چگونه یک کسب و کار با وردپرس راه اندازی کنیم

چگونه یک کسب و کار با وردپرس راه اندازی کنیم

آیا امروزه می توان کسب و کار موفقی را پیرامون وردپرس ایجاد کرد؟ پاسخ کوتاه بله است. در سال 2021 میلیون ها فریلنسر وجود دارد که به صورت آنلاین درآمد کسب می کنند – و بسیاری از آنها مشاغلی دارند که در اطراف وردپرس ایجاد کرده اند. دلایل محکمی برای این وجود دارد:

  • WordPress به عنوان یک پلت فرم انتشار ساده و همه کاره به رشد خود ادامه می دهد و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان نمی دهد. این بدان معناست که پلتفرم همچنان به جذب کاربران جدید ادامه می‌دهد که به افزایش تقاضا برای خدمات مرتبط با وردپرس تبدیل می‌شود.
  • می‌توانید عملکردهای اساسی نرم‌افزار را برای دستیابی به هر آنچه که می‌خواهید از طریق افزونه‌ها، تم‌ها و برنامه‌های کاربردی سفارشی‌سازی شده مقیاس‌بندی و گسترش دهید. این بسیار بیشتر از یک پلت فرم وبلاگ نویسی ساده است. شما می توانید هر نوع وب سایت یا برنامه وب پیچیده ای را در وردپرس بسازید.
  • این یک ورود نسبتاً آسان (و معمولاً ارزان‌تر) به دنیای فریلنسینگ آنلاین از طریق وبلاگینگ، برای پشتیبانی از توسعه وردپرس یا چندین حوزه دیگر. برای برخی از مشاغل می توانید با کمتر از 500 دلار یا کمتر شروع کنید.
  • منابع رایگان (و ممتاز) زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند ایده کسب و کار خود را سریع شروع کنید.

همه این عوامل وردپرس را به مسیری جذاب برای افرادی تبدیل می‌کند که می‌خواهند تجارت آزاد را دنبال کنند.

آیا واقعاً به همین راحتی است؟

وقتی به عنوان یک کارآفرین وردپرس وارد بازار می شوید، همه چیز خوب نیست. درست است، شما می توانید درآمد بسیار راحتی از وردپرس داشته باشید. صدها نفر از افراد مبتکر هر سال هزاران دلار از چندین کسب و کار مرتبط با وردپرس درآمد کسب می کنند، اما برای دستیابی به این سطح از موفقیت، به تلاش و تعهد زیادی نیاز است. اکثر کارآفرینان موفق وردپرس برای رسیدن به سطح درآمد راحت تلاش زیادی کرده اند.

پست امروز یک راهنمای مبتدی برای راه اندازی یک تجارت موفق مبتنی بر وردپرس است. البته، مسیر موفقیت هر فردی در این تجارت متفاوت است، اما نمی‌توانید شباهت‌های زیادی بین داستان‌های شخصی برخی از موفق‌ترین کارآفرینان وردپرس را متوجه شوید. من برخی را در بخش بایدها و نبایدها پوشش خواهم داد. ابتدا مراحل اولیه این است:

  1. یک وب‌سایت تجاری راه‌اندازی کنید
  2. ابزارها را جمع آوری و سازماندهی کنید
  3. یک گردش کار طراحی کنید
  4. کسب و کار خود را تبلیغ کنید
  5. کسب و کار خود را رشد دهید
  6. پاداش: چند کار تجاری باید و نباید

1. یک وب سایت تجاری راه اندازی کنید

اولین قدم در دنیای فریلنسینگ وردپرس، ساختن یک وب سایت تجاری است. این جایی است که شما قرار است تمام تجارت خود را انجام دهید، چه فروش محصولات، خدمات، مشاوره، یا هر مدل کسب و کاری که انتخاب می کنید.

وب سایت شما همچنین ابزار بازاریابی اصلی برای کسب و کار شما خواهد بود. تمام استراتژی‌های تبلیغاتی با هدف هدایت مشتریان بالقوه به وب‌سایت شما انجام می‌شوند، بنابراین مطمئن شوید که بخشی از آن به نظر می‌رسد و استفاده از آن آسان است. نکته اصلی این است که وب سایت شما باید کار کند و همه چیزهایی را داشته باشد که مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند.

