راهنمای مبتدیان برای سئو: مقدمه، آماده سازی و اصطلاحات تخصصی

راهنمای مبتدیان برای سئو: مقدمه، آماده سازی و اصطلاحات تخصصی

در این راهنمای مختصر، یاد خواهید گرفت که چگونه سایت وردپرس خود را بهینه کنید و از بازدیدکنندگانی که روی میز گذاشته اید پول نقد کنید. در این قسمت با سئو آشنا می شوید و مراحلی را که باید برای آماده شدن برای کار بعدی انجام دهید نشان داده می شود. اگر در درک هر یک از اصطلاحات یا اصطلاحات خاص مشکل دارید، به بخش “رمزگشایی اصطلاحات” مراجعه کنید.

SEO چیست و چرا باید برای آن وقت صرف کنید؟

اگر نمی‌دانید، SEO مخفف بهینه‌سازی موتور جستجو است، و اساساً نظم و انضباط است که موتورهای جستجو، اغلب با تمرکز زیاد روی Google، برای شما بازدیدکنندگان ارسال می‌کنند.

سئو پیچیده است، و توضیح همه چیزهایی که مستلزم آن است بدون طولانی کردن کار دشواری است، بنابراین ما آن را کوتاه و ساده نگه می‌داریم. ساده ترین راه برای توضیح سئو این است که بگوییم در مورد ارتباطات است. از یک سو، شناخت مخاطبان بالقوه خود و برقراری ارتباط با آنها به زبان آنها، از سوی دیگر با موتورهای جستجو ارتباط برقرار کنید که محتوای عالی شما ارزش توجه و احترام ربات های آنها را دارد.

سئو اغلب به گونه‌ای ساخته می‌شود که به نظر نوعی تلاش عرفانی، جادویی باشد. سفری در میان دریاهای تیره که فقط «گوروها» و متخصصان می توانند در آن حرکت کنند (یا نتایج را با «تقلب سیستم» بازی کنند). و وقتی صحبت از ورود به 10 نتیجه برتر در Google برای رقابتی ترین شرایط موجود و حفظ رتبه شما می شود، شاید این درست باشد.

اما این راهنمای سئو وردپرس در مورد آن نیست. این راهنما برخی از بهترین روش‌ها را به شما نشان می‌دهد که می‌توانند ترافیک جستجوی کوچک اما قابل توجهی را برای شما به ارمغان بیاورند که به مرور زمان اضافه می‌شود.

وقتی صحبت از این می شود که آیا باید به عنوان مبتدی وقت خود را صرف SEO کنید یا خیر، به نظر می رسد که جامعه وبلاگ نویسی به نصف تقسیم شده است. افرادی که در مورد سئو وبلاگ می نویسند «نمی توانند اهمیت انجام سئو را دست کم بگیرند»، در حالی که افرادی که شبکه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی را انجام می دهند، همه آنها را نادیده می گیرند.

در حالی که من آمار قانع‌کننده‌ای را دیده‌ام که نشان می‌دهد ترافیک وبلاگ‌نویسی مهمان بهتر از ترافیک جستجو می‌شود، حجم بالقوه نیز کاملاً متفاوت است. در حالی که پست‌های مهمان ممکن است چند صد بازدیدکننده داشته باشند، حتی هزاران بازدیدکننده، ترافیک بالقوه مادام‌العمر برای رتبه‌بندی یک پست، دامنه متفاوتی دارد. حتی برای برخی از عبارت‌های جستجوی «بی‌خطر» که فقط 30 جستجوی روزانه دریافت می‌کنند، هزاران بازدیدکننده بالقوه در سال است (و البته، خوشبختانه نیازی به شبکه/ایمیل سرد نیست). پس بیایید به سئوی وردپرس بپردازیم!

من فکر می کردم وردپرس قبلاً سئو بهینه شده است؟

خب، بله… و نه. ساختار صحیح بخش مهمی از سئو است و وردپرس دارای ساختارهای کلیدی بسیاری است که باعث می‌شود محتوای آن برای موتورهای جستجو جذاب‌تر شود. با افزونه های اضافی، به عنوان مثال WordPress SEO by Yoast، تقریباً بدون هیچ تلاشی می توانید بسیاری از کادرها را بررسی کنید. اما مواردی وجود دارد که باید حداقل در حال حاضر، کم و بیش به صورت دستی انجام شوند. مانند بهینه سازی تصاویر خود و اطمینان از اینکه وب سایت شما در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری می شود. یا هنگام نوشتن محتوا از تگ های هدر به درستی استفاده کنید. و مطمئن شوید که محتوای شما واقعاً مفید است و یک یا سه سهم و یک یا دو بک لینک به دست می آورد.

