نحوه استفاده از برنامه دسکتاپ Calypso برای وردپرس

نحوه استفاده از برنامه دسکتاپ Calypso برای وردپرس

WordPress به پلتفرم مورد استفاده برای انواع وب سایت ها تبدیل شده است. امروزه حتی یک فرد غیر فنی نیز می تواند با استفاده از وردپرس وب سایت بسازد.

یکی از ابزارهای هیجان انگیزی که استفاده و مدیریت وب سایت های وردپرس را بسیار ساده کرده است است. برنامه دسکتاپ وردپرس Calypso.

برنامه دسکتاپ وردپرس Calypso چیست؟

برنامه دسکتاپ وردپرس Calypso برای ارائه یک رابط واحد برای مدیریت چندین وب سایت طراحی شده است. هدف از توسعه این برنامه این است که وردپرس را در دسترس تر و کار با آن آسان تر کند. برنامه منبع باز است و شما به صورت رایگان به کد منبع و برنامه دسترسی کامل دارید.

تکنولوژی پشت کالیپسو

به طور کامل با استفاده از جاوا اسکریپت ساخته شده است. با استفاده از WordPress REST API با وردپرس ارتباط برقرار می کند. این پشته فناوری، برنامه را سبک‌تر، سریع‌تر و بسیار انعطاف‌پذیر می‌کند.

ویژگی های برنامه دسکتاپ وردپرس Calypso

چه چیزی کالیپسو را بسیار عالی می کند؟ زیاد است، اما در اینجا چند نکته برجسته وجود دارد.

مجوز منبع باز

Calypso تحت مجوز منبع باز در دسترس است. این یک حرکت عالی توسط توسعه دهندگان است زیرا برنامه را برای مخاطبان بسیار بیشتری باز می کند. این در ادامه روند انتشار اجزای مهم نرم افزار است تا تعداد زیادی از کاربران بتوانند بدون نگرانی در مورد مجوز و هزینه های استفاده از آن استفاده کنند.

سرعت و کارایی

JavaScript و WordPress.com REST API برنامه را بسیار سریعتر می کند. برنامه تقریباً بلافاصله بارگیری می شود و این جنبه مهمی از تجربه کاربر است.

نمایش آمار سایت

Calypso برای همه وب‌سایت‌هایی که به برنامه اضافه می‌کنید، آمار ارائه می‌دهد. می‌توانید جزئیات همه بازدیدکنندگان، عبارات جستجویی که استفاده کرده‌اند، بازدیدهای صفحه و پست‌ها و وب‌سایت‌های ارجاع‌دهنده برتر را مشاهده کنید.

Calypso برای WordPress.com

اگر چندین وب سایت وردپرس را مدیریت می کنید، باید Calypso را امتحان کنید. خوشبختانه برای شما عالی کار می کند مهم نیست از WordPress استفاده می کنید. com در مقابل WordPress.org و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با هر دو شروع کنید.

برای افزودن یک وب سایت WordPress.com رایگان به Calypso، برنامه را نصب کنید  و روی دکمه My Sites کلیک کنید.

در قسمت سمت راست، گزینه ای با عنوان افزودن وردپرس جدید وجود خواهد داشت.

دکمه  افزودن وردپرس جدید را کلیک کنید و در مورد دسته وب سایت از شما سؤال می شود.

پس از انتخاب دسته مورد نظر خود، از شما در مورد ظاهر وب سایت وردپرس خود سؤال می شود.

مرحله سوم انتخاب موضوع است.

مرحله چهارم انتخاب دامنه برای وب سایت شما است.

پس از نهایی کردن دامنه، مرحله پنجم انتخاب یک طرح دامنه رایگان یا پولی است.

در مرحله ششم، طرح قیمت وردپرس را انتخاب می‌کنید.

پس از اتمام انتخاب طرح، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد:

دکمه ادامه را کلیک کنید و تمام. شما آماده رفتن هستید!

Calypso برای وردپرس خود میزبان

اکنون بیایید ببینیم چگونه یک وب سایت وردپرس خود میزبان را با Calypso متصل می کنید. ابتدا باید برنامه دسکتاپ Calypso را دانلود کنید و آن را بر روی رایانه خود نصب کنید. . همچنین مطمئن شوید که افزونه وردپرس Jetpack را نصب کرده اید.

افزونه Jetpack را با حساب وردپرس خود وصل کنید.

هنگامی که با موفقیت وارد سیستم شدید و Jetpack را وصل کردید، برای اتصال وب‌سایت خود از شما تأییدیه درخواست می‌شود.

دکمه تأیید را کلیک کنید.

اکنون هر زمان که به برنامه دسکتاپ Calypso وارد شوید، وب سایت متصل خود را خواهید دید.

مدیریت پست ها و صفحات در Calypso

Calypso به شما امکان می دهد پست های وبلاگ، صفحات، تم ها، منوها، افزونه ها و سایر تنظیمات اولیه را مدیریت کنید. می توانید تمام پست های وبلاگ و صفحات وب سایت را در داشبورد برنامه مشاهده کنید. روی منوی پست‌های وبلاگ کلیک می‌کنید و فهرستی از همه پست‌ها به همراه تصاویر ویژه‌شان را نشان می‌دهد.

محدودیت های Calypso

نسخه فعلی برنامه دسک‌تاپ Calypso همچنان دارای محدودیت‌هایی است. یکی اینکه نمی‌توانید وب‌سایت‌های خود را مدیریت کنید مگر اینکه Jetpack را نصب و فعال کنید.

اگر Jetpack با موضوع آنها به خوبی کار نکند، ممکن است برای وب‌سایت‌های انتخابی مشکل‌ساز باشد (اگرچه اکثر کاربران نباید این مشکل را تجربه کنند).

نتیجه گیری

توصیه می کنم اگر می خواهید پشته فناوری خود را به روز کنید، Calypso را انتخاب کنید و مهمتر از آن، اگر می خواهید بار مدیریت چندین وب سایت وردپرس را کاهش دهید. یکی دیگر از دلایل خوب برای استفاده از Calypso این است که سریع، پاسخگو است و مدیریت بلادرنگ را با طراحی پاسخگو ارائه می دهد که به شما امکان می دهد روی طیف وسیعی از دستگاه ها کار کنید.

من معتقدم که Calypso در آینده مبنایی برای سایر پورتال های مدیریت سایت وردپرس و برنامه های دسکتاپ مبتنی بر JavaScript و REST API خواهد بود.

نظر شما چیست؟ ما دوست داریم نظرات شما را در مورد Calypso بشنویم!

خروج از نسخه موبایل