پس از اتمام تکلیف و زمان پرداخت به آنها، فوراً با آنها ارتباط برقرار کنید. هیچ چیزی نمی‌تواند سریع‌تر از این که نویسندگان مجبور شوند شما را برای پرداخت وعده داده شده تعقیب کنند، یک رابطه کاری را خراب کند.

دوستانه و حرفه ای باشید و این شما را در اکثر موقعیت ها می بیند. این ارتباطات راه خوبی برای سنجش شخصیت واقعی نویسنده است. اگر آنها به خوبی با شما ارتباط برقرار نمی کنند، چرا می خواهید در آینده با آنها کار کنید؟ کار کردن با یک نویسنده خوب که حرفه ای است همیشه آسان تر است تا یک نویسنده بزرگ که پوسته پوسته است.

ارتباطات حرفه ای از هر دو طرف بسیار مهم است.

6. نویسندگان خود را به نمایش بگذارید

من قبلاً در این مورد صحبت کرده ام، اما از افزونه ای مانند Fanciest Author Box برای نمایش همه نویسندگان خود استفاده کنید. نویسندگان دوست دارند نام خود را در یک خط فرعی یا یک جعبه نویسنده در یک وب سایت ببینند. اگر آنها ابزاری برای پیوند دادن به کار خود در سایت شما دارند، وقتی آنها کار خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، بازاریابی رایگان از آنها دریافت می کنید.

همچنین به هر نویسنده بایگانی پست اختصاصی خود را می دهید – که زمانی اتفاق می افتد که به جای استفاده از ورود نویسنده مهمان به آنها ورود به سیستم شخصی بدهید – می توانید صفحه مشارکت کننده ای ایجاد کنید که همه نویسندگان شما را فهرست می کند و به آنها افتخار مالکیت می کند. آنچه می نویسند این باعث می شود که آنها برای شما سخت تر کار کنند و به آنها فشار کمی می دهد تا هر مقاله ای را که برای سایت شما می نویسند با بالاترین کیفیتی که می توانند انجام دهند.

یک راه دیگر برای به نمایش گذاشتن نویسندگانی که به طور منظم همکاری می کنند این است که به آنها «ترفیع» بدهید. عنوانی را در کادر نویسنده خود به آنها بدهید که نشان دهنده کمکی است که آنها به سایت شما می کنند و آنها را از مشارکت کنندگان عمومی شما جدا می کند. این می تواند چیزی به سادگی این باشد که آنها را “نویسنده ارشد” خطاب کنید یا آنها را به عنوان نویسنده اصلی برای یک موضوع خاص تبدیل کنید. این باعث افزایش مشخصات آنها می‌شود و باعث می‌شود برای اینکه برتری خود را بالاتر از سایر نویسندگان توجیه کنند، سخت‌تر تلاش کنند تا از دیگران متمایز شوند.

آیا توصیه دیگری دارید؟

امیدوارم این نکات به شما در فرآیند دشوار مدیریت یک وب سایت چند نویسنده کمک کند. این به هیچ وجه لیست گسترده ای از توصیه ها نیست، اما این نکات باید شما را در مسیر با بسیاری از مسائلی که پیش می آید نگه دارد.

آیا یک وب سایت چند نویسنده را مدیریت می کنید؟ آیا توصیه ای دارید که ما در اینجا به آن توجه نکرده ایم؟ ما دوست داریم از شما در نظرات زیر بشنویم.

خروج از نسخه موبایل