وردپرس را در AWS – Amazon Web Services نصب کنید

وردپرس را در AWS – Amazon Web Services نصب کنید

به یک راهنمای کاملاً جدید در مورد سری نصب وردپرس در فضای ابری خوش آمدید. امروز می خواهیم یاد بگیریم که چگونه وردپرس را در خدمات وب آمازون (AWS) نصب کنیم. درست مانند راهنماهای نصب ابری قبلی ما در Microsoft Azure و Google Cloud، از یک تصویر از پیش نصب شده وردپرس استفاده خواهیم کرد.

اکنون قبل از شروع، چند اصطلاح کلیدی وجود دارد که می‌خواهم به منظور درک اولیه نحوه عملکرد AWS بحث کنم.

AWS چقدر بزرگ است؟

برای شروع، بیایید این را دریافت کنیم – AWS بسیار بزرگ است. منظورم بسیار بزرگ است. این یکی از قدیمی ترین ارائه دهندگان میزبانی ابری در اینترنت است. چندین سرویس دارد – از رمزگذاری ویدیوی زنده گرفته تا تجزیه و تحلیل سریع جریان داده‌ها از ماهواره‌ها و سایر حسگرهای با کارایی بالا که در سراسر جهان پخش شده‌اند.

در اینجا چیزی وجود دارد که به شما ایده می‌دهد که AWS چقدر قدرتمند است – ناسا – بله، ناسا، از زیرساخت محاسبات ابری AWS برای پردازش داده های مأموریت مریخ نورد استفاده کرد. اما ما یک نمونه کوچک از وردپرس را نصب خواهیم کرد، درست است؟ AWS به ما کمک کرده است! بیایید به موارد ضروری بپردازیم.

Amazon EC2: معروف به Elastic Cloud Compute، این را به عنوان یک رایانه در فضای ابری در نظر بگیرید. لازم نیست بدانید کجا وجود دارد، چه کسی سخت افزار را تمیز و گردگیری می کند یا وقتی برق تمام می شود چه اتفاقی می افتد. این برای آمازون است.

آنچه باید بدانید – تنها چیزی که باید بدانید – مشخصات فنی سرور است – اشتباه، کامپیوتر. خودشه. این زیبایی ابر است.

Amazon Machine Image: AMI – همانطور که توسعه‌دهندگان دوست دارند آن را بنامند (بیایید آن را اینطور بنامیم زیرا واقعاً جالب به نظر می‌رسد)، چیزی نیست جز یک نمونه، یا یک کامپیوتر با یک سیستم عامل با یک دسته سایر نرم افزارهای از پیش نصب شده.

تصور کنید ویندوز 10 را روی رایانه شخصی جدید خود نصب می کنید و سپس برخی از برنامه ها مانند MediaMonkey، Microsoft Word و Google Chrome را نصب می کنید. اگر بخواهید تصویری از سیستم عامل را در وضعیت فعلی صادر کنید، یک تصویر ماشین خواهید داشت. وقتی می گوییم صادرات، منظور فایلی است که وقتی به دستگاه مشابه دیگری وصل می شود بدون هیچ گونه نصبی اجرا می شود. افرادی که با لینوکس کار می کنند همیشه این کار را انجام می دهند (یعنی ایجاد تصاویر ماشین یا عکس های فوری). این نیز به طور مبهم ایده پشت Docker است.

چرا در مورد آمازون EC2 و AMI صحبت می کنیم؟

سوال خوبی است. اکنون از آنجایی که ما ثابت کرده ایم که EC2 مانند یک کامپیوتر/سرور در فضای ابری است، از یک نمونه از Amazon EC2 استفاده خواهیم کرد (که نمونه EC2) برای میزبانی سایت وردپرس ما.

