نحوه ایجاد انواع پست سفارشی وردپرس

نحوه ایجاد انواع پست سفارشی وردپرس

وردپرس می تواند انواع مختلفی از محتوا را نمایش دهد، اما سازماندهی آن می تواند دشوار باشد. گزینه های پیش فرض نسبتاً محدود هستند و سفارشی کردن آنها می تواند گیج کننده باشد. دقیقاً به همین دلیل است که تصمیم گرفتم این راهنمای مختصر را جمع آوری کنم.

با استفاده از انواع پست سفارشی، می‌توانید نوع جدیدی از آیتم ایجاد کنید – مانند پست‌ها و صفحات – که حاوی مجموعه متفاوتی از داده‌ها باشد. این منوی مدیریت، صفحات ویرایشی، طبقه بندی های سفارشی خود، و تعدادی ابزار دیگر را دارد.

اگر در وهله اول می‌پرسید چرا به یکی از این موارد نیاز دارید، برای وب‌سایت‌هایی با محتوایی که در ساختاری غیرعادی سازماندهی شده‌اند، بهترین هستند. بنابراین اگر محتوایی دارید که باید متفاوت از پست‌ها و صفحات معمولی نمایش دهید، ممکن است یک نوع پست سفارشی همان چیزی باشد که نیاز دارید. آنها همچنین به دلیل پیوندهای دائمی داخلی خود برای SEO عالی هستند.

نوع پست سفارشی چیست؟

یک نوع پست، با وجود نامی خاص، می تواند برای هر نوع محتوایی استفاده شود. احتمالاً قبلاً آنها را دیده‌اید، زیرا توسعه‌دهندگان از انواع پست‌های سفارشی برای اضافه کردن نمونه کارها، کارکنان، گواهینامه‌ها و موارد دیگر به موضوعات وردپرس. بنابراین یک نوع پست سفارشی فقط یک پست معمولی با مقدار post_type متفاوت در پایگاه داده است. پنج نوع پست پیش فرض وجود دارد: پست، صفحه، پیوست، بازبینی و منوی پیمایش. با این حال، WordPress 3.0+ این قابلیت را به شما می دهد که موارد سفارشی خود را اضافه کنید.

اصطلاح طبقه بندی اغلب با اشاره به انواع پست سفارشی مطرح می شود و ممکن است برای برخی کمی گیج کننده باشد. برای کسانی که تازه وارد وردپرس شده اند، طبقه بندی ها راهی برای گروه بندی پست ها و انواع پست های سفارشی با هم هستند. وردپرس دارای چهار قالب داخلی است: دسته بندی، برچسب، دسته پیوند و قالب های پست. می‌توانید در WordPress Codex با این حال، همچنین می‌توانید طبقه‌بندی‌های سفارشی خود را ایجاد کنید و از آنها در انواع پست‌های خود برای گروه‌بندی و مرتب‌سازی محتوا استفاده کنید.

چگونه یک نوع پست سفارشی ایجاد کنیم؟

افزودن انواع پست سفارشی در وردپرس بسیار آسان است زیرا وردپرس شامل تابع اصلی register_post_type است که می تواند برای ایجاد آنها استفاده شود. این بدان معناست که اگر یک توسعه‌دهنده پلاگین هستید، می‌توانید به راحتی انواع پست سفارشی را در موضوعی که ایجاد می‌کنید بگنجانید. یا می توانید آنها را از طریق طرح زمینه فرزند خود یا از طریق یک افزونه سفارشی اضافه کنید.

ایجاد یک نوع پست سفارشی به صورت دستی (با استفاده از کد)

اول از همه، کجا باید کد خود را اضافه کنید؟ بهترین مکان برای ثبت نام و افزودن انواع پست سفارشی به پروژه شما بستگی دارد. اگر روی سایت مشتری کار می‌کنید که قبلاً یک طرح زمینه فعال دارد، می‌خواهید یک طرح زمینه کودک ایجاد کنید

برای اهداف آزمایشی، فایل functions.php شما به خوبی انجام خواهد شد. اما یک پلاگین تضمین می‌کند که با تغییر یا ارتقای طرح زمینه، سایت خود را خراب نمی‌کنید.