پس چگونه یک وب سایت ایجاد می کنید؟ به طور کلی به موارد زیر نیاز دارید.

میزبانی خوب

یک برنامه میزبانی خوب که برای کسب و کار شما مناسب است انتخاب کنید. ما شخصاً میزبان مدیریت شده وردپرس WP Engine را برای اجرای WPExplorer دوست داریم و از آن استفاده می کنیم. . به نظر ما میزبانی مدیریت شده بهترین گزینه شماست – حتی اگر هزینه آن کمی بیشتر از هاست اشتراکی استاندارد باشد (WP Engine از 22.50 دلار در ماه با پیوند ما شروع می شود) شرکت میزبان مراقب بهینه سازی سمت سرور شما برای وردپرس و همچنین به روز رسانی های اصلی است. .

با این حال، اگر واقعاً به دنبال میزبانی مشترک بودجه خود هستید، انتخاب خوبی است. به عنوان مثال، میزبان مشترک بلوهست فقط از 2.95 دلار در ماه شروع می شود. فقط به خاطر داشته باشید که طرح هایی با این مقرون به صرفه اغلب نمی توانند حجم زیادی از ترافیک سایت را تحمل کنند، اما از آنجایی که شما به تازگی شروع به کار کرده اید، مطمئناً این کار را انجام می دهد (و می توانید بعداً برنامه خود را افزایش دهید).

نام دامنه مرتبط

همچنین می‌خواهید یک نام دامنه خوب انتخاب کنید. به بدیهیات بچسب اگر نام تجاری رسمی دارید از آن استفاده کنید (مانند نحوه استفاده ما از WPExplorer.com). یا می توانید از تغییر نام و خدمات خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر نام شما جسیکا است و در حال ایجاد یک وب‌سایت برای خدمات تولید محتوای خود هستید، ممکن است بخواهید از چیزی مانند «copywritingbyjessica» یا «jessicawritesforyou» استفاده کنید – این ایده را متوجه شدید.

بعضی از شرکت‌های خدمات دهی برای سال اول یک نام دامنه رایگان (با یک طرح جدید) ارائه می‌کنند. اما اگر دامنه خود را به طور جداگانه خریداری می کنید، مطمئن شوید که از یک ثبت کننده معتبر استفاده می کنید و محافظت از حریم خصوصی را اضافه می کنید (که اطلاعات ثبت نام شما را در پایگاه های داده WHOIS خصوصی نگه می دارد و همچنین می تواند به جلوگیری از اسپا کمک کند). ما دامنه های GoDaddy را دوست داریم که فقط 4.99 دلار در سال برای یک نام دامنه جدید (با پیوند ما) و سپس 9.99 دلار در سال برای حفظ حریم خصوصی استاندارد.

تم حرفه ای وردپرس

برای طراحی سایت خود حتماً یک زمینه وردپرس تجاری انعطاف پذیر با استایل داخلی انتخاب کنید. گزینه ها، ترجیحا توسط یک توسعه دهنده معتبر (عمدتا برای اطمینان از وجود به روز رسانی های آینده). اگر بودجه شما محدود است نگران نباشید – صدها طرح زمینه رایگان در WordPress.org وجود دارد. الف>. فقط یک عبارت را جستجو کنید تا انتخاب خود را محدود کنید. با این حال، اکثر طرح‌های زمینه رایگان از نظر عملکرد محدود هستند و از شما می‌خواهند برای باز کردن قفل ویژگی‌ها هزینه بپردازید.

برای ویژگی‌ها و پشتیبانی بهتر، می‌توانید در عوض از یک تم ممتاز برای شروع استفاده کنید. ما احساس می‌کنیم Total Theme برتر ما بهترین است. با بیش از 40 دمو شروع سریع، ویژگی‌های سفارشی‌سازی داخلی، صفحه‌ساز کشیدن و رها کردن زنده، سازگاری با افزونه‌های محبوب و پشتیبانی از ترجمه‌های زبان، موضوعی فوق‌العاده برای تقریباً هر وب‌سایتی است.

افزونه های اساسی

افزونه هایی که نصب می کنید به کسب و کار شما بستگی دارد. با این حال چند پلاگین ضروری وجود دارد که اکثر سایت ها باید نصب کنند. به عنوان مثال:

علاوه بر افزونه هایی که ما ضروری می دانیم، ممکن است بخواهید چند افزونه دیگر اضافه کنید (دوباره – بسته به نیازهای فردی خود). اگر موضوع شما به آن نیاز دارد، ممکن است نیاز به نصب صفحه ساز داشته باشید (به عنوان مثال، تم Total شامل WP Bakery است، و تم رایگان Hello به طور خاص برای Elementor طراحی شده است). یا اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین به سایت خود اضافه کنید، یک افزونه تجارت الکترونیک ضروری است (ما WooCommerce را برای فروشگاه های کامل به شدت توصیه می کنیم، یا Shopify را اگر می خواهید فقط یک یا دو محصول ارائه دهید).

فقط سعی کنید در مورد افزونه ها زیاده روی نکنید، یا افزونه هایی با عملکرد تکراری نصب کنید (به عنوان مثال نباید دو افزونه SEO را نصب کنید). این می تواند منجر به تداخل پلاگین شود که باعث بروز مشکلاتی در سایت شما می شود (یا حتی موارد را به طور کامل خراب می کند).

و در آخر – به یاد داشته باشید که این یک نمای کلی سریع از مراحل است. برای دستورالعمل های دقیق تر، راهنمای راه اندازی ما را بررسی کنید که تنظیمات اولیه وردپرس، نصب تم ها/افزونه ها و نحوه یک پست ایجاد کنید.

برای آسان‌تر کردن کار فریلنسری خود به چند ابزار اساسی نیاز دارید. اینکه دقیقاً به چه ابزارهایی نیاز دارید به تجارتی که در آن مشغول هستید بستگی دارد. اما به طور کلی، من متوجه شدم که این ابزارها برای هر فریلنسر وردپرس بدون در نظر گرفتن تخصص ضروری است:

چه در توسعه موضوع تخصص داشته باشید و چه در مشاوره کسب و کار، این ابزارها با ساده‌سازی فرآیندهای کسب‌وکارتان، زندگی شما را آسان‌تر می‌کنند.

بسته به تخصص کسب و کار شما، ابزارهای بهره وری بی شمار دیگری وجود دارد که ممکن است برای انجام کار مشتری به آنها نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر یک موجودی برای مدیریت دارید، می‌خواهید از نرم‌افزاری استفاده کنید که قادر به پیگیری آنچه در انبار است، باشد. یا اگر خدمات نگهداری وردپرس را ارائه می دهید، یک ابزار مدیریت وردپرس (مانند MangeWP یا InfiniteWP کمک بزرگی خواهد بود. . اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم – این واقعاً به تجارت شما بستگی دارد.

3. یک گردش کار

طراحی کنید

جریان کاری کارآمد، ستون فقرات فریلنسری مولد و موفق است. وقتی پروژه فریلنسینگ خود را تازه شروع می کنید، تقریباً همه کارها را خودتان انجام خواهید داد:

  • به دست آوردن مشتریان
  • تبلیغ کسب و کار شما
  • مدیریت و ردیابی پروژه ها یا وظایف
  • صورت‌حساب مشتریان و حسابداری
  • به علاوه سایر فرآیندهای خاص کسب و کار

همانطور که می بینید، بیشتر اینها کارهای اداری هستند که می توانند به راحتی شما را دچار مشکل کنند و زمان کمتری برای تکمیل کار واقعی مشتری در اختیار شما بگذارند. ابزارها و خدمات آنلاین زیادی وجود دارند که می توانند وظایف تکراری را به طور موثرتری انجام دهند، بنابراین شما را آزاد می کند تا روی کار مشتری تمرکز کنید. من از خدماتی مانند مینت برای ردیابی فاکتورها یا پرداخت ها و ابزارهای مدیریت پروژه مانند موارد فوق صحبت می کنم. Trello و آسانا.

