چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم

روی افزایش رزرو مستقیم هتل خود تمرکز می کنید یا فقط نیاز به ایجاد یک وب سایت هتل وردپرس برای مشتری دارید؟ خوب ما یک آموزش مفصل برای شما ایجاد کرده ایم! اگر می‌خواهید یک وب‌سایت هتل، خوابگاه، آپارتمان، مسافرخانه یا تخت‌خواب و صبحانه بسازید و ارسال‌های رزرو خودکار را فعال کنید – مواردی که هنگام نوشیدن قهوه پرداخت می‌شوند و پردازش می‌شوند، باید مفید باشد.

در وردپرس، 2 رویکرد اصلی برای ایجاد یک وب سایت هتل کاملاً کاربردی با موتور رزرواسیون وجود دارد:

  1. یک تم آماده رزرو هتل وردپرس
  2. هر قالب وردپرس (از جمله موارد هتل) + افزونه رزرو ملک شخص ثالث

البته، یک رویکرد دیگر نیز وجود دارد که باید ذکر شود. سیستم رزرو همچنین می تواند با هر نرم افزار اختصاصی رزرو نیرو شود. باید اعتراف کنم که برخی از آنها دارای ده ها گزینه مفیدی هستند که ممکن است افزونه های وردپرس فاقد آن باشند. اما اگر قصد راه‌اندازی یک هتل زنجیره‌ای عظیم را نداشته باشید، احتمالاً به همه زنگ‌ها و سوت‌های اضافی نیاز نخواهید داشت، بنابراین بهتر است یک طرح زمینه یا افزونه کاربرپسند انتخاب کنید.

به طور کلی، بردن عملیات هتل خود به فضای ابری با نرم افزار اختصاصی، برای شما یک دست و یک پا نیز هزینه خواهد داشت (به طور منظم!). با استفاده از افزونه‌ها/موضوعات وردپرس، هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهید و یک عملکرد امن قدرتمند دریافت می‌کنید.

فقط آن را در گوگل جستجو کنید و مقایسه کنید: میانگین قیمت ماهانه موتور رزرو اختصاصی حدود 100 دلار است (با افزایش قیمت بسته به نوع اتاق، تعداد اتاق‌ها و غیره در هتل شما)، در حالی که تم + افزونه وردپرس هزینه خواهد داشت. شما حدود 100 دلار در سال هستید.

بنابراین، از آنجایی که نرم‌افزار رزرو احتمالاً برای اکثر افرادی که این مقاله را می‌خوانند مناسب نیست، اجازه دهید به 2 رویکرد اول برگردیم و مقداری پول برای قبوض آب و برق صرفه‌جویی کنیم.

انتخاب تم وردپرس رزرو هتل آماده

اگر شروع با رویکرد اول برای شما آسان‌تر است، به یاد داشته باشید که بسیاری از تم‌های وردپرس که به عنوان «رزرو هتل» تبلیغ می‌شوند، همراه با یک فرم رزرو هستند که در آن موارد ارسالی رزرو از طریق ایمیل ارسال می‌شوند. آنها می توانند بسیار پیشرفته باشند (با فرم های تاریخ ورود و خروج، انواع اتاق و غیره).

موضوعات وردپرس با فرم‌های رزرو

Paradise Cove یک نمونه عالی از چنین موضوعی است. مهمانان می توانند محل اقامت را جستجو کنند:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 26

سپس یکی را از یک فهرست بسیار مفید انتخاب کنید:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 27

و با ارسال فرم زیر از طریق ایمیل، درخواست رزرو کنید. عیب اصلی آن این است که مهمانان نمی توانند مطمئن باشند که اتاق واقعاً رزرو شده است، زیرا این فرآیند باید شامل تأیید دستی باشد.

