چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم

در حالی که بسیاری از خدمات آنلاین شما را قادر می سازند تا یک وب سایت شخصی سازی شده برای عروسی خود ایجاد کنید، آنها معمولاً محدودیت های زیادی از نظر طراحی و عملکرد دارند. علاوه بر این، برخی از این خدمات می‌توانند بسیار گران‌قیمت باشند.

این روز بزرگ شماست. طراحی وب سایت عروسی شما نباید محدود باشد. شما باید بتوانید وب سایتی بسازید که به اندازه عروسی شما بزرگ، جسورانه و زیبا باشد!

WordPress عملاً ویژگی‌های سفارشی‌سازی نامحدودی را به شما ارائه می‌دهد، و اگر با این پلتفرم آشنا هستید، می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. علاوه بر این، ابزارها و منابع کم‌هزینه یا رایگان زیادی وجود دارد که گزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه است.

این مقاله راهنمای گام به گام ایجاد یک وب سایت عروسی زیبا و کاربردی با استفاده از وردپرس را ارائه می دهد. ما همه چیز را از راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوا (CMS)، تا انتخاب موضوع، و افزودن محتوا و عملکرد پوشش خواهیم داد.

مرحله 1: انتخاب یک میزبان وب و نصب وردپرس

اولین قدم این است که یک میزبان برای سایت خود انتخاب کنید. گزینه های میزبان وردپرس عالی زیادی وجود دارد که خدماتی را با هر محدوده قیمتی ارائه می دهند. چیزی که باید در نظر داشت این است که احتمالاً وب سایت عروسی خود را فقط برای مدت محدودی اجرا خواهید کرد. برخی از میزبان‌ها در صورت پرداخت از قبل برای مدت معینی، تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهند که می‌تواند باعث صرفه‌جویی جدی در هزینه شما شود.

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 15

ما از طریق Bluehost یک معامله ویژه داریم. فقط کافی است روی پیوند ما برای میزبانی مشترک کلیک کنید و به اندازه 2.95 دلار در ماه پرداخت خواهید کرد به علاوه نام دامنه خود را به صورت رایگان (برای سال اول) در هنگام ثبت نام دریافت خواهید کرد.

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 16

وقتی از دستورات برای ثبت نام در حساب میزبانی خود پیروی می‌کنید، باید یک نام دامنه انتخاب کنید. این به آنچه در دسترس است بستگی دارد، اما نامی را انتخاب کنید که به خاطر سپردن شما (و دوستان و خانواده) آسان باشد. نامی مانند jackandjillswedding .com یا theclarkewedding .com عالی خواهد بود.

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 17

را کلیک کنید

وقتی میزبان و دامنه شما مرتب شد، می‌توانید ادامه دهید و وردپرس را نصب کنید. با Bluehost (و بسیاری دیگر از ارائه دهندگان میزبانی مشترک)، این یک فرآیند ساده با یک کلیک است.

وقتی وارد حساب Bluehost خود می‌شوید، بخش «نصب با یک کلیک» را پیدا کرده و گزینه وردپرس را انتخاب کنید. سپس نام دامنه خود را برای وب سایت عروسی خود انتخاب کنید. در مرحله بعد باید یک فرمان برای اضافه کردن عنوان سایت (مانند “Jack & Jill’s Wedding، یا هر چیزی که می خواهید رویداد خود را نامگذاری کنید)، ایجاد یک نام کاربری مدیر (از نام خود برای آسان کردن آن استفاده کنید)، یک رمز عبور مدیریت (این را بنویسید) مشاهده کنید. – برای ورود به وب سایت وردپرس خود در عرض یک دقیقه به آن نیاز دارید) و آدرس ایمیل خود. سپس کافی است کادر را علامت بزنید تا با شرایط موافقت کنید و وردپرس را نصب کنید. Bluehost تمام کارهای سخت را برای شما انجام می دهد! اما نگران نباشید – آنها همچنین در صورت برخورد با هر گونه ضربه، پشتیبانی زیادی ارائه می دهند.

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 18

اکنون که سایت شما آماده است، می‌توانید برای شروع ایجاد وب‌سایت واقعی خود وارد شوید! فقط به نام دامنه خود اما /wp-admin را به انتهای URL اضافه کنید. این شما را به صفحه ورود به سیستم وردپرس هدایت می کند. از نام کاربری ادمین و رمز عبوری که هنگام تنظیم حساب Bluehost خود ایجاد کرده اید برای ورود استفاده کنید. این شما را به داشبورد وردپرس خود می برد، جایی که یک تم، افزونه ها را نصب می کنید و همه پست ها و صفحات خود را در مورد مراسم عروسی آینده خود اضافه می کنید.

