5 مزیت کلیدی استفاده از CDN برای وب سایت وردپرس شما

5 مزیت کلیدی استفاده از CDN برای وب سایت وردپرس شما

اکنون افراد بیشتری بنا به دلایل زیادی منابع وب سایت خود را در یک شبکه تحویل محتوا (CDN) میزبانی می کنند. در حالی که استفاده از CDN مزایای زیادی دارد، آیا شما نیاز به استفاده از آن دارید؟ در این مقاله، مزایای کلیدی استفاده از CDN با وب سایت وردپرس را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما همچنین به طور خلاصه در مورد چگونگی کارکرد CDN و اینکه چرا ممکن است لزوماً برای هر وب سایت مناسب نباشد صحبت خواهیم کرد. با این حال، ابتدا مهم است که بفهمید CDN چیست و چگونه کار می کند تا از مزایای آن قدردانی کنید.

چیست؟

CDN اساساً سیستمی از سرورهای کش به هم پیوسته است که اجزای ساختاری یک وب سایت – معمولا دارایی هایی مانند جاوا اسکریپت و فایل های CSS – و همچنین محتوای ثابت مانند تصاویر را ذخیره می کند. سرورها در سراسر جهان توزیع شده اند و بسته به موقعیت جغرافیایی کاربر، منابع وب سایت را ارائه می دهند. یک شرکت مشهور CDN، Cloudflare، از بیش از 300 مرکز داده در سراسر جهان برای سرعت بخشیدن به محتوا استفاده می کند. تحویل به کاربران شما.

اساساً یک CDN سرورهای جایگزینی را برای دانلود منابع ذخیره شده وب سایت فراهم می کند. هنگامی که کاربر درخواستی برای دسترسی به یک صفحه در وب سایت شما ارائه می دهد، منابع ذخیره شده در CDN توسط سرور نزدیک به موقعیت جغرافیایی کاربر تحویل داده می شود. این بدان معناست که محتوای ارائه شده توسط CDN همیشه کوتاه‌ترین مسافت را طی می‌کند تا به کاربر برسد و اینجاست که CDN بزرگترین مزیت خود را دارد.

مزایای CDN

استفاده از CDN مزایای زیادی دارد، از جمله:

1. سرعت بهبود یافته

همانطور که از توضیح مختصری در مورد نحوه عملکرد CDN دیدیم، مسلماً افزایش سرعت بهترین مزیت استفاده از CDN برای وب سایت وردپرس شما است. یک CDN محتوای ایستا را از یک گره سرور ارائه می دهد که در نزدیکترین فاصله به کاربر درخواست کننده قرار دارد. به دلیل سرعت بهبود یافته، می توانید انتظار تجربه کاربری کمی بهبود یافته داشته باشید.

از آنجایی که بیشتر زمان بارگذاری یک صفحه وب مستلزم دسترسی و دانلود مؤلفه‌ها و دارایی‌های ثابت مانند تصاویر، اسکریپت‌ها و شیوه نامه‌ها است، به راحتی می‌توان فهمید که چرا CDN یک عامل کلیدی برای افزایش عملکرد وب‌سایت شما است.

با این حال، این بدان معنا نیست که استفاده از CDN به طور جادویی باعث می شود صفحات وب شما سریعتر بارگذاری شوند. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما دارای کد باگ باشد، CDN ممکن است افت عملکرد بعدی را جبران نکند. علاوه بر این، عملکرد وب سایت شما به پیکربندی سرور و قابلیت های میزبان شما، از جمله موارد دیگر، بستگی دارد.

نکته آخر این است که یک CDN باعث می‌شود برخی از منابع سایت شما سریع‌تر بارگیری شوند، بنابراین سرعت بارگذاری صفحه تا حدودی بهبود می‌یابد و برای برخی افراد، این مزیت به تنهایی ارزش هزینه اضافی استفاده از آن را دارد.