اما هیچ‌کدام از اینها مهم نیست، اگر هیچ‌کدام به همان شیوه‌ای که شما درباره آن می‌نویسید، چیزی را که درباره آن می‌نویسید جستجو نمی‌کنند.

در حالی که Google در تشخیص محتوایی که برای کاربر مفید است، پیشرفت کرده است، حتی زمانی که عبارات جستجو دقیقاً با استفاده شما از کلمات کلیدی مطابقت ندارند، هنوز هیچ جایگزین واقعی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود ندارد. از آنجایی که صفحه شما چقدر بهینه شده است، اگر کسی چیزی را که درباره آن می نویسید جستجو نمی کند، حتی اگر در رتبه اول باشید، هیچ کس آن را پیدا نمی کند. (بنابراین به رتبه 1 برای کلمه کلیدی تطبیق دقیق نام وب سایت خود خیلی افتخار نکنید. اگرچه می تواند برای کمک به بازدیدکنندگان قبلی برای بازگشت به سایت شما مفید باشد، اما بعید است که چشم های جدیدی برای شما ایجاد کند. )

تحقیق کلمات کلیدی

اگر به نحوه عملکرد یک موتور جستجو فکر می‌کنید، با خزیدن و فهرست‌بندی صفحات و محتوای خود، و سپس مطابقت دادن آن با درخواست‌های جستجوگران، می‌توانید متوجه شوید که این موتور جستجو چیست. بهینه سازی موتورهای جستجو، به یک معنا، برقراری ارتباط موثر با مخاطبان بالقوه است. شما باید نحوه برقراری ارتباط با مخاطب را بدانید.

و اینجاست که تحقیقات کلمات کلیدی وارد می شود. تحقیق کلمات کلیدی تماماً در مورد صحبت کردن به زبان بازدیدکننده بالقوه است. یک عبارت کمی متفاوت می تواند به معنای تفاوت 1000٪ در مخاطبان بالقوه باشد. گاهی اوقات بیشتر (اما این بدان معنا نیست که همیشه باید محبوب‌تر را هدف قرار دهید، بعداً بیشتر در مورد آن صحبت کنید).

در حالی که تعداد زیادی نرم افزار برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد، برای اهداف این راهنما، ما از جایگزین رایگان Google Keyword Planner استفاده می کنیم (شما نیاز دارید یک حساب AdWords فعال برای استفاده از آن، که اگر از قبل یک حساب Google داشته باشید به اندازه کافی آسان است – رایگان است).

یکی از کارکردهای مورد علاقه من در مورد برنامه ریز کلمات کلیدی این است که می توانید از آن برای دریافت پیشنهادات و بینش در مورد زبانی که مخاطبان خود هنگام جستجوی محتوا استفاده می کنند، با تایپ کردن یک موضوع یا مشکل گسترده تر استفاده کنید.

بخش دوم تحقیق کلمات کلیدی، ارزیابی رقابت است. این نکته کلیدی است، زیرا به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا ارزش وقت شما را دارد تا دنبال یک کلمه کلیدی خاص بروید یا نه، یا باید آن را برای بعد ذخیره کنید و به مراتع سبزتر بروید.

بهترین شیوه های سئو طبق گفته گوگل

Google توصیه می‌کند که از “لینک‌سازی مصنوعی”، از جمله وبلاگ نویسی مهمان برای ایجاد بک لینک جلوگیری کنید. در عوض Google به شما توصیه می کند:

  • ساختار وب سایت خود را بهینه کنید
  • عناوین صفحه را دقیق بنویسید
  • آدرس وب سایت خود را بهبود بخشید
  • از توضیحات متا به درستی استفاده کنید
  • محتوای بی‌سابقه بنویسید، یا خدماتی را ارائه دهید
  • از تگ های عنوان به درستی استفاده کنید
  • تصاویر خود را بهینه کنید

آماده سازی

و اکنون به انجام واقعی بروید. موارد زیر به شما کمک می کند تا وب سایت خود را برای اجرای بهترین شیوه های SEO که در قسمت بعدی راهنما به آنها خواهیم پرداخت، آماده کنید.

