بهترین ابزار سئو وردپرس برای سال 2024

بهترین ابزار سئو وردپرس برای سال 2024

اکثر صاحبان سایت تلاش می‌کنند تا ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهند – یعنی بازدیدکنندگانی که از طریق نتایج جستجوی بدون پرداخت از طریق سایت‌هایی مانند Google و Bing وارد می‌شوند. با این حال، با وجود تعداد زیادی از صفحات وب که برای کسب نقاط مورد علاقه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رقابت می کنند، افزایش رتبه شما می تواند بسیار دشوار باشد.

هدف کامل SEO وردپرس (بهینه سازی موتور جستجو) این است که صفحات وب خود را اصلاح کنید تا در رتبه بالاتری قرار گیرند. SERP ها خوشبختانه، ابزارهای زیادی برای کمک به اجرای استراتژی سئوی خود و در نتیجه افزایش رتبه‌بندی موتورهای جستجو وجود دارد.

در این مقاله، برخی از بهترین ابزارها و افزونه‌های وردپرس را برای کمک به شما در بهینه‌سازی صفحات وب خود در سال 2024 بررسی می‌کنیم. بیایید شروع کنیم!

1. Yoast SEO

Yoast SEO با میلیون ها بارگیری یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس است. این دارای قابلیت استفاده آسان است تا به شما در استراتژی های سئو کمک کند. این به دلیل ویژگی تجزیه و تحلیل صفحه شناخته شده است، که به شما کمک می کند بهبود استفاده از کلمه کلیدی، طول محتوا، خوانایی و موارد دیگر. سایر گزینه‌های مفید عبارتند از ایجاد نقشه سایت XML و اعلان‌ها، breadcrumbs، و یکپارچه‌سازی رسانه‌های اجتماعی. اگر مبتدی سئو هستید، این افزونه مکانی فوق‌العاده برای شروع است.

2. همه در یک بسته SEO

All in One SEO Pack یکی دیگر از افزونه‌های بسیار محبوب رایگان وردپرس است که بیش از 30 میلیون دانلود دارد. اغلب به‌عنوان جایگزینی برای Yoast SEO در نظر گرفته می‌شود، اگرچه وقتی صحبت از تحلیل روی صفحه می‌شود، عمق یکسانی را ارائه نمی‌دهد. با این حال، دارای بسیاری از ویژگی‌های مشابه دیگر مانند متا تگ‌ها، نقشه‌های سایت XML و ادغام رسانه‌های اجتماعی است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد All in One SEO Pack این است که این تنها افزونه رایگان است که یکپارچه‌سازی SEO را برای سایت‌های تجارت الکترونیکی ارائه می‌کند – از جمله آنهایی که از WooCommerce استفاده می‌کنند.

3. SEOPress

یک گزینه عالی دیگر برای بهینه سازی سایت وردپرس شما SEOPress است. این افزونه SEO همه چیزهایی را که برای بهبود رتبه‌بندی خود نیاز دارید مانند نقشه‌های سایت XML و HTML، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی محتوا، تنظیمات Open Graph، داده‌های Google Local Business، تغییر مسیرها و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. به علاوه SEOPress دارای یک باطن با برچسب سفید و یک اسکنر لینک شکسته مفید داخلی است. (حتی در نسخه رایگان).

در حالی که یک نسخه رایگان در WordPress.org وجود دارد که یک راه عالی برای امتحان کردن افزونه است، SEOPress Pro موارد بیشتری را ارائه می دهد. هنگامی که به یک طرح حرفه ای ارتقا می دهید، ویژگی های قدرتمندتری مانند پشتیبانی از خرده نان، نقشه های سایت پیشرفته برای Google News یا Video XML، نشانه گذاری انواع داده های ساختاریافته، ابزارهای ویرایش آسان برای فایل های robots.txt و htaccess خود، ادغام WooCommerce و موارد دیگر را دریافت می کنید. فقط با 39 دلار (که می توانید در سایت های نامحدود از آن استفاده کنید) ارزش سرمایه گذاری در سئو سایت شما را دارد.

4. رتبه ریاضی

Rank Math یکی دیگر از گزینه های افزونه عالی برای مدیریت سئوی وردپرس است. این افزونه گزینه‌های آسانی را برای کمک به بهبود محتوای شما اضافه می‌کند، مانند تمرکز نکات کلیدواژه، نظارت بر طول محتوا، ارزیابی پیوند ثابت و موارد دیگر. Rank Math نیز با Google Webmasters یکپارچه شده است، بنابراین می توانید آمار و عملکرد سایت را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود ردیابی کنید. سایر ویژگی‌های افزونه شامل نظارت بر خطای خزیدن Google، نکات ابزار متنی، گزینه‌های خودکار سئوی تصویر، تولیدکننده نقشه سایت XML، قطعه‌های غنی (از جمله برای انواع پست‌های سفارشی)، و هزاران چیز دیگر است.

