رایج ترین اشتباهات مبتدیان وردپرس

رایج ترین اشتباهات مبتدیان وردپرس

شاید شما به تازگی وبلاگ خود را راه اندازی کرده اید، یا شاید می خواهید خودتان یک وب سایت برای کسب و کار خود بسازید. در هر صورت، اگر کمی تجربه داشته باشید و از وردپرس مطلع شده باشید، اشتباهاتی مرتکب خواهید شد. همه افراد در موقعیت شما این کار را انجام می دهند.

اشتباهات برای مبتدیان رایج است، اما همچنین برای کاربران با تجربه تر، یا به عبارتی در مقیاس بزرگتر، برای انسان ها به طور کلی. اگرچه واقعیت این است که همه ترجیح می دهند از آنها اجتناب کنند (به دلایل واضح). از آنجایی که وردپرس در حال حاضر توسط میلیون ها کاربر در سراسر جهان استفاده می شود، اشتباهات رایجی وجود دارد که باید از آنها درس گرفت. ویکتور از WebCreate.Me برخی از آنها را با ما به اشتراک گذاشت:

1. WordPress.org در مقابل WordPress.com

انتخاب پلتفرم اشتباه با اختلاف زیادی اشتباه شماره یک است. WordPress.com برای وب‌سایت شخصی مناسب‌تر است. ایجاد آن رایگان و آسان است. شما لازم نیست نگران راه اندازی سرور، پشتیبان گیری، به روز رسانی و موارد دیگر باشید. از طرف دیگر، WordPress.org باید هاست وردپرس خود را بخرید و وردپرس را روی آن نصب کنید. با تعداد تقریباً نامحدودی از تم ها، کنترل کامل وب سایت خود را به شما می دهد، افزونه‌های WP و سفارشی‌سازی، اما باید خودتان آن را دانلود و مدیریت کنید. اگر وبلاگ خود را با WordPress.org راه اندازی کنید، در نقل و انتقالات شما صرفه جویی می کند و به شما امکان می دهد فوراً از وبلاگ خود درآمد کسب کنید. اما می‌توانید درباره همه جوانب مثبت و منفی در WordPress بیشتر بخوانید. راهنمای org vs WordPress.com.

2. تکیه بر توسعه دهندگان ناشناس

شما می‌توانید هزاران طرح ممتاز و طرح‌های زمینه رایگان یا افزونه را به‌صورت آنلاین پیدا کنید. مهم نیست که برخی از آنها چقدر خوب به نظر می رسند، همیشه باید با یک توسعه دهنده معتبر و مورد تایید وردپرس بروید. برخی از آنها ممکن است چند دلار برای شما هزینه داشته باشند، اما شما برای امنیت، پشتیبانی، قابلیت استفاده و رتبه بندی موتورهای جستجو در میان چیزهای دیگر هزینه می کنید. پرداختن به چیزهای رایگان از سوی توسعه دهندگان ناشناس ممکن است نه تنها برای شما وقت، بلکه بعداً هزینه نیز داشته باشد.

3. خرج کردن پول چپ و راست

اگرچه همیشه برای شما بهترین نیست که با چیزهای رایگان استفاده کنید، باید دیدی داشته باشید که واقعاً چه چیزی برای وب سایت خود نیاز دارید. همه گزینه های موجود در آنجا ممکن است بسیار زیاد باشد، اما تنها چیزی که برای شروع به آن نیاز دارید نام دامنه و میزبانی وب است. ممکن است بخواهید روی طراحی خود سرمایه گذاری کنید، اما مواردی مانند ایمیل های مارک دار، ثبت نام 5 ساله و SSL در میان سایر موارد ممکن است از همان ابتدا سرمایه گذاری روی آن کمی بیش از حد باشد. اگر نیاز به پرداخت هزینه برای برخی از افزونه ها دارید، مطمئن شوید که واقعاً به آنها نیاز دارید. داشتن افزونه های غیر ضروری نه تنها بر کیف پول شما تأثیر می گذارد، بلکه نصب وردپرس شما را نیز به هم می زند.

4. نداشتن پشتیبان

بیشتر شرکت‌های هاستینگ پشتیبان‌گیری خودکار را برای شما انجام می‌دهند و حتی ممکن است سایت شما را به صورت رایگان بازیابی کنند، اما هیچ چیز در دنیای فناوری 100٪ نیست، بنابراین همیشه باید نسخه خود را نگه دارید. حتی آنقدرها هم پیچیده نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک برنامه زمانبندی برای پشتیبان گیری تنظیم کنید و تنظیم خواهید شد. فهرست کاملی از افزونه‌های پشتیبان‌گیری رایگان و ممتاز موجود است برای شما، اگرچه مورد علاقه شخصی ما VaultPress است. نصب یک پلتفرم پشتیبان خوب برای شما بسیار مهم است، بنابراین یکی را متناسب با آن انتخاب کنید.

5. استفاده از ساختار URL پیش فرض

نه کاربران و نه موتورهای جستجو از دیدن صفحات وب که چیزی شبیه به yourpage.com/?p=23 هستند هیجان زده نمی شوند. کاربران به احتمال کمتری روی آن کلیک می کنند زیرا چیزی در پشت آن لینک نمی بینند و موتورهای جستجو نیز به دنبال کلمات کلیدی در داخل URL ها هستند. به همین دلیل است که باید به داشبورد وردپرس خود بروید و در قسمت تنظیمات > پیوندهای ثابت تنظیمات پیوندهای دائمی خود را از «ساده» به «نام پست» تغییر دهید. همچنان می‌توانید پیوند خود را در ویرایشگر تغییر دهید، اما برای کاربران بهتر به نظر می‌رسد و به‌طور پیش‌فرض رتبه‌بندی موتور جستجوی خود را نیز افزایش می‌دهید.

