چیت شیت نهایی وردپرس

چیت شیت نهایی وردپرس

WordPress به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نام شناخته شده است اگر قبلاً اینطور نبوده است. همه جا وجود دارد، این زیبایی خوش‌خیم، برخی از بهترین وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب را که جهان تاکنون دیده است، نیرو می‌دهد. این یک پلتفرم CMS و وبلاگ نویسی برتر است که نه تنها فوق العاده همه کاره است، بلکه یادگیری و استفاده از آن به طرز شگفت انگیزی آسان است. دیگر چرا وردپرس هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند؟

اما آنچه در ظاهر هنگام راه‌اندازی و راه‌اندازی وردپرس مشاهده می‌کنید، تنها بخش کوچکی از آنچه در پشت صحنه می‌گذرد است. در واقع، UI زیبا ما بنابراین عشق در مقایسه با پرتوهای فعالیت در پشت صحنه چیزی نیست. منظور من این است که وردپرس روی دو فناوری وب تا حدودی پیچیده به نام‌های PHP و MySQL اجرا می‌شود.

فناوری‌های دیگری که نقش دارند عبارتند از جاوا اسکریپت، jQuery، CSS و HTML. تم های وردپرس (و حتی افزونه ها) عمدتاً به زبان PHP نوشته شده اند و برای اجرا به پایگاه های داده MySQL متکی هستند. آنها همچنین به فناوری های وب فوق الذکر بستگی دارند. همه این فناوری‌ها باید با هم کار کنند.

اکنون به عنوان یک مبتدی، ممکن است متوجه نشوید که برای اینکه پلتفرم وردپرس، تم ها و افزونه ها به صورت هماهنگ کار کنند، توسعه دهندگان از مجموعه ای از کدهای استاندارد استفاده می کنند که در غیر این صورت مجموعاً به عنوان برچسب های PHP شناخته می شوند. این کدهایی هستند که ما در پست امروز به آنها اشاره می کنیم و به شما نشان می دهیم که چگونه مفید هستند. ما چند نمونه را در جایی در اینجا برای اندازه گیری خوب فشرده می کنیم، بنابراین آماده باشید تا در سفر ساختن موضوع خود یک انفجار داشته باشید!

آناتومی تم

موضوع وردپرس چیزی بیش از چندین فایل PHP نیست که به یکدیگر پیوند داده شده اند. همراه با یک فایل صفحه سبک CSS است که مسئول ظاهر طرح زمینه (و سایت) شما است. با این حال، به اصول اولیه بازگردیم، یک تم وردپرس فقط چند فایل PHP است. در بالا یک عکس فوری از یک چیت شیت tuts+ برای آناتومی قالب وردپرس. برای ایجاد یک پوسته وردپرس، به فایل های زیر نیاز دارید:

  • header.php– این فایل الگو حاوی اطلاعات سرصفحه است که در بخش و قبل از تگ باز ظاهر می شود. در اینجا شما ابرداده، عنوان سایت، و پیوند به شیوه نامه CSS خود را در میان سایر موارد اضافه می کنید.
  • index.php – این قالب اصلی پوسته (یا سایت) وردپرس شما است. تنها هدف آن این است که سایر فایل‌ها را با استفاده از برچسب‌های الگو در کنار هم قرار دهد (اطلاعات بیشتر درباره برچسب‌های الگو در یک لحظه).
  • sidebar.php – این بخش نوار کناری شماست. می‌توانید ویجت‌ها، دسته‌ها، منوهای اضافی، فرم جستجو و هر چیز دیگری را که دوست دارید قرار دهید
  • footer.php – این بخش پاورقی است. اطلاعات حق نسخه‌برداری، پیوندهای RSS، ویجت‌ها، پیوندها، نمادهای اجتماعی و غیره را اضافه کنید
  • page.php – هر زمان که صفحه ای در سایت مبتنی بر وردپرس خود ایجاد می کنید، این قالب مسئول است
  • single.php – این فایل‌های الگو دارای یک پست وبلاگ هستند
  • comments.php – الگوی مسئول نظرات آنها
  • 404.php – الگویی که وقتی خواننده شما با خطای بدنام خطای 404 یافت نشد
  • search.php –  به خوانندگان شما این فرصت را می دهد که محتوای سایت وردپرس شما را پیدا کنند
  • searchform.php – شما برای ارائه عملکرد ذکر شده در بالا به فرم جستجو نیاز دارید، اینطور نیست؟
  • archive.php – زیرا یافتن محتوایی که در سال 2008 منتشر کردید نباید مشکل ساز باشد
  • functions.php – همه توابع خاص و حتی افزونه های سفارشی را در اینجا قرار دهید. با این حال، برای سازگاری بین تم، به شما توصیه می شود کد سفارشی را به عنوان افزونه های مستقل اضافه کنید. می توانید منوهای اضافی اضافه کنید، ویجت ها را فعال کنید و خیلی چیزهای دیگر. این فایل به شما قدرت زیادی می دهد تا سایت/موضوع وردپرس خود را به هر شکلی که می خواهید تغییر دهید.
  • style.css – این یک فایل قالب PHP نیست. اما این فایلی است که در آن استایل‌های CSS خود را برای کنترل زیبایی‌شناسی اضافه می‌کنید. همچنین با سرصفحه اطلاعاتی پوسته وردپرس شما همراه است.