2. بهبود زمان آپدیت وب سایت

یک CDN بار روی هاست شما را کاهش می دهد و در نتیجه سرعت ثابتی دارد. در یک سناریوی میزبانی معمولی که در آن تمام منابع سایت شما بر روی سرور اصلی مشترک یا خصوصی شما قرار دارد، ممکن است در طول دوره های ترافیکی بالا متوجه سرعت های متناقض یا شکست کامل شوید. اساساً کارها کند می شوند و گاهی اوقات ممکن است به دلیل بارهای اضافه شده در هنگام افزایش ترافیک به طور کامل خراب شوند.

با CDN، جهش‌های ترافیک به آرامی مدیریت می‌شوند، زیرا شبکه برای مدیریت ترافیک بالا با کارایی بهبود یافته بهینه شده است. به عبارت دیگر، اگر وب‌سایت شما به طور ناگهانی به محبوبیت برسد، احتمال محبوبیت بسیار کم است.

دوباره، درست مانند بهبود سرعت، استفاده از CDN برای سایت وردپرس شما به طور کامل امکان خرابی را در لحظات افزایش شدید ترافیک از بین نمی‌برد. اگر فایل‌های پویا شما در سرور میزبان اصلی ذخیره می‌شوند، ممکن است همچنان از کار افتاده باشید. ذخیره سازی در حافظه نهان تا حد زیادی به حداقل رساندن مشکلات ناشی از افزایش ترافیک کمک می کند. اکثر سرویس‌های میزبانی برتر وردپرس سرورهای خود را از طریق کش بهینه می‌کنند، بنابراین افزودن CDN فقط باعث بهبود اوضاع می‌شود.

3. یکپارچگی داده بیشتر

اگر شما مانند اکثر صاحبان وب‌سایت هستید، احتمالاً همیشه می‌خواهید از جدیدترین ابزارها برای ارائه محتوای خود استفاده کنید. به روز رسانی مستمر دارایی های وب خود یکی از راه های انجام این کار است و CDN به حفظ یکپارچگی هر زمان که تغییراتی در دارایی های شما ایجاد می شود کمک می کند. برای مثال، هنگامی که فایل‌های CSS یا جاوا اسکریپت خود را در یک CDN به‌روزرسانی می‌کنید، تغییرات فوراً در سرورهای مختلف شبکه منعکس می‌شوند، بنابراین یکپارچگی و یکپارچگی داده‌ها حفظ می‌شود.

4. بدون موانع جغرافیایی

ما اکنون در دنیایی از اینترنت مبتنی بر تحرک و برنامه زندگی می کنیم. کاربران می خواهند به خدمات در حال حرکت دسترسی داشته باشند، صرف نظر از اینکه در هر زمان در کجای جهان هستند. اینجاست که CDN به کار می آید. به دلیل توزیع جهانی سرورهای یک CDN، کاربران در سراسر جهان می‌توانند وب‌سایت شما را طوری تجربه کنند که گویی درست در کنار میزبان شما هستند.

با این حال، شایان ذکر است که پوشش ارائه‌دهنده در نهایت چیزی است که دسترسی شما را تعیین می‌کند. اگر کاربران یک منطقه جغرافیایی خاص را هدف قرار می دهید، با نقشه های پوشش ارائه دهندگان مختلف بررسی کنید تا مشخص کنید از کجا می توانید بهترین مزیت را برای دستیابی به بیشترین تعداد کاربران ممکن داشته باشید. به خاطر داشته باشید که ارائه دهندگان CDN در هر منطقه یکسان عمل نمی کنند. برخی بر اساس راه‌اندازی شبکه‌شان در برخی مناطق مزیت آشکاری دارند.