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 28

باید در نظر داشته باشید که این روش راحت‌تری برای رزرو هتل است اما نه برای مهمانان. اگر رزروهای خودکار را ارائه نکنید (مثلاً با پرداخت)، مهمانان ممکن است ترجیح دهند برای رزرو با هتل شما تماس بگیرند.

از سوی دیگر، افراد مدرنی که به OTAها (آژانس‌های مسافرتی آنلاین – مانند TripAdvisor) عادت دارند، می‌خواهند این فرآیند تقریباً به طور کامل با فناوری و با حداقل تماس‌های تلفنی انجام شود. یا اگر آنها فقط درونگرا باشند چه می شود؟

یعنی، رزرو اتاق هتل از طریق ایمیل یا تلفن، سطح “اتوماسیون” مورد نظر شما (و مسافران) نیست. درست است؟

بازگشت به تم زیبای وردپرس Paradise Cove: یک افزونه وردپرس رزرو ملک ساده می تواند آن را به پذیرش رزرو آنلاین هدایت کند.

این نوع قابلیت رزرو از طریق ایمیل همچنان می‌تواند برای وب‌سایت‌های مسافرتی به خوبی کار کند، جایی که رزرو تور از طریق ایمیل هنوز بسیار محبوب است (مردم دوست دارند قبل از خرید درباره جزئیات تورها صحبت کنند).

موتورهای وردپرس با موتور رزرو

بیایید اکنون در مورد یک نوع تم وردپرس هتل با موتور رزرو ملک در آن صحبت کنیم. معمولاً این تم ها اساساً بر اساس افزونه های رزرو ملک شخص ثالث هستند.

به عنوان مثال، موضوع وردپرس رزرو هتل Bellevue که با دموهای مختلف ارائه می‌شود (هتل، شهری حومه شهر، یک خانه ساحلی) و توسط افزونه رزرو با پرداخت های WooCommerce پشتیبانی می شود:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 29

به این معنی است که این طرح زمینه به مهمانان شما اجازه می‌دهد تا مکان مورد نیاز خود را به سبد خرید خود اضافه کنند و هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنند (مثلاً از طریق PayPal):

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 30

این یک فرآیند کاملاً خودکار و ساده برای پذیرش رزروهای آنلاین است.

به طور خلاصه، در اینجا نکات مثبت مضامین وردپرس هتل با موتور رزرو اجرا شده است:

  • یک راه حل یک مرحله ای با یک طرح زمینه و افزونه به طور یکپارچه: همه نمادها و سبک های افزونه در طراحی تم طبیعی به نظر می رسند
  • صرفه جویی در هزینه: در صورتی که موتور رزرو یک افزونه پولی باشد، فروشندگان پوسته عموماً آن را به صورت رایگان درج می کنند، بنابراین شما فقط برای یک موضوع پرداخت می کنید

تنها محدودیت این راه حل این است که باید به سیستم رزرو ارائه شده توسط موضوع تکیه کنید. یعنی، شما انتخابی از سیستم رزرو نخواهید داشت (البته، می توانید اولی را حذف کنید و افزونه رزرو اتاق دیگری را نصب کنید، اما خرید چنین تمی چه فایده ای دارد؟). بنابراین، علاوه بر این، باید دریابید که آیا می‌توانید رفتار افزونه را برای برآورده کردن کامل نیازهای خود تغییر دهید یا خیر.

اما اگر قبلاً یک تم وردپرس خوب پیدا کرده‌اید و فقط باید یک موتور رزرو هتل را در آن پیاده‌سازی کنید، بیشتر بخوانید.