بدون شک، می‌توانید با قالب‌های کمتری تم بسازید، اما ما عادت کردن به آن را توصیه نمی‌کنیم. پس از همه، شما فقط به 10 یا بیشتر فایل بالا برای ایجاد یک تم استاندارد WP نیاز دارید. سیزده رقم بزرگی نیست، حالا اینطور است؟ به طور خلاصه، index.php شما ممکن است چیزی شبیه به:

باشد



// محتوای اصلی را در اینجا درج کنید، حلقه را در آن قرار دهید



در ادامه، اجازه دهید در مورد یک قطعه کد بسیار خوب به نام حلقه صحبت کنیم.

حلقه

در برخی از سری پست های قبلی ما، مانند آموزش وردپرس: نحوه ایجاد یک تم وردپرس از HTML، ما به حلقه اشاره کرده ایم، البته گذرا. بنابراین چه چیزی حلقه را به قطعه محبوب تبدیل می کند؟ خوب، بدون این کد خاص، باید هر پست را به همراه گزیده‌ها در قالب وردپرس خود کدگذاری کنید. این کار را هر بار که مقاله جدیدی پست می کنید انجام می دهید.

تلاش و زمانی که هدر می دهید شما را آبی و سفت می کند. اثر کربنی که از خود به جا می‌گذارید – بعد از اینکه تا حد مرگ خود را متاسف کنید – سوراخی به اندازه دوازده استادیوم یانکی در لایه اوزون ایجاد می‌کند. خب، من حقایق را بیش از حد توضیح می‌دهم (یا فقدان آن‌ها) اما اگر هر پست را به صورت دستی در سایت وردپرس خود کدنویسی می‌کردید، بسیار متحیر می‌شوید.

حلقه یک نجات دهنده زندگی است. فقط قطعه کد زیر را در هر کجای فایل‌های قالب وردپرس خود پرتاب کنید، و همه پست‌هایی را که تا به حال ایجاد کرده‌اید فهرست می‌کند:

ما معمولاً از حلقه در index.php برای نمایش فهرستی از پست‌ها استفاده می‌کنیم، اما با خیال راحت آزمایش کنید. آن را در هر کجا که می خواهید به لیست پست های خود اضافه کنید. علاوه بر این، تگ های سفارشی HTML و PHP را در حلقه اضافه کنید تا پست های خود را به دلخواه خود سفارشی کنید. صحبت از برچسب ها شد، چه چیزی در وردپرس موجود است؟

شامل برچسب ها

برچسب‌های شامل قالب به سادگی کدهای PHP هستند که در هر فایل قالبی برای گنجاندن (یا بهتر بگوییم فراخوانی) فایل‌های قالب دیگر از پوشه تم وردپرس خود استفاده می‌کنید. در اینجا چیزی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم:

  • – از این در index.php برای فراخوانی (یا گنجاندن) فایل header.php استفاده کنید. header.php را واکشی می‌کند و محتوای آن را در index.php نمایش می‌دهد – این همان چیزی است که شامل یک فایل است.
  • – شامل sidebar.php
  • – شامل فایل قالب footer.php است
  • – آزمون سریع: به نظر شما این تگ شامل چه کاری انجام می دهد؟

برچسب‌های اطلاعات وبلاگ

دسته دیگری از برچسب‌های الگو وجود دارد که ما به سادگی آن‌ها را برچسب اطلاعات وبلاگ می‌نامیم. آنها یک نقش را ایفا می کنند و آن واکشی اطلاعات در مورد سایت وردپرس شما از پایگاه داده است. این عمدتاً اطلاعاتی است که از طریق نمایه کاربر و تنظیمات -> عمومی به سایت وردپرس خود در ناحیه مدیریت خود وارد می‌کنید. هنگامی که اطلاعات از پایگاه‌های داده شما بازیابی شد، این برچسب‌ها همان‌طور که آنها را قرار می‌دهید در سایت شما نمایش داده می‌شوند.

می توانید ساختار وبلاگ اطلاعات را کمی تغییر دهید، به طوری که به جای نمایش اطلاعات بازیابی شده، بتوانید از آن (اطلاعات) در جای دیگری در کد PHP خود استفاده کنید. چقدر راحت؟ در یک لحظه بیشتر در مورد آن در اینجا متداول‌ترین برچسب‌های اطلاعات وبلاگ آمده است:

  •  – عنوان وبلاگ/سایت وردپرس شما
  • را نشان می‌دهد

  • – این تگ الگو نشانی وب وبلاگ شما را نشان می دهد
  •  – این توضیح، یا بهتر است بگوییم شعار وبلاگ شما را نشان می دهد.
  •  – مجموعه کاراکترهای مورد استفاده برای رمزگذاری سایت شما را نمایش می دهد. پیش فرض UTF-8
  • است

