نحوه تنظیم یک استراتژی بازاریابی با استفاده از وردپرس

نحوه تنظیم یک استراتژی بازاریابی با استفاده از وردپرس

به نظر می‌رسد برخی افراد فکر می‌کنند تنها کاری که باید انجام دهند این است که سایت وردپرس خود را راه‌اندازی کنند و از آنجا خارج شوند. با این حال، همانطور که ممکن است حدس بزنید، این فقط درست نیست. در واقع، اگر می‌خواهید موفقیت سایت وردپرس خود را در طولانی‌مدت ببینید، باید یک استراتژی بازاریابی تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

با این اوصاف، در زیر شش مرحله وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی برای سایت خود از ابتدا انجام دهید.

مرحله 1: طرح خود را در نظر بگیرید (و آزمایش کنید)

ایجاد وب سایتی که دوست دارید به آن نگاه کنید یک موفقیت واقعی است. همانطور که هر طراح یا توسعه دهنده ای به شما خواهد گفت، روز نادری است که در طول فرآیند طراحی، از دیدن یک وب سایت کاملا خسته نمی شوید. بنابراین، وقتی با یکی از آنها روبرو می شوید که روز به روز عاشقش هستید، احتمالاً احساس می کنید که واقعاً به نتیجه رسیده اید. متأسفانه، دوست داشتن ظاهر یک سایت نشانگر موفقیت نیست.

تنها راه برای دانستن اینکه آیا سایت شما موفق است یا خیر، آزمایش آن است. ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما امکان می دهد این کار را با سهولت نسبی انجام دهید. بسیاری از آنها را می‌توان مستقیماً در داشبورد وردپرس ادغام کرد، که سطحی از راحتی است که من قطعاً می‌توانم از آن استفاده کنم. کاری که باید انجام دهید این است که جنبه ای از طراحی سایت خود را که می خواهید آزمایش کنید، انتخاب کنید. سپس، نسخه های جایگزین این عنصر طراحی را ایجاد کنید. از آنجا، می‌توانید یک آزمون A/B یا چند متغیره را با استفاده از آزمایش‌های Google Analytics.

یک افزونه وردپرس وجود دارد ( افزونه رایگان وردپرس آزمایش‌های محتوای Google) که انجام این آزمایش‌ها را در سایت وردپرس شما بسیار ساده می‌کند و ارزش این را دارد که بررسی کنید آیا قصد دارید سایت خود را تا آنجا که می‌تواند بازاری کنید.

همچنین ممکن است بخواهید از ویژگی انواع پست سفارشی برای ساختن قالب‌های پستی استفاده کنید که می‌توانند در لحظه اجرا شوند. به این ترتیب، می‌توانید یک صفحه فرود یا تماس برای اقدام جدید راه‌اندازی کنید، بدون اینکه نیازی به جستجو در کد هر بار داشته باشید. این همچنین انسجام طراحی در کل سایت شما را تضمین می کند.

مرحله 2: SEO بازاریابی است

نه اینکه واقعاً این را فراموش کرده باشید، اما بهینه سازی موتور جستجو قطعا بخش عمده ای از تلاش های بازاریابی شما است. بایستی حداقل باشد. و در حالی که ساختار اکثر سایت‌های وردپرسی برای رتبه‌بندی سریع سایت مفید است، اما دقیقاً بهینه‌سازی نشده‌اند. برای این کار، باید کمی تنظیم دقیق انجام دهید.

برای شروع، به این معنی است که علامت کادر کوچک مزاحم را در تنظیمات بردارید و علامت آن را بردارید تا از فهرست کردن این سایت توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید.

از آنجا، باید به مواردی مانند پیوندهای دائمی و تغییر مسیرهای 301 فکر کنید و…خوب، ممکن است کمی سخت باشد. به همین دلیل است که من طرفدار بزرگ استفاده از افزونه سئو هستم. البته انتخاب درست امری ضروری است. یک مورد بد می تواند سایت شما را خراب کند و حتی باعث شود که از طرف گوگل جریمه شوید. خوب نیست! اگرچه تعداد کمی وجود دارند که واجد شرایط “خوب” هستند، اما مورد علاقه من SEO WordPress توسط Yoast.

با این افزونه می توانید به راحتی عناوین متا، توضیحات متا، پیوندهای ثابت، تنظیمات RSS را تغییر دهید و تنها با چند کلیک یک نقشه سایت XML ایجاد کنید. این یک صرفه جویی در زمان است و هر کسی که نگران رتبه موتور جستجوی خود است باید از آن استفاده کند.

مرحله 3: تبدیل شدن به یک وابسته را در نظر بگیرید

یکی از راه‌های گسترش دامنه دسترسی به سایت وردپرس خود، در نظر گرفتن بازاریابی وابسته است. آنها اشکال مختلفی دارند، که برخی از آنها شامل نمایش تبلیغات وابسته در نوار کناری سایت شما است. همچنین می‌توانید اطلاعات وابسته را در پست‌های خود درج کنید تا دسترسی بیشتری به آنها بدهید.

درآمدهای وابسته می تواند سودآور باشد، اما باید در مورد آن هوشمندانه عمل کنید. اگر محتوای تازه زیادی را به طور منظم به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید، هیچ چیز سریع‌تر از تغییر ناگهانی به فروش محصولات دیگران، آنها را خاموش نمی‌کند. بنابراین، در سلب مسئولیت سایت خود روشن باشید که محصولات وابسته را در سایت خود دارید، اما در نحوه نمایش آنها ظریف باشید.

مرحله 4: از تبلیغات به نفع خود استفاده کنید

وقتی شروع به دریافت ترافیک منظم به سایت خود کردید، ممکن است به ارائه نوعی تبلیغات فکر کنید. شروع کار با تبلیغات نرخ ثابت ممکن است راه حلی باشد زیرا به شما این فرصت را می دهد که از نظر علاقه تبلیغ کننده آزمایش کنید و ببینید تبلیغات اولیه چه نوع پاسخی دریافت می کند.

اما همانطور که سایت شما محبوبیت پیدا می کند، ممکن است بخواهید به مدل هزینه به ازای کلیک یا هزینه به ازای نمایش تغییر دهید. این بستگی به این دارد که آیا به یک شبکه تبلیغاتی ملحق می شوید (و اگر بخواهید به کدام یک) بپیوندید و افراد دیگر در صنعت شما معمولاً چه کاری انجام می دهند. همیشه می‌توانید از تست A/B روی تبلیغاتی که نمایش می‌دهید نیز استفاده کنید تا ببینید چه مدل و چه نوع بهتری کار می‌کند.

مرحله 5: ایجاد یک استراتژی محتوا

بازاریابی سایت شما بدون محتوا غیرممکن است. در واقع این جزء اصلی بازاریابی آنلاین است. بنابراین شما باید برای محتوای خود استراتژی داشته باشید که با سایر تلاش‌های بازاریابی شما سازگار باشد و سایت شما را تا حد امکان در برابر چشم‌ها قرار دهد.

یک استراتژی محتوای خوب معمولاً چند کادر کلیدی را علامت می‌زند. برای شروع، مملو از نوشته های آموزنده و سرگرم کننده خواهد بود که خوانندگان را درگیر خود می کند. یا آموزش می دهد یا لذت می برد. و بهترین محتوا هردو را انجام می دهد. شما خوش شانس هستید که این همان چیزی است که وردپرس برای آن ساخته شده است. ایجاد صفحات جدید و پست های جدید به راحتی آسان است.

اما اگر واقعاً می‌خواهید این کار را انجام دهید، ممکن است بخواهید برنامه‌های سرمقاله خود را بهتر پیگیری کنید. افزونه هایی مانند تقویم ویرایشی و < a title="CoSchedule Premium" href="https://coschedule.com/" target="_blank" rel="noopener">CoSchedule برای استفاده آسان است و مدیریت پست وبلاگ جدید را ساده تر می کند. ایده ها و زمان انتشار چه چیزی.

مرحله 6: پیشرفت خود را پیگیری کنید

اگر افزایشی در بازدیدهای سایت یا افزایش تبدیل مشاهده کردید، ممکن است به طور خودکار فکر کنید که جدیدترین استراتژی بازاریابی شما کار می کند، اما انجام چنین فرضی ایمن نیست. می بینید که این علائم مثبت ممکن است فقط یک اتفاق یا نتیجه یک جزء خاص از استراتژی بازاریابی شما باشد. و اگر نتایج خود را ردیابی نکنید، نمی‌دانید آن مؤلفه چیست.

به بیان ساده تر، فقط 15٪ از استراتژی شما می تواند کار کند، اما ماه به ماه آن را قطع می کنید و وقت خود را برای 85٪ دیگر تلف می کنید. فقط، اگر ردیابی نمی کردید، هیچ یک از اینها را نمی دانستید.

منبع اصلی من برای ردیابی نتایج Google است تجزیه و تحلیل. این به شما امکان می دهد اهدافی را برای ردیابی تنظیم کنید و می توانید پیوندهای UTM را برای ردیابی منبع تبدیل خود وارد کنید. به علاوه، می‌توانید گزارش‌های سفارشی را جمع‌آوری کنید که نوع خاصی از اطلاعاتی را که می‌خواهید ببینید را نمایش می‌دهد. و البته، یک افزونه وردپرس برای ادغام راحت در داشبورد شما.


WordPress راه اندازی و اجرای یک استراتژی بازاریابی برای وب سایت شما را ساده و ساده می کند. از خود CMS گرفته تا انواع افزونه هایی که می توانید استفاده کنید، سیستم عالی برای ایجاد ترافیک سایت و افزایش تبدیل ارائه می دهد. اگر می خواهید به مطالعه در مورد این موضوع ادامه دهید، راهنمای نهایی بازاریابی سایت وردپرس شما.

آیا یک استراتژی بازاریابی برای سایت وردپرس خود ایجاد کرده اید؟ آیا چیزی در مورد CMS وجود داشت که آن را به ویژه این وظیفه را انجام داد؟ آیا چیزی شما را عقب نگه داشته است؟ من دوست دارم در مورد تجربیات شما در نظرات بشنوم!

خروج از نسخه موبایل