شلوغی سایت را به حداقل برسانید و تعامل با تب ها را بهبود بخشید

شلوغی سایت را به حداقل برسانید و تعامل با تب ها را بهبود بخشید

هر کاری که می توانید برای ساده سازی سایت خود انجام دهید، چیز خوبی است. به هر حال، هرچه بازدیدکنندگان سایت کاری کمتری برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر خود انجام دهند، بهتر است. با این حال، اگر سایت شما به دلیل ماهیت خود باید حاوی اطلاعات زیادی باشد، این می تواند یک چالش باشد. نتیجه نهایی چنین سایت‌هایی معمولاً شامل آنهایی می‌شود که صفحات بسیار طولانی دارند که تقریباً هیچ‌کس تمام مسیر را طی نمی‌کند و آن‌هایی که تعداد زیادی صفحه دارند که تقریباً هیچ‌کس روی آنها کلیک نمی‌کند.

بنابراین، جایگزین یک صفحه فوق العاده طولانی یا صفحات بسیار زیاد چیست؟ چرا، برگه ها البته! و نگران نباشید – لازم نیست برای دریافت برگه ها در سایت خود یک نابغه برنامه نویسی باشید. پلاگین های زیادی وجود دارد که این عملکرد را فعال می کند. من چند مورد از بهترین ها را گردآوری کرده ام تا به شما کمک کنم محتوای برگه دار را به سرعت و به راحتی به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

برگه‌های رابط کاربری را ارسال کنید

Post UI Tabs افزودن برگه‌های jQuery را در محتوای خود آسان می‌کند، خواه پست‌ها، صفحات یا سایر انواع پست باشند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کدهای کوتاه را در ویرایشگر وارد کنید و برگه ها را فعال کنید.

این افزونه شامل 24 تم مختلف رابط کاربری است تا تطبیق تم موجود شما را آسان‌تر کند. یا، اگر برش دارید، یک شیوه نامه سفارشی ایجاد کنید تا ظاهر و احساس را بیشتر کنید.

پس از نصب افزونه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه TinyMCE مربوطه در ویرایشگر پست کلیک کنید تا کد کوتاه مناسب را وارد کنید. با توجه به فهرست دایرکتوری رسمی وردپرس برای Post UI Tabs، شما همچنین می توانید تب ها را با استفاده از کدهای کوتاه زیر به طور مستقیم وارد کنید:

[tab name=”نام برگه شما 1″]محتوای برگه شما[/tab]
[tab name=”نام برگه شما 2″]محتوای برگه شما[/tab]
[tab name=”نام برگه شما 3″]محتوای برگه شما[/tab]
[end_tabset]

با خیال راحت HTML را در این برگه ها وارد کنید. بدون هیچ مشکلی باید آن را مدیریت کرد و شما می‌بینید که محتوای خود را مانند هر جای دیگری در سایت شما نمایش می‌دهید، همانطور که حدس می‌زنید، در یک برگه موجود است.

برگه های پاسخگو آسان

یکی دیگر از افزونه‌هایی که اگر می‌خواهید برگه‌ها را به سایت خود اضافه کنید، حتماً باید بررسی کنید برگه‌های پاسخگو آسان. نه تنها با بوت استرپ 3.0 سازگار است، بلکه دکمه‌های TinyMCE را نیز به ویرایشگر بصری اضافه می‌کند و درج برگه‌های پاسخگو را با کلیک یک دکمه بسیار ساده می‌کند.

هنگامی که روی این دکمه کلیک می‌کنید، یک پانل تنظیمات باز می‌شود که به شما امکان می‌دهد رنگ را برای چندین جنبه مختلف برگه‌ها، از جمله سرفصل‌ها، برگه‌های فعال، شناور، پس‌زمینه و موارد دیگر انتخاب کنید. همچنین می توانید برگه ها را طوری تنظیم کنید که در بالا یا پایین ظاهر شوند. این افزونه واقعاً مورد علاقه است زیرا راه اندازی و شروع سریع آن آسان است.

برگه های پاسخگو Tabby

اگر پاسخ‌دهی یکی از نگرانی‌های اصلی شماست، Tabby Responsive Tabs گزینه خوبی برای شماست. خیلی ساده، این افزونه به شما امکان می‌دهد با استفاده از کدهای کوتاه، تب‌های واکنش‌گرا را در پست‌ها و صفحات وارد کنید. این برنامه از بیش از یک مجموعه تب در یک صفحه یا پست ساده پشتیبانی می کند و از jQuery برای ایجاد تب ها و افکت آکاردئونی در صفحه نمایش های کوچکتر استفاده می کند. همچنین می توانید با صفحه کلید خود به برگه ها دسترسی داشته باشید.

برای درج برگه ها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو کد کوتاه را وارد کنید: [tabby] و [tabbyending]. به طور خاص، برای تنظیم نام برگه از [tabby title=”tabname”] استفاده می کنید. سپس محتوایی را که باید در این برگه گنجانده شود، می نویسید، از جمله هر HTML که می خواهید. در صورت تمایل می‌توانید برگه‌های بیشتری را وارد کنید. سپس برای تکمیل مجموعه برگه‌ها، از کد کوتاه [tabbyending] برای بستن گروه برگه استفاده کنید.

اکنون، اگر می‌خواهید استایل را در این برگه‌ها تغییر دهید، باید کمی بیشتر کد را بررسی کنید. با توجه به صفحه دایرکتوری وردپرس این افزونه، باید صفحه سبک افزونه را در یک تم فرزند کپی کنید و تغییراتی را در سبک برگه یا سبک آکاردئونی به دلخواه خود انجام دهید.

ابزارک ها در برگه ها

گاهی اوقات، نیازهای شما در برگه‌های جداگانه کمی پیچیده‌تر است. برای این موارد، ویجت‌ها وجود دارد. در افزونه Tabs. این به شما امکان می دهد هر ویجتی را که می خواهید، در برگه ها قرار دهید تا در فضا صرفه جویی کنید و تجربه سازماندهی بیشتری در وب سایت خود ایجاد کنید. کاربردهای زیادی دارد.

به عنوان مثال، ممکن است انتخاب کنید که از برگه ها برای نمایش ویجت های پست های اخیر و نظرات اخیر استفاده کنید. می‌توانید دسته‌ها را اضافه کنید تا نمایش برگه را بیشتر کنید. یا می‌توانید گروهی از برگه‌ها را ایجاد کنید که به ابزارک‌های رسانه‌های اجتماعی جاسازی شده مانند جعبه لایک فیس‌بوک، فید توییتر، Google+‎، Pinterest pinboard و غیره اختصاص داده شده است.

یک چیزی که من در مورد ابزارک‌ها در برگه‌ها خیلی دوست دارم این است که شامل سبک‌های خاص خود نمی‌شود، که به آن اجازه می‌دهد با تم شما استایل‌بندی شود. برگه ها دقیقاً با سایت شما ترکیب می شوند و به نظر می رسد که متعلق به آنها هستند.

عناوین برگه‌ها نیز قابل پیمایش هستند، که جایگزین خوبی برای رویکرد انباشته سنتی است. گزینه‌های انیمیشن برای انتقال بین ابزارک‌ها نیز وجود دارد، و می‌توانید تعیین کنید که بین جابه‌جایی از یک برگه به ​​تب دیگر چند ثانیه منتظر بماند.

همانند سایر افزونه‌های برگه فهرست‌شده در اینجا، به لطف کد کوتاه [wit] به راحتی قابل درج است.

WP UI – زبانه ها، آکاردئون ها، لغزنده

آخرین افزونه ای که قرار است در اینجا درباره آن صحبت کنم، WP UI – Tabs، Accordions، Sliders است. این افزونه نه تنها جاسازی برگه ها در پست ها و صفحات را ساده می کند، بلکه امکان ادغام ساده سایر سبک های قالب بندی مانند آکاردئون ها، لغزنده ها و دیالوگ ها را نیز فراهم می کند. این افزونه توسط jQuery پشتیبانی می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید از بیش از یک موضوع رابط کاربری jQuery در هر صفحه استفاده کنید.

این صفحه دارای یک صفحه گزینه های با کاربری آسان است که راه اندازی و استفاده را ساده می کند. همچنین منوها و دیالوگ های اختصاصی را برای ناوبری ساده تر اضافه می کند. مانند همه پلاگین های فوق، این افزونه در درجه اول به کدهای کوتاه برای پیاده سازی سریع متکی است. کد کوتاه [برگه‌های wp] را می‌توان به راحتی با آرگومان سبک افزایش داد، که می‌توان آن را به ۲۴ روش مختلف مانند «wpui-blue» تغییر داد تا به برگه‌ها ظاهری منسجم‌تر با موضوع شما بدهد.

اما نکته برجسته این افزونه برای من، توانایی نمایش پست ها و فیدها در زبانه ها یا آکاردئون ها است. کد کوتاه [wptabposts] است و به شما امکان می دهد پست ها را در یک سری از برگه ها نمایش دهید. یا اگر می‌خواهید فید را در یک صفحه یا پست نمایش دهید، فقط از کد کوتاه [wpuifeeds] استفاده کنید. با توجه به فهرست فهرست وردپرس برای WP UI، می‌توانید از [wpspoiler post=“3028”] برای نمایش تنها یک پست در این قالب تخصصی استفاده کنید.

کدهای کوتاه ساده

البته، اگر فقط به برگه‌های اولیه نیاز دارید، حتماً افزونه وردپرس Symple Shortcodes در اینجا در WPExplorer ساخته شده است. این افزونه شامل چند برگه مینیمال دوست‌داشتنی است که می‌توانید در هر صفحه‌ای از سایت خود استفاده کنید، به علاوه بسیاری از ویژگی‌های عالی سازمان‌دهی محتوا. ستون‌ها، ضامن‌ها، آکاردئون‌ها و بسیاری از لهجه‌های دیگر (دکمه‌ها، نمادهای اجتماعی و غیره) را اضافه کنید.


اگرچه در ابتدا ممکن است پیچیده به نظر برسد، فرآیند افزودن برگه ها به سایت شما در واقع نسبتاً ساده است. پلاگین های بالا آن را به یک ضربه محکم می کنند و نتیجه نهایی هم جذاب و هم کاربردی است. به نظر من ارزش بررسی را دارند. بازدیدکنندگان سایت شما به همان اندازه ای که شما نیاز دارید به اطلاعات دسترسی پیدا می کنند بدون اینکه طرح کلی را به هم بریزند. این یک راه حل سریع برای سایت هایی با منابع و محتوای زیاد است.

آیا از برگه ها در سایت خود استفاده می کنید؟ به طور خاص در مورد هر یک از این افزونه ها چطور؟ اگر چنین است، آیا آنها برای شما کار کرده اند؟ آیا راه دیگری برای گنجاندن برگه ها در سایت خود پیدا کرده اید؟ من دوست دارم تجربه شما را در مورد این ترفند سازمانی خوب در نظرات بشنوم!

خروج از نسخه موبایل