چگونه زمان بارگذاری صفحه وردپرس را کاهش دهیم

چگونه زمان بارگذاری صفحه وردپرس را کاهش دهیم

قبل از قرار دادن این پست، مجبور شدم زمان بارگذاری صفحه وبلاگم را دوباره بررسی کنم. خب، من سرعتم را دوست دارم و اگر صفحاتم عملکرد مطلوبی نداشته باشند، به احتمال زیاد یک مرد نگران به رختخواب خواهم رفت. و من یک مرد نگران هستم زیرا به تازگی در Pingdom امتیاز 73/100 را کسب کردم. . به نظر می رسد کار زیادی برای انجام دادن دارم، اما در مورد من کافی است، اگر وب سایت کندی دارید باید نگران باشید زیرا:

  • فاکتورهای گوگل در سرعت صفحه هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت شما
  • یک وب سایت کند جریان درآمد شما را از بین می برد

هیچ کس یک وب سایت کند را دوست ندارد و این یک واقعیت است. من حاضرم شرط ببندم که یک وب سایت کند یکی از موارد مورد علاقه شما نیست. وب سایت های کند می توانند شما را دیوانه کنند، اگر به اندازه کافی صبور باشید تا بتوانید در اطراف خود بمانید. با این حال، چگونه می توانید زمان بارگذاری صفحه وب سایت وردپرس خود را کاهش دهید تا تجربه سریعتر و غنی تری را به بازدیدکنندگان وب خود ارائه دهید؟

در پست امروز، بیش از ده (10) ترفند را نشان خواهیم داد که می توانید از آنها برای سریعتر کردن سایت وردپرس خود استفاده کنید. با چند تا از این امتیازها بدوید و خوب می شوید.

بهترین هاست وردپرس را انتخاب کنید

چندین فاکتور وجود دارد که باید هنگام در نظر بگیرید بهترین هاست وردپرس. اگر به طور تصادفی یک میزبان وب زیر استاندارد (یا حتی یک برنامه میزبانی مشترک پربار) را انتخاب کنید، این فقط یک چیز دارد: باید تا زمانی که با آن میزبان وب خاص بمانید، یک سایت کند را تحمل کنید.

در حالی که یک طرح میزبانی اشتراکی ارزان می تواند هنگام شروع کار (یا هنگام آزمایش آب) خوب باشد، به یک هاست مدیریت شده وردپرس مانند WPEngine برای عملکرد نهایی.

اما، اما در مورد برنامه میزبانی سرور اختصاصی یا VPS (سرور خصوصی مجازی) چطور؟

خب، هیچ برنامه میزبانی نمی تواند با هاست مدیریت شده وردپرس رقابت کند. . WPcurve.com روزی که به WPEngine منتقل شدند، سرعت 54 درصد افزایش یافت. . آیا متوجه سرعت بارگذاری وب سایت ما شده اید؟ این به این دلیل است که ما از WPEngine نیز استفاده می کنیم!

چگونه می توانید تشخیص دهید که سرور شما در مرکز مشکلات سرعت صفحه شما قرار دارد؟ اگر دامنه خود را با استفاده از Google PageSpeed ​​Insights بررسی می‌کنید. و “زمان پاسخگویی سرور” یک مشکل است، باید میزبان وب خود را تغییر دهید.

افزونه های وردپرس را که استفاده نمی کنید حذف کنید

برای تجربه بردهای بزرگ در مورد افزایش سرعت صفحه، باید هنگام نصب افزونه ها مراقب باشید. در مورد افزونه های وردپرس دو اصل وجود دارد:

  • افزونه‌هایی را که به آن‌ها نیاز ندارید فعال نکنید
  • مراقب نصب‌تان باشید زیرا برخی از افزونه‌ها بسیار مشکل دارند

اگر تمام افزونه های وب سایت وردپرس خود را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که ممکن است به همه آنها نیاز نداشته باشید. به عنوان مثال، اگر سئوی وردپرس توسط Yoast دارید، به افزونه نقشه سایت XML نیاز ندارید. مثال دیگر: Akismet یک افزونه ضد هرزنامه عالی است، اما اگر پلاگین نظرات شما (مانند Disqus) دارای یک سیستم فیلترینگ اسپم چشمگیر باشد، به آن نیازی ندارید. دنبال می کنید؟

