8 دلیل برای جلوگیری از میزبانی وب ارزان

8 دلیل برای جلوگیری از میزبانی وب ارزان

آیا باید ارزان ترین هاست را برای وب سایت خود انتخاب کنید؟ خب، پاسخ ساده (در بیشتر موارد) خیر است. همه ما هنگام انتخاب میزبان وب آنجا بوده ایم. در مقطعی از زندگی وردپرس ما همه از خود سؤالات یکسانی پرسیده‌ایم (مخصوصاً هنگام انتخاب میزبان وب) – آیا می‌توانم با این میزبان کار کنم؟ آیا می توانم به این هاست بسنده کنم؟ آیا میزبانی وب ارزان واقعا ارزشش را دارد؟

میزبان وب شما، به معنای واقعی کلمه، خانه سایت وردپرس شما است. و همانطور که ترافیک سایت شما افزایش می یابد، احتمالاً باید برنامه یا شرکت میزبان خود را ارتقا دهید. اما این فقط ترافیک نیست که باید در نظر گرفته شود. انتخاب شما باید تحت تأثیر عوامل متعددی باشد. این می‌تواند و باید شامل میانگین زمان کار میزبان، کیفیت خدمات از جمله عملکرد، سرعت و نرم‌افزار پشتیبانی‌شده، مهارت‌های فنی پشتیبانی، و البته هزینه باشد.

اجازه ندهید هزینه عامل تعیین کننده باشد

تقریباً همه مبتدیان هنگام انتخاب میزبان وب سؤال مشابهی می پرسند:

هزینه کار چقدر است؟

من این کار را انجام دادم و مطمئنم که شما هم این کار را کرده اید! هنگامی که در دنیای شگفت انگیز وردپرس غوطه ور شوید، به تدریج متوجه خواهید شد که هزینه میزبانی وب، اگرچه یک عامل حاکم بر منطق انسانی است، اما مهم ترین هزینه نیست.

چرا؟ دلیل آن ساده است. با یادگیری بیشتر در مورد وردپرس، متوجه خواهید شد که فاکتورهای میزبانی وب زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مانند به‌روزرسانی‌های هسته خودکار، حفاظت از DDoS، میزبانی مدیریت شده، CDN یکپارچه، و بسیاری از موارد دیگر که پس از ورود به لیگ بزرگ وارد بازی می‌شوند.

در حالی که مطمئناً مهم است که به بودجه خود پایبند باشید، فقط ارزان‌ترین هاست را انتخاب نکنید و شروع به کار نکنید. این درست در اینجا یکی از آن چرخش های اشتباه (اما ضروری) در زندگی است که بیشتر ما بعداً درباره آن فکر می کنیم. اما هی، ما از اشتباهاتمان درس می گیریم، درست است؟

مشکل هاست وب ارزان

اگر در حین تحقیق در مورد میزبان وب جدید خود به طور معجزه آسایی وارد این مقاله شده اید، پس خوش شانس هستید! به بیان ساده، بهتر است از میزبانی وب ارزان خودداری کنید (به زودی دلیل آن را خواهید دید).

بیشتر عواملی که در پاراگراف‌های زیر مورد بحث قرار می‌گیرند به یکدیگر مرتبط هستند. این بیشتر یک واکنش زنجیره ای است. یک کسری منجر به مشکل دیگری می شود. اگر از منظر تجاری به آن فکر کنید – معادلات اساسی سود و زیان – متوجه خواهید شد که دلایل آن کاملاً واضح است. بیایید شروع کنیم.

1. محدودیت های شدید منابع

میزبان‌های وب ارزان معمولاً از سرورهای ضعیف یا مستعمل استفاده می‌کنند و/یا تا حد امکان کاربران را در آن سرورها فشرده می‌کنند. این به ویژه در مورد برنامه های میزبانی “رایگان” یا “1 دلاری” صادق است. در نتیجه، میزان منابع به اشتراک گذاشته شده بین هر کاربر به شدت کاهش می یابد.

