با وردپرس یک پورتال RSS News Aggregation ایجاد کنید

با وردپرس یک پورتال RSS News Aggregation ایجاد کنید

در سال 2013، گوگل پشتیبانی خود از RSS را کنار گذاشت و سرویس محبوب خود را از بین برد، Google Reader. این حرکتی بود که باعث هجوم شوک بزرگی از فضای وبلاگ شد. وب‌سایت‌ها در همه جا تلاش می‌کردند تا فهرست‌هایی از سرویس‌های جایگزین برای تجمیع اخبار RSS خود جمع‌آوری کنند و بسیاری از مردم این را پایان RSS می‌دانستند.

اگرچه Google تصمیم گرفت دیگر نمی‌خواهد زمان یا منابعی را برای استفاده از قالب RSS صرف کند، هنوز کاربردهای زیادی برای آن وجود دارد و مطمئناً در چند سال گذشته به جایی نرسیده است.

سایت‌های وردپرس، با پیش‌فرض، فیدهای RSS در حین نصب. از این فیدها می توان برای تبدیل خوانندگان یکبار مصرف به مشترکین معمولی استفاده کرد، اما همچنین می توان از آنها برای جمع آوری محتوای سایر وب سایت ها و ارسال آنها به سایت خود استفاده کرد. استفاده مسئولانه از سرویس RSS به این روش به شما امکان می‌دهد سایتی ایجاد کنید که می‌تواند یک پورتال مرکزی باشد که محتوای بسیاری از سایت‌های موجود در جایگاه شما را نمایش می‌دهد.

این را می توان به روش های مختلفی انجام داد.

گزینه های شما عبارتند از:

  1. لیست ساده ای از پست هایی که به مقاله اصلی پیوند دارند ایجاد کنید.
  2. هر مورد را به عنوان گزیده ای از محتوا با پیوندی به منبع اصلی نشان دهید.
  3. پست کامل را با ذکر منبع اصلی در سایت خود نمایش دهید.

من همیشه توصیه می‌کنم هر زمان که محتوا را وارد می‌کنید، منبع اصلی را درج کنید، و در صورت امکان، فقط تکه‌هایی از مقاله اصلی را وارد کنید، نه همه آن (مگر اینکه از مقاله اصلی اجازه انجام این کار را داشته باشید. نویسنده).

ساده ترین راه برای ایجاد سایت تجمیع اخبار RSS خود، استفاده از افزونه وردپرس است. چند گزینه وجود دارد. ما به قدرتمندترین موجود در حال حاضر نگاهی خواهیم انداخت: WP RSS Aggregator.

افزونه WP RSS Aggregator

WP RSS Aggregator محبوب‌ترین افزونه واردات RSS است که به شما امکان می‌دهد چندین مورد را جمع آوری کنید. وب سایت تغذیه می کند و آنها را به دو روش مجزا در سایت شما نمایش می دهد. این گزینه های نمایش عبارتند از:

  1. از کدهای کوتاه برای نمایش موارد در یک لیست در یک پست/صفحه/ویجت استفاده کنید.
  2. پست های وردپرس را از آیتم های فید (Feed to Post) ایجاد کنید.

هر گزینه به روش خاص خود مفید است.

به عنوان مثال، هنگام استفاده از کد کوتاه می‌توانید یک صفحه یا پست جدید ایجاد کنید (یا به یک پست موجود اضافه کنید) که فهرستی از مقالات مرتبط را از جایگاه شما نمایش می‌دهد. گزینه کد کوتاه دارای پارامترهای متعددی است که می توان آنها را برای ایجاد لیستی با جزئیاتی که خوانندگان شما به آن نیاز دارند ترکیب کرد. همچنین می توان آن را به روش های مختلفی استایل کرد.

گزینه Feed to Post پست‌های وبلاگی را ایجاد می‌کند تا هر یک از آن‌هایی را که از طریق فید RSS وارد می‌شوند منعکس کند. این گزینه به شما امکان می دهد تعیین کنید که آیا صرفاً عنوان، گزیده ای با طول های مختلف یا پست کامل وارد شده است. من نمی توانم دلیل موجهی برای بازنشر محتوای کامل یک سایت دیگر بیاندیشم مگر اینکه متعلق به شما باشد. توصیه می‌کنم اگر مجوز واضح مالک را ندارید، از این گزینه کاملاً اجتناب کنید.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک از گزینه‌ها بیندازیم.

گزینه 1: استفاده از کد کوتاه

کد کوتاه به شما امکان می دهد تا هر تعداد مورد فید را که می خواهید در یک پست یا صفحه در وب سایت خود جمع آوری کنید. برخی از تم ها همچنین مناطق ویجتی را ارائه می دهند که می توانید از کد کوتاه استفاده کنید. این به ویژه در صورتی مفید است که پست های وبلاگ خود را منتشر می کنید و همچنین فیدهای وب سایت را در جای دیگری جمع آوری می کنید.

کد کوتاه امکان استفاده از چندین پارامتر را برای کنترل اینکه چه چیزی و چگونه عناصر خاصی نمایش داده می شود را می دهد. می توانید تعداد موارد نشان داده شده فید را محدود کنید، صفحه بندی را به لیست اضافه کنید، و موارد دیگر.