علاوه بر این، برای بررسی وب‌سایت وردپرس خود برای بررسی لینک‌های شکسته نیازی به افزونه ندارید، می‌توانید به راحتی این کار را به صورت آنلاین با استفاده از بررسی کننده پیوند W3C. پاکسازی افزونه های وردپرس خود، و افزونه هایی را که به ندرت یا هرگز استفاده نمی کنید، حذف نصب کنید. افزونه هایی مانند واردکننده وردپرس یا نهایی به زودی ارائه می شود نیازی به کاهش سرعت وب سایت شما ندارند. پس از رسیدن به هدف خود، چنین افزونه هایی را حذف نصب کنید.

بهتر است اگر شما (یا توسعه دهنده وردپرس شما) بتوانید ویژگی های خاصی را مستقیماً در وب سایت خود ادغام کنید تا بتوانید از شر افزونه هایی که ممکن است سرعت وب سایت شما را کند کنند خلاص شوید. اگر نمی‌دانستید، پلاگین‌ها برای تزریق انواع کدهای CSS و جاوا اسکریپت در بالای صفحات شما بدنام هستند. این می تواند بر سرعت بارگذاری صفحه شما تأثیر منفی بگذارد.

مهم: هیچ مشکلی وجود ندارد که تعداد زیادی افزونه در سایت شما فعال باشد، مشکل این است که تعداد زیادی افزونه با کدگذاری ضعیف یا افزونه های متعددی که یک کار را انجام می دهند یا بسیاری از موارد افزونه هایی که به سرور استرس اضافه می کنند.

درخواست های HTTP به سرور خود را کاهش دهید

آیا وب سایت شما برای نمایش اولین نمونه به هزار فایل نیاز دارد؟ اگر چنین است، شما ثانیه های ارزشمند زیادی را در زمان بارگذاری صفحه از دست می دهید. هر چیزی که برای هدف شما غیر ضروری است را حذف کنید، اما اگر چالش برانگیز است، کدنویسی تم خود را از نو در نظر بگیرید – فقط این بار اطمینان حاصل کنید که تعداد فایل های مورد نیاز برای نمایش سایت خود را محدود کرده اید.

هر فایل (CSS، جاوا اسکریپت، تصاویر و غیره) که در وب سایت خود استفاده می کنید زمان بارگذاری صفحه شما را افزایش می دهد. ناگفته نماند که برای افزایش سرعت صفحه باید تا حد امکان از فایل های کمتری استفاده کنید. اگر نمی توانید این را در وب سایت خود هک کنید، از چند فایل در محبوب ترین صفحات خود استفاده کنید. این شامل صفحه اصلی و صفحات محصول شما می شود.

تصاویر خود را بهینه کنید

در مورد فایل‌ها و نحوه تأثیر آنها بر زمان بارگذاری صفحه، تصاویر شما می‌توانند تأثیر زیادی بر سرعت صفحه شما داشته باشند. همانطور که در افزونه های وردپرس برای بهینه سازی عملکرد تصویر کشف کردیم، «…یک وب‌سایت با تصاویر بهینه‌نشده، یک کشش کامل است، و پهنای باند ارزشمند شما را می‌خورد، تقریباً همه چیز را کاهش می‌دهد و تجربه کاربر (UX) را از بین می‌برد.»

قبل از آپلود، مطمئن شوید که بهینه سازی تصاویر برای وردپرس، آنها را فشرده کنید یا فایل ها را برای وب ذخیره کنید. اگر نمی‌دانید چگونه فایل‌ها را برای وب ذخیره کنید، گزینه‌های «ذخیره برای وب» یک ویژگی رایج در اکثر برنامه‌های ویرایش تصویر مانند Photoshop و Gimp است.

