نحوه ایجاد بلوک های محتوای قابل استفاده مجدد با وردپرس

نحوه ایجاد بلوک های محتوای قابل استفاده مجدد با وردپرس

اگر متوجه شدید که متن یا عناصر سازنده صفحه را به طور منظم به پست های وردپرس خود اضافه می کنید، راه کارآمدتری وجود دارد. به آن بلوک های محتوای قابل استفاده مجدد می گویند و این راه حل ایجاد پست ها یا صفحات شما را بسیار آسان تر می کند.

بسته به سایت خود، ممکن است محتوای سهامی داشته باشید که اغلب به پست ها و صفحات خود اضافه می کنید. این می تواند شامل بخش هایی از متن مانند مقدمه یا اعلامیه سلب مسئولیت باشد. شاید تصاویر، دکمه‌ها، پیوندها یا قالب‌بندی خاصی که اغلب روی متن اعمال می‌کنید. حتی ممکن است یک فرم ثبت نام برای خبرنامه شما باشد.

هر محتوایی که می بینید به طور منظم آن را تکرار می کنید، بلوک های محتوای قابل استفاده مجدد می توانند به شما کمک کنند. آنها در زمان و تلاش شما صرفه جویی زیادی می کنند و در عین حال به شما کمک می کنند بهره وری بیشتری داشته باشید.

در این پست شما می‌آموزید 3 روش آسان برای ایجاد یک بخش از محتوا و سپس اضافه کردن آن به چندین پست و صفحه با لمس یک دکمه. ابتدا یک گزینه داخلی در وردپرس را پوشش می دهیم، سپس در مورد دو گزینه محبوب صفحه ساز صحبت خواهیم کرد. حالا بیایید نگاهی به نحوه ایجاد بلوک های محتوای قابل استفاده مجدد برای وردپرس بیندازیم!

توجه: این راهنما برای پوشش افزونه رایگان Global Content Blocks استفاده می‌شود، اما از آنجایی که حذف شده است و روش‌های بسیار آسان‌تری در دسترس است، ما 3 بهترین گزینه (به نظر ما) را انتخاب کرده‌ایم. آن را جایگزین کنید.

1. بلوک های محتوای قابل استفاده مجدد را با گوتنبرگ

ایجاد کنید

اگر از WordPress نسخه 5.0 یا بالاتر استفاده می‌کنید، در حال حاضر ویرایشگر گوتنبرگ را دارید. ساخته شده است. در حالی که بسیاری از افراد در ویرایشگر جدید اختلاف نظر دارند، گوتنبرگ ابزارهای مفیدی را به هسته وردپرس اضافه می کند. یعنی سیستم صفحه ساز مبتنی بر بلوک بصری است.

در حالی که بسیاری از بلوک‌های گوتنبرگ داخلی (برای سرفصل‌ها، گالری‌ها، آخرین پست‌ها، فهرست‌ها و موارد دیگر) وجود دارد، شما همچنین می‌توانید بلوک‌های قابل استفاده مجدد خود را ذخیره کنید.

پس از ایجاد محتوایی که می‌خواهید دوباره استفاده کنید، روی نماد 3 نقطه کلیک کنید. سپس گزینه “Add to Reusable Blocks” را انتخاب کنید.

فقط نام بلوک محتوای خود را اضافه کنید و ذخیره کنید.

اکنون می‌توانید هنگام افزودن بلوک‌های جدید، قابلیت استفاده مجدد خود را انتخاب کنید (یا نام بلوک خود را جستجو کنید، یا آن را در بخش «قابل استفاده مجدد» بیابید). فقط به یاد داشته باشید که هر عنصری که می خواهید در بلوک محتوای شما باشد باید در همان ردیف باشد.

2. با Templatera

بلوک های محتوای قابل استفاده مجدد را به WP Bakery اضافه کنید

یکی از محبوب ترین سازنده ها WP Bakery Page Builder است. (قبلاً ویژوال کامپوزر). جای تعجب نیست که آنها یک راه آسان برای ایجاد بلوک ها و طرح بندی های محتوای قابل استفاده مجدد ارائه می دهند.

بر خلاف آخرین گزینه ای که پوشش دادیم، بلوک های محتوای قابل استفاده مجدد به طور پیش فرض بخشی از WP Bakery نیستند. در عوض باید افزونه Templatera را خریداری، نصب و فعال کنید.