به عنوان مثال، سروری با 8 گیگابایت رم در نظر بگیرید. اگر 100 نفر را در آن سرور قرار دهیم، هر نفر تقریباً 80 مگابایت رم دریافت خواهد کرد. (8 × 1000 / 100). این بسیار مناسب است. این تعداد را افزایش دهید و شروع به مشکل خواهید کرد. چه مشکلاتی را می پرسید؟

  • محدودیت کم حافظه PHP: برای شروع، محدودیت حافظه PHP بسیار کم وجود دارد. ما ثابت کرده ایم که وردپرس روی PHP اجرا می شود، درست است؟ با محدودیت کم حافظه PHP، دست وردپرس بسته است. هنگامی که یک تم جدید را نصب می کنید یا یک افزونه با منابع فشرده را اجرا می کنید (به عنوان مثال یک پشتیبان گیری ابری برنامه ریزی شده)، وردپرس شکست می خورد و با صفحه سفید مرگ.
  • پایگاه داده بیش از حد: به احتمال زیاد شما به یک نمونه پایگاه داده محدود خواهید شد (یعنی فقط یک نصب وردپرس) و سرور پایگاه داده به شدت بارگذاری خواهد شد. در نتیجه، تولید نتایج پرس و جو (یعنی تأخیر) کمی طول می کشد که عملکرد سایت را کاهش می دهد.

منابع محدود سرور برای شما چه معنایی دارد؟

در نهایت منابع محدود منجر به یک وب سایت کند می شود. افزایش سرعت سایت یا بهبود زمان تا اولین بایت تقریبا غیرممکن خواهد بود. علاوه بر این، پرجمعیت بودن سرورها منجر به از کار افتادن آن خواهد شد. هنگامی که سایت های زیادی برای همان منابع محدود یک سرور رقابت می کنند، از کار می افتد و سایت شما را برای مدت زمان نامعلومی در دسترس بازدیدکنندگان قرار نمی دهد.

2. معمای هارد دیسک

هارد دیسک‌های سرور معمولاً گران‌تر از همتاهای دسکتاپ خود هستند. این به دلیل قابلیت اطمینان بهبود یافته، عملکرد سریعتر و عمر متوسط ​​بیشتر آنها است. هر دیسک سخت یک منبع تجزیه پذیر است و بنابراین عمر متوسطی دارد. این بدان معنی است که پس از طول عمر مشخص شده، احتمال خرابی هارد دیسک به طور قابل توجهی افزایش می یابد و عملکرد آن به زیر سطوح قابل قبول کاهش می یابد. به طور خلاصه، هنگامی که طول عمر مشخص شده هارد دیسک تمام شد – باید کنار گذاشته شود.

اما در مورد هاست های ارزان قیمت اینطور نیست. آنها به استفاده از آن هارد دیسک های خراب (یا حتی هارد دیسک های درجه دسکتاپ) ادامه خواهند داد. و بسیار بعید است که ارتقاء سخت افزاری را در اولویت قرار دهند.

مشکل خرابی هارد دیسک چیست؟

وقتی یک هارد دیسک به پایان عمر خود می رسد، از کار می افتد و تمام داده های سایت شما را می برد! این منجر به خراب شدن یا گم شدن کامل فایل ها می شود. به این معنی که سایت شما در بهترین حالت شکسته یا در بدترین حالت کاملاً از بین خواهد رفت.

اگر از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، ممکن است بتوانید به موقع کارها را دوباره راه اندازی کنید. اما اگر امیدوار بودید از پشتیبان‌گیری هاست خود استفاده کنید، اینها نیز ممکن است از بین بروند. و بدتر از آن، ممکن است در نهایت مجبور شوید برای بازیابی سایت خود به پشتیبانی میزبان اعتماد کنید (که در صورت امکان ممکن است تلاش کنید، همانطور که کمی بعداً صحبت خواهیم کرد).

3. نسخه پشتیبان محدود یا بدون نسخه پشتیبان

در بیشتر موارد کاربران جدید از اهمیت پشتیبان‌گیری‌های وردپرس آگاه نیستند. کاربران جدید اغلب به ویژگی های داخلی یا خودکار برای حفظ سایت وردپرس خود متکی هستند. این بدان معناست که مسئولیت پشتیبان‌گیری اغلب به میزبان وب واگذار می‌شود.

هر میزبان خوبی مانند WPEngine نیاز دارد به طور منظم از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و آنها را تا 30 روز حفظ کنید. در ادامه با WPEngine به عنوان مثال، پشتیبان گیری به طور خودکار به صورت روزانه گرفته می شود. این برای امنیت از طریق HTTPS رمزگذاری شده و دانلود می شود. و آنها شامل پایگاه داده سایت شما و همچنین آپلودهای شما برای یک نسخه پشتیبان نسبتاً کامل هستند.

