نحوه نصب و راه اندازی کش وردپرس با WP Super Cache

نحوه نصب و راه اندازی کش وردپرس با WP Super Cache

سلام به همه. به فصل جدیدی از سری وردپرس کش خوش آمدید، جایی که در نهایت نحوه پیاده سازی کش وردپرس را یاد خواهیم گرفت. امیدوارم که مطالب قبلی را مطالعه کرده باشید که در آنها چگونگی کارکرد وردپرس (داخلی)، چه چیزی در حافظه پنهان است و چگونه ذخیره وردپرس کار می کند. امروز، بالاخره می توانید این دانش نظری را به استفاده عملی تبدیل کنید! پس بیایید شروع کنیم.

مقدماتی

ذخیره سازی نصب وردپرس موجود در حافظه پنهان یک عامل متغیر است و به محیط فعلی وردپرس شما بستگی دارد. این آموزش یکی از ساده ترین راه های پیاده سازی کش وردپرس را شرح می دهد. اگر از یک هاست اشتراکی، VPS یا حتی یک سرور اختصاصی استفاده می کنید، این آموزش باید متناسب با نیازهای شما باشد. اگر می‌خواهید آن را تا حدی بالا ببرید، نگاهی به ذخیره‌سازی Pro WordPress با W3 Total Cache + APC (به زودی) بیندازید.

لطفاً توجه داشته باشید که افرادی که از خدمات میزبانی مدیریت شده وردپرس مانند WPEngine استفاده می کنند، از WPEngine از الگوریتم‌های ذخیره‌سازی بسیار پیچیده و (فوق العاده) موثر خود استفاده می‌کند – به نام فناوری Evercache! من در اینجا می گویم که WPEngine احتمالاً بهترین ارائه دهنده میزبانی وردپرس مدیریت شده است که می خواهید پیدا کنید. پس بچه ها دست و پنجه نرم کنید، وقت رفتن است.

تنظیم

نحوه نصب و راه اندازی کش وردپرس با WP Super Cache 18

ما از یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های کش رایگان وردپرس در دسترس استفاده خواهیم کرد – WP Super Cache. این یکی از قدیمی‌ترین افزونه‌های موجود است و من به وضوح به یاد دارم که در اولین تلاشم برای ذخیره وردپرس از آن استفاده کردم. این چیزی است که من برای آموزش استفاده می کنم.

  • نسخه وردپرس: 3.8.2
  • محیط میزبانی: سرور میزبان مشترک با وب سرور LiteSpeed ​​(جایگزین آپاچی)
  • نسخه سوپر کش: 1.4

نصب

همانند هر افزونه دیگری، دو راه برای نصب آنها وجود دارد.

راه DEUA کندترین راه ممکن برای استخراج هر افزونه وردپرس است. برای کسانی از شما که تازه کار هستید – چیزی شبیه به این است:

  • شما افزونه WP Super Cache را از مخزن افزونه وردپرس دانلود می کنید
  • بایگانی را در رایانه خود استخراج کنید
  • با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla، فایل استخراج شده را در پوشه wp_content/plugins/ خود از طریق FTP آپلود کنید. /a>
  • سپس، به صفحه افزونه ها در داشبورد وردپرس خود بروید و افزونه را فعال کنید

من این روش را توصیه نمی کنم. 😉

راه آسان – جستجو و نصب

نصب WP سوپر کش

راه بسیار ساده تر این است که فقط افزونه را جستجو و نصب کنید:

  1. به پلاگین ها > افزودن صفحه جدید در داشبورد WP بروید
  2. «wp super cache» را جستجو کنید
  3. نصب را بزنید
  4. فعال کردن را فشار دهید
  5. تمام شد!

حالا آسان بود، اینطور نیست؟

پیکربندی اولیه پلاگین

بسیار خوب پس بیایید از این به بعد آن را گام به گام پیش ببریم. ما هر صفحه در افزونه را یکی یکی با اسکرین شات های مربوطه پوشش خواهیم داد. به محض اینکه افزونه را فعال می کنیم، پیامی مانند این دریافت می کنیم:

پیام نصب پست
< /شکل>

برای بازدید از صفحه تنظیمات WP Super Cache، روی لینک کلیک کنید. اگر پیامی دریافت کردید که از شما می‌خواهد ساختار پیوند دائمی خود را تغییر دهید، به تنظیمات > پیوندهای دائمی در داشبورد WP خود بروید و یکی به غیر از اولین مورد را انتخاب کنید. برای سایت آزمایشی خود، گزینه Numeric permalink را انتخاب کرده ام.