5. ارزانتر و سریعتر

اگرچه می‌توانید از CDN با قیمت 0 دلار استفاده کنید (چند ارائه‌دهنده رایگان وجود دارد)، اگر در مورد مزایای عملکرد جدی هستید، بدیهی است که خدمات پولی راهی برای رفتن هستند. بنابراین چگونه یک سرویس CDN پولی در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند؟

در ابتدا، عملاً هیچ راه اندازی به خصوص برای وب سایت های وردپرسی لازم نیست. تقریباً همه ارائه دهندگان CDN یک افزونه تنظیم سفارشی برای وردپرس ارائه می دهند. علاوه بر این، افزونه های زیادی در فهرست وردپرس برای راه اندازی CDN برای وب سایت شما وجود دارد. برای استفاده از CDN سخت افزار اضافی خریداری نخواهید کرد.

ثانیاً، از آنجایی که CDN عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد، در خرید منابع محاسباتی اضافی، به ویژه RAM و CPU، در هزینه صرفه جویی می کنید.

چه زمانی CDN تفاوتی ایجاد نمی کند؟

ما دیده‌ایم که اگر می‌خواهید سرعت، در دسترس بودن، بهبود کلی تجربه کاربر و دسترسی جهانی را داشته باشید، قطعاً CDN راهی است. اما شرایطی وجود دارد که CDN ممکن است تفاوتی ایجاد نکند یا حتی اوضاع را بدتر کند.

به عنوان مثال، اگر یک ارائه دهنده CDN گره های سرور در یک منطقه جغرافیایی خاص نداشته باشد، ممکن است متوجه شوید که بارگیری منابع سایت شما برای کاربران در آن منطقه بیشتر از زمانی است که منابع میزبانی شده روی سروری در آن مکان داشته باشید. . در این مورد، استفاده از CDN ممکن است هیچ مزیت عملکردی ارائه ندهد.

به همین دلیل، قبل از ثبت‌نام، باید تکالیف کاملی را روی یک ارائه‌دهنده CDN بالقوه انجام دهید. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که آنها پوشش کافی برای همه مکان‌هایی که اکثر کاربران هدف شما در آن ساکن هستند، دارند.

نتیجه گیری: شما باید از CDN استفاده کنید

به طور کلی، CDN مزایای عملکردی زیادی را برای وب سایت شما فراهم می کند. با توزیع پهنای باند در چندین گره سرور، یک CDN ممکن است به کاهش بار روی هاست اصلی شما کمک کند. این کار به‌طور خودکار مشکلات عملکرد سرور شما را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند تا حد زیادی به سمت ارائه تجربه‌ای روان به کاربرانتان در هنگام مرور وب‌سایت شما کمک کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که CDN یک ضرورت مطلق نیست و در بسیاری از موارد ممکن است وب‌سایت شما همچنان بدون استفاده از آن عملکرد خوبی داشته باشد. با این حال، این احتمال وجود دارد که با یکی بهتر عمل کند. اگر یک وب‌سایت وردپرسی با ترافیک بالا و ماموریت حیاتی را اجرا می‌کنید، می‌توانید از بزرگترین مزایای عملکردی که CDN ارائه می‌دهد بهره ببرید و قطعاً باید آن را به عنوان بخشی از ابزار بهینه‌سازی خود در نظر بگیرید.

قبل از انتخاب ارائه‌دهنده CDN حتماً تکالیف خود را انجام دهید زیرا مزایایی که می‌خواهید به دست آورید به ارائه‌دهنده‌ای که انتخاب می‌کنید نیز بستگی دارد. مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ ممکن است ارائه‌دهنده میزبانی شما قبلاً کش ارائه دهد (ما از WPEngine< استفاده می‌کنیم. /a> اینجا در WPExplorer، و آنها از همه چیز برای ما مراقبت می کنند). اما اگر میزبان شما سرویس کش ارائه نمی دهد، مقاله ما را در مورد خدمات CDN رایگان بررسی کنید. . هزاران گزینه عالی برای انتخاب وجود دارد.

من می خواهم اکنون از شما بشنوم. آیا از CDN استفاده می کنید یا در نظر دارید از آن استفاده کنید؟ دلیل اصلی شما برای استفاده از آن چیست و به چه مزایایی پی برده اید؟

خروج از نسخه موبایل