یک وبلاگ وردپرس را به نصب چند سایتی تبدیل کنید

یک وبلاگ وردپرس را به نصب چند سایتی تبدیل کنید

از زمان وردپرس 3.0 گزینه مخفی تبدیل وبلاگ شما به نصب وردپرس چند سایتی وجود داشته است. این چیزی نیست که اکثر وبلاگ ها واقعاً به آن نیاز دارند و مطمئناً برای افراد ضعیف نیست. با این حال، این چیزی است که واقعا می تواند برای وب سایت هایی مفید باشد که می خواهند محتوای خود را به کانال های جداگانه تقسیم کنند.

قبل از اینکه وبلاگ خود را به یک نصب چند سایتی تبدیل کنید، باید به دقت بررسی کنید که چرا می خواهید این کار را انجام دهید. این کار مستلزم کمی کار فنی برای راه‌اندازی است و نگهداری آن کمی بیشتر از استفاده از یک وبلاگ است.

اگر کاری است که می‌خواهید انجام دهید، بیایید در مورد فرآیند بحث کنیم.

چرا از چند سایت استفاده می کنید؟

همانطور که به اختصار اشاره کردم، دلایل مختلفی وجود دارد که شما وب سایت خود را از یک وبلاگ به یک وب سایت چند سایتی تبدیل می کنید.

این یک راه عالی برای اجازه دادن به تیم ها و/یا کارمندان شرکت شما است که وبلاگ های خود را داشته باشند اما آنها را به عنوان بخشی از همان دامنه شرکت داشته باشند. می‌توانید از آن برای ارائه پلتفرم‌های متمایز به افراد برای کار به دور از وبلاگ اصلی سایت خود استفاده کنید که می‌تواند برای اخبار رسمی باشد.

همچنین دارای مزیت افزوده کنترل مرکزی توسط یک کاربر Super Admin است و به شما امکان می دهد تم ها و افزونه ها را در تعدادی از وبلاگ ها به اشتراک بگذارید.

از طرف دیگر، می‌توانید وب‌سایت خود را به چیزی شبیه WordPress.com برای کاربران خود تبدیل کنید، به آنها اجازه می‌دهد فردیت کامل داشته باشند و در عین حال امنیت و مدیریت سیستم را نیز حفظ کنید.

لذت استفاده از چند سایت این است که هر سایتی که ایجاد می کنید می تواند کاملاً متمایز باشد بدون اینکه مجبور باشید چندین بار نصب وردپرس یا اضافه کردن چندین پایگاه داده را تحمل کنید. به طور خلاصه، این نکته کلیدی فروش است.

پیکربندی چند سایت

راه‌اندازی چند سایت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما اگر بدانید چه کاری انجام می‌دهید، ساده است (به همین دلیل این مطلب را می‌خوانید!). این نیاز به افزودن قطعات مختلف کد در فایل wp-config.php شما و فایل .htaccess

شما دارد.

کدکس وردپرس دارای راهنمای کامل در مورد ایجاد نسخه شبکه وردپرس.

از آنجایی که شما در حال تبدیل یک وب سایت موجود هستید، باید از گزینه زیر دامنه برای چند سایت استفاده کنید. این به دلیل مشکلات پیوند ثابت موجود است. تیم وردپرس در حال بررسی راه‌هایی برای رفع این مشکل هستند، اما در حال حاضر این بدان معناست که وبلاگ‌های چند سایتی شما از ساختار URL blog1.mydomain.com و blog2.mydomain.com استفاده می‌کنند.

حالا قبل از اینکه بیشتر بروید، یک نسخه پشتیبان کامل از نصب وردپرس خود بگیرید. شما می‌خواهید یک کپی از پایگاه داده و فایل‌ها را فقط در صورتی که مشکلی وحشتناک پیش بیاید، تا بتوانید بدون هیچ مشکلی به عقب برگردید.

اکنون که یک نسخه پشتیبان دارید، زمان شروع است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک کپی از فایل wp-config.php و .htaccess خود را با استفاده از یک برنامه FTP مانند FileZilla در رایانه خود دانلود کنید.

وقتی هر دو را به صورت محلی ذخیره کردید، سپس با ویرایشگر متن مورد علاقه خود باز کنید. ممکن است فایل htaccess. پنهان باشد، بنابراین باید گزینه های مشاهده خود را طوری تنظیم کنید که شامل فایل های مخفی شود. اطلاعات مربوط به نحوه انجام این کار را می‌توانید از راهنمای سیستم عامل خود یا با جستجوی سریع Google پیدا کنید.

اکنون باید فایل wp-config.php محلی را ویرایش کنیم. قطعه کد زیر را بالای خط اول اضافه کنید که با require یا include شروع می شود:

/* چند سایت */
define('WP_ALLOW_MULTISITE'، true);

هنگامی که تغییر را انجام دادید، wp-config.php را دوباره روی سرور وب خود آپلود کنید و نسخه قبلی را بازنویسی کنید. هنگامی که فایل آپلود شد، وارد داشبورد مدیریت وب سایت خود شوید. قبل از اینکه بتوانید ادامه دهید، باید تمام افزونه هایی را که نصب کرده اید غیرفعال کنید. پس از تکمیل تبدیل چند سایتی، می توان آنها را دوباره فعال کرد.