اما صبر کنید. شما ماشین را دارید – بله! اما در مورد نصب سیستم عامل چطور؟ لینوکس را انتخاب می کنیم یا ویندوز؟ لینوکس؟ خوب. اما صبر کنید (دوباره) – کدام طعم لینوکس را انتخاب می کنیم؟ اوبونتو؟ فدورا؟ دبیان؟ فرض کنید من اوبونتو را انتخاب کردم. خوب. کدام نسخه را انتخاب کنم؟ ارغ! انتخاب‌های زیادی برای یک هدف کوچک وجود دارد!

اگر زیاد نیست، به روند بعدی فکر کنید. ما باید میزبان نرم افزار مورد نیاز برای اجرای وردپرس را نصب کنیم – پشته LAMP. پس از نصب و پیکربندی، باید وردپرس را نصب و پیکربندی کنید. مجوزها، دسترسی به دایرکتوری و کل موارد وجود ندارد.

من در مورد شما نمی دانم، اما این یک روند طولانی است. بلند با کلاه بلند و پررنگ. احتمالاً حدس زده اید که اکنون به کجا رسیده ام – و حق با شماست. اینجاست که Amazon Machine Image وارد عمل می شود.

تصور کنید شخصی یک نمونه EC2 را مستقر کرده، اوبونتو را نصب کرده، آن را به روز کرده و وردپرس را به همراه تمام نرم افزارهای مورد نیاز آن (مانند پشته LAMP) روی آن نصب کرده است. سپس شخص تصویری از سیستم عامل در وضعیت فعلی آن ایجاد کرد – یعنی نصب دست نخورده و اساساً “آماده برای استفاده” وردپرس. این نمونه ای از یک AMI عالی با وردپرس نصب شده در آن خواهد بود. اکنون می توانید از تصور کردن دست بردارید، زیرا چنین AMI وجود دارد و توسط Bitnami ساخته شده است. (آره!)

“بازار برای AMI ها چطور؟”

AWS Marketplace با AMI های مدیریت محتوا

شما پرسیدید. آمازون گوش داد. آمازون بازاری به نام AWS Marketplace دارد – یک مکان جایی که می‌توانیم تصاویر ماشینی از پیش پیکربندی‌شده را برای نرم‌افزارهای مختلف بخریم (بله، بخریم) که در غیر این صورت نصب آنها دشوار است. ایده این است که فرآیند میزبانی خود را ساده کنید تا بتوانید برنامه خود را با بیشترین سرعت ممکن در فضای ابری مستقر کنید. این بسیار شبیه به چیزی است که Google Cloud و Microsoft Azure به عنوان تصاویر یا الگوهای برنامه ارائه می‌دهند.

خوشبختانه اکثر نرم‌افزارهای منبع باز محبوب دارای AMI رایگان هستند – که برای مبتدیانی مانند خودمان بسیار مفید است. یکی از محبوب‌ترین مشارکت‌کنندگان AMI رایگان، Bitnami است – شرکتی که AMI‌های به‌روز را برای محبوب‌ترین نرم‌افزارهای منبع باز – از جمله WordPress- ارائه می‌کند!

بنابراین می‌رویم. EC2 برای میزبانی نصب وردپرس ما. AMI وردپرس از Bitnami برای ذخیره فرآیند نصب. اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که آنها را به هم پیوند دهیم.

نمونه EC2 + WordPress AMI = WP در AWS Cloud در 2 دقیقه!

تنظیم حساب رایگان آمازون خود

محدودیت‌های سطح استفاده رایگان AWS

حساب رایگان AWS دارای هدیه‌های زیادی است و برای یک سال کامل فعال است. این بیشترین مقدار زمان رایگانی است که از هر ارائه دهنده ابری دریافت کرده ایم. با این حال، ما محدودیت‌های خاصی داریم.

برای فهرست کامل، می‌توانید AWS Free را بررسی کنید صفحه اصلی Tier، اما برای اهداف ما، فقط باید این را بدانیم:

  • یک نمونه Micro از Amazon EC2 در سطح رایگان برای 750 ساعت در هر ماه مجاز است – که برای فعال نگه داشتن وردپرس به مدت 24x7x365 ساعت کافی است.
  • 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی Amazon S3، که ممکن است به عنوان یک مکان پشتیبان برای سایر وب سایت های خود استفاده کنیم.