اگر نوع پست سفارشی واقعا مهم است، آن را به یک افزونه ضروری تبدیل کنید. برای افراد ناآشنا، افزونه های ضروری در یک پوشه خاص در پوشه محتوا نصب می شوند و به طور خودکار در همه سایت ها فعال می شوند. افزونه‌های ضروری در فهرست پیش‌فرض افزونه‌ها در صفحه افزونه‌های wp-admin نشان داده نمی‌شوند.

به هر حال، یک نوع پست سفارشی را می توان از طریق تابع register_post_type( ) به وردپرس اضافه کرد. این به شما امکان می دهد یک برچسب جدید را با چندین برچسب تعریف کنید. هنگامی که هدر خود را ایجاد کردید، می‌توانید از این تابع قبل از admin_menu، اما بعد از قلاب‌های عمل after_setup_theme استفاده کنید. اگر به درستی ایجاد شده باشد، می توانید این را تنها با چند خط کد انجام دهید. از WordPress Codex، در اینجا یک مثال ساده از نوع پست سفارشی جدید آمده است:

function create_post_type() {
  register_post_type('acme_product',
    آرایه(
      'labels' => آرایه(
        'name' => __( 'محصولات'),
        'singular_name' => __( 'محصول')
      )
      'عمومی' => درست است،
      'has_archive' => درست است،
    )
  )
}
add_action('init', 'create_post_type' );

با این کار یک نوع پست با نام “product” ایجاد می شود که به عنوان “acme_product” شناخته می شود. تابع register_post_type دو مقدار دریافت می کند. اولین مورد “برچسب” برای نام است. مورد دوم “عمومی” است تا در صفحه مدیریت و در سایت شما نمایش داده شود. و در آخر “has_archive” را برای فعال کردن بایگانی نوع پست جدید.

پس از تنظیم، باید ورودی منوی نوع پست سفارشی را ببینید، بتوانید پست‌ها را اضافه کنید، لیست پست‌ها را در مدیر مشاهده کنید و از آنها در وب‌سایت خود بازدید کنید. مقادیر یا آرگومان های بیشتری وجود دارد که می توانید به یک صفحه سفارشی اضافه کنید. فهرست کاملی از آنها را می‌توانید در صفحه ثبت نوع پست Codex.

بعد، یک تصویر آیکون 16×16 پیکسل ایجاد کنید و آن را در پوشه افزونه فعلی خود ذخیره کنید. این برای نماد نوع پست سفارشی در داشبورد لازم است. گزینه دیگر استفاده از نماد فونت است. اگر علاقه مند به رفتن به آن مسیر هستید، راهنمای سریعی برای نحوه استفاده از Dashicons برای انواع پست سفارشی شما داریم که باید بخونی سپس می توانید ادامه دهید و افزونه را فعال کنید.

نکته ای در مورد نامگذاری: در حالی که استفاده از یک شناسه نوع پست سفارشی ساده وسوسه انگیز و راحت است، بهتر است آن را پیشوند قرار دهید. از فضای نام کوتاهی استفاده کنید که افزونه، تم یا وب‌سایتی را که از نوع سفارشی استفاده می‌کند، مشخص می‌کند. برای راهنمای بسیار دقیق‌تر، راهنمای tuts+ برای انواع پست سفارشی وردپرس. اگر می‌خواهید انواع پست‌های خود را خودتان کدنویسی کنید، آن‌ها گزینه‌های کد و نوع پست سفارشی بیشتری را بررسی می‌کنند. اما اگر می‌خواهید گزینه سریع‌تر و آسان‌تری داشته باشید، به خواندن ادامه دهید!