با استفاده از گزیده‌ها و تصاویر کوچک و افزودنی‌های دسته‌ها، می‌توانید نمایش کد کوتاه را یک قدم جلوتر ببرید. گزینه اول به شما امکان می دهد از محتوای ارائه شده در فیدهای RSS که استفاده می کنید برای بهبود نمایش با قطعات کوتاه و یک تصویر کوچک استفاده کنید، در حالی که دومی به شما امکان می دهد منابع فید خود را بهتر سازماندهی کنید.

پارامترهای کد کوتاه به این دو افزونه نیز گسترش می‌یابند و به شما امکان می‌دهند تصمیم بگیرید کدام نمایش کد کوتاه شامل تصاویر، گزیده‌ها یا هر دو باشد.

این می‌تواند یک روش مفید برای نمایش محتوای سایت‌های دیگر باشد، اما اگر هدف سایت شما صرفاً جمع‌آوری محتوا باشد یا بر ارائه تجربه بهتر به خواننده تمرکز داشته باشد، بهترین گزینه نیست.

گزینه 2: استفاده از فید برای ارسال

استفاده از افزونه Feed to Post مفیدترین و جامع‌ترین روش برای جمع‌آوری تعدادی از فیدهای وب‌سایت در یک سایت است، صرف نظر از اینکه چه جایگاهی دارد یا محتوا در چه قالبی است. متن، تصویر یا ویدیو.

با این افزونه، هر مورد فید به عنوان پست خود در سایت شما ایجاد می شود. به طور پیش‌فرض، از پست‌های وردپرس استفاده می‌کند، اما می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که به هر نوع پست سفارشی وارد شود. این پست‌ها را می‌توان طوری تنظیم کرد که هر چقدر که لازم است محتوای اصلی را نمایش دهند. گزیده ای از 100 کلمه معمولاً به اندازه کافی پست اصلی را منتقل می کند تا توجه خوانندگان شما را جلب کند.

برای اعتبار منبع اصلی، می‌توانید از تنظیمات کلی استفاده کنید که پیام عمومی یکسانی را به هر پست اضافه می‌کند، یا می‌توانید از ویژگی Append/Prepend to Content برای افزودن یک پیوند سفارشی برای هر منبع استفاده کنید.

تعداد زیادی گزینه با این روش تجمیع در دسترس شماست. می‌توانید پست‌ها را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار منتشر یا به‌عنوان پست‌های پیش‌نویس ایجاد شوند تا بتوانید به‌طور دستی تصمیم بگیرید که کدام پست‌ها را در سایت خود پست کنید. می‌توانید نظرات را برای گزیده‌های خود روشن کنید، در صورت تمایل به نمایش تصاویر، نحوه نمایش تصاویر را تغییر دهید، کاربران موجود را به‌عنوان نویسنده اختصاص دهید یا جزئیات نویسنده اصلی را وارد کنید، و موارد دیگر.

پست‌هایی که با استفاده از این روش ایجاد می‌شوند دارای گزینه‌های مدیریتی دیگری هستند که در منوی تنظیمات افزونه کنترل می‌شوند. این گزینه‌های مدیریتی شامل امکان حذف سریع و آسان همه پست‌های ایجاد شده توسط آیتم‌های فید، پیکربندی زمانی که پست‌ها باید از سایت شما حذف شوند (اگر اصلا حذف شوند) و بسیاری موارد دیگر است.

کلمات پایانی در مورد ایجاد پورتال تجمیع اخبار RSS

چندین کاربرد برای جمع آوری محتوای مجموعه ای از وب سایت ها در یک مکان وجود دارد و این افزونه این فرآیند را ساده می کند.

شما ممکن است به دنبال ایجاد یک مرکز برای وب‌سایت‌های خود، یک پورتال واحد برای همه پست‌های ایجاد شده در جایگاه خود، یا حتی یک مکان واحد برای اسکن گزیده‌های محتوای چندین سایتی باشید که می‌خواهید دنبال کنید.

برای مثال، تیم WP RSS Aggregator WP News Desk ایجاد کرد – یک پورتال خبری برای همه چیز وردپرس، پست ها را از بیش از 100 منبع برتر جمع آوری می کند. هر پست مستقیماً به منبع اصلی پیوند داده می شود و اعتباری را که شایسته آن است به آنها می دهد. چنین سایت هایی همچنین می توانند با تبلیغات، پیوندهای وابسته و موارد دیگر درآمدزایی کنند.

این افزونه چندین روش برای دستیابی به این اهداف را امکان پذیر می کند و بهترین و محبوب ترین جمع کننده RSS موجود در مخزن افزونه WordPress.org.

آیا قبلاً یک پورتال خبری RSS با وردپرس ایجاد کرده اید یا تا به حال به ایجاد آن فکر کرده اید؟ آیا از RSS به روش های دیگری برای افزودن محتوا به سایت خود استفاده می کنید؟ مایلیم نظرات شما را در نظرات زیر بشنویم.

و اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید، ممکن است راهنمای ما در نحوه ایجاد یک فید اجتماعی با وردپرس.

خروج از نسخه موبایل