یک چیز مهم دیگر. استفاده از تصاویر بسیار بزرگتر از آنچه واقعاً نیاز دارید را متوقف کنید. اگر به یک تصویر کوچک 150×150 نیاز دارید، یک تصویر با ابعاد 300×300 را آپلود نکنید و کوچک کنید. ابزارهای تصویری زیادی (و رایگان) وجود دارد که هیچ بهانه ای برای بهینه سازی تصاویر خود ندارید. نمی دانید کجا را نگاه کنید؟ در اینجا چند مثال آورده شده است:

تبلیغات شما نیز مهم است

تبلیغات یک جریان درآمد عالی برای بسیاری از وب سایت ها هستند، اما آنها نیز می توانند بر زمان بارگذاری صفحه شما تأثیر منفی بگذارند. پیوند مستقیم به محصول یا خدماتی که با استفاده از تصاویر بهینه شده تبلیغ می کنید، بهترین راه برای تبلیغ پیشنهادات در وب سایت شما است. از طرف دیگر، می توانید از لینک های متنی استفاده کنید و سرعت صفحه را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. تنها مشکل پیوندهای متنی این است که درآمد تبلیغاتی شما ممکن است یک یا دو ضربه به طول بینجامد زیرا تصاویر بیشتر از متن توجه را به خود جلب می کنند.

اگر به شدت به شبکه‌های تبلیغاتی شخص ثالثی که روی سرورهای خارجی اجرا می‌شوند متکی باشید، به سرعت صفحه‌تان آسیب می‌رساند. در عین حال، افزودن کد ردیابی تبلیغات محلی به وب سایت شما ممکن است به عملکرد آسیب برساند. چه باید کرد؟ از تصاویر بهینه شده و میزبانی شده محلی (به معنای میزبانی شده در سرور شما) برای تبلیغ پیشنهادات استفاده کنید. همیشه می توانید تبلیغات خود را با استفاده از افزونه ای مانند Pretty Link Pro.

مهمترین پیشنهاد: تعداد تبلیغات فشرده سرور را کاهش دهید یا فقط به دنبال تبلیغاتی بروید که منابع سرور شما را تحت فشار قرار ندهند.

فشرده سازی Gzip را روشن کنید

اگر به شما دستور داده شود که یک تکه کاغذ را تا جایی که می توانید در سراسر اتاق پرتاب کنید، آیا آن را به آرامی مچاله می کنید یا با تمام قدرت فشار می دهید؟ درست است، شما Hulk Smash خود را روشن می کنید.

نقل قول قبلی توسط ویلی جکسون و همین اصل در مورد فشرده سازی Gzip نیز صدق می کند. این ویژگی به سرور شما دستور می دهد تا وب سایت شما (تمام فایل ها) را قبل از ارسال آن به بازدیدکنندگان وب شما فشرده کند. سپس وب سایت شما در سطح مرورگر از حالت فشرده خارج می شود.

فشرده سازی Gzip یک راه ساده و جالب برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما است. فقط کافی است به صفحه گزینه های WordPress  در https://yourdomain.com/wp-admin/options.php بروید و مقدار gzipcompression  را تغییر دهید > فیلد از 0 تا 1. https://yourdomain.com را با دامنه خود جایگزین کنید. بدیهی است که برای این کار ابتدا باید وارد سایت خود شوید 🙂

از شبکه های ذخیره سازی و تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

کش کردن وردپرس شامل ذخیره برخی از فایل های ثابت شما (مانند تصاویر، اسکریپت ها و غیره) در دستگاه کاربر برای مدت زمان مشخصی. وقتی کاربران شما در تاریخ دیگری از وب سایت شما بازدید می کنند (و به شرطی که فایل های ذخیره شده در حافظه پنهان منقضی نشده باشند)، وب سایت شما سریعتر بارگیری می شود زیرا کاربر نیازی به دانلود فایل ها از سرور شما ندارد.

فعال کردن کش در وب سایت وردپرس شما بسیار ساده است. اگر می‌خواهید زیر پوشش قرار بگیرید، می‌توانید با قرار دادن کد زیر در فایل htaccess.

، کش مرورگر را فعال کنید.
<پیش>
## در حافظه پنهان منقضی می شود ##

ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg “دسترسی 1 ساله”
ExpiresByType image/jpeg “دسترسی 1 ساله”
ExpiresByType image/gif “دسترسی 1 ساله”
ExpiresByType image/png “دسترسی 1 ساله”
ExpiresByType text/css “دسترسی 1 ماهه”
ExpiresByType text/html “دسترسی 1 ماهه”
ExpiresByType application/pdf “دسترسی 1 ماهه”
ExpiresByType text/x-javascript “دسترسی 1 ماهه”
ExpiresByType application/x-shockwave-flash “دسترسی 1 ماهه”
ExpiresByType image/x-icon “دسترسی 1 ساله”
Expires پیش فرض “دسترسی 1 ماهه”

## در حافظه پنهان منقضی می شود ##

کد توسط کوین مولدون. کد بالا مشخص می کند که هر نوع فایل چه مدت در کش ذخیره می شود. از طرف دیگر، می توانید کش را در چند دقیقه با استفاده از افزونه های کش وردپرس مانند:

فعال کنید.