ایجاد یک نوع پست سفارشی با نوع پست نامحدود

ساده ترین راه برای افزودن انواع پست سفارشی جدید، استفاده از یک افزونه است. افزونه نوع پست نامحدود باعث ایجاد و مدیریت سفارشی می شود. پست یک نسیم را تایپ می کند. حتی می توانید طبقه بندی های سفارشی نیز ایجاد کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه را نصب کنید. می توانید آن را مستقیماً از دایرکتوری وردپرس بگیرید (لینک های بالا را ببینید). یا آن را از داشبورد وردپرس خود در زیر افزونه ها > افزودن جدید نصب کنید و “نوع پست نامحدود” را جستجو کنید – باید اولین نتیجه باشد. فقط نصب و فعال کنید.

این یک آیتم جدید از منوی انواع پست را در پایین داشبورد شما اضافه می کند. روی آن کلیک کنید تا شروع به ایجاد انواع پست و طبقه بندی جدید خود کنید. گزینه‌های زیادی برای نوع پست سفارشی یا نام طبقه‌بندی وجود دارد، که نوع پست جدید را برای نویسندگان قابل مشاهده می‌کند، در جایی که در داشبورد شما ظاهر می‌شود (یا در زیر منو، مانند زیر “تنظیمات”)، نماد منو، متاباکس‌های پشتیبانی‌شده (فقط مواردی را که می خواهید اضافه کنید بررسی کنید)، و حتی تنظیمات پیشرفته برای REST API.

گزینه هایی را که می خواهید برای نوع پست جدید خود فعال کنید انتخاب کنید و ذخیره کنید. خودشه. آماده رفتن است! فقط به دنبال نامی باشید که نوع پست سفارشی جدید خود را در داشبورد خود انتخاب کرده اید. نام ما در تصویر بالا «انواع پست من» است. (توجه داشته باشید – ما مکانی را تعیین نکردیم، بنابراین به سادگی پس از انواع پست موجود در سایت آزمایشی ما اضافه شد.)

Post Types Unlimited برای کار عالی با هر تم وردپرس ایجاد شده است، اما اگر از استفاده می کنید Total WordPress Theme شما به تعداد زیادی گزینه انحصاری و قدرتمند دسترسی خواهید داشت. یک صفحه اصلی سفارشی برای خرده‌های نان خود تنظیم کنید، گزینه‌های طرح‌بندی بایگانی نوع پست جدید را انتخاب کنید، بلوک‌های ورودی (و تک ورودی) و متا را انتخاب کنید، صفحه‌بندی بعدی/قبلی و موارد دیگر را فعال کنید.

WCK WordPress Creation Kit PRO

WordPress Creation Kit PRO یک افزونه ممتاز وردپرس است که سفارشی کردن نصب وردپرس را آسان می کند تا مشتریان یا مشارکت کنندگان فقط آنچه را که شما می خواهید ببینند. این افزونه قدرتمند به شما امکان کنترل فیلدهای سفارشی و نوع پست را می دهد تا نصب پاک شده وردپرس خود را ایجاد کنید.

اگر یک توسعه‌دهنده وب هستید، احتمالاً از قبل می‌دانید که وردپرس می‌تواند برای برخی از مشتریان طاقت‌فرسا باشد، و یکی از راه‌هایی که به آنها کمک می‌کند فرآیند استفاده از وب‌سایت خود را ساده‌تر کنند، کوتاه کردن مواردی است که می‌توانند و یا نمی‌توانند در پشتیبان‌ها ببینند. نصب وردپرس آنها. وارد وردپرس Creation Kit PRO شوید. با این کار می توانید یک نصب وردپرس کاربرپسند مخصوص مشتری خود ایجاد کنید. می‌توانید انواع پست‌ها و طبقه‌بندی‌های سفارشی را ایجاد و تغییر نام دهید تا درک آن‌ها آسان‌تر شود، یا برخی از گزینه‌های تنظیمات موجود در قالب وردپرس را که برای وب‌سایتشان استفاده کرده‌اید، پنهان کنید. صداهایی وجود دارد که می توانید با WordPress Creation Kit PRO انجام دهید.