برای سایت هایی که از گزینه پیوند دائمی پیش فرض استفاده می کنند
لیست گزینه های پیوند ثابت موجود در وردپرس

حالا که مرتب شدیم، بیایید پانل تنظیمات WP Super Cache را باز کنیم. می توانید آن را در تنظیمات > WP Super Cache پیدا کنید. بنابراین اولین چیزی که متوجه خواهید شد این کادر زرد رنگ با پیامی است که به شرح زیر است:

htaccess اعلان تغییر فایل

این خوب است. با این حال، این جعبه پیام زرد نباید هر بار که تنظیمات WP Super Cache را باز می کنید ظاهر شود – این یک پیام یک بار است. اگر هر بار باز می‌شود، پیوند پرسش‌های متداول را دنبال کنید. همچنین متوجه می شوید که Caching غیرفعال است. اجازه دهید آن را به همین شکل حفظ کنیم و هر برگه را یکی یکی بپوشانیم.

WP Super Cache با غیرفعال کردن حافظه پنهان< figcaption>

WP Super Cache: تب تنظیمات پیشرفته

اولین برگه ای که می خواهیم پوشش دهیم، تب تنظیمات پیشرفته است. این شامل سه گروه تنظیمات است:

  1. در حافظه پنهان
  2. متفرقه
  3. پیشرفته

گزینه‌ها تقریباً خود توضیحی هستند – من تنظیمات بهینه برای هر گروه را در سه تصویر زیر بررسی کرده‌ام. اینها در اکثر محیط‌های میزبانی کار می‌کنند – مشترک یا اختصاصی.

پس از بررسی این گزینه‌ها، دکمه به‌روزرسانی وضعیت را فشار دهید تا تغییرات ذخیره شوند. شما باید بلافاصله یک کادر زرد نسبتاً طولانی حاوی متن زیادی را ببینید.

نحوه نصب و راه اندازی کش وردپرس با WP Super Cache 19

خب، این تنظیمات برای فایل htaccess. سرور شما هستند. به سادگی به پایین بروید و دکمه “Update Mod_Rewrite Rules >>” را پیدا خواهید کرد.

نحوه نصب و راه اندازی کش وردپرس با WP Super Cache 20

اگر فایل .htaccess شما قابل نوشتن است، باید کادر سبز رنگی را مشاهده کنید که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن اصلاح است:

نحوه نصب و راه اندازی کش وردپرس با WP Super Cache 21

بسیار خوب، اکنون تب Advanced مراقبت شده است. ما به پیکربندی برگه Preload ادامه می دهیم.

WP Super Cache: برگه تنظیمات پیش بارگیری

تنظیمات پیش بارگذاری اساساً باعث می‌شود که افزونه تمام پست‌ها و صفحات سایت شما را به صورت دوره‌ای در حافظه پنهان نگه دارد. می توانید فاصله زمانی بین هر بازخوانی حافظه پنهان را تنظیم کنید. این فاصله زمانی یک تنظیم بسیار مهم است.

در محیط‌های شیلنگ مشترک، باید آن را به طور بهینه روی یک بار در روز تنظیم کنید – یعنی هر 1440 دقیقه. اگر سایت خود را دو بار در روز به‌روزرسانی می‌کنید، می‌توانید فاصله زمانی بین هر به‌روزرسانی حافظه پنهان را 720 دقیقه تنظیم کنید. در تنظیم اخیر، حافظه پنهان پیش بارگذاری دو بار در روز به روز می شود. این باعث بار اضافی سرور می شود. من توصیه می کنم از مقدار کمتری در محیط های میزبانی مشترک استفاده نکنید – زیرا ممکن است (و احتمالاً) به عنوان استفاده بیش از حد از منابع سرور شمرده شود.

با این حال، اگر از VPS یا سرور اختصاصی استفاده می کنید – می توانید نرخ تازه سازی را تا 60 دقیقه تنظیم کنید. شایان ذکر است که تعداد پست‌ها و صفحاتی که در سایت خود دارید بر منابع مورد نیاز برای هر عملیات به‌روزرسانی حافظه پنهان تأثیر می‌گذارد. زمان بهینه تجدید برای یک سرور اختصاصی در یک سایت پر ترافیک 2 ساعت خواهد بود.

من چک باکس‌های مربوطه را بررسی کرده‌ام و فاصله بازخوانی حافظه پنهان را 1440 دقیقه تنظیم کرده‌ام. شما در انتخاب هر مقداری آزاد هستید!

روی “به روز رسانی تنظیمات” کلیک کنید. اگر می‌خواهید فرآیند ذخیره‌سازی بلافاصله شروع شود، پس از به‌روزرسانی تنظیمات فوق، روی دکمه «پیش‌بارگیری کش اکنون» کلیک کنید. ساختن کش پیش بارگذاری یک کار وقت گیر و منابع فشرده است و به تعداد پست ها و صفحاتی که دارید بستگی دارد – پس مدتی صبر کنید – مثلاً 10 دقیقه و سپس به برگه محتوا مراجعه کنید

WP Super Cache: Contents Setting Tab

برگه Contents در WP Super Cache تعداد صفحات کش شده در سایت وردپرس شما را به شما نشان می دهد. به یاد داشته باشید که یاد گرفتیم که وردپرس در نهایت صفحات HTML را تولید می کند. خوب، این تب به شما نشان می دهد که کدام یک از آن صفحات ذخیره شده اند و سن آنها – بر حسب ثانیه اندازه گیری می شود. این داده‌ها باید با فاصله زمانی تازه‌سازی حافظه پنهان پیش‌بارگیری که در برگه Preload تنظیم کرده‌اید، مرتبط باشد. ما 1440 دقیقه را انتخاب کرده ایم – این 86400 ثانیه است. این حداکثر سن هر صفحه ذخیره شده در حافظه پنهان است. از نظر فنی هیچ یک از سن صفحه ذخیره شده در حافظه پنهان نباید از این مقدار بیشتر باشد.

گاهی اوقات، ممکن است آمار کش فعلی/دقیق را پیدا نکنید. برای مشاهده آخرین/دقیق ترین آمار صفحات حافظه پنهان، دکمه “بازسازی آمار حافظه پنهان” را فشار دهید.

پس از به‌روزرسانی، باید ببینید که آمار حافظه پنهان به‌روزرسانی می‌شود. به یاد داشته باشید که من از داده های نمایشی از Theme Free Blogger توسط WPExplorer استفاده می کنم. این چیزی است که آمار حافظه پنهان به نظر می رسد:

شکل>

برای رسیدن به حداکثر سرعت و درک بهتر از کش وردپرس – اثبات اینکه فایل های HTML واقعاً کش هستند، روی گزینه “لیست همه فایل های ذخیره شده” کلیک کنید. شکل من به این صورت است:

لیست همه فایل های ذخیره شده

برکتی در مبدل

اگر می خواهید یک صفحه ذخیره شده را حذف کنید، این گزینه بسیار مفید است. فرض کنید یک صفحه قدیمی را به روز کرده اید و برای منعکس کننده تغییر به حافظه پنهان نیاز دارید. به جای بازسازی حافظه نهان که می تواند هم سرور فشرده و هم وقت گیر باشد، می توانید نسخه کش شده فایل را به سرعت از این منو حذف کنید. هنگامی که یک بازدید کننده از پیوند اصلی بازدید می کند، صفحه از ابتدا بازسازی می شود و به عنوان حافظه پنهان برای درخواست های بعدی ذخیره می شود. سریع و کارآمد – درست مانند Agent 47.

آیا همه چیز کار می کند؟ من فکر می کنم اینطور است!

اکنون که WP Super Cache به درستی پیکربندی شده است، اجازه دهید کش را آزمایش کنیم. به برگه پیش فرض، یعنی تب تنظیمات آسان در WP Super Cache بروید و روی دکمه «Test Cache» کلیک کنید. اگر همه چیز به درستی پیکربندی شده باشد، باید چیزی مشابه ببینید:

تست کش

بینگو! کار می کند! تبریک می گوییم، شما با موفقیت کش را در سایت وردپرس خود پیاده سازی کرده اید. اکنون سایت شما باید بسیار سریعتر باشد! باور نمی کنی؟ مشکلی نیست. قبل و بعد از اجرای کش وردپرس، به این نتایج معیار سایت دمو نگاهی بیندازید.

قبل

و بعد

نتیجه گیری

اکنون که نحوه عملکرد حافظه پنهان و مزایای واقعی آن را دیدید، مطمئن هستم که بیشتر از آن متقاعد شده اید که آن را امتحان کنید – یعنی اگر قبلاً این کار را نکرده اید. در پست بعدی این مجموعه، نحوه ادغام MaxCDN با سایت وردپرس موجود خود را توضیح خواهم داد. MaxCDN با ترکیب کش، تأثیر عمیقی در عملکرد سایت شما خواهد داشت. با ما همراه باشید!

مثل همیشه، امیدوارم امروز توانسته باشید چیز جدیدی یاد بگیرید. اگر سؤال یا پیشنهادی دارید، مشتاقانه منتظر شنیدن شما هستیم!

خروج از نسخه موبایل