چگونه قابلیت استفاده وب سایت وردپرس خود را بهبود بخشیم

چگونه قابلیت استفاده وب سایت وردپرس خود را بهبود بخشیم

همه می دانند که برای موفقیت یک وب سایت چقدر اهمیت دارد که کاربر پسند باشد. هنگامی که مخاطبان یک وب سایت را دوست دارند و استفاده از آن را آسان می دانند، احتمال بیشتری دارد که با محتوا درگیر شوند و برخلاف اهداف سایت تبدیل شوند. بنابراین چگونه می توانید قابلیت استفاده وب سایت وردپرس خود را بهبود بخشید؟

در این مقاله به بررسی نحوه ارائه تجربه کاربری بهتر به مخاطبان خود خواهیم پرداخت. از در نظر گرفتن ظاهر و پیمایش سایت خود تا پاسخگو بودن و بارگیری سریعتر آن، هنگام تلاش برای بهبود قابلیت استفاده سایت وردپرس خود باید به جنبه های زیادی فکر کنید.

برای بهبود قابلیت استفاده وب‌سایت وردپرس خود، به‌صورت موبایل‌پسند بروید

بسیاری از مردم اکنون با تلفن همراه خود به وب سایت ها دسترسی دارند. اکنون بسیار مهم است که سایت شما واکنش گرا باشد. تقریباً تمام تم های جدید، یا حداقل همه موارد خوب، اکنون کاملاً سازگار با موبایل و پاسخگو هستند. بنابراین اگر به تازگی با یک وب سایت جدید شروع کرده اید، این یکی از زمینه هایی است که نباید نگران آن باشید.

اما، اگر وب‌سایت شما چند سالی است که وجود دارد یا از تم قدیمی‌تری استفاده می‌کند، ممکن است برای خوانندگان شما در تلفن همراه یا رایانه لوحی چندان قابل دسترسی نباشد. برخی از سایت‌ها حاوی محتوای کمی هستند، که باعث می‌شود آن‌ها را راحت‌تر به یک موضوع جدید واکنش‌گرا تغییر دهید. اما اگر سایت شما دارای محتوای گسترده است، یا اگر نمی‌خواهید از طرح و موضوع فعلی خود جدا شوید، یکی از گزینه‌ها نصب افزونه‌ای است که سایت شما را برای موبایل سازگار کند.

Jetpack یک افزونه رایگان وردپرس است که شامل مجموعه ای از ماژول ها برای کمک به بهبود وب سایت شما است. ماژول تم تلفن همراه اطمینان می‌دهد بازدیدکنندگانی که سایت شما را در تلفن‌های هوشمند می‌خوانند یا تبلت ها نسخه موبایلی وب سایت شما را می بینند. بهینه سازی شده برای صفحه نمایش های کوچک، با استفاده از تصویر سرصفحه، پس زمینه و ویجت های موضوع فعلی شما یک ظاهر سفارشی ایجاد می کند. این باعث می‌شود وب‌سایت و محتوای شما از هر دستگاهی کاربرپسند باشد.

وب سایتی ایجاد کنید که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد

اگر طراح وب نیستید، ایجاد یک وب سایت می تواند دشوار باشد. هرچه تم شما گزینه ها و سفارشی سازی های بیشتری داشته باشد، امکان تولید خرابی ماشین بیشتر می شود. و وب‌سایت شما اگر از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر نباشد، بازدیدکنندگانی را جذب نمی‌کند.

بهترین گزینه برای مبتدیان و آماتورها این است که تمی را انتخاب کنید که گزینه های زیادی برای تغییر طرح و چیدمان ارائه ندهد. اگر خلاقیت نقطه قوت شما نیست، همیشه از تنظیمات پیش فرض برای گزینه هایی مانند رنگ ها و فونت ها استفاده کنید. رنگ هایی که ممکن است برای شما خوب به نظر برسند ممکن است برای دیگران آسان نباشد و به قابلیت استفاده و اعتبار سایت شما آسیب برساند.

پیمایش وب سایت خود را در نظر بگیرید

باز هم، مگر اینکه توسعه‌دهنده وب هستید، ناوبری سایت خود را ساده نگه دارید. کمتر قطعا بیشتر است. اگر سایت شما مملو از ویجت‌های شیک و گزینه‌های متعددی باشد که بعداً کجا بروید، بینندگان شما گیج می‌شوند و به سرعت آنجا را ترک می‌کنند. مشخص کنید که می‌خواهید مخاطب شما به کجا نگاه کند و کلیک کند. از دکمه هایی استفاده کنید که برجسته باشند و فقط محتوای مهم را تبلیغ کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده مخاطبان از سایت شما، به این هدف ابزارهای نقشه حرارتی. نقشه برداری حرارتی به شما کمک می کند بفهمید خوانندگان شما بیشتر روی سایت شما متمرکز شده اند، چگونه در اطراف آن حرکت می کنند و کجا را ترک می کنند. این اطلاعات می تواند به شما در درک مخاطبان خود و چگونگی بهبود قابلیت استفاده از وب سایت وردپرس خود کمک کند.