  •  – این نشانی اینترنتی به شیوه نامه CSS موضوع فعال شما را نشان می دهد
  •  – نسخه وردپرس مورد استفاده شما را نشان می دهد
  •  – زبان وردپرس را نشان می دهد
  •  – نشانی اینترنتی فید RSS 0.92 را نشان می‌دهد
  • – نشانی اینترنتی فید RSS 2.0 را نشان می دهد

چندین برچسب اطلاعات وبلاگ دیگر وجود دارد می توانید از آن برای بهبود قالب وردپرس خود استفاده کنید. اکنون در مورد آن اصلاح کوچک اطلاعات وبلاگ که چند ثانیه پیش در مورد آن صحبت کردیم. تا کنون، ما از اجازه دهید این را به این شکل تغییر دهیم: . به من اجازه دهید پارامترها را تجزیه کنم:

  • $show  این کلمه کلیدی است که برای نامگذاری اطلاعاتی که می خواهید از پایگاه داده بازیابی کنید استفاده می کنید. مثال‌ها عبارتند از «نام»، «url»، «توضیحات»، «admin_email» و غیره
  • $filter – این فقط به شما امکان می‌دهد اطلاعات بازیابی شده را فیلتر کنید. به‌طور پیش‌فرض، روی «raw» تنظیم شده است، که فقط به این معنی است که مقدار $show به همان صورت برگردانده می‌شود. تنظیم این مورد روی “display” باعث می شود که ابتدا مقدار $show از تابع ()wptexturize عبور داده شود. هر چند در حال حاضر در مورد این موضوع عرق نکنید.

یک مثال در اینجا آمده است: فرض کنیم می‌خواهیم برچسب شما (توضیحات سایت) را که شبیه «بهترین قالب‌های ممتاز WordPress» است واکشی و نمایش دهیم، ابتدا این اطلاعات را با استفاده از این برچسب بازیابی می‌کنیم…

… که توضیحات سایت را در $site_description بارگیری می‌کند. برای نمایش توضیحات سایت خود در سایت خود، از این استفاده کنید:

این به شما می‌دهد: عنوان شما این است: بهترین قالب‌های ممتاز وردپرس

توجه: انواع دیگری از برچسب‌های قالب که به شما امکان می‌دهد با سایت وردپرس خود به چیزهای بیشتری دست پیدا کنید. آنها در مجموعه‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند، یعنی برچسب‌های عمومی , برچسب های نویسنده، برچسب‌های عکس کوچک پست، برچسب های دسته، و پیوند برچسب‌ها در میان دیگران. شما حتی می توانید آنها را در داخل حلقه استفاده کنید، بنابراین بله، شما باید از آن لذت ببرید.

سبک تم

ما قبلا به style.css اشاره کردیم. باز هم، چرا فایل style.css مهم است؟ در مرحله اول، جزئیاتی در مورد موضوع شما ارائه می دهد. این اطلاعات وارد هدر شیوه نامه می شود که به شناسایی موضوع در هنگام انتخاب در ناحیه مدیریت کمک می کند. به این ترتیب، هیچ دو موضوعی نباید جزئیات یکسانی را در سرصفحه های صفحه سبک خود داشته باشد. در اینجا نمونه ای از سرصفحه شیوه نامه آمده است:

/*
نام تم: نام تم شما
URI تم: https://www.yoursite.com/yourtheme
نویسنده: نام شما
URI نویسنده: https://www.yoursite.com/
توضیحات: این پوسته وردپرس 100% واکنش گرا می باشد.
نسخه: 1.0
مجوز: مجوز عمومی عمومی گنو نسخه 2 یا بالاتر
URI مجوز: http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html
برچسب ها: طلایی، تک ستونی، نوار کناری سمت چپ، شبکه پاسخگو و غیره
دامنه متن: نام موضوع شما
*/

این اطلاعات ابتدا (یا در بالای صفحه) در style.css آمده است. به غیر از آن، مطمئن شوید که:

  • استانداردهای کدگذاری CSS
  • از CSS معتبر استفاده کنید
  • CSS را به حداقل برسانید
  • سبک‌های سازگار با چاپ را اضافه کنید
  • به همه عناصر HTML استایل دهید

نظرات نهایی

این برگه تقلب فقط یک منبع سریع است که به شما کمک می‌کند همزمان با یادگیری توسعه تم وردپرس شروع کنید. با استفاده از تگ‌ها و تکه‌هایی که در اینجا به اشتراک گذاشته‌ایم، می‌توانید به سرعت یک تم استاندارد ایجاد کنید و بدون عرق کردن آن را تقویت کنید. البته، شما باید به یادگیری توسعه قالب وردپرس ادامه دهید، و برای آن ما WordPress Codex، tuts+، Threehouse و ThemeShaper در میان سایر منابع معتبر.

غیر از آن، لطفاً راهنمایی‌ها، تقلب‌ها، تکه‌ها یا هر چیز دیگری را که در نظر دارید در نظرات زیر به اشتراک بگذارید. ما دوست داریم بدانیم از کجا یا چگونه در مورد وردپرس یاد می گیرید. می بینمت!

خروج از نسخه موبایل