یکی دیگر از ویژگی های عالی کیت ایجاد WordPress PRO، فیلدهای سفارشی موجود است. بسته به نوع پستی که ایجاد می‌کنید، ممکن است بخواهید یک ناحیه متنی برای محتوا، فهرستی از گزینه‌ها (مانند عناوین کارکنان، یا نوع تجهیزات مورد استفاده برای عکس‌برداری)، تاریخ یا چیز دیگری اضافه کنید. هر نیازی که دارید، WordPress Creation Kit PRO شامل 11 گزینه فیلد سفارشی است تا بتوانید انواع پست خود را برای مشتریان خود آسان کنید.

ACPT – انواع پست سفارشی برای وردپرس

گزینه دیگر ACPT Custom Post Types for WordPress است. این افزونه freemium یک نسخه ساده ارائه می دهد که می توانید آن را از WordPress.org بگیرید تا توانایی ثبت انواع پست سفارشی و طبقه بندی و ایجاد فیلدهای meta box (با انواع فیلد برای ایمیل، انتخاب و متن برای انتخاب را اضافه کنید). تنها چیزی که لازم است 3 کلیک است و ACPT حتی شما را در این فرآیند راهنمایی می کند.

چه بخواهید یک نوع پست جدید برای اخبار خارج از وبلاگ خود اضافه کنید، چه بخواهید برای سازماندهی کتابخانه موسیقی پیچیده خود، این افزونه یک انتخاب عالی است. Plus ACPT lite همچنین یکپارچه سازی صفحه ساز سریع (از طریق یک کد کوتاه سفارشی، بلوک گوتنبرگ و ویجت Elementor) و همچنین یکپارچه سازی یکپارچه WooCommerce (برای همه انواع محصول و داده های پیش فرض) ارائه می دهد. بنابراین شما باید بتوانید بدون توجه به تنظیماتی که سایت وردپرس شما در حال حاضر از چه تنظیماتی استفاده می کند، نصب کنید و شروع به کار کنید.

اما باید بدانید که نسخه حرفه ای ویژگی های بیشتری دارد! این به شما کنترل بیشتری بر روی نوع پست سفارشی خود و همچنین گزینه هایی برای تنظیمات پیشرفته می دهد. از سایت اصلی ACPT.io دیدن کنید تا برای دسترسی به انواع فیلدهای متا باکس اضافه شده (مجموع 24 شامل چند انتخابی، جابه‌جایی، آدرس‌ها، نقشه‌ها، شماره تلفن، رنگ‌ها، واحد پول، تاریخ، زمان، جاسازی‌ها، گالری‌ها، تصاویر، فهرست‌ها، HTML و موارد دیگر)، روابط نوع پست پیشرفته، پشتیبانی از APIهای سفارشی (که می‌توانید از آنها برای مدیریت استفاده کنید. عملیات ACPT موجود)، یک سازنده قالب HTML مفید برای بایگانی یا صفحات تک، و حتی امکان وارد کردن/صادرات داده ها.


انواع پست سفارشی ممکن است ترسناک به نظر برسند، اما لزومی ندارد. با کمی تمرین، می توانید اصول اولیه انواع پست های سفارشی را دریافت کنید و سایت مورد نیاز خود را ایجاد کنید. و با افزونه رایگان Post Types Unlimited، هیچ بهانه ای برای این کار وجود ندارد. اکنون که اصول اولیه را درک کردید، اگر سؤال دیگری دارید به ما اطلاع دهید. یا اگر نکات مفیدتری دارید، آنها را به اشتراک بگذارید! در نظرات زیر برای من یک خط بنویسید. بیایید بحث را شروع کنیم!

خروج از نسخه موبایل