ساخت سایت هتل با افزونه رزرو اتاق وردپرس

می توانید هر قالب وردپرس را بگیرید و با فرآیند رزرو خودکار آن را به یک وب سایت هتل کاملاً کاربردی تبدیل کنید. این می تواند یک موضوع اختصاصی وردپرس برای کسب و کار مهمان نوازی باشد یا فقط تمی باشد که قبلاً استفاده می کنید و دوست دارید.< /p>

به عنوان مثال، ویلا فورتونا عالی است طراحی سبک هتلی که با افزونه رزرو به راحتی قابل استفاده است (چون تم آماده رزرو نیست):

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 31

بیایید عمیق‌تر کاوش کنیم و ببینیم چگونه می‌توان این کار را گام به گام با یکی از پیشرفته‌ترین افزونه‌های رزرو وردپرس برای هتل‌ها انجام داد – افزونه رزرو هتل MotoPress. به شما امکان می دهد لیست املاک را با تمام جزئیات اضافه کنید و رزرو آنلاین (برای هتل ها، آپارتمان ها، اجاره تعطیلات، خوابگاه و غیره) را فعال کنید

در اینجا قسمت جلویی وب سایت آژانس آپارتمان ساخته شده با این افزونه رزرو است:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 32

به هر حال، می‌توانید داشبورد افزونه را خودتان با هر نوع هتل ترجیحی آزمایش کنید: هتل‌ها، آپارتمان‌ها ، خوابگاه یا ویلا.

و حالا بیایید نگاهی به قسمت پشتیبان بیندازیم. پس از نصب و فعال سازی افزونه، 2 منو ظاهر می شود: اقامت و رزرو. سپس این مراحل آسان را دنبال کنید:

1. انواع مختلف قیمت‌گذاری فصلیرا اضافه کنید: این‌ها می‌توانند تاریخ‌ها یا روزهای متفاوتی باشند (کریسمس، تابستان ۲۰۱۸ و غیره). اینها تاریخ هایی هستند که مطمئن هستید قیمت آنها باید متفاوت باشد.

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 33

2. خدمات اضافی یا بسته های هتلرا اضافه کنید: رایگان یا پولی (نشستن کودک، پارکینگ و غیره). شما باید این کار را از قبل انجام دهید تا بتوانید خدمات موجود را به انواع مختلف اقامتگاه اضافه کنید. می توانید شرح خدمات، تصویر ویژه، قیمت و دوره را اضافه کنید. مهمانان می توانند هنگام ثبت درخواست رزرو آنها را رزرو کنند. البته این اختیاری است.

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 34

3. اضافه کردن انواع اقامتگاه: هر یک از آنها را می توان با توضیحات، دسته بندی ها، امکانات، گالری عکس ارائه کرد:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 35

ظرفیت محل اقامت (بزرگسالان، کودکان، اندازه)، منظره، انواع تخت، و خدمات نیز قابل مشاهده است:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 36

از نسخه 3.0، می‌توانید ویژگی‌های سفارشی نامحدودی اضافه کنید – اینها ممکن است فیلدهای فرم در دسترس بودن جستجو، جزئیات دارایی اضافی یا هر دو باشند. شما فقط باید ویژگی های مورد نیاز را اضافه کنید و به آنها برچسب اختصاص دهید.

اجازه دهید آن را با یک مثال توضیح دهیم: یک ویژگی “موقعیت” را با تعداد تگ های مورد نیاز اضافه کنید (به عنوان مثال نیویورک، سانفرانسیسکو)، سپس برچسب ها را به صورت انتخابی به ویژگی ها اختصاص دهید.

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 37

اگر می‌خواهید مهمانان را قادر به جستجو در کل دسته کنید، به سادگی این ویژگی “مکان” را به عنوان یک قسمت جستجوی اضافی به فرم در دسترس بودن جستجو اضافه کنید (ویژگی‌های مربوطه را به کد کوتاه اضافه کنید).

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 38

این فیلدهای اضافی ممکن است با واقعیت کسب و کار شما مطابقت داشته باشد: نوع اتاق، اجاره کوتاه یا بلندمدت، و غیره.

این خیلی عالی است – می‌توانید دارایی‌های نامحدود را در مکان‌های مختلف اضافه کنید!