زمان بارگذاری را بهبود بخشید

زمان بارگذاری کند با قابلیت استفاده خوب برابر نیست. هیچ کس نمی خواهد منتظر بارگذاری صفحات و محتوا باشد. این در واقع یکی از سریع ترین راه ها برای از دست دادن بازدید کننده است. بنابراین چگونه می توانید زمان بارگذاری را بهبود ببخشید؟

یک میزبان وب سریع را انتخاب کنید

میزبان وب مورد استفاده شما می تواند تفاوت زیادی در زمان بارگذاری سایت شما ایجاد کند. یک میزبان وب مدیریت شده ممتاز مانند Flywheel را در نظر بگیرید یا WPEngine اگر وردپرس می خواهید هاست خاصی که قابل اعتماد و سریع است. هر دوی این هاست ها می توانند تفاوت واقعی در قابلیت استفاده سایت شما ایجاد کنند، با سوابق عالی در محدود کردن زمان خرابی و افزایش سرعت.

از افزونه کش استفاده کنید

اگر می خواهید زمان بارگذاری وب سایت خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید، استفاده از افزونه کش یکی دیگر از گزینه های موجود است. یک افزونه کش با ذخیره داده‌ها از سایت شما کار می‌کند، بنابراین وقتی کاربر صفحه‌ای را باز می‌کند، می‌توان فایل‌ها را به سرعت بازیابی کرد.

WP Super Cache یک افزونه رایگانی که می‌تواند اطلاعات وب‌سایت شما را کش کند و آن‌ها را به صورت فایل‌های ثابت ارائه کند و زمان بارگذاری سایت شما را به‌طور چشمگیری کاهش دهد. اگر می خواهید قابلیت استفاده وب سایت وردپرس خود را بهبود ببخشید، یک افزونه کش مانند این ضروری است.

داشبورد خود را مرتب کنید

بسیاری از ما به خاطر داشتن داشبورد وردپرس به هم ریخته مقصریم. افزونه‌های اضافی یا افزونه‌هایی که نیاز به به‌روزرسانی دارند، همگی می‌توانند به کاهش سرعت سایت شما کمک کنند. افزونه هایی را که نیاز ندارید را مرور کرده و حذف کنید و همیشه افزونه ها را در اسرع وقت به روز کنید. مراقبت از افزونه های خود می تواند یک راه آسان برای بهبود سرعت سایت شما باشد.

یک افزونه بهینه سازی تصویر را نصب کنید

تصاویر با اندازه بزرگ می توانند به طور چشمگیری زمان بارگذاری وب سایت شما را کاهش دهند و بر قابلیت استفاده سایت شما تأثیر بگذارند. اگر سایت شما تصویر سنگینی دارد، باید از یک افزونه بهینه سازی تصویر استفاده کنید.

EWWW Image Optimizer یک افزونه رایگان وردپرس که به طور خودکار تصاویر را با ایجاد کوچکترین اندازه فایل تصویری ممکن بهینه می کند. اندازه فایل‌های کوچکتر به این معنی است که صفحات سریع‌تر بارگیری می‌شوند و به راضی نگه داشتن مخاطب کمک می‌کنند.

پیوندهای شکسته را بررسی کنید

پیوندهای شکسته ناگزیر با افزایش اندازه و سن وب سایت شما ایجاد می شوند. با این حال، لینک های شکسته تجربه کاربری دلپذیری را ایجاد نمی کنند. اگر بازدیدکننده‌ای مقاله‌ای را بخواند و متوجه شود که پیوندی در آن مقاله کار نمی‌کند، حداقل آن را خسته‌کننده می‌داند.

بررسی کننده لینک شکسته یک افزونه رایگان وردپرس که صفحات و پست های سایت شما را برای هر لینک شکسته یا تصویر گم شده بررسی می کند. سپس از هر چیزی که پیدا شد مطلع خواهید شد. با تشکر از این، شما یک راه آسان برای نظارت بر پیوندهای موجود در سایت خود خواهید داشت و به محض اینکه موارد شکسته شده را برطرف کنید.

در صورت استفاده از…

مراقب باشید

پاپ‌آپ‌ها انتخابی محبوب برای بسیاری از وب‌سایت‌ها هستند و ثابت شده‌اند که به تولید سرنخ، رشد فهرست ایمیل‌ها و افزایش فروش کمک می‌کنند. با این حال، تعداد زیاد پنجره های بازشو می تواند مخاطبان شما را ناراحت کند و حتی بازدیدکنندگان شما را از دست بدهد. نادیده گرفتن پنجره های بازشو در تلفن های همراه برای کاربران بسیار دشوار است و چیزی است که Google اکنون به جریمه کردن را شروع کنید. اگر یک سایت کاربرپسند می‌خواهید، پنجره‌های بازشو را به حداقل برسانید.

لغزنده ها می توانند اثری مشابه پنجره های بازشو داشته باشند. تصاویر بسیار زیاد در اطراف صفحه نمایش افراد می تواند حواس پرت کننده باشد و اغلب مانع از درگیر شدن مخاطب با محتوای شما می شود. باز هم، به‌ویژه در تلفن‌های همراه، نمایش‌های جانبی می‌توانند تأثیر زیادی بر قابلیت استفاده وب‌سایت وردپرس شما بگذارند، بنابراین از آنها با احتیاط استفاده کنید.

نظرات نهایی

هرچه استفاده از وب‌سایت شما آسان‌تر باشد، شانس تبدیل سایت شما در برابر اهدافش بیشتر می‌شود. این مقاله به شما نکات عملی زیادی داده است تا به شما در بهبود قابلیت استفاده وب سایت وردپرس کمک کند. اکنون زمان شروع اجرای آنها است.

چه چیزی را برای کمک به بهبود قابلیت استفاده وب سایت خود پیاده سازی خواهید کرد؟ لطفاً در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل