راهنمای نظارت بر نظرات وردپرس

راهنمای نظارت بر نظرات وردپرس

بخش نظرات در زیر پست وردپرس به شما امکان می دهد مستقیماً با خوانندگان خود در ارتباط باشید. اما وردپرس یک درجه بالاتر می رود: به شما امکان می دهد نظرات کاربران را از طریق ویژگی تعدیل نظرات تعدیل کنید.

با این حال، تعدیل کردن یا عدم تعدیل سوال قدیمی است که ظاهراً پاسخ مشخصی ندارد. در نهایت، تصمیم به شما بستگی دارد، اما باید به دقت مزایا و معایب هر یک از گزینه ها را بسنجید.

تعدیل نظر چیست؟

به بیان ساده، این فرآیند تأیید نظرات بر اساس مجموعه‌ای از محدودیت‌ها است. به جای اینکه فقط اجازه دهید هر نظر در سایت شما پست شود، می توانید نظرات را به صورت دستی تأیید کنید یا تنظیمات را برای فیلتر کردن و تأیید انتخابی نظرات به طور خودکار فعال کنید.

از آنجایی که این یک راهنمای مبتدی برای تعدیل نظرات وردپرس است، می‌خواهم قبل از پیشنهاد راه‌حل ایده‌آل، چند دلیل موافق و مخالف تعدیل نظر را برجسته کنم.

چرا باید نظرات را تعدیل کنید

  • بدون اعتدال و ابزارهای مناسب برای فیلتر کردن هرزنامه، وبلاگ شما به راحتی می تواند به یک فست هرزنامه تبدیل شود، به خصوص اگر محبوب باشد. اعتدال به شما کنترل کامل برای نمایش نظرات فقط از سوی کاربران قابل اعتماد را می دهد، بنابراین هرزنامه و سایر نظرات با کیفیت پایین را حذف می کند. جذب کاربران مورد اعتماد باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود و وبلاگ شما به سرعت در جایگاه انتخابی شما اقتدار پیدا می کند.
  • نظرات هرزنامه معمولاً حاوی پیوندهایی هستند که برخی از آنها ممکن است به وب‌سایت‌های بالقوه مخرب هدایت شوند. اگر کاربر روی پیوندی کلیک کند که او را به مکانی هدایت می کند که نمی خواهد باشد، اعتماد و اعتماد خود را به وبلاگ شما از دست می دهد – که اساساً همان از دست دادن ایمان به شما است. با اعتدال، می‌توانید پیوندهای مخرب احتمالی را مسدود کنید.
  • یک رشته نظر که به خوبی تعدیل شده باشد می تواند به یک پست کسل کننده ارزش اضافه کند. ممکن است خوانندگانی وجود داشته باشند که اطلاعات بیشتری در مورد موضوع داشته باشند و مشارکت آنها می تواند پست شما را ارتقا دهد. نظرات با کیفیت خوب افراد آگاه را جذب می کند که اطلاعات ارزشمندی را اضافه می کند و این همان چیزی است که شما برای پست خود می خواهید. به یاد داشته باشید، تا زمانی که پست در وبلاگ شما وجود دارد، نظرات بخشی از محتوای وبلاگ شما می شود.

چرا نباید نظرات را تعدیل کنید

  • تعدیل نظر می تواند زمان بر باشد. برای وب‌سایت‌های بزرگ‌تری که خوانندگان خوبی دارند، این می‌تواند واقعاً دردسرساز یا حتی غیرعملی باشد (مگر اینکه از سیستم نظرات شخص ثالث استفاده کنید).
  • اعتدال بسیاری از کاربران واقعی را که می خواهند در بحث شرکت کنند ناامید می کند. کاربران معمولاً می‌خواهند نظر خود را بلافاصله پس از زدن پست ببینند. اگر برای تایید آن در اطراف نباشید چه؟
  • می توانید با استفاده از یک افزونه با هرزنامه نظرات مقابله کنید. برای مثال، افزونه Akismet که با نرم‌افزار اصلی وردپرس ارائه می‌شود، کار بسیار خوبی برای حذف هرزنامه‌ها انجام می‌دهد، مشروط بر اینکه آن را به درستی تنظیم کرده باشید.

اکنون که دلایل موافقان و مخالفان اعتدال را می دانید، می خواهید چه کار کنید؟ توصیه من این است که تعدیل کنید اما در این مورد هوشمند باشید.

سیستم نظرات اولیه WordPress به تنهایی به اندازه کافی مناسب است. این به شما امکان می دهد نظرات را به طور موثر تعدیل کنید و در عین حال از اکثریت قریب به اتفاق هرزنامه های نظرات جلوگیری کنید.

تنظیمات پیش‌فرض نظارت بر نظرات وردپرس

برای تنظیم وبلاگ خود برای نظارت، به تنظیمات > بحث بروید. اینجاست که تنظیمات نظر پیش فرض وردپرس را پیدا خواهید کرد.

در صورت تمایل، مطمئناً می‌توانید این موارد را همانطور که هست رها کنید، اما توصیه می‌کنیم چند تغییر ایجاد کنید.

اعلان‌های ایمیل را محدود کنید

اگر هر روز وارد وب‌سایت خود می‌شوید، احتمالاً نیازی به فعال کردن اعلان‌های نظر ندارید.

به پایین به بخش هر زمان که خواستید به من ایمیل بزنید. این جایی است که با استفاده از سیستم پایه، تعدیل نظر را فعال یا غیرفعال می‌کنید و کاملاً ساده است: اگر کادر اول را علامت بزنید، برای هر نظر یک ایمیل دریافت خواهید کرد، اگر کادر دوم را علامت بزنید، هنگامی که نظری نگه داشته می شود، ایمیل ها را دریافت کنید.

اما همانطور که گفته شد، اگر وارد وب سایت خود شدید، هر دو را بردارید. وردپرس یک شمارنده در بالای داشبورد و همچنین در کنار نظرات در منوی نوار کناری شما اضافه می کند. وقتی نظراتی برای تعدیل دارید کاملاً واضح است.

معتدل برای اولین بار نویسندگان

یکی از راه‌های آسان برای کاهش درد اعتدال، فعال کردن تأیید خودکار برای نویسندگان نظراتی است که یک بار تأیید شده‌اند. برای فعال کردن این تنظیم، به تنظیمات > بحث بروید و قسمت قبل از ظاهر شدن نظر را علامت بزنید کادر دوم را علامت بزنید که نویسنده نظر باید نظر قبلاً تأیید شده داشته باشد. . کادر بالا را بدون علامت بگذارید.

اگر نویسنده نظر نحوه وارد کردن جزئیات خود – نام و ایمیل – را تغییر دهد، باید دوباره تعدیل شود.

فقط مراقب نویسندگان نظراتی باشید که قبلا تایید شده اند. برخی از اینها نکات و نکات مربوط به سیستم را آموخته اند و می توانند در ابتدا نظرات باکیفیتی ارائه دهند، اما از آنجایی که می دانند به طور خودکار تأیید می شوند، نظرات بعدی را کوتاه می کنند.

Trackbacks را غیرفعال کنید

گاهی اوقات، ترجیح می‌دهید با هرزنامه‌های کامنت سروکار داشته باشید تا هرزنامه‌های پیگیری، بنابراین قبل از اجازه دادن به Trackbacks و Pingbacks خوب فکر کنید الف>. آنها واقعاً به SEO شما اضافه نمی کنند، زیرا این فقط یک اعلان است که وب سایت دیگری به شما پیوند داده است. به طور کلی ایده خوبی است که آنها را خاموش کنید.

اما نگران نباشید – هنوز هم می‌توانید با ابزارهای SEO، بدانید چه کسی به سایت شما پیوند می‌دهد، مانند Moz یا ahrefs. یا می توانید فیدر RSS خود را برای دیدن پیوندهای ورودی تنظیم کنید.