یا می توانید مراحل برون سپاری را در جریان کاری خود در نظر بگیرید تا زمان بیشتری را برای کار درآمدزایی خود داشته باشید. اگر توانایی پرداخت آن را دارید، برون سپاری وظایف تجاری نیز گردش کار شما را آسان تر و قابل مدیریت می کند. این به شما زمان کافی برای رسیدن به اهداف مشتری و تمرکز بر رشد کسب و کارتان می‌دهد. گردش کار خود را هر چند هفته یکبار مرور کنید تا تنگناها را شناسایی کرده و آنها را بهبود ببخشید.

در دنیای فریلنسینگ، وب سایت شما کسب و کار شماست، بنابراین تبلیغ وب سایت شما اساساً تبلیغ کسب و کار شما است. پس از ایجاد بستر برای کسب و کار خود، باید آن را تبلیغ کنید.

مهارت ها، محصولات یا خدمات خود را با استفاده از هر ابزار تبلیغاتی که می توانید جمع آوری کنید به مشتریان بالقوه بفروشید. بسیاری از آنها رایگان یا بسیار کم هزینه هستند.

  • وب سایت خودتان: از ترافیک سایت خود استفاده کنید. افزودن نوارهای اعلان یا popups یک راه عالی برای هدایت ترافیک به صفحات کلیدی سایت شما است – به خصوص صفحات فرود برای محصولات یا خدمات شما.
  • وبلاگ‌های مرتبط: در پست مهمان تلاش کنید. این به زمان و تخصص در یک زمینه خاص نیاز دارد، اما این یک راه (اغلب) رایگان برای ایجاد بک لینک به سایت شما و تبلیغ خودتان است.
  • رسانه های اجتماعی: بازاریابی رسانه های اجتماعی حتی گسترده تر را به شما ارائه می دهد مخاطب برای تبلیغ از هشتگ ها استفاده کنید، از ابزارهای رایگان مانند Tweetdeck استفاده کنید یا در یک شبکه اجتماعی سرمایه گذاری کنید. ابزار اتوماسیون رسانه مانند Missinglettr. همه اینها می تواند مدیریت جنبه اجتماعی کسب و کار شما را بسیار ساده کند.
  • مخاطبین موجود: با مشتریان فعلی/گذشته، مخاطبینی که در رویدادهای شبکه با آنها ملاقات کرده‌اید، همکاران قبلی – اساساً هر کسی که ممکن است به نمایه LinkedIn خود اضافه کنید، در تماس باشید. برای افزایش علاقه به پیشنهادات خود، مستقیماً با آنها تماس بگیرید (یا از یک خبرنامه تقسیم‌بندی شده استفاده کنید).
  • تبلیغات پولی: اگر بودجه دارید، ممکن است بخواهید تبلیغات پولی را از طریق موتورهای جستجو مانند Google Ads یا تبلیغات Bing. شما باید کمی تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید، اما تبلیغات پولی می تواند در ایجاد سرنخ بسیار مفید باشد.

همانطور که پایگاه مشتری شما رشد می کند و تثبیت می شوید، می توانید تبلیغات را کاهش دهید اما واقعاً هرگز متوقف نمی شوید. اکثر فریلنسرها شروع به تمرکز روی روش هایی می کنند که مشتریان را حفظ می کند مانند خبرنامه ها، پیشنهادات، و پست های وبلاگ.

5. کسب و کار خود را رشد دهید

وقتی همه اصول اولیه درست شد و چند مشتری را ایمن کردید، می‌توانید به گسترش کسب و کار خود فکر کنید.

اولین در لیست شما این است که یک جریان درآمدی مکرر ایجاد کنید. اگر هر ماه یک خط پایه برای درآمد خود دارید، می توانید بر ایجاد جریان های درآمدی جدید تمرکز کنید.  به یک سرویس نگهدارنده فکر کنید که بتوانید به مشتریان خود ارائه دهید. یا یک سرویس تعمیر و نگهداری ماهانه برای پوشش هزینه های خدمات معمول. بدون تضمین جریان نقدی ثابت، رشد کردن برای شما دشوار خواهد بود.