در حالی که گزینه‌های میزبانی وب ارزان مانند Bluehost و Siteground شامل پشتیبان‌گیری ساده از سایت به عنوان یک ویژگی استاندارد، شانس رایگان یا کثیفی است. هاست وب ارزان که پشتیبان گیری معمولی می گیرد بسیار کم است. حتی اگر چنین کنند، محدودیت‌های اندازه غیرقابل قبول و دوره‌های نگهداری پشتیبان کوتاه (اگر اصلاً وجود داشته باشد) وجود خواهد داشت. به عنوان یک امتیاز، ممکن است حتی برای بازیابی نسخه پشتیبان از شما هزینه بگیرند!

اگر پشتیبان نداشته باشید چه اتفاقی می‌افتد؟

شما باید همیشه، همیشه، همیشه یک نسخه پشتیبان جدید و کامل از وب سایت خود داشته باشید. این یک نکته کلیدی از هر گونه چک لیست نگهداری عمومی یا امنیتی سایت به دلایلی است. اگر سایت شما به هر دلیلی از کار بیفتد (مشکلات سرور، تداخل افزونه ها، تم هک شده یا چیز دیگری) یک نسخه پشتیبان تضمین می کند که می توانید سایت خود را به حالت قبل برگردانید. اگر پشتیبان‌گیری نکرده‌اید و میزبان وب شما هم این کار را نکرده است، شانس زیادی برای شما نخواهد داشت، و این جایی نیست که می‌خواهید باشید.

4. پشتیبانی بی تجربه

اول از همه، پاسخ به بلیط کند خواهد بود. شما و چه کسی می داند که چه تعداد از افراد دیگر احتمالاً با مشکلات مشابهی مواجه شده اند و بلیط ارسال می کنند. بدتر از آن، حتی ممکن است یک نرم افزار پشتیبانی مناسب وجود نداشته باشد. من سایت‌های میزبانی «رایگان» را دیده‌ام که به ایمیل تماس متکی هستند.

اگر موفق شدید از این دو مانع عبور کنید، این مانع بزرگ بعدی است – پشتیبانی ممکن است نتواند حتی در مورد مسائل میزبانی نسبتاً ساده به شما کمک کند. اگر می‌خواهید برای افزایش محدودیت حافظه PHP برای سایت yoru (یکی از راه‌های رفع صفحه سفید مرگ) کمک بگیرید، تیم پشتیبانی ممکن است نتواند یا مایل به کمک باشد. فکر نمی‌کنم مسائل پیچیده حتی زیر سؤال بروند.

چگونه کمک دریافت می کنید؟

احتمالاً این کار را نمی‌کنید، حداقل نه از میزبان وب خود. انگیزه زیادی برای یک شرکت هاست ارزان یا رایگان وجود ندارد تا زمان یا پول خود را برای پاسخ به سوالات شما سرمایه گذاری کند. شما تقریباً به تنهایی هستید. اگر نمی‌توانید Google یا Reddit راه‌حل خود را پیدا کنید، ممکن است مجبور شوید فردی را برای کمک استخدام کنید (که در نهایت ممکن است سرمایه‌گذاری بیهوده باشد اگر منبع مشکلات شما صرفاً میزبانی بد باشد).

5. تکنسین های غیر ماهر = خرابی های طولانی تر

تکنسین های Backend افرادی هستند که سرورها را نگهداری می کنند – همه چیز از اتصال سیم ها گرفته تا نصب ارتقاء سیستم عامل و امنیت. ادمین های ماهر سرور بسیار گران هستند – مفهومی که میزبان های ارزان قیمت دوست دارند مانند طاعون از آن اجتناب کنند.

با این حال، زمان‌های توقف، بخشی ضروری از کسب و کار میزبانی مشترک است. بهترین ها نرم افزارهای پیشرفته ای برای دور زدن اثر آن دارند. اما با میزبان‌های وب ارزان، با منابع سرور ناکافی و پایین‌تر مواجه خواهید شد – مانند مشکل دیسک سخت که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم. این کار را با تکنسین‌های بی‌تجربه همراه کنید، و تعطیلی‌های مکرر و طولانی مدت

خواهید داشت.

چرا زمان توقف بد است؟

زمان توقف دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – زمانی که وب سایت شما از کار افتاده است. به این معنی که کار نمی کند و کاملاً در دسترس بازدیدکنندگان سایت است. بنابراین شما در ترافیک، سرنخ ها و فروش ضرر می کنید. در حالی که مقدار کمی از توقف برنامه ریزی شده (برای نگهداری یا ارتقاء سرور)، بازه های بزرگ خوانندگان را منصرف می کند و می تواند بر SEO شما تأثیر منفی بگذارد.