5. بسته سئو ممتاز

Premium SEO Pack یک افزونه کامل سئو وردپرس است که به وب سایت شما در رتبه بهتر در موتورهای جستجو کمک می کند. این افزونه ممتاز بهترین ها را از هر دو سئو و بهینه سازی اجتماعی ترکیب می کند تا نیاز به افزونه های متعدد را محدود کند. بسته SEO Premium شامل آمارهای اجتماعی، تجزیه و تحلیل صفحه، اعتبارسنجی صفحه و موارد دیگر است. سئو مهم است – وقتی افراد موضوعی را که در مورد آن می نویسید جستجو می کنند، می خواهید ابتدا وب سایت شما نمایش داده شود. به این ترتیب می توانید ترافیک (و حتی فروش) زیادی ایجاد کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این افزونه گزینه SEO Mass Optimization است. با این کار می توانید هر صفحه، پست و نوع پست سفارشی سایت خود را با چند کلیک بهینه کنید. این ماژول به شما این امکان را می دهد که عنوان متا را بهینه کنید، توضیحات متا را بهینه کنید، و همچنین کلمه کلیدی را برای محتوای خود شناسایی و بهینه کنید. این بدان معنی است که شما می توانید به طور بالقوه SEO (و رتبه بندی خود) را در عرض چند ثانیه بهبود بخشید.

یکی دیگر از ویژگی های عالی این افزونه پشتیبانی داخلی Google Analytics و آمارهای اجتماعی است. به این ترتیب می توانید به راحتی نتایج خود را از ایجاد تغییرات سئو در سایت خود مشاهده و پیگیری کنید. نمایشگر سفارشی Google Analytics در Premium SEO Pack دیدن و درک آمار جستجوی شما را آسان می کند، در حالی که ماژول آمار اجتماعی دسترسی شبکه شما را نشان می دهد. با توجه به اینکه تمام اطلاعات در مورد سایت شما عالی است، همچنین یک ماژول مفید SERP Tracking وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه سایت شما در برابر رقبای شما قرار می گیرد – اطلاعات عالی برای دیدن جایگاه شما.

6. Moz Pro

Moz Pro مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌ها را برای کمک به مدیریت استراتژی سئوی وب‌سایت خود ارائه می‌کند. رتبه هفتگی سایت و رقبای شما را ردیابی می کند و با استفاده از کلمات کلیدی را کشف و اولویت بندی می کند. ابزار کاوشگر کلمات کلیدی. همچنین از Open Site Explorer برای کمک به ایجاد پیوند استفاده می‌کند و سایت شما را می‌خزد تا هر گونه مشکل مرتبط را جستجو کنید.

اگر به ترغیب بیشتر نیاز دارید، Moz Pro همچنین ویژگی‌هایی را برای کمک به شما در سئوی درون صفحه ارائه می‌کند و مجموعه‌ای از گزینه‌های گزارش و تجزیه و تحلیل را ارائه می‌دهد. با شروع از 79 دلار در ماه (برای اشتراک سالانه) قیمت قطعاً در مقایسه با سایرین تند است. با این حال، اگر فکر می‌کنید از همه پیشنهادات آن استفاده خواهید کرد، ممکن است ارزشش را داشته باشد.

7. ابزارها و منابع SEO ahrefs

اگر به دنبال راهی برای نظارت بر عملکرد سئو سایت خود هستید ahrefs یک گزینه عالی است. این سرویس ممتاز شامل ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، نظارت بر بک لینک، شکاف محتوا، ردیابی رتبه و موارد دیگر است. بهتر از همه، می‌توانید هشدارها و گزارش‌های خودکار را طوری تنظیم کنید که در فواصل زمانی منظم (مانند یک بار در هفته) برای شما ایمیل شوند تا فاکتورهای SEO خاصی را که روی آنها تمرکز می‌کنید پیگیری کنید.

8. Rankie

Rankie یک افزونه ممتاز وردپرس است که به طور خاص برای کمک به شما در پیگیری رتبه‌بندی صفحه وب خود در گوگل طراحی شده است. به جای بررسی دستی کلمات کلیدی خود، از Rankie برای تحقیق، ردیابی و گزارش در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید تا ببینید سئوی شما چگونه است.

SEO برای هر وب سایت بسیار مهم است – به ویژه رتبه بندی کلمات کلیدی شما. اگر برای یک عبارت جستجوی عالی در صنعت خود رتبه بندی کنید، می توانید ترافیک زیادی دریافت کنید که می تواند به فروش، تبلیغات یا تبدیل دیگری تبدیل شود. Rankie ابزاری عالی است که می توانید از آن برای انتخاب و ردیابی کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید. پس از نصب، می‌توانید از Rankie برای جستجوی کلمات کلیدی خود استفاده کنید – افزونه حتی عبارات دیگری را پیشنهاد می‌کند که ممکن است بخواهید بر اساس آنچه جستجو می‌کنید رتبه‌بندی کنید.