به هر حال، افزونه‌های کش، نسخه‌های HTML ایستا فایل‌های شما را منتشر می‌کنند و نیازی به تماس‌های سرور را از بین می‌برند. کش منجر به بهبود سریع سرعت می شود، بنابراین افزونه کش وردپرس خود را از قبل دریافت کنید. بسیاری از صاحبان وب سایت و توسعه دهندگان وردپرس در کفش شما را انتخاب می کنند. WP Total Cache. جدا از حافظه پنهان، اجازه دهید به طور خلاصه به شبکه های تحویل محتوا یا CDN نگاه کنیم.

شبکه های تحویل محتوا

وب سایت وردپرس شما می تواند بر روی یک مرکز داده (سرور) در هر نقطه از جهان بسته به موقعیت میزبان وب شما میزبانی شود. مهم نیست که سرور شما چقدر قدرتمند است، هر چه کاربر از سرور دورتر باشد (از این رو وب سایت شما)، زمان بارگذاری صفحه طولانی تر است. برای مثال، اگر سرور شما در سانفرانسیسکو قرار دارد، مشتری در لندن در مقایسه با مشتری مثلاً در واشنگتن، زمان بارگذاری طولانی‌تری را تجربه خواهد کرد.

شبکه های تحویل محتوا مانند CloudFlare و BootstrapCDN این مشکل را کاهش می دهد. شبکه تحویل محتوا مجموعه ای از مراکز داده به هم پیوسته است که در سراسر جهان واقع شده اند. پس از ثبت نام برای یک حساب CDN، نسخه های وب سایت شما در چندین مرکز داده ذخیره می شوند. وقتی کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، CDN به طور خودکار وب سایت شما را از نزدیکترین مرکز داده به کاربر ارائه می دهد.

کارشناسان مدیریت میزبانی وردپرس، WPEngine، ویژگی‌های CDN و حافظه پنهان سطح بالایی را ارائه می‌کنند که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت وردپرس خود را شارژ کنید.

Stylesheets در بالا و Scripts در پایین

معماری سایت بیشتر از آنچه فکر می کنید بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارد. منظورم این است که نحوه سفارش عناصر مختلف در سایت وردپرس خود (یا هر سایت دیگری) تأثیر قابل توجهی بر سرعت بارگیری محتوای شما دارد.

اما چگونه قرار دادن شیوه نامه ها در بالا و اسکریپت ها در پایین باعث کاهش زمان بارگذاری صفحه در وب سایت من می شود؟ اولا، شما هرگز نمی خواهید بازدیدکنندگان شما محتوای بدون استایل را ببینند، اکنون اینطور نیست؟ قرار دادن شیوه نامه ها در بالا (در عنصر

) تضمین می کند که ابتدا بارگذاری می شوند. به این ترتیب، سبک های شما به عنوان بارگذاری HTML در صفحات شما اعمال می شود.

قرار دادن اسکریپت‌ها در پایین باعث می‌شود که محتوای شما قبل از ورود اشیاء تعامل بارگیری شود. ابزارک‌ها، تبلیغات اسکریپت‌شده، تماس‌های API خارجی و فرم‌های اسکریپت‌شده باید بعد از محتوای شما بارگیری شوند. پس از همه، کاربران تنها پس از دیدن محتوای شما با این اشیاء تعامل خواهند داشت. شما نمی‌خواهید بازدیدکنندگان محتوای بدون استایل ببینند، و قطعاً نمی‌خواهید که ویجت پست‌های مرتبط را در میان سایر موارد خیلی قبل از محتوا ببینند.