6. امنیت ضعیف

امنیت وردپرس یکی از جنبه‌هایی است که متأسفانه توسط تازه‌کاران تضعیف می‌شود. اما این نباید شرکت میزبان را توجیه کند. آنها باید افراد با تجربه باشند، درست است؟ هاست های وب ارزان اقدامات متقابل امنیتی واقعا ضعیفی دارند. فایروال های اولیه، عدم محافظت از بدافزار و محافظت تقریباً صفر در برابر حملات DDoS، سایت شما را در برابر حملات زیادی آسیب پذیر می کند.

مشکل بدافزار
یک مثال برجسته تزریق کد مخرب است. هکرها می توانند به سرعت حفره های امنیتی را در پایگاه داده پیدا کنند و به آرامی کدهای مخرب را وارد کنند – فرآیندی که به عنوان تزریق MySQL شناخته می شود. در نتیجه، بدون اینکه شما بدانید، سایت شما به یک دامنه آلوده به بدافزار تبدیل می شود. Google دامنه شما را به عنوان یک نقطه توزیع بدافزار علامت گذاری می کند و رتبه بندی SEO شما کاهش می یابد.

نقطه خرابی واحد
اگر سرور از یک سرور پایگاه داده بدون پشتیبان استفاده می‌کند، یک حمله بدافزار منفرد می‌تواند منجر به آلوده کردن تمام نمونه‌های پایگاه داده در سرور شود. این بدان معناست که تمام سایت های میزبانی شده در آن سرور پایگاه داده تحت تأثیر قرار می گیرند (هر یک)! در نتیجه، اگر دامنه شخص دیگری مورد حمله قرار گیرد، ممکن است عواقب آن را نیز متحمل شوید.

چگونه می توانید از سایت وردپرس خود محافظت کنید؟

شما نمی توانید از سرور خود محافظت کنید، بنابراین همانطور که در بالا ذکر شد شما را آسیب پذیر می کند. با این حال، مهم نیست که از چه میزبانی استفاده می کنید، می توانید چند قدم برای ایمن سازی سایت خود بردارید.

خوشبختانه، شما از وردپرس استفاده می‌کنید که مکانیسم‌های امنیتی زیادی دارد. فقط داشتن یک چک لیست ساده امنیت وب سایت که دنبال می کنید، می تواند ایمنی سایت خود را تا حد زیادی بهبود بخشد. این شامل به روز نگه داشتن وردپرس اصلی (همراه با تم ها و افزونه ها)، تهیه نسخه پشتیبان از سایت، استفاده از SSL، افزودن تلاش های محدود برای ورود به سیستم یا احراز هویت دو عاملی و موارد دیگر است.

اگر در وب‌سایت خود فعالیت زیادی دارید، می‌توانید یک افزونه امنیتی اختصاصی مانند Solid Security Pro و پشتیبان گیری از JetPack برای یک لایه حفاظتی اضافه شده. تعداد زیادی افزونه‌های امنیتی وردپرس عالی وجود دارد که تعدادی از آنها کاملاً رایگان هستند، بنابراین نمی‌توانید برای محافظت از سایت خود مجبور نیستید بانک را بشکنید.

7. اعلامیه های استفاده بیش از حد مکرر

گاهی اوقات ترافیک در وب سایت شما افزایش می یابد. به عنوان مثال، اگر پیوند شما توسط یک فرد مشهور بازتوییت شود یا در Reddit محبوب شود. هر میزبان مشترک معمولی قرار است آن را به عنوان استفاده بیش از حد از منابع ثبت کند و توصیه کند (یا اصرار کند) برنامه خود را افزایش دهید.

اما بیایید آن را در نظر نگیریم. هاست‌های وب ارزان منابع شما را به گونه‌ای محدود می‌کنند که حتی یک افزایش کوچک در ترافیک شما را متوجه استفاده بیش از حد می‌کند. این کار را چند بار تکرار کنید و این خطر را خواهید داشت که حتی ممکن است حساب شما را مسدود کنند و داده‌های شما را تا زمانی که جریمه سنگینی پرداخت نکنید، مخفی کنند!