در مورد ردیابی، Rankie شامل 4 گزینه برای ردیابی کلمات کلیدی خود است: Google، Google Ajax api، whatsmyserp.com یا ezmlm.org. و همچنین یک ابزار یکپارچه که لیستی از کلمات کلیدی را که ممکن است بخواهید هدف قرار دهید را پیشنهاد می‌کند. این افزونه همچنین گزارش‌های رتبه‌بندی روزانه کامل با نمودارهای کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ببینید آیا روش‌های بهبود سئو کار می‌کنند یا خیر. به علاوه می‌توانید گزارش‌ها را برایتان ایمیل کنید تا هرگز فراموش نکنید که آنها را بررسی کنید.

9. Google Keyword Planner ابزار SEO رایگان

Google Keyword Planner ابزاری برای مشترکین AdWords است که کلمات کلیدی را برای امتحان کردن پیشنهاد می‌کند. برای رتبه بندی. می توانید اطلاعات مربوط به محصول و سایت خود را وارد کنید و جستجوی خود را با پارامترهای مختلف هدف قرار دهید. برای هر کلمه کلیدی پیشنهادی می‌توانید داده‌های تاریخی از جمله میانگین جستجوهای ماهانه، سطح رقابت، و پیشنهاد پیشنهادی AdWords را مشاهده کنید.

در حالی که این ابزار بسیار ارزشمند است، اما رابط کاربری کمی کمتر از بصری دارد، بنابراین ارزش بررسی یک آموزش خوب قبل از گیر کردن.

10. Keyword Tool Free Planner

ابزار کلمه کلیدی به عنوان جایگزینی برای برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google متصل شده است. این رابط کاربری ساده دارد و از ویژگی تکمیل خودکار Google برای ایجاد صدها پیشنهاد کلمه کلیدی طولانی برای هر عبارت جستجویی که وارد می‌کنید استفاده می‌کند. با این حال، برخلاف Google Keyword Planner، نسخه رایگان Keyword Tool فقط کلمات کلیدی را فهرست می‌کند و نه داده‌های همراه مانند حجم جستجو، هزینه به ازای هر کلیک و رقابت را فهرست می‌کند. اگر بخواهید برای نسخه‌های پرمیوم سطح بالاتر هزینه کنید، قفل این اطلاعات باز می‌شود.

11. LinkPatrol Premium Service

LinkPatrol یک افزونه ممتاز وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا پروفایل پیوند خروجی خود را تمیز کنید. فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا کل سایت شما را برای یافتن پیوندها اسکن کنید و فهرستی از همه نویسندگان، دامنه‌ها و متن لنگر مرتبط با آنها را در اختیار شما قرار دهد. اگر متوجه پیوندهای بد شدید، اضافه کردن یک nofollow پیوند URL را تگ یا حذف کنید. قیمت از 50 دلار در سال شروع می شود.

12. تحلیلگر سرعت سایت رایگان GTmetrix

GTmetrix ابزاری است که برای کمک به سرعت سایت طراحی شده است، عاملی که موتورهای جستجو را در الگوریتم های رتبه بندی در نظر می گیرند. این به شما بینشی در مورد سرعت بارگیری سایت شما ارائه می دهد، سپس به شما کمک می کند تا عملکرد آن را بهبود بخشید. صفحات شما را با سرعت صفحه Google و Yahoo YSlow قوانین را تنظیم می کند و نتایجی از جمله زمان بارگذاری صفحه و اندازه کل صفحه را ارائه می دهد. همچنین می‌توانید ببینید که چگونه سایت شما در برابر سایر سایت‌های تحت نظارت GTmetrix قرار می‌گیرد.

این ابزار همچنین به شما امکان می‌دهد عملکرد را ردیابی کنید، سرعت سایت را از طریق یک دستگاه تلفن همراه تجزیه و تحلیل کنید و صفحه خود را در چندین منطقه آزمایش کنید. در نهایت، همچنین می‌توانید بارگیری‌های صفحه را ضبط کنید و نتایج را پخش کنید تا مشکلات عملکرد را مشخص کنید.

نظرات نهایی

SEO یک موضوع پیچیده است و اغلب در ابتدا می تواند دلهره آور به نظر برسد. با وجود مؤلفه‌های زیادی که باید در مورد آنها فکر کنید، بهینه‌سازی صفحات وب خود برای بازی بهتر SERP می‌تواند به یک کار طاقت فرسا تبدیل شود.

در این بخش، بیش از 10 ابزار و افزونه وردپرس را در اختیار شما قرار داده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا استراتژی سئوی خود را برای سال 2024 طراحی و اجرا کنید. آیا هیچ یک از این ابزارها در گردش کار سئوی روزانه شما وجود دارد؟ آیا نکات سئو دیگری برای سال جدید دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

خروج از نسخه موبایل