فیلتر کردن هرزنامه آشکار

همچنین می‌توانید از گزینه‌های نظارت بر نظر و کلیدهای نظر غیر مجاز برای جلوگیری از انتشار هرزنامه‌های آشکار در سایت خود استفاده کنید.

به‌طور پیش‌فرض، هر نظری که بیش از ۲ پیوند داشته باشد، برای نظارت نگه داشته می‌شود. اما اگر نمی خواهید هیچ پیوندی در نظرات خود وجود داشته باشد، می توانید آن را روی 0 تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید کلمات خاصی را اضافه کنید تا به طور خودکار یک نظر نگه داشته شود. وبلاگی مانند WPExplorer که درباره وردپرس است ممکن است بخواهد نظراتی درباره جوملا داشته باشد زیرا احتمالاً به محتوای ما مرتبط نیست … اما می تواند باشد. ما یک پست وبلاگ در مورد نحوه انتقال از جوملا به وردپرس داریم، بنابراین با نگه داشتن نظر، یک مدیر می تواند وارد شود. برای دیدن اینکه آیا نظر باید تایید شود.

به طور مشابه، می‌توانید از کلیدهای نظر غیر مجاز برای پرچم‌گذاری کلمات خاصی که به سادگی مربوط به وب‌سایت شما نیستند استفاده کنید و آنها را به سطل زباله ارسال کنید. با استفاده از WPExplorer، یک وبلاگ متمرکز بر وردپرس، دوباره به عنوان مثال – کلماتی مانند “هوربرد” یا “گل داودی” در نظر روی هیچ یک از پست‌های ما معنی ندارند.

شرایط نظر، کوکی ها و موارد دیگر

به‌طور پیش‌فرض، تنظیمی که نظر دهندگان را ملزم به ارائه نام و ایمیل می‌کند، بررسی می‌شود. با این حال، اگر می‌خواهید فقط به مشترکین اجازه دهید نظر بدهند، می‌توانید از کاربران نیز بخواهید که به سایت شما وارد شوند.

و بسته به موقعیت مکانی شما در جهان، باید تنظیم را برای نمایش کادر انتخاب انتخاب کوکی‌های نظرات فعال کنید. این یک گزینه انتخابی مطابق با GDPR برای تنظیم کوکی‌ها اضافه می‌کند تا مرورگر کاربر بتواند نام، ایمیل و وب‌سایت او را برای اظهار نظر در آینده ذخیره کند.

سفارش نظر

به‌طور پیش‌فرض نظرات برای به ترتیب از اول (قدیمی‌ترین) در بالا به پایین تا آخرین (جدیدترین) در پایین. اما اگر می‌خواهید جدیدترین نظرات خود را در بالا قرار دهید، به سادگی آخرین تنظیمات را برای ترتیب به «جدیدتر» تغییر دهید. این ممکن است برای وب‌سایت‌هایی که در آن خوانندگان محتوای به‌روز شده را ارائه می‌کنند، مانند فهرستی از غذاخوری‌های محلی با نظرات نظرات یا وبلاگی درباره یافته‌های تحقیقات پزشکی، منطقی باشد.

بعد از یک دوره مشخص نظرات را خاموش کنید

همچنین گزینه ای برای بستن نظرات پس از چند روز مشخص وجود دارد که بسته به ماهیت وب سایت شما ممکن است مفید باشد.

به طور کلی نظرات خوب هستند. شما آنها را می‌خواهید، و واقعاً مهم نیست که به یکباره وارد شوند یا وقتی افراد جدید پست شما را پیدا می‌کنند، سرازیر شوند. آنها محتوای منحصر به فردی را به وب سایت شما اضافه می کنند. به علاوه به موتورهای جستجو نشان می دهند که محتوای شما مرتبط است و خوانندگان به طور فعال در سایت شما مشارکت دارند.