این به شماره بعدی ما می‌رود…

8. هزینه های پنهان

هاست ارزان یا “رایگان” ممکن است در ابتدا مقرون به صرفه به نظر برسد، اما وجود دارد. هنگامی که یک شرکت برای محصولات یا خدماتی که باید رایگان باشد هزینه می گیرد، ما آنها را به عنوان هزینه های پنهان دسته بندی می کنیم. وب هاست های ارزان با چنین پیچ و تاب هایی پر شده اند. ممکن است برای:

از شما هزینه دریافت کنند

  1. بازیابی نسخه های پشتیبان
  2. انتقال دامنه (مبلغ بسیار زیاد)
  3. افزایش بلیط پشتیبانی
  4. حوادث استفاده بیش از حد از منابع

یک بار بود که من به طمع خود دست زدم و یک VPS ارزان قیمت یک دلاری خریدم. فکر کردم چرا امتحانش نکنم؟ همانطور که انتظار می رفت، هیچ چیز کار نکرد. در پایان روز، مجبور شدم یک بلیط پشتیبانی جمع آوری کنم تا بفهمم که آنها 5 دلار برای بلیط پشتیبانی مذکور برای من صورتحساب داده اند. و این فقط برای باز کردن یک بلیط بود، چه رسد به اینکه آنها واقعاً به آن پاسخ دهند!

هزینه واقعی هاست ارزان چقدر است؟

شما به سادگی نمی توانید لیست قیمت هاست ارزان قیمت را در نظر بگیرید. تقریباً هیچ چیز در زندگی در واقع رایگان نیست، معمولاً چاپ خوب وجود دارد و میزبانی دقیقاً یکسان است. هنگامی که برای یک برنامه میزبانی “رایگان” یا 1 دلار در ماه ثبت نام می کنید، به شرایط هزینه های پنهان نگاه کنید. آیا این قیمت تبلیغاتی پس از سال اول افزایش می یابد؟ آیا تهیه نسخه پشتیبان هزینه اضافی دارد؟ آیا پشتیبانی یک ویژگی ممتاز است؟ حتی می توانید از وب سایت خود کسب درآمد کنید یا میزبان تبلیغات شبکه خود را درج می کند؟ در نهایت یک هاست ارزان در واقع می تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

نتیجه گیری: هاست ارزان را انتخاب نکنید

هاست‌های وب ارزان چیزی جز فاجعه نمی‌نویسند. هنگام انتخاب میزبان وب که نیازهای ما را برآورده می کند، باید احتیاط بیشتری داشته باشیم. و قبل از شروع به بحث کردن، به خاطر داشته باشید که تفاوت زیادی بین یک میزبان وب ارزان و یک میزبان ارزان قیمت وجود دارد.

گزینه‌های میزبانی وب مقرون به صرفه زیادی برای سایت‌های وردپرس وجود دارد، مانند SiteGround، Cloudways یا BlueHost که همگی ویژگی‌های فراوانی را ارائه می‌کنند و می‌توانند به حفظ امنیت وب سایت خود کمک کنید. همه این هاست ها برنامه های مقرون به صرفه ای ارائه می دهند، اما شما آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید. ممکن است نیاز داشته باشید برنامه خود را برای منابع اضافی در زمانی ارتقا دهید، اما در مجموع همچنان میزبانی مناسبی خواهید داشت.

با این حال، اگر بودجه شما اجازه می دهد، یک برنامه میزبانی مدیریت شده وردپرس را از WPEngine یا Kinsta بهترین است. میزبانی مدیریت شده به این معنی است که نگرانی کمتری در مورد آن دارید و با مراجعه به یک شرکت با تجربه و معتبر در صنعت وردپرس می توانید مطمئن باشید که یک تیم پشتیبانی عالی برای ارتباط با آنها خواهید داشت (در صورت نیاز).

می‌توانید درباره برخی از گزینه‌های بهترین میزبانی وردپرس در راهنمای ما اطلاعات بیشتری کسب کنید. هنگامی که از میزبان مشترک خود پیشی گرفتید، می توانید به گزینه های قدرتمندتری مانند میزبانی مدیریت شده وردپرس بروید.

پس آیا شما یک داستان میزبانی مشترک دارید؟ ما دوست داریم بدانیم تجربه شما چه بوده است. همچنین اگر نکته‌ای برای اجتناب از میزبان یا نکاتی برای انتخاب دارید، لطفاً گزینه خود را با سایر خوانندگان ما در زیر به اشتراک بگذارید!

خروج از نسخه موبایل