6. Favicon پیش فرض

به روز نمی شود

یک فاویکون ممکن است مانند نماد کوچکی از وبلاگ شما در یک پنجره مرورگر به نظر برسد، اما بازدیدکنندگان شما را در میان برگه هایی که باز کرده اند نیز می شناسند. این شناسنامه شماست و باید به ساخت برند خود توجه کنید. شما حرفه ای تر به نظر خواهید رسید و مولدهای فاویکون رایگان آنلاین وجود دارد که می توانند آن را برای شما تولید کنند. اگر می‌خواهید چیز پیشرفته‌تری داشته باشید، به استفاده از بازارهایی مانند Fiverr فکر کنید تا یک طراحی ارزان.

در اینجا یک راهنمای ساده برای تغییر فاویکون وجود دارد، اگر قبلاً یکی از آن‌ها آماده استفاده است.

7. فراموش کردن امنیت خود

برخی از شما ممکن است در حال حاضر بخندید، اما این یکی از رایج ترین اشتباهات است. استفاده از ورود با نام کاربری و رمز عبور “Admin” بسیار خطرناک است زیرا اولین تلاش برای هر کسی خواهد بود که سعی می کند به وب سایت شما برسد و شما را به یک هدف آسان تبدیل می کند. شما باید کاملاً از “admin” به عنوان یک ورود یا رمز عبور اجتناب کنید. همیشه به شما این امکان داده می شود که رمز عبور خود را در حین نصب تغییر دهید و باید آن را درست در همان زمان انجام دهید زیرا ممکن است بعداً آن را فراموش کنید. رمز عبور قوی امنیت مطلق را تضمین نمی کند، اما اولین خط دفاعی را در برابر مهمانان ناخواسته ایجاد می کند.

اما فقط با یک رمز عبور قوی متوقف نشوید، بسیاری از مراحل امنیتی آسان دیگر وجود دارد که می توانید برای حفظ امنیت بیشتر وب سایت وردپرس خود انجام دهید. می‌توانید اسکن بدافزار، محافظت از نیروی brute force، فایل‌های wp پنهان و موارد دیگر را اضافه کنید. برای نکات بیشتر، به تمام مقالات امنیت وردپرس ما نگاهی بیندازید.

8. نادیده گرفتن به‌روزرسانی‌ها

اگر از نسخه .org وردپرس استفاده می‌کنید، باید به‌روزرسانی‌ها را خودتان مدیریت کنید. وردپرس به کاربران اطلاع می‌دهد که سایتشان به‌روزرسانی می‌شود، اما همه ما این احساس را زمانی که سیستم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنیم و به بهترین‌ها امیدواریم، می‌دانیم. اگرچه اگر سایت شما به درستی کدگذاری شده باشد، در بیشتر موارد فقط یک کلیک طول می کشد و چیزی برای ترس وجود نخواهد داشت. هنوز باید قبل از به‌روزرسانی از همه محتوای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

افزونه JetPack رایگان است و بسیاری از ویژگی‌های عالی را ارائه می‌دهد و تنظیم به‌روزرسانی‌های خودکار یکی از آنها.

9. فراموش کردن سئو

WordPress به شما پیشنهاد می‌کند که از فهرست‌بندی سایت‌هایتان توسط ربات‌های موتور جستجو جلوگیری کنید، که این کار خوبی است، در حالی که هنوز در حال توسعه وب‌سایت خود هستید. اگرچه بسیاری از وبلاگ نویسان زمانی که وبلاگشان فعال شد و سایت آنها هرگز توسط موتورهای جستجو نمایه نشد، فراموش کردند این تنظیمات را تغییر دهند.

اگر فکر می کنید که نصب افزونه سئو پیش فرض وردپرس شما را حل می کند، اشتباه مبتدی دیگری را انجام می دهید. هنوز باید تنظیمات متا خود را به روز کنید. سئو یکی از قوی ترین راه ها برای جذب ترافیک به وب سایت شماست. Yoast SEO یک افزونه بسیار مؤثر است که به شما کمک می کند بازدیدکنندگان بیشتری را از موتورهای جستجو.

10. نداشتن فرم تماس

این ممکن است در ابتدا یک مشکل جزئی به نظر برسد، اما با رشد سایت شما، خوانندگان شما سعی خواهند کرد با شما روبرو شوند. اغلب می توانید سؤالات، پیشنهادات یا فقط کلمات تشویق کننده دریافت کنید. باز هم، درست مانند بسیاری از چیزهای دیگر، JetPack می تواند آن را برای شما نیز مرتب کند. همراه با یک فرم تماس رایگان و آسان برای کاربر است. یا می‌توانید فرم تماس 7 را امتحان کنید. همچنین یک GravityForms وجود دارد که تقریباً توسط هر سفارشی ساختمان حرفه ای استفاده می شود. وب سایت ها (از جمله WPExplorer!).

در حال تکمیل

این را دارید – 10 اشتباه بسیار رایج که اکثر مبتدیان وردپرس انجام می دهند. اکنون که از موضوع آگاه هستید، امیدوارم بتوانید هنگام راه‌اندازی وبلاگ وردپرس خود از ساخت آن‌ها خودداری کنید. اما اکنون یادگیری را متوقف نکنید – وبلاگ ما را برای اطلاعات بیشتر نکات و ترفندهای وردپرس که می توانید از آن برای تبدیل شدن به یک استاد وردپرس استفاده کنید!

سوال دیگری دارید؟ یا نکات بیشتری برای مبتدیان؟ در زیر برای ما یادداشت بگذارید!

خروج از نسخه موبایل