راهنمای کامل تم کودک وردپرس

راهنمای کامل تم کودک وردپرس

موضوعات کودک وردپرس. ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسند (و به نظر برسند) اما وقتی نکات و نکات (و همچنین زیبایی) تم های کودک وردپرس را یاد بگیرید، بسیار لذت خواهید برد. در این پست تم فرزند وردپرس را به قسمت های مختلف آن تقسیم می کنیم. به بیان دیگر، یاد خواهیم گرفت:

  • موضوع کودک وردپرس چیست
  • مزایای تم های کودک وردپرس
  • معایب تم های کودک وردپرس
  • نحوه ایجاد تم کودک وردپرس
  • منابع تم کودک وردپرس

تم کودک وردپرس چیست؟

بنابراین، تم کودک وردپرس چیست؟

موضوع کودک وردپرس اساساً یک تم وردپرس است که فایل‌های قالب و قابلیت‌ها را از تم وردپرس دیگری که به عنوان تم والد شناخته می‌شود، قرض می‌گیرد. هنوز چیزی را مشت نکنید، من همه چیز را با جزئیات توضیح خواهم داد که قول می دهم.

یک زمینه اصلی یک تم معمولی وردپرس است، مانند قالب پرفروش وردپرس ما، تم پیش‌فرض Twenty Fourteen یا هر تمی که در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید. .

اصلی ترین تم کودک وردپرس به سادگی پوشه ای است که حاوی یک فایل style.css خاص است. نگران نباشید وقتی توضیح دادم همه چیز منطقی می شود. یکی از سؤالاتی که احتمالاً در حال حاضر ذهن شما را درگیر کرده است این است: چرا کسی می‌خواهد از یک تم فرزند استفاده کند در حالی که تم‌های والدین زیادی وجود دارد؟

پاسخ بسیار ساده است. اکثر طرح‌های زمینه اصلی هر از چند گاهی به‌روزرسانی می‌شوند. بنابراین، اگر یک تم اصلی بگیرید و کد (و سبک) را سفارشی کنید، دفعه بعد که تم را به‌روزرسانی می‌کنید، همه این تغییرات را از دست خواهید داد. این همان جایی است که تم‌های کودک وردپرس وارد می‌شوند. تم کودک وردپرس به شما این قدرت را می‌دهد که تم والد خود را سفارشی کنید بدون اینکه در هنگام به‌روزرسانی، تغییرات خود را از دست بدهید. البته، اگر مشکلی ندارید که وب‌سایت خود را در معرض هکرها قرار دهید، می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را حذف کنید.

در حال حرکت…

چند پاراگراف پیش، به این موضوع اشاره کردم که تم های فرزند، فایل های الگو و عملکرد را از طرح زمینه های والد «قرض می گیرند». چگونه این اتفاق می افتد؟ به مضامین کودک به‌عنوان مضامین سایه فکر کنید. آنها تم های والدین خود را تقلید می کنند. همه اینها مانند ایجاد یک کپی از طرح زمینه والدین خود بدون کپی کردن چیزی است. شبیه جادو به نظر می رسد، درست است؟

دکمه یخ را فشار دهید. چگونه می‌توانید یک کپی از موضوع اصلی بدون کپی کردن چیزی ایجاد کنید؟ راز درک تم های کودک در فایل style.css ویژه ای است که قبلاً به آن اشاره کردیم. در واقع، راز یک خط واحد است که در style.css یافت می شود. کدام خط را می پرسی؟ در یک لحظه بیشتر در مورد آن از آنجایی که بعداً در این پست یک طرح زمینه کودک ایجاد خواهیم کرد، من فقط چند مفهوم اساسی را معرفی می‌کنم تا خطی که در مورد آن صحبت می‌کنم آشکار شود و درک بهتری از تم‌های کودک به شما بدهم.