مرحله 2: انتخاب قالب وردپرس عروسی

وقتی وب سایت شما آماده است، مرحله دوم این است که موضوعی را انتخاب کنید که زمینه را برای عروسی شما فراهم کند. موضوع شما زیبایی شناسی کلی وب سایت شما را تعیین می کند و بسته به انتخاب شما، ممکن است برخی از قابلیت های اضافی را نیز ارائه دهد. برای مثال، برخی از تم‌های عروسی اختصاصی با ویژگی‌های کتاب مهمان و تایمر شمارش معکوس ارائه می‌شوند.

هزاران تم وردپرس برای انتخاب وجود دارد (از جمله گزینه‌های رایگان از WordPress.org و همچنین گزینه‌های برتر از وب‌سایت‌هایی مانند < یک href="https://1.envato.market/kvWYd" rel="sponsored nofollow">Themeforest برای شروع به‌علاوه، ما خلاصه‌ای از زمینه های وردپرس عروسی که ما فکر می کنیم بسیار زیبا هستند. یا اگر با راه حل های چند منظوره آشنا هستید – مانند تم وردپرس کل – ممکن است آن را حفظ کنید و به سادگی برخی از ویژگی های عروسی را اضافه کنید (برای اطلاعات بیشتر مرحله شماره پنج را بررسی کنید).

اگر به دنبال پیشنهادهای خاص تم عروسی هستید، سه انتخاب برتر ما در اینجا آمده است.

تم رایگان وردپرس عروس عروسی

عروس عروسی یک تم عروسی تک صفحه ای تمیز و ساده است که به سرعت و آسان تنظیم می شود. چیدمان مجموعه به این معنی است که تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر و داستان خود را اضافه کنید – همین. شما می توانید در کمترین زمان یک وب سایت عروسی زیبا داشته باشید. این طرح زمینه موارد اضافی زیادی را که ممکن است در گزینه‌های ممتاز پیدا کنید ندارد، اما می‌توان آن‌ها را در صورت نیاز با استفاده از افزونه‌ها اضافه کرد که بعداً به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تمام قالب وردپرس ممتاز را بکشید و رها کنید

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 19

Total یک تم چند منظوره با صفحه‌ساز کشیدن و رها کردن است که ایجاد هر نوع وب‌سایتی را ممکن می‌سازد. این همچنین به لطف عناصر صفحه ساز فوق العاده انعطاف پذیر و گزینه های سفارشی ساز تم، هرگونه طرح بندی، ترکیب رنگ و سبک طراحی را ممکن می کند. Total شامل لغزنده های ممتاز برای افزودن عکس های نامزدی شما، نقاط عطف برای اشتراک گذاری تعداد روزهایی که با هم بوده اید یا تعداد بوسه های به اشتراک گذاشته شده در طول سال ها، پشتیبانی از فرم تماس، بنابراین می توانید به راحتی یک ماژول RSVP، اختلاف منظر و پس زمینه های ویدئویی به اضافه صدها مورد اضافه کنید. گزینه های رنگ و فونت در میان بسیاری از ویژگی های دیگر. اگر به دنبال یک موضوع ممتاز هستید، مطمئناً بهترین انتخاب ما است.

زمینه ممتاز وردپرس پک عروسی

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 20

اگر استایل‌های کلاسیک را دوست دارید، طرح‌های زیبای بسته عروسی را دوست خواهید داشت. پر از گزینه‌هایی برای حاشیه‌ها، ترکیب‌بندی‌های زیبا و عناصر خاص عروسی است که وب‌سایت شما را بدون زحمت جذاب می‌کند. این طرح زمینه دارای ویژگی‌های زیادی است که به شما کمک می‌کند تا سایت عروسی عالی بسازید، از جمله تایمر شمارش معکوس، ماژول RSVP، نوار لغزنده تصویر، ویژگی خط زمانی، و دفترچه مهمان. همچنین یک ویرایشگر جلویی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد طرح های خود را به سرعت تغییر دهید.

مرحله 3: تم خود را نصب کنید

پس از انتخاب تم، باید آن را نصب کنید. خوشبختانه وردپرس این کار را بسیار آسان می کند. ما استفاده از تم کل را به عنوان مثال به شما نشان خواهیم داد، اما مهم نیست که چه تمی را انتخاب کنید، روند مشابهی دارد.

اگر یک تم ممتاز خریداری کرده اید، ابتدا باید فایل های قالب وردپرس قابل نصب را دانلود کنید. اکثر بازارها این کار را بسیار آسان می کنند و به وضوح به آنها برچسب می زنند. به سادگی وارد حساب کاربری خود شوید، به صفحه دانلودهای خود بروید و موضوع خریداری شده را پیدا کنید. سپس گزینه «فقط فایل وردپرس قابل نصب» را دانلود کنید. اگر این گزینه را در بازار خود ندارید، ممکن است لازم باشد فایل را پس از دانلود از حالت فشرده خارج کنید تا فایل «فقط موضوع» را پیدا کنید.

بعد به داشبورد وردپرس خود بروید و به ظاهر > تم ها > افزودن جدید بروید. اکنون، اگر می‌خواهید از یک تم رایگان از WordPress.org استفاده کنید، می‌توانید طرح زمینه را مستقیماً از اینجا نصب کنید، فقط برای نصب تم مورد نظر کلیک کنید. برای آپلود طرح زمینه ممتاز خود، روی دکمه «آپلود تم» در بالای صفحه کلیک کنید، سپس فایل تم قابل نصبی را که قبلا دانلود کرده‌اید برای نصب انتخاب کنید.

پس از نصب طرح زمینه کلیک کنید تا طرح زمینه خود را فعال کنید! اکنون برای بخش سرگرم کننده – اضافه کردن تمام جزئیات مربوط به عروسی خود، شما و شریک زندگی خود و البته تبدیل وب سایت عروسی خود به زیباترین وب سایت ممکن.

مرحله 4: راه اندازی و سفارشی کردن صفحات وب سایت عروسی خود

وب‌سایت عروسی شما می‌تواند به تعداد یا تعداد صفحاتی که می‌خواهید باشد. به طور معمول، وب‌سایت عروسی آن حداقل برخی از موارد زیر را دارد:

  • داستان ما: در اینجا، می‌توانید به مهمانان درباره هر چیزی از نحوه ملاقات تا داستان پیشنهادی خود بگویید.
  • محل برگزاری: جزئیات مفیدی مانند مکان و مسیرها را وارد کنید.
  • محل اقامت: مهمانان خارج از شهر از فهرستی از مکان‌های اطراف که می‌توانند در آن اقامت داشته باشند، قدردانی خواهند کرد.
  • دفترچه مهمان: کتاب مهمان به افراد امکان می‌دهد یادداشت‌ها و بهترین آرزوها را قبل از روز بزرگ پست کنند.
  • رجیستری هدیه: می‌توانید با افزودن جزئیات ثبت هدیه به سایت خود، از تعاملات ناخوشایند چشم پوشی کنید.< /li>
  • RSVP: اگر می‌خواهید از پاسخ‌های سنتی پستی صرف نظر کنید یا جایگزینی ارائه کنید، می‌توانید این کار را از طریق وب‌سایت خود انجام دهید.
  • گالری عکس: می‌توانید تصاویر عروسی خود را اضافه کنید یا اجازه دهید مهمانان پست خود را ارسال کنند.
  • وبلاگ: اگر از نوشتن لذت می برید، می توانید وبلاگ در مورد هر چیزی از آماده سازی عروسی برای زندگی شما به عنوان یک زوج.

این سایت عروسی شماست و شما اختیار دارید هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید. چه سبک شما سنتی باشد، چه مدرن یا کاملاً چیز دیگری، وردپرس انعطاف پذیری زیادی را برای شما فراهم می کند.

بسته به موضوعی که انتخاب کرده‌اید، راه‌اندازی شما ممکن است به سرعت ساده باشد. اکثر تم های رایگان دارای یک قالب صفحه ساده هستند که در آن می توانید اطلاعات خود را تایپ کنید و تصاویر را مطابق با طرح از پیش تنظیم شده آپلود کنید. با این حال، اگر با یک تم ممتاز پیش رفتید، مطمئناً گزینه‌های بیشتری خواهید داشت.

ساخت و سفارشی کردن صفحات با صفحه ساز

اگر تصمیم گرفتید از یک تم ممتاز مانند Total استفاده کنید، می‌توانید برای شروع یک نسخه آزمایشی وارد کنید (مانند صفحه تکی متاهل یا یک  دمو عروسی چند صفحه ای سنتی)، یا برای ساخت صفحات خود از ابتدا. توتال از صفحه ساز ویژوال کامپوزر استفاده می کند. این یک سازنده زنده جلویی بصری است که می‌توانید از آن برای درج بلوک‌های محتوا، ایجاد تغییرات (رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و غیره) و سپس کشیدن و رها کردن آن‌ها در جای خود استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که پس از اتمام، تغییرات خود را ذخیره کنید!

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 21

مزیت استفاده از تم با سازنده این است که می توانید دقیقاً صفحاتی را که نیاز دارید یا می خواهید برای وب سایت عروسی خود ایجاد کنید. قالب‌ها عالی و مطمئناً آسان هستند، اما با یک صفحه‌ساز، برای ایجاد تغییرات نیازی به دانستن CSS یا PHP یا هر زبان کدنویسی دیگری ندارید. این یک راه حل عالی برای یک عروس یا داماد DIY است! تنها چیزی که نیاز دارید یک بعدازظهر رایگان و یک فنجان قهوه است – ما مطمئن هستیم که در کمترین زمان از آن لذت خواهید برد!

مرحله 5: با استفاده از افزونه ها، قابلیت به سایت عروسی خود اضافه کنید

در شرایطی که اکثر صفحات شما آماده راه اندازی هستند، ممکن است لازم باشد قبل از ارسال پیوند ما برای عزیزانتان، چند ویژگی دیگر به وب سایت خود اضافه کنید. این جایی است که افزونه های وردپرس وارد می شوند.

پلاگین ها افزونه های نرم افزاری هستند که عملکرد اصلی وردپرس را گسترش می دهند. در حالی که اکثر صفحات فوق را می توان بدون نیاز به آنها راه اندازی کرد، ممکن است بخواهید طراحی سایت خود را با استفاده از تعداد کمی ارتقا دهید. وردپرس مجموعه ای از افزونه های رایگان و ممتاز را برای انتخاب ارائه می دهد و در اینجا چند پیشنهاد برای وب سایت های عروسی عالی هستند.

1. Slider Pro Premium Slider WordPress Plugin

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 22

بسیاری از تم ها دارای گزینه های اسلایدر داخلی هستند، اما اگر مورد شما اینگونه نیست، ممکن است به یک راه حل افزونه نیاز داشته باشید. لغزنده ها روشی عالی برای نمایش چندین تصویر بدون مشکل مقیاس بندی هستند. به علاوه، می‌توانید انتقال‌های جالبی را اعمال کنید که منجر به نمایش اسلایدهای منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان می‌شود. ما Depicter را از همه گزینه‌های رایگان دوست داریم، اما تعداد زیادی افزونه های لغزنده وردپرس که هم برای استفاده آسان هستند و هم عملکرد پیشرفته ای ارائه می دهند.

2. ویجت تایمر شمارش معکوس

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 23

تایمرهای شمارش معکوس یک ویژگی محبوب در وب‌سایت‌های عروسی هستند، زیرا می‌توانند به همه بفهمانند که روز بزرگ چقدر نزدیک است. ویجت رایگان تایمر شمارش معکوس روشی آسان برای اضافه کردن شمارش معکوس به رویداد شما است، اگر از قبل ویژگی موجود در رویداد شما نباشد. موضوع.

3. WP Go Maps افزونه نقشه‌برداری علامت مکان رایگان

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 24

هنگامی که مکان و مسیرهای رسیدن به محل برگزاری خود را به مهمانان خود ارائه می دهید، یک نقشه می تواند مفید باشد. WP Go Maps یک افزونه رایگان است که به شما امکان می‌دهد یک Google Map در سایت عروسی شما. اگر رویداد شما شامل چندین مکان است، می توانید چندین نشانگر را روی یک نقشه اضافه کنید و حتی نمادهای آنها را سفارشی کنید.

4. Gwolle Guestbook افزونه وردپرس رایگان

چگونه یک وب سایت عروسی خیره کننده با وردپرس ایجاد کنیم 25

در نهایت، کتاب مهمان Gwolle یک افزونه رایگان مفید است که ادغام یک کتاب مهمان را در سایت شما آسان می کند. این فرمی با کاربری آسان ارائه می‌کند که مهمانان شما می‌توانند آن را پر کنند، فهرستی از پیام‌ها (قابل تنظیم) نمایش داده می‌شود، و هر بار که شخصی وارد می‌کند یک اعلان برای شما ارسال می‌کند.


یک وب‌سایت اختصاصی می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی عروسی، جمع‌آوری خاطرات، و مشارکت خانواده و دوستان در هر مرحله از مراحل کمک کند. با این حال، ایجاد یک سایت عالی در شرایط عادی می‌تواند بسیار دشوار باشد – تا زمانی که نوبت به عروسی‌ها می‌رسد.

خوشبختانه وردپرس تمام ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک وب سایت عروسی زیبا و کاربردی را با کمی سر و صدا فراهم می کند. ما حتی کل فرآیند را در چهار مرحله کوتاه شرح داده‌ایم تا بتوانید فوراً شروع کنید.

به نظر شما هر وب سایت عروسی باید شامل کدام صفحات باشد؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

خروج از نسخه موبایل