آیا میدانستید؟ قرار دادن اسکریپت ها در بالا (یا در عنصر

) ممکن است مانع از بارگیری محتوای شما در صورت عدم بارگیری یکی از اسکریپت ها شود؟

اسکریپت های خارجی خود را محدود کنید

هنوز در این تجارت اسکریپت، اگر وب سایت شما به تعداد زیادی اسکریپت خارجی متکی باشد، سرعت آن کاهش می یابد. فکر می‌کنم وقتی درباره اینکه چگونه تبلیغات می‌توانند سرعت وب‌سایت شما را کند کنند، به چیزی در این مورد اشاره کردیم. نمونه های رایج اسکریپت های خارجی عبارتند از:

  • دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی به عنوان مثال. دکمه های معروف فیس بوک لایک و دنبال کردن توییتر.
  • YouTube و سایر اسکریپت های جاسازی ویدیو (به هر حال، ویدیوهای YouTube را به سایت وردپرس خود اضافه کنید)
  • افزونه‌های نظرات خارجی مانند IntenseDebate، نظرات Google+‎، Disqus و غیره
  • چت زنده
  • انتخاب خارجی در فرم ها و پنجره های بازشو
  • اسکریپت های فونت خارجی
  • و غیره، و غیره

کاهش تعداد اسکریپت های خارجی می تواند زمان بارگذاری صفحه را تا حد زیادی کاهش دهد. تنها عیب این است که شما با خطر اجرای وب سایت خود بدون ویژگی های خاص روبرو هستید. می‌توانید اکثر ویژگی‌ها را با کدگذاری مستقیم در طرح زمینه خود جبران کنید.

نیازی نیست همه اسکریپت های خارجی را غیرفعال کنید، می توانید از ابزار سرعت سایت Pingdom یا GTmetrix انگشت خود را روی اسکریپت ها قرار دهید که منابع تور را تحت فشار قرار می دهند. آیا می‌خواهید سرعت صفحه شگفت‌انگیز یا ویژگی‌های بیشتری داشته باشید (که ممکن است کاربران هرگز نتوانند از آن استفاده کنند زیرا سایت شما چندین دهه طول می‌کشد تا بارگذاری شود)؟ همه چیز در مورد سازش برای منافع بیشتر، یا بهتر است بگوییم، سرعت صفحه بهتر است.

کوچک کردن

چه چیزی را کوچک می کنیم؟ کد HTML، CSS و جاوا اسکریپت شما. چگونه HTML، CSS یا جاوا اسکریپت را کوچک می کنید؟ شما تمام فضای خالی را از کد حذف می کنید.

آیا این کد را غیرقابل خواندن نمی کند؟ آیا کد به چشم ما آسیب نمی رساند؟ بله، ممکن است خواندن کد را دشوار کند، اما اگر می خواهید سرعت صفحه خود را افزایش دهید، نگران چنین چیزهایی نخواهید بود. پس از همه، شما همیشه می توانید نظر خود را در صورتی که کمک می کند. ساختار منظم و فضای سفید در کد استفاده می شود تا برای خوانندگان انسانی قابل خواندن باشد. مرورگرها و سرورها تا زمانی که کد شما معتبر است، ذره ای به زیبایی شناسی اهمیت نمی دهند.

از فضای سفید زیادی برای بهبود بخش جلویی استفاده کنید، اما همه فضاها و برگه‌ها را از کد خود حذف کنید. اگر نمی‌خواهید دست به کار شوید، می‌توانید کل فرآیند را با استفاده از افزونه‌ای مانند بهینه سازی.

از طرح‌های زمینه وردپرس به‌خوبی کدگذاری و مدیریت‌شده استفاده کنید

مضامین وردپرسی که هرگز مورد علاقه توسعه‌دهندگان خود قرار نگرفته‌اند، معمولاً با کدهای ضعیف ارائه می‌شوند که منابع سرور شما را تمام می‌کند و در نتیجه وب‌سایت کندی ایجاد می‌شود. علاوه بر این، تم‌های وردپرس ضعیف توسعه یافته ممکن است از تصاویر بیش از حد استفاده کنند که به وزن سایت شما می‌افزاید.

موضوع های حرفه ای توسعه یافته وردپرس را از منابع معتبر انتخاب کنید. بیش از هر چیز دیگری، موضوع انتخابی شما باید پاسخگو و بهینه شده برای بهترین عملکرد باشد. نمی دانید از کجا شروع کنید؟ تم وردپرس را مجموع بکشید و رها کنید یا تم های رایگان وردپرس.

اما به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که به توسعه‌دهنده تم اعتماد دارید، به این معنی نیست که طرح زمینه به طور کامل کدگذاری شده است. همه مرتکب اشتباه می شوند و هر موضوعی در جایی دارای نوعی اشکال یا نقص است، به همین دلیل استفاده از تم هایی که به طور منظم مدیریت و به روز می شوند نیز مهم است. فقط به این دلیل که ظاهر آن را دوست دارید به تم بسنده نکنید، هر تمی را می توان از طریق طرح زمینه کودک.

سطل زباله را بردارید

از زمان وردپرس 2.9، هر بار که محتوا را از سایت خود حذف می کنید، به سطل زباله فرستاده می شود – چیزی شبیه سطل بازیافت روی دسکتاپ شما. بنابراین، می توانید فایل های خود را به دلخواه بازیابی یا برای همیشه حذف کنید. تنها مشکل این است که این آشغال می‌تواند فضای زیادی را در پایگاه داده شما اشغال کند. هنگامی که سطل زباله جمع می شود، می تواند DB را خفه کند و سرعت وب سایت شما را کاهش دهد.

وردپرس هر سی روز سطل زباله را خالی می‌کند، اما می‌توانید این مورد را با ویرایش فایل wp-config.php خود تغییر دهید:

define( 'EMPTY_TRASH_DAYS', 7 );

کد بالا به وردپرس دستور می دهد که پس از هر هفت روز سطل زباله را پاک کند در حالی که کد زیر ویژگی سطل زباله را برای همیشه غیرفعال می کند:

define( 'EMPTY_TRASH_DAYS',  0 );

ویژگی های Jetpack را که استفاده نمی کنید غیرفعال کنید

غیرفعال کردن برخی از ویژگی های Jetpack که هرگز استفاده نمی کنید می تواند سرعت وب سایت شما را به شدت افزایش دهد. همه ویژگی‌ها به جز نظرات، اشتراک‌گذاری، لینک‌های کوتاه WP.me ​​و قابلیت مشاهده ویجت را غیرفعال کردم و زمان بارگذاری صفحه‌ام را سه (3) ثانیه کامل کاهش دادم!

ویژگی‌های Jetpack از اسکریپت‌هایی استفاده می‌کنند که بارگذاری آن‌ها جدا از ارسال درخواست‌های اضافی به سرور شما زمان می‌برد. اگر همه ویژگی‌های Jetpack را روشن کنید، بارگیری صفحات شما بیشتر طول می‌کشد. ویژگی هایی را که می خواهید استفاده کنید فعال کنید و بقیه را فراموش کنید.

خلاصه سریع

ارائه تجربه کاربری عالی و رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو اکنون به سرعت صفحه و عملکرد سایت به طور کلی گره خورده است. به همین دلیل، هرگز نمی توانید اهمیت بهینه سازی وب سایت خود را برای بهترین عملکرد دست کم بگیرید. در یک لیست:

  1. بهترین هاست وردپرس را انتخاب کنید (ما از WPEngine)
  2. افزونه های قدیمی را که استفاده نمی کنید حذف کنید
  3. درخواست‌های HTTP را به سرور خود کاهش دهید
  4. تصاویر خود را بهینه کنید
  5. تبلیغات خود را هوشمندانه انتخاب کنید
  6. فشرده سازی Gzip را روشن کنید
  7. از شبکه‌های کش و تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید
  8. Stylesheets در بالا و اسکریپت ها در پایین
  9. اسکریپت های خارجی خود را محدود کنید
  10. کوچک کردن، کوچک کردن و کوچک کردن برخی دیگر
  11. از تم های ممتاز وردپرس استفاده کنید (من Total Drag & Drop چند منظوره قالب وردپرس را توصیه می کنم. /li>
  12. سطل زباله را بیرون بیاورید
  13. ویژگی‌های Jetpack را که استفاده نمی‌کنید غیرفعال کنید

توپ اکنون در زمین شماست…

قاعده کلی در هنگام توسعه وب سایت خود این است که تقریباً برای هر جنبه ای از پروژه خود یک رویکرد مینیمالیستی اتخاذ کنید. از شر چیزهایی که نیاز ندارید خلاص شوید، بهینه سازی کنید و با ابزارهای مناسب، شامل میزبانی وب، شروع کنید. شما را در اطراف می بینم 🙂

خروج از نسخه موبایل