در مرحله بعدی ممکن است اعضایی به تیم خود اضافه کنید. می‌توانید از سایت‌های شغلی وردپرس برای استخدام کارکنان تمام وقت، یا یافتن فریلنسرهایی برای کمک به شما در صورت نیاز استفاده کنید. آی تی. همچنین افزونه های زیادی برای مدیریت تیم خود وجود دارد، و می توانید به راحتی از نقش های کاربر وردپرس برای محدود کردن دسترسی به بخش های مختلف سایت شما.

و پس از آن می توانید به دنبال راه های بیشتری برای گسترش کسب و کار خود باشید. با گذشت زمان ممکن است جایگاه های جدیدی برای انشعاب پیدا کنید.

پاداش: چند کار باید و نباید

و اکنون، فقط چند نکته مفید برای شروع در مسیر درست. ما روی کسب‌وکارها و فریلنسرهای وردپرس تمرکز می‌کنیم، اما واقعاً اینها می‌توانند برای هر کسب‌وکار آنلاین یا خدماتی در مقیاس کوچک اعمال شوند.

شراکت‌های غیرضروری را قبول نکنید

منظور من در اینجا این است که هنگام راه اندازی یک تجارت آزاد وردپرس به دنبال سرمایه گذاری خارجی نباشید. کسب‌وکار وردپرس یکی از ساده‌ترین راه‌اندازی‌ها است، زیرا ارزان است، مهم نیست چه خدماتی را می‌خواهید ارائه دهید. بنابراین واقعاً نیازی به امضای بخشی از کسب و کارتان نیست.

نرم افزار اصلی که قرار است کسب و کار شما را تقویت کند رایگان است و هر روز به طور فعال بهبود می یابد. و در حالی که ممکن است در منابع پولی ارزش بیشتری پیدا کنید، می توانید در ابتدا از منابع رایگان استفاده کنید. هنگامی که کسب و کار شروع به کسب درآمد می کند، می توانید کارها را ارتقا دهید و در منابع بهره وری برتر سرمایه گذاری کنید.

وعده ها را انجام دهید

نظم و انضباط برای رعایت ضرب الاجل ها و عمل به وعده های خود را داشته باشید. هنگام تعیین ضرب الاجل ها واقع بین باشید، در غیر این صورت ممکن است مشتریان را به همان سرعتی که دریافت می کنید از دست بدهید.

بیشتر از آنچه می توانید کار نکنید

وقتی تازه کار آزاد هستید و شدیداً به درآمد نیاز دارید، بله گفتن به هر مشتری بالقوه می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، این خطرناک است زیرا اگر شما به دلیل کار زیاد پروژه های مشتری را تکمیل نکنید، ممکن است شهرت کسب و کار شما آسیب ببیند. پروژه‌هایی را بپذیرید که می‌توانید بدون مشکل آن‌ها را به پایان برسانید و همانطور که رشد می‌کنید، از نیروی انسانی برون‌سپاری کمک بگیرید.

مهارت های جدیدی کسب کنید

فریلنسینگ یک تلاش سخت و رقابتی است. برای حفظ برتری، به اصلاح مهارت های خود یا اضافه کردن مهارت های جدید ادامه دهید. علاوه بر این، وردپرس همیشه در حال به‌روزرسانی است، بنابراین شما باید از این پیشرفت‌ها نیز مطلع باشید.


شگفت‌انگیز است که چگونه وردپرس زندگی هزاران نفر را در سراسر جهان تغییر داده است و به این تغییر ادامه می‌دهد. امیدواریم اگر قصد دارید کسب و کاری در اطراف وردپرس راه اندازی کنید، این نکات برای شما مفید باشد. به یاد داشته باشید، باید به یادگیری ادامه دهید و با انگیزه بمانید.

من هم دوست دارم از شما یاد بگیرم. تجربه شما هنگام راه اندازی کسب و کار وردپرس چگونه بود؟ آیا توصیه ای برای اضافه کردن، یا نکاتی برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ نظر خود را در زیر بنویسید!

خروج از نسخه موبایل