برای ساختن یک تم فرزند، باید یک پوشه (برای پوسته کودک) در دایرکتوری تم های وردپرس خود ایجاد کنید. شما می توانید پوشه را هر نامی (یا پس از تم خود) نام گذاری کنید.  بعد، باید یک style.css با کد زیر ایجاد کنید:

/*
نام طرح زمینه: نام طرح زمینه فرزند شما (مثلاً طرح زمینه کودک کل)
URI طرح زمینه: http://www.example.com (نشانی اینترنتی طرح زمینه فرزند شما)
توضیحات: شرح مختصری از موضوع فرزند شما
نویسنده: نام شما اینجاست
الگو: نام دایرکتوری موضوع اصلی شما (به عنوان مثال، مجموع، بیست و چهارده، و غیره)
نسخه: 1.0.0
*/

شما باید این style.css را در پوشه طرح زمینه فرزند خود ذخیره کنید. حالا به خط ششم (6) کد بالا برگردید. خواهید دید:

الگو: نام دایرکتوری موضوع اصلی شما (به عنوان مثال، مجموع، بیست و چهارده، و غیره)

این خط به طرح زمینه فرزند شما می‌گوید که از کدام تم والد توابع و فایل‌های الگو را قرض بگیرید. این خط ساده، تم فرزند شما را به طرح زمینه اصلی پیوند می‌دهد، و به عنوان مجرایی عمل می‌کند که از طریق آن تم فرزند، فایل‌های الگو و قابلیت‌ها را از موضوع اصلی دریافت می‌کند. این بدان معناست که شما باید تم والد را روی پلتفرم وردپرس خود نصب کنید.

برای گفتن کافی است، بدون این خط، طرح زمینه کودک ندارید. شما فقط یک پوشه و یک فایل style.css معمولی دارید.

به طور خلاصه، وقتی طرح زمینه فرزند خود را فعال می کنید، خط الگو (بیشتر) طرح زمینه والدین شما را به ارث می برد. همه تغییراتی که در طرح زمینه فرزندتان ایجاد می‌کنید تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند اگر/زمانی که طرح زمینه اصلی را به‌روزرسانی کنید. این توضیح را چگونه دوست دارید؟ آیا دنبال می کنید یا به اندازه کافی واضح نیست؟ اگر با من هستید، اجازه دهید به مزایا و معایب تم های کودک وردپرس بپردازیم.

مزایای استفاده از تم کودک چیست؟

استفاده از طرح زمینه کودک مزایای زیادی دارد و به هر کسی که از طرح زمینه ای استفاده می کند که برای وب سایت آنها سفارشی ساخته نشده است توصیه می کنیم تا یک طرح زمینه کودک را تنظیم و فعال کنند. ما برخی از مزایای کلیدی استفاده از طرح زمینه کودک و اینکه چرا باید آن را به شدت در نظر بگیرید، فهرست کرده ایم.

به روز رسانی های ایمن

زمینه‌های فرزند وردپرس صرفاً توابع، الگوها و سبک‌ها را از موضوع اصلی قرض می‌گیرند. این به شما امکان می دهد وب سایت خود را بدون دست زدن به تم اصلی شخصی سازی کنید. بنابراین، هر زمان که توسعه‌دهندگان طرح زمینه اصلی شما را به‌روزرسانی کنند، می‌توانید با خیال راحت وب‌سایت خود را بدون از دست دادن تغییرات سفارشی ارتقا دهید.

موضوعات کودک به راحتی قابل گسترش هستند

موضوعات فرزند WP به شما انعطاف پذیری زیادی می دهد. می‌توانید فایل‌های قالب جدیدی ایجاد کنید که بخشی از موضوع اصلی نیستند. شما می توانید توابع، سبک ها و موارد دیگر را اضافه کنید. علاوه بر این، بسیاری از چارچوب‌های موضوع تجاری و رایگان با گزینه‌های قابل توسعه برای شروع شما وجود دارد.

موضوع زمینه های کودک ایمن هستند

هر توسعه‌دهنده‌ای انسان است، و همه ما می‌دانیم که اشتباه کردن یک انسان است. همه اشتباه می کنند و همه فراموش می کنند. گفته شد، اگر هنگام استفاده از یک تم والد فراموش کردید برای چیزی کدنویسی کنید، در سوپ خواهید بود. همه چیز با تم های کودک کمی متفاوت است. اگر مقداری کد را فراموش کنید، وردپرس به طور خودکار یک جایگزین (یا نسخه اصلی) را از موضوع اصلی بارگیری می کند. البته، این تنها در صورتی صادق است که کد در قالب اصلی وجود داشته باشد.

مضرات استفاده از تم کودک چیست؟

در حالی که به‌طور کلی تم‌های کودک عالی هستند و توصیه می‌کنیم هرکسی که از وردپرس استفاده می‌کند، اگر قصد انجام هر گونه تغییر احتمالی در آینده را دارد، یک تم کودک را در سایت خود فعال کند، این موارد مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید.