دریافت TEMPLATERA

توجه: WP Bakery و Templatera هر دو در تم وردپرس کل ما گنجانده شده‌اند! بنابراین اگر قبلاً از تم ما استفاده می کنید (یا اگر می خواهید یک نسخه از آن بگیرید) نیازی به خرید صفحه ساز WP Bakery یا Templatera نیست. فقط وقتی پس از نصب طرح زمینه از شما خواسته شد آنها را نصب کنید.

هنگامی که WP Bakery و Templatera را نصب و فعال کردید، به “مدیر نقش” بروید تا مطمئن شوید که سازنده در تمام انواع پست‌هایی که قصد استفاده از آن را دارید فعال است.

سپس می توانید به صفحه سازی برسید. پس از ایجاد طرح‌بندی که ممکن است بخواهید دوباره از آن استفاده کنید، روی نماد Templatera در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.

توجه: طرح زمینه Total از نماد Templatera در نوار سرصفحه اصلی استفاده می‌کند، اما اگر از تم‌های دیگر استفاده می‌کنید، ممکن است به جای آن، نشان‌واره کلاه WP Baker را ببینید.

یک نام برای الگوی طرح بندی خود اضافه کنید و ذخیره کنید.

برای استفاده از الگوی خود در پست‌ها یا صفحات جدید، کافی است روی گزینه “افزودن عنصر” کلیک کنید.

به پایین پیمایش کنید و روی بلوک سازنده صفحه “Templatera” کلیک کنید.

الگوی خود را انتخاب کرده و ذخیره کنید. سپس می‌توانید برای تغییر موقعیت بلوک محتوای قابل استفاده مجدد خود بکشید و رها کنید، یا محتوای دیگری را در اطراف آن اضافه کنید.

3. طراحی محتوای قابل استفاده مجدد با بلوک های Elementor

و نمی‌توانیم درباره بلوک‌های محتوای قابل استفاده مجدد بدون پوشش Elementor Elementor یکی دیگر از صفحه سازهای محبوب با تعداد زیادی گزینه آسان برای ایجاد طرح بندی صفحه سفارشی است.

برخلاف آخرین صفحه‌ساز، ویژگی بلوک قابل استفاده مجدد Elementor در افزونه اصلی گنجانده شده است. در واقع، حتی در نسخه رایگان افزونه نیز موجود است (البته به Elementor Pro ارتقا داده می شود. واقعا ارزشش را دارد).

برای ایجاد یک بلوک محتوای قابل استفاده مجدد با Elementor، کافی است روی فلش کنار دکمه ذخیره کلیک کنید و گزینه “Save as Template” را انتخاب کنید.

با این کار یک پنجره بازشو برای نامگذاری الگوی جدید شما باز می شود. حتما روی ذخیره کلیک کنید.

برای استفاده از بلوک جدید خود، هنگام ایجاد یک صفحه جدید، روی نماد پوشه کلیک کنید. با این کار کتابخانه الگوی Elementor باز می‌شود (یکی از دلایلی که ما ارتقاء به Pro را توصیه می‌کنیم این است که شامل صدها طرح‌بندی از پیش ساخته شده برای سرعت بخشیدن به ایجاد سایت است – که می‌توانید در اینجا پیدا کنید).

برای استفاده از بلوک خود، به “الگوهای من” بروید و بلوک خود را وارد کنید. همین!

نتیجه گیری

امیدواریم بتوانید موقعیت‌های زیادی را مشاهده کنید که در آن بلوک‌های محتوای قابل استفاده مجدد می‌توانند در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی کنند. از آنجایی که تقریباً هر محتوایی را می توان به یک بلوک محتوا اضافه کرد، و بلوک ها را می توان تقریباً به هر قسمت از سایت شما – از جمله ابزارک ها و قالب های تم – اضافه کرد، می توانید با این ویژگی قدرتمند وردپرس واقعا خلاق باشید.

برای صرفه جویی در زمان، چه محتوایی را به یک بلوک محتوای قابل استفاده مجدد تبدیل خواهید کرد؟ یا روش دیگری دارید که در این لیست ذکر نکردیم؟ رایگان برای به اشتراک گذاشتن نکات (یا سوالات) خود در بخش نظرات!

خروج از نسخه موبایل