مرحله شماره 1 مطمئن شوید که به موتورهای جستجو اجازه می دهید شما را فهرست کنند.

این جعبه را بدون کنترل رها کنید! مهم نیست که چقدر خوب همه کارها را انجام می دهید، اگر در این مرحله به هم ریخته باشید، اصلاً مهم نیست. سایت شما به googlebots، bingbots، و yahoobots خواهد گفت که آنها “اینجا از آنها استقبال نمی کنند”. و آنها ادامه خواهند داد و شما را به طور موثر در بیشتر (اگر نه همه) موتورهای جستجو نامرئی می کنند.

مرحله شماره 2 یک افزونه SEO را نصب کنید که از جایی که وردپرس متوقف می شود شروع می شود.

یکی از پرکاربردترین و توصیه‌شده‌ترین افزونه‌ها و افزونه‌هایی که در اینجا استفاده می‌کنیم، WP Explorer است، SEO وردپرس توسط Yoast (بعداً نحوه استفاده از آن را با جزئیات یاد خواهید گرفت، بنابراین جای نگرانی نیست).

مرحله 3 اگر سایتتان از قبل ایندکس نشده است

برای ایندکس شدن توسط Google، به یک وب سایت از قبل نمایه شده نیاز دارید تا به وب سایت خود پیوند داده شود، یا باید وب سایت خود را به صورت دستی نمایه کنید. می توانید این کار را با ارسال نقشه سایت خود انجام دهید (که به راحتی با استفاده از افزونه ای مانند سئوی وردپرس توسط Yoast ایجاد می شود، یا نقشه های سایت XML) با استفاده از Google Webmaster Tools (برای ایندکس شدن در Bing از Bing Webmaster Tools تا نقشه سایت خود را ارسال کنید). اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد نقشه سایت XML و ارسال آن در اینجا.

مرحله 4 پیوندهای ثابت زشت را پشت سر بگذارید

نه تنها ساختار پیش‌فرض (p=999) برای ظاهر بد است، بلکه به‌طور غیرمستقیم به رتبه‌بندی شما نیز آسیب می‌زند، زیرا وجود کلمات کلیدی در URL صفحه شما کمی کمک می‌کند. این یک تعمیر آسان نیز هست. به سادگی به تنظیمات>پیوندهای دائمی بروید و ساختار پیوند “نام پست” را انتخاب کنید، و همه چیز آماده است.

رمزگشایی اصطلاحات

این جایی است که ما سعی می کنیم برخی از اصطلاحاتی را که اغلب هنگام صحبت در مورد SEO استفاده می شود، رمزگشایی کنیم. اگر اصطلاحی دارید که معنی آن را نمی‌دانید، در نظر داشته باشید!

  • حجم جستجو = میزان جستجوهایی که یک کلمه کلیدی خاص در ماه دریافت می کند.
  • کلید کلیدی = اغلب به کلمه یا عبارتی اشاره دارد که در متن جستجو شده است، در زمینه قرار دادن آن در محتوای شما.
  • عبارت جستجو = چیزی که کسی در موتورهای جستجو جستجو می کند.
  • تطابق دقیق کلمه کلیدی = کلمه کلیدی که دقیقاً مطابق با عبارت جستجو است (“غذای گربه ارگانیک” دقیقا مطابقت دارد اما “غذای گربه طبیعی” مطابقت ندارد).
  • لینک برگشتی = پیوندی از یک وب سایت خارجی به یک وب سایت یا صفحه.
  • پیوند ثابت = آدرس کامل یک پست (یا صفحه). اساساً جایی که یک پست دیگر در صفحه اول نیست پیدا می‌کنید.
    در این راهنمای مختصر، نحوه بهینه‌سازی سایت وردپرس خود را یاد خواهید گرفت و بازدیدکنندگان بیشتری را که ممکن است روی میز قرار دهید به دست آورید.

شما شروع خوبی دارید، و به خوبی در راه درک بهتر و اجرای شیوه های خوب SEO وردپرس هستید. امیدواریم اکنون ایده ای داشته باشید که سئو سایت خود را از کجا شروع کنید. در پست بعدی من با کلمات کلیدی، اهمیت آنها و نحوه انتخاب بهترین آنها برای سایت وردپرس خود آشنا خواهیم شد – پس با ما همراه باشید! و اگر چیزی برای اضافه کردن دارید، فقط یک نظر در زیر بنویسید. ما دوست داریم در مورد آمادگی سئو چه می گویید.

خروج از نسخه موبایل