نحوه راه اندازی AMP در وردپرس

نحوه راه اندازی AMP در وردپرس

به بخش دوم راهنمای AMP برای وردپرس خوش آمدید. در آخرین مقاله خود، در مورد اهمیت استراتژی وب اول موبایل و اینکه چگونه AMP می تواند یک تغییر بالقوه بازی باشد، یاد گرفتیم. در راهنمای امروز، ما قصد داریم در مورد:

بیاموزیم

  • نحوه ادغام AMP با وردپرس
  • بهترین افزونه های وردپرس برای سفارشی کردن AMP
  • آیا واقعاً نیاز به پیاده سازی AMP در سایت وردپرس خود داریم؟

بیایید شروع کنیم.

راهنمای ویدیویی AMP برای وردپرس

از جایی که آخرین پست در مجموعه ما متوقف شد، می‌توانید ویدیوی WPCrafter را در مورد چگونگی راه‌اندازی آسان AMP با وب‌سایت وردپرس خود دنبال کنید. ویدیوی آدام شما را در هر مرحله از راهنمای ما راهنمایی می‌کند – لذت ببرید!

نحوه راه اندازی AMP برای وردپرس

تنظیم AMP برای وردپرس یک فرآیند بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه WordPress AMP توسعه یافته توسط Automattic را نصب کنید و بقیه موارد در ادامه خواهد آمد.

  • به داشبورد وردپرس > افزونه ها > افزودن جدید
  • بروید

  • “AMP”
  • را جستجو کنید

افزونه را انتخاب کنید و روی Install Now

کلیک کنید

با فعال کردن افزونه، همه URL های پست در سایت شما یک نسخه AMP خواهند داشت. می‌توانید به پیوند هر پست بروید، /amp/ را به انتهای URL اضافه کنید و نسخه AMP را ببینید.

بیایید نگاهی به نسخه عادی صفحه وب بیندازیم.

و این نسخه AMP همان صفحه است:

همین – شما با موفقیت AMP را در وردپرس راه اندازی کردید. باورش سخت است که به همین سادگی است، اینطور نیست؟

اما، اگر پیوندهای دائمی زیبا را فعال نکرده‌اید، می توانید نسخه تقویت کننده را با افزودن ?amp=1 به پیوند پست دریافت کنید. برای مثال، پیوند پست به این صورت خواهد بود:

  • نسخه معمولی: https://example.com/2016/01/01/hello-mobile-web/
  • نسخه AMP: https://example.com/2016/01/01/hello-mobile-web/amp/
  • نسخه AMP (با غیرفعال کردن پیوندهای دائمی زیبا): https://example.com/2016/01/01/hello-mobile-web/?amp=1

افزونه AMP یک متا تگ استاندارد را در سر صفحات HTML “عادی” شما اضافه می کند که این امکان را برای Google و سایر موتورهای جستجو می دهد تا نسخه AMP صفحات موجود را تشخیص دهند. از نشان‌واره سایت استفاده می‌کند که می‌توانید در WordPress Theme Customizer تنظیم کنید.

توجه به این نکته مهم است که این افزونه فقط از تبدیل پست ها به نسخه های AMP پشتیبانی می کند. با توجه به توضیحات افزونه که در 1st نوامبر 2016 مشاهده شد، پشتیبانی از نسخه AMP صفحات وردپرس در حال توسعه است و به زودی ارائه می شود.

اندازه گیری تاثیر عملکرد AMP

ما تصمیم گرفتیم تأثیر عملکرد نسخه AMP صفحه را در Pingdom اندازه گیری کنیم. نتایج به طور چشمگیری متفاوت بود. به خاطر داشته باشید که راه‌اندازی وردپرس ما در یک محیط میزبانی مشترک با استفاده از تم پیش‌فرض Twenty Fourteen بدون هیچ افزونه ذخیره‌سازی یا بهینه‌سازی نصب شده بود.

عکس صفحه زیر، معیار عملکرد نسخه اصلی صفحه را نشان می‌دهد:

و این نتیجه نسخه AMP صفحه است:

نتایج به طور قابل توجهی از هم جدا هستند.

هر یک از مؤلفه‌ها پیشرفت فوق‌العاده‌ای را تجربه کردند:

  • اندازه صفحه 70٪ کاهش یافت
  • زمان بارگذاری 35٪ کاهش یافت و به کمتر از 900 میلی ثانیه رسید
  • تعداد درخواست ها تقریباً 60٪ از 17 به تنها 7 کاهش یافت!

همه اینها با حفظ محتوای صفحه توسط AMP به دست آمد. جدول زیر جزئیات آزمون را برای مرجع شما نشان می دهد:

عامل عادی AMP بهبود
اندازه صفحه (KB) 563.8 167 70%
زمان بارگذاری (ثانیه) 1.42 0.929 35%
خیر. از درخواست ها 17 7 59%

با نگاهی به این اعداد، واضح است که گرفتن AMP بی‌معنا است. نه تنها به بهبود نمرات سئوی شما کمک می کند، بلکه یک تجربه کاربری زیبا و نامرتب را نیز ارائه می دهد.

علاوه بر این، می‌توانید مکانیسم‌های ردیابی را نیز در نسخه AMP صفحه قرار دهید. در بخش زیر به آن خواهیم پرداخت.