توصیه نمی کنیم بازه زمانی نظرات را بدون دلیل موجه محدود کنید. اکثر سایت ها باید این گزینه را بدون علامت بگذارند. اما مواردی وجود دارد که این گزینه منطقی است. برای مثال، اگر پست‌های شما حول محور تبلیغاتی است که از خوانندگان می‌خواهد نظر بدهند، ممکن است بخواهید پس از پایان تبلیغات شما، نظرات بسته شوند.

از افزونه ها برای فیلتر کردن هرزنامه های نظر استفاده کنید

تشخیص نظرات هرزنامه فقط با استفاده از گزینه های پیش فرض وردپرس برای فیلتر کردن دشوار است. اما با کمک افزونه های توانمند، شناسایی آنها آسان تر است، اگر به طور کامل مسدود نشده باشند. در اینجا مجموعه ای از افزونه هایی است که می توانید برای رسیدن به آن استفاده کنید:

Akismet

افزونه Akismet که در نرم افزار اصلی وردپرس تعبیه شده است می تواند به فیلتر کردن نظراتی که مانند هرزنامه به نظر می رسند کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را فعال کنید، اما برای شروع باید در آن ثبت نام کرده و کلید API آن را تنظیم کنید. در حالی که کار مناسبی برای جلوگیری از هرزنامه انجام می دهد، اما بی اشتباه نیست و برخی از نظرات قانونی ممکن است گاهی اوقات با هرزنامه اشتباه گرفته شوند. بنابراین پوشه هرزنامه خود را به طور منظم برای نظراتی که به اشتباه پرچم گذاری شده اند بررسی کنید.

WordPress Zero-Spam

یک افزونه جایگزین، WordPress Zero-Spam به مسدود کردن خودکار هرزنامه ها بدون نیاز به CAPTCHA کمک می کند. پس از نصب و فعال سازی، فورا جادوی خود را انجام می دهد. هیچ API برای راه اندازی وجود ندارد.

اجازه به کاربران برای تعدیل برای شما

در نهایت، یک راه دیگر برای حفظ سلامت عقل در هنگام تعدیل نظرات، اجازه دادن به ویرایشگران یا نویسندگان خاص برای مدیریت اعتدال است. به طور کلی شما فقط باید به وفادارترین کاربران خود این نوع اختیار را بدهید. اگر وبلاگ شما دارای نویسندگی و اعتبار قابل توجهی است و نظرات زیادی دریافت می کند، این ممکن است بهترین راه برای مدیریت تعدیل نظرات باشد.

اعضای انجمن وفادار به کاربران قابل اعتمادی تبدیل می‌شوند که می‌توانید به کاربران دیگر تعدیل کنید. شما می توانید یک سیستم پاداش ایجاد کنید تا آنها را با انگیزه نگه دارید، مانند اجازه دادن به آنها را به وبلاگ خود یا با نمایش آنها در صفحه تیم خود. افزونه‌ای مانند ویرایشگر نقش کاربر را می‌توان به طور یکپارچه استفاده کرد این نقش را ایجاد کرده و به وبلاگ خود اضافه کنید. بسیاری از موارد دیگر نیز وجود دارد که می توانید کاوش کنید.


همیشه به یاد داشته باشید که کنترل کاملی بر اینکه چه کسی روی پست‌های شما نظر می‌دهد و چه چیزی پست می‌کند را حفظ می‌کنید. به این بخش از وبلاگ خود توجهی که شایسته آن است بدهید و وبلاگ شما به یک مرجع قابل اعتماد تبدیل خواهد شد. آیا قسمت نظرات وبلاگ شما شلوغ است؟ چگونه نویسندگان نظرات را تعدیل می کنید؟ آیا ایده های بهتری در مورد چگونگی بهبود فیلتر هرزنامه بدون از دست دادن عقل خود دارید؟ من دوست دارم نظرات شما را بشنوم!

خروج از نسخه موبایل