یک منحنی یادگیری وجود دارد

طرح‌های زمینه کودک عمدتاً برای گسترش یا سفارشی کردن عملکرد طرح زمینه والدین شما هستند، به این معنی که اگر توسعه‌دهنده نیستید، نمی‌توانید با طرح زمینه فرزندتان کارهای زیادی انجام دهید و می‌خواهید برخی از آنها را یاد بگیرید. کدنویسی برای استفاده کامل از تم فرزند شما. بنابراین اگر تازه کار هستید، به زمان نیاز دارید تا کارکرد قالب‌های اصلی و وردپرس (و همچنین کمی کد) را به طور کلی یاد بگیرید تا از پتانسیل کامل تم‌های کودک لذت ببرید. با این حال، شما باید راه راه خود را به دست آورید. پس از همه، شما مانند حرفه ای ها در کمترین زمان برنامه نویسی می کنید!

چیزها می شکند یا عقب مانده اند

اگر وب‌سایت خود را حول یک طرح زمینه اصلی ساخته‌اید، ممکن است مجبور شوید وقتی به موضوع فرزند می‌روید، چند چیز (مانند منوها، ابزارک‌ها و/یا گزینه‌های طرح زمینه) را تغییر دهید. برخی از تم‌ها تنظیمات را در پایگاه داده بر اساس نام تم ذخیره می‌کنند، بنابراین وقتی به طرح زمینه فرزند خود تغییر می‌دهید، ممکن است به نظر برسد که تمام تنظیمات طرح زمینه والدین خود را از دست داده‌اید (تنظیمات Customizer) اما نگران نباشید که آنها در پایگاه داده امن هستند، اما در این صورت باید به والدین خود برگردید تا بتوانید تنظیمات خود را کپی کرده و آنها را منتقل کنید. در طرح زمینه مجموع ما یک پانل کاربردی Import/Export درست در داشبورد ارائه می‌کنیم تا بتوانید تنظیمات سفارشی‌کننده طرح زمینه خود را قبل از تغییر به طرح زمینه فرزندتان کپی کرده و آنها را منتقل کنید.

به‌علاوه، اگر از طرح زمینه فرزند خود برای ارائه عملکرد اضافی به سایت خود استفاده می‌کنید، به جای اینکه از یک افزونه استفاده می‌کنید، اگر تم والد خود را تغییر دهید، ممکن است مجبور شوید برخی از این تغییرات را به یک طرح زمینه فرزند جدید منتقل کنید، نام تم فرزند فعلی خود را تغییر دهید. یا ترفندها را به یک افزونه سفارشی منتقل کنید.

چگونه یک تم کودک وردپرس ایجاد کنیم؟

می‌خواهم فرض کنم شما فعال هستید و یک پوشه و فایل style.css “ویژه” را برای طرح زمینه فرزند خود ایجاد کرده‌اید. اگر به تازگی به این بخش پرش کردید (یا مشتاقانه منتظر این بخش بودید)، لطفاً دایرکتوری تم های وردپرس خود را از طریق FTP/SFTP (…/wp-content/themes) باز کنید و یک پوشه ایجاد کنید که در آن تم فرزند خود را ذخیره کنید.

توجه: می‌توانید از طریق مدیریت فایل خود در سی پنل به فهرست موضوعات دسترسی داشته باشید. یا می توانید از یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla استفاده کنید. اگر حساب های FTP را فعال کرده اید.

در مرحله بعد، ویرایشگر متن مورد علاقه خود را باز کنید (Notepad++) و یک فایل style.css با اطلاعات زیر ایجاد کنید:

/*
نام طرح زمینه: نام طرح زمینه فرزند شما (مثلاً طرح زمینه کودک کل)
URI طرح زمینه: http://www.example.com (نشانی اینترنتی طرح زمینه فرزند شما)
توضیحات: شرح مختصری از موضوع فرزند شما
نویسنده: نام شما اینجاست
الگو: نام دایرکتوری موضوع اصلی شما (به عنوان مثال، مجموع، بیست و چهارده، و غیره)
نسخه: 1.0.0
*/

این همان کدی است که قبلاً استفاده می کردیم.

فایل style.css خود را در پوشه تم فرزند آپلود کنید. در این مرحله، فایل style.css شما خالی است (به غیر از خطوط بالا، که از نظر استایل کاری هیچ کاری انجام نمی دهند)، بنابراین انتظار نداشته باشید که طرح زمینه فرزندتان چیزی شبیه به تم والدین شما باشد. اما برای غلبه بر این مانع، می‌توانید با ایجاد یک فایل خالی functions.php در پوشه فرزند و افزودن کد PHP زیر، style.css تم والد خود را وارد کنید:

function total_child_enqueue_parent_theme_style() {
	
	// به صورت پویا شماره نسخه شیوه نامه والد را دریافت کنید (به مرورگرها اجازه می دهد وقتی طرح زمینه خود را به روز می کنید، برگه سبک شما را دوباره در حافظه پنهان ذخیره کنند)
	$theme = wp_get_theme( 'Total' );
	$version = $theme->get( 'Version' );
	
	// شیوه نامه را بارگیری کنید
	wp_enqueue_style('parent-style', get_template_directory_uri().'/style.css', array(), $version );
	
}
add_action( 'wp_enqueue_scripts', 'total_child_enqueue_parent_theme_style' );

مطمئن شوید که جایی که می گوید “Total” را تغییر دهید تا نام طرح زمینه اصلی شما باشد. این به طرح زمینه فرزند شما اجازه می‌دهد تا به صورت پویا شماره نسخه ضمیمه شده به والد style.css را به‌روزرسانی کند، بنابراین وقتی طرح زمینه اصلی به‌روزرسانی می‌شود، اگر تغییراتی در فایل style.css در طرح زمینه والد ایجاد شد، به مرورگر و CDN شما اجازه می‌دهد ( اگر از یکی استفاده می کنید) شیوه نامه را مجدداً در حافظه پنهان ذخیره کنید و از بروز مشکلات CSS در سایت خود در هنگام مشاهده جلوگیری کنید.

سفارشی کردن طرح زمینه کودک

اکنون به قسمت سرگرم کننده می رسد. شما به احتمال زیاد تم فرزند خود را برای سفارشی سازی ایجاد کرده اید، پس وارد شوید!

  • برای سفارشی کردن تم فرزند خود، فقط سبک های خود را به فایل style.css که ایجاد کرده اید اضافه کنید. آنها سبک های متناظر موجود در طرح زمینه والد را لغو می کنند.
  • برای ویرایش فایل‌های الگو، ابتدا آن‌ها را در طرح زمینه فرزندتان کپی کنید و سپس آن‌ها را از آنجا ویرایش کنید. اما همه فایل‌ها را نمی‌توان در قالب فرزندتان کپی کرد و تغییر داد، فقط می‌توانید روی فایل‌های الگو کپی کنید. بنابراین اگر موضوع دارای فایل‌های خاصی برای شامل، inc، توابع یا پوشه‌های دیگری است که کلاس‌ها و توابع سفارشی را در خود نگه می‌دارد، ممکن است نتوانید آن‌ها را کپی کنید و آنها را تغییر دهید. برای این موارد، ممکن است بخواهید با استفاده از فیلترها یا قلاب‌های عملی برای اصلاح توابع پیش‌فرض تم والد نگاه کنید.
  • برای عملکردهای بیشتر می‌توانید فایل‌های الگوی سفارشی را به طرح زمینه فرزند خود اضافه کنید
  • از فایل functions.php تم فرزند خود برای افزودن توابع سفارشی و استفاده از تم والد یا فیلترهای وردپرس استفاده کنید. توابع جدید را به فایل functions.php در تم والد خود اضافه نکنید!

وردپرس ابتدا فایل‌های الگو و سبک‌ها را در طرح زمینه فرزند شما بارگیری می‌کند، اما اگر چیزی از دست رفته باشد، فایل‌های مربوطه را در طرح زمینه اصلی بارگیری می‌کند. اوه، بله، طرح‌های زمینه کودک ایمن هستند، اما شرط می‌بندم که قبلاً این را گفته‌ایم.

و بس.


برای جمع‌بندی موارد…

موضوعات کودک تا حدی که سفارشی‌سازی و توسعه‌پذیری پیش می‌رود بسیار قدرتمند هستند. علاوه بر این، آنها زمینه های یادگیری خوبی را برای هر کسی که به دنبال یادگیری توسعه قالب وردپرس است، فراهم می کند. ایجاد آنها ساده و سرگرم کننده است و گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می دهند تا سایت وردپرس خود را به هر شکلی که دوست دارید تغییر دهید.

طراحی کنید و از آن لذت ببرید، و قبل از به اشتراک گذاشتن با ما در نظرات زیر آن را ترک نکنید. ما نظرات شما را دوست داریم و برای آن ارزش قائلیم 🙂

خروج از نسخه موبایل