توسعه قابلیت های AMP

در حالی که بهینه سازی محتوای خود برای خوانندگان یک روش خوب است، حفظ ثبات برند نیز مهم است. این بدان معناست که حتی نسخه‌های AMP محتوای موجود شما باید از طرح رنگ، فونت‌ها و رابط کاربری عمومی برند شما پیروی کنند.

افزونه وردپرس AMP گزینه هایی برای ایجاد چنین تغییراتی ندارد. هدف آن ارائه یک راه سریع و آسان برای سازگار کردن کل محتوای موجود وردپرس شما با AMP بود – کاری که به خوبی انجام می شود.

افزونه AMP for WP – Accelerated Mobile Pages را وارد کنید.

این افزونه رایگان قابلیت های AMP را در وردپرس با ارائه قابلیت های اضافی مانند:

گسترش می دهد.

  • ادغام Google Analytics
  • پشتیبانی از صفحات AMP WooCommerce
  • پست های مرتبط زیر پست
  • لیست نظرات اخیر
  • آپلود آرم سفارشی
  • نوار اشتراک‌گذاری اجتماعی
  • پشتیبانی برای جاسازی محتوای غنی از جمله ویدیوها و محتوا از پلتفرم‌های محتوا مانند YouTube، Instagram، Twitter، Vine و غیره.

به عنوان یک پیش نیاز، افزونه از شما می خواهد که افزونه AMP را نصب و فعال کنید تا به درستی کار کند. طبق معمول، می توانید این افزونه را مشابه روشی که ما افزونه AMP را در ابتدای این پست نصب کردیم، نصب کنید.

پس از فعال شدن، آماده پیکربندی گزینه های مختلفی هستید که افزونه ارائه می دهد. برای دسترسی به تنظیمات به داشبورد وردپرس > AMP بروید.

از بین بسیاری از تنظیماتی که افزونه ارائه می دهد، ما این موارد را امتحان کردیم:

  • روشن کردن نظرات
  • افزودن پست های مرتبط
  • افزودن پیمایش به پست‌های بعدی/قبلی

در اینجا تصویری از نحوه ظاهر نسخه AMP پس از ذخیره تغییرات آمده است:

و عملکرد اینجاست:

در اینجا تصویر صفحه وانیلی AMP برای مقایسه آمده است:

زمان بارگیری 7.4% دیگر کاهش یافت. جالب است بدانید که اگرچه اندازه صفحه و تعداد درخواست‌ها اندکی افزایش یافته است، اما بهبودی در درجه عملکرد کلی (افزایش 3 امتیازی) وجود دارد.

در مجموع، این افزونه عالی است اگر در مورد فشار بیشتر به سمت AMP جدی هستید و محتوا، تبلیغات و تجزیه و تحلیل خود را به خوبی با پلتفرم کار می کنید.

نتیجه گیری

با توجه به رشد انفجاری استفاده از تلفن همراه در چند سال گذشته، دیگر گزینهی برای کسب و کارهای آنلاین نیست که اول از همه تلفن همراه داشته باشند. این یک ضرورت مطلق است. پروژه Accelerated Mobile Pages یک تلاش بلندپروازانه برای رسیدن به این هدف است و تعداد بیشتری از خانه های رسانه ای به سرعت آن را تطبیق می دهند.

در حالی که استفاده از AMP برای وبلاگ‌های جدید ساده‌تر است، وبلاگ‌هایی که هزاران صفحه محتوا دارند قطعاً ممکن است آن را به ویژه چالش برانگیز بدانند. دلیل ساده است – همه افراد هنگام انتشار آنلاین از استانداردهای مناسب پیروی نمی کنند. سازمان ها تکامل می یابند. حتی فناوری‌های وب که پنج سال پیش «داغ» بودند، امروز منسوخ شده‌اند. در حالی که AMP تمام تلاش خود را می کند تا از فناوری های وب موجود استفاده کند، ممکن است موارد متعددی وجود داشته باشد که برخی ناسازگاری/خطا وجود داشته باشد. و این خطاها می تواند بر امتیازات سئوی شما تأثیر منفی بگذارد.

در حالت ایده‌آل، کسب‌وکارها باید منابع ترافیک ورودی خود را اندازه‌گیری کنند – چند درصد آن از یک دستگاه تلفن همراه می‌آید؟ چه تعداد از آنها از جستجوی تلفن همراه می آیند؟ نرخ پرش بازدیدکنندگان موبایل چقدر است؟ اینها سوالاتی هستند که باید قبل از بررسی AMP بپرسید.

اگر متقاعد شده‌اید که محتوای وب‌سایت شما از نظر فنی مطابق با آخرین استانداردها ساختار یافته است، به هر طریقی – AMP را ادامه دهید! شما فقط سئوی خود را تقویت خواهید کرد.

اما، اگر می‌دانید که پیکربندی‌های نادرست داخلی، پیوندهای شکسته و خطاهای زیادی وجود دارد، بهتر است قبل از ادامه با AMP به آن مشکلات رسیدگی کنید (و احتمالاً حل کنید).

نظر شما در مورد AMP چیست؟ آیا از آن برای مصرف محتوا استفاده می کنید؟ آیا آن را در وب سایت خود پیاده سازی کرده اید؟ ما دوست داریم از شما بشنویم!

خروج از نسخه موبایل