صادقانه بگویم، طولانی‌ترین بخش این آموزش راه‌اندازی حساب رایگان خدمات وب آمازون است. مانند 1-2-3 آسان است، اما با این وجود یک فرآیند طولانی است. شما باید:

  1. با یک آدرس ایمیل جدید ثبت نام کنید
  2. از یک کارت اعتباری یا کارت نقدی معتبر برای تأیید حساب خود استفاده کنید
  3. از شماره موبایل خود برای پیوند دادن حساب خود استفاده کنید (Amazon با شما تماس می گیرد و باید کد تأیید را وارد کنید)

لطفاً توجه داشته باشید که نباید از کارت اعتباری پیش پرداخت یا خدمات کارت اعتباری مجازی (مانند Entropay) در حساب صورت‌حساب AWS خود استفاده کنید. اگرچه از نظر فنی مشکلی ندارد، من آن را امتحان کرده‌ام و فقط حساب شما را مسدود می‌کند. پس لطفا از کارت معتبر استفاده کنید. اگر تمام مراحل را به درستی دنبال کرده باشید، حساب شما در عرض چند دقیقه فعال می شود و می توانید مراحل نصب وردپرس را شروع کنید.

مرحله اول – نصب تصویر وردپرس از AWS Marketplace

به بازار AWS بروید > < a title="Content Management" href="https://aws.amazon.com/marketplace/b/2649338011/" target="_blank" rel="noopener">مدیریت محتوا > وردپرس ارائه شده توسط Bitnami این تصویری است که می خواهیم نصب کنیم. اگر تعجب می‌کنید که چرا ما تا کنون نمونه EC2 ایجاد نکرده‌ایم – ابتدا، برای پرسیدن آن سوال درخشان، از خود ضربه بزنید.

بسیار خوب، پس تا کنون این کار را انجام نداده‌ایم زیرا AWS به ما امکان می‌دهد یک نمونه EC2 را مستقیماً از صفحه AMI پیکربندی کنیم. این کار همه چیز را ساده نگه می‌دارد، زیرا خطر بازنویسی نمونه EC2 پیکربندی‌شده قبلی با AMI جدید را نداریم.

صفحه WordPress AMI by Bitnami – برای شروع روی ادامه کلیک کنید!

1.1 – ایجاد AMI وردپرس

  • نسخه: آخرین نسخه اوبونتو را انتخاب کنید.
  • منطقه: هر منطقه ایالات متحده را انتخاب کنید.
  • نوع نمونه EC2: این باید یک نمونه t1.micro باشد. هر چیزی بزرگتر باشد و شما صورتحساب دریافت خواهید کرد.
  • تنظیمات VPC: این را به حال خود رها کنید، به طور خودکار بر اساس منطقه شما پیکربندی می‌شود.
  • گروه امنیتی: اگرچه یک اخطار نشان می‌دهد، انتخاب جدید بر اساس تنظیمات کاربر را انتخاب کنید. در اینجا کاربر توسعه دهنده AMI (یعنی Bitnami) است.
  • جفت کلید: ایجاد جفت کلید یک فرآیند 3 مرحله ای است. اگرچه اختیاری است، ما توصیه می کنیم یکی را ایجاد کنید زیرا به شما امکان می دهد از طریق SSH به نمونه EC2 خود وارد شوید.

1.2 – نحوه ایجاد یک جفت کلید در EC2

مطمئن شوید که مناطقی که برای نمونه EC2 انتخاب کرده اید و منطقه ای که در کنسول AWS شما نشان داده شده است، یکسان باشد. در غیر این صورت این فرآیند کار نمی کند.

1. روی پیوند اول در این تصویر کلیک کنید.

2. به کنسول EC2 خود هدایت خواهید شد. روی ایجاد جفت کلید

کلیک کنید

3. یک نام جفت کلید قابل تشخیص را تایپ کنید و روی ایجاد کلیک کنید.

4. یک جفت کلید جدید ایجاد خواهد شد.

1.3 – راه اندازی AMI وردپرس

به برگه قبلی برگردید و صفحه را بازخوانی کنید. اکنون باید گزینه انتخاب جفت کلید جدیدی را که ایجاد کرده اید مشاهده کنید. مطمئن شوید که t1.micro instance را یک بار دیگر انتخاب کرده اید، قبل از انتخاب شرایط پذیرش و راه اندازی با 1 کلیک.

چند ثانیه بعد با این پیام از شما استقبال می شود. اکنون AMI وردپرس را با موفقیت اجرا کرده اید. زمان بررسی آن است.

مرحله دوم – پیکربندی AMI وردپرس

داشبورد AWS EC2

به کنسول AWS خود بروید و انتخاب کنید EC2. با این کار داشبورد EC2 شما باز می شود. باید متن 1 Running Instance در قسمت بالای وسط صفحه را مشاهده کنید. روی آن متن کلیک کنید.

داشبورد EC2 که نمونه‌های فعال را نمایش می‌دهد

این لیستی از نمونه های EC2 را در حساب AWS شما نمایش می دهد. ما فقط یکی خواهیم داشت که نصب وردپرس ما است. در مرحله بعد، زیر دامنه ذکر شده در DNS عمومی را کپی کنید. این نشانی اینترنتی نصب وردپرس شما است. برای مشاهده سایت وردپرس (تازه نصب شده) خود، آن را در مرورگر جایگذاری کنید!

2.1 – بازیابی رمز عبور مدیر وردپرس ایجاد شده توسط سیستم

نصب 5 دقیقه ای معروف وردپرس را به خاطر دارید؟ خب بیتنامی به آن هم رسیدگی می کند. اما هی! نام کاربری و رمز عبور وردپرس شما چطور؟! خوب، نام کاربری پیش‌فرض user است و رمز عبور سیستم تولید می‌شود – یعنی به‌طور تصادفی در هنگام نصب وردپرس AMI ایجاد می‌شود. اکنون باید آن را کشف کنیم. برای انجام این کار، این اسکرین شات های آینده را دنبال کنید:

از داشبورد نمونه‌های AWS EC2 خود (عکس صفحه دوم در مرحله 2) روی عملکردها > تنظیمات نمونه > دریافت گزارش سیستم کلیک کنید. این کل گزارش سیستم را درست از زمان نصب AMI وردپرس نشان می دهد.

یک گزارش سیستم معمولی ایجاد شده توسط یک نمونه EC2

به راست پایین بروید و رمز عبور تصادفی ایجاد شده برای وردپرس را پیدا خواهید کرد. آن را در لاگین وردپرس خود کپی کنید و می‌توانید بروید!

WordPress در AWS با استفاده از t1.micro EC2 و Bitnami WordPress AMI

نتیجه گیری

از آنجایی که آمازون یک سال کامل استفاده رایگان ارائه می دهد، این یک راه عالی برای آزمایش وب سایت یا وبلاگ واقعی وردپرس شما خواهد بود. شما در هزینه میزبانی یک سال صرفه جویی خواهید کرد و قدرت و سادگی ابر را تجربه خواهید کرد. به سادگی رکورد A دامنه خود را به DNS عمومی نمونه EC2 خود نشان دهید و یک سایت وردپرس کامل خواهید داشت!

امیدواریم چیز جدیدی از این آموزش آموخته باشید و به همان اندازه که ما از آموزش آن لذت بردیم، از خواندن آن لذت برده باشید. اگر نظر، پیشنهاد یا سوالی دارید، من همیشه در @souravify در دسترس هستم. اکنون بروید و از قدرت ابر لذت ببرید – یک سال تمام رایگان، به لطف AWS!

خروج از نسخه موبایل