4. اضافه کردن نرخ: قیمت‌های متفاوت برای یک نوع اقامتگاه بسته به تعدادی از مزایا (مانند قابل استرداد و غیرقابل استرداد):

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 39

این افزونه شما را با یک سیستم نرخ بسیار انعطاف‌پذیر تنظیم می‌کند تا قیمت‌گذاری طبقه‌بندی شده را برای نرخ پایه دارایی اعمال کنید. به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس معیارهای مختلف، قیمت‌های مختلفی را تعیین کنید:

  • تعدادی از امکانات یا شرایط داخل اتاق (قابل استرداد، غیرقابل استرداد)
  • تعدادی مهمان
  • مدت اقامت (تخفیفات خودکار)
  • یک فصل

5. همه صفحات سیستم را با کدهای کوتاه موجود در پنل مدیریت ایجاد کنید: نتایج جستجو، در دسترس بودن جستجو، رزرو کامل، تأیید رزرو، صفحات لغو رزرو:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 40

6. تنظیمات اصلی را پیکربندی کنید:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 41
  • تنظیم پارامترها برای نمایش انواع اقامتگاه (ارز، موقعیت ارز، قالب تاریخ، زمان ورود و خروج و غیره)
  • انواع تخت موجود در هتل خود را اضافه کنید
  • مدت زمانی را برای نشان دادن کمترین قیمت تنظیم کنید – اگر مهمانان تاریخ ورود و خروج را تعیین نکنند، ارزان‌ترین محل اقامت را برای مدت زمانی که شما تعیین کرده‌اید می‌بینند
  • فرم جستجو را فعال/غیرفعال کنید تا بهترین مجموعه اقامتی را با توجه به تعدادی از مهمانان توصیه کنید (این یک گزینه عالی است که به یک مهمان اجازه می‌دهد چندین اقامتگاه را به یک رزرو اضافه کند)
  • فعال/غیرفعال کردن رزرو آنلاین
  • تنظیم حالت تأیید: توسط مشتری از طریق ایمیل، توسط سرپرست به صورت دستی یا تأیید خودکار هنگام پرداخت
  • حداکثر اشغال محل اقامت را در فرم جستجو تنظیم کنید (محدود نیست زیرا افزونه از رزرو اقامتگاه های متعدد در یک زمان پشتیبانی می کند)
  • یک لایت باکس گالری تصاویر را علامت بزنید/لغو کنید
  • یک تم برای تقویم در دسترس بودن جستجو انتخاب کنید (مثلاً مرجانی روشن، قرمز تیره) – باید به خوبی در هر قالب وردپرس قرار گیرد

7. قالب‌های ایمیل مدیر و مشتری را سفارشی کنید (با استفاده از ماکرو):

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 42

این سیستم به شما امکان می‌دهد به طور خودکار اعلان‌های ایمیلی را در مورد رزروهای جدید برای چندین گیرنده (مانند مدیر دارایی، کارکنان نظافت و غیره) ارسال کنید.

8. درگاه‌های پرداخت را روشن/خاموش کنید و تنظیمات پرداخت را پیکربندی کنید (پرداخت‌های آزمایشی، PayPal، 2Checkout، Stripe، Braintree، Beanstream/Bambora به صورت رایگان یا استفاده از پرداخت های WooCommerce افزودنی حق بیمه): قیمت کامل یا واریز برای پرداخت، نوع سپرده (ثابت یا درصد)، انتخاب صفحات سیستم و پیش فرض درگاه پرداخت برای نمایش در صفحه پرداخت.

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 43

اگر نمی‌خواهید پرداخت‌های آنلاین را بپذیرید، به سادگی روش پرداخت «پرداخت در هنگام ورود» را روشن کنید. این به شما امکان می دهد رزرو را از طریق تلفن یا ایمیل پردازش کنید، آن را به صورت دستی به سیستم رزرو اضافه کنید و پس از ورود به صورت نقدی از مهمان دریافت کنید. مبلغ دریافتی را نیز می توان به صورت