بعد از اینکه افزونه ها را غیرفعال کردید، به ابزارها > راه اندازی شبکه بروید.

در این بخش نام شبکه و آدرس ایمیل مدیر شبکه را انتخاب می‌کنید. وقتی آن تصمیمات را گرفتید، روی نصب کلیک کنید.

سپس کد مخصوص سایت خود به شما داده می شود تا در فایل های wp-config.php و htaccess درج کنید. دستورالعمل ها را دنبال کنید و این کد را به نسخه های محلی فایل ها اضافه کنید و سپس آنها را در وب سرور خود آپلود کنید و فایل های موجود را بازنویسی کنید.


یک نکته که ممکن است شایان ذکر باشد این است که کد مورد نیاز برای wp-config.php باید باشد قبل از اولین خطی که با نیاز یا شامل کد شروع می شود، قرار داده می شود، همانطور که با اضافه کردن کد قبلی بود.

پس از تکمیل این مراحل، باید دوباره وارد داشبورد مدیریت شوید. ممکن است لازم باشد کش مرورگر خود را پاک کنید تا این کار به درستی کار کند. اکنون این داشبورد شبکه است و پس از ورود مجدد باید یک آیتم جدید در نوار منو در بالای صفحه وجود داشته باشد. جایی که نام سایت شما قبلاً بود، اکنون باید به عنوان سایت های من نمایش داده شود.

در اینجا می‌توانید همه افزونه‌های خود را به‌عنوان افزونه‌های فعال‌شده در شبکه و تم‌های نصب‌شده به‌عنوان تم‌های فعال‌شده شبکه دوباره فعال کنید. این بدان معناست که آنها برای استفاده با هر سایتی که در این نصب چند سایتی ایجاد می کنید در دسترس خواهند بود. این همان جایی است که در آینده افزونه ها و تم های جدیدی اضافه خواهید کرد تا در صورت تمایل بتوانید از آنها در هر سایتی استفاده کنید.

ایجاد یک سایت جدید

اکنون که نصب چند سایتی وردپرس را پیکربندی کرده اید، اکنون می توانید سایت های جدیدی را به شبکه اضافه کنید. این کار در داشبورد شبکه با کلیک بر روی سایت‌ها > افزودن جدید انجام می‌شود.

سپس به سادگی به سایت یک نام و عنوان می دهید و آدرس ایمیل کاربر مدیر را اضافه می کنید. اگر این آدرس قبلاً با یک کاربر مرتبط نشده باشد، یک کاربر جدید ایجاد می‌شود.

از آنجایی که این تبدیل به چند سایت است و از گزینه های زیر دامنه استفاده می کند، باید ورودی زیر دامنه را به DNS سایت خود اضافه کنید که با نام سایت جدید شما مطابقت دارد. اگر بتوانید این را چند روز قبل از موعد اضافه کنید، کار برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. اگر قبلاً این مورد را به DNS خود اضافه نکرده‌اید، باید این کار را هم‌اکنون انجام دهید و قبل از ادامه، حدود 48 ساعت منتظر بمانید.

هنگامی که DNS به روز شد، می توانید وارد داشبورد سایت جدید شوید و شروع به ایجاد محتوای خود و مدیریت پلاگین ها و تم های سایت کنید، همانطور که برای نصب وردپرس جدید انجام می دهید. شما مجبور نیستید از همه افزونه ها یا حتی موضوعی مشابه سایت اصلی استفاده کنید.

می توانید مراحل بالا را تکرار کنید تا هر تعداد سایت جدید که می خواهید اضافه کنید.


تبدیل یک وب سایت موجود به یک نصب چند سایتی با چند مشکل اضافی در نصب تمیز همراه است، اما این یک راه عالی برای افزودن کانال های محتوای اضافی به دامنه شما است.

محدودیت استفاده از دامنه های فرعی برای سایت های شما تنها مشکل واقعی در هنگام تبدیل یک وب سایت موجود است. اگر ترجیح می‌دهید وب‌سایت‌های خود را به‌عنوان پوشه‌هایی در انتهای دامنه خود داشته باشید، بهتر است یک نصب چند سایت وردپرس جدید ایجاد کنید و وب‌سایت موجود خود را به آن وارد کنید.

این فرآیند به یک پست کامل نیاز دارد که ممکن است در تاریخ بعدی به آن بپردازیم.

آیا از چند سایت وردپرس استفاده می کنید؟ آیا شما انتخاب کرده اید که یک وب سایت موجود را تبدیل کنید یا به سادگی با نصب تمیز شروع کرده اید؟ مایلیم در مورد تجربیات شما در مورد چند سایت و نکات مدیریتی برای اجرای شبکه وردپرس در نظرات زیر بشنویم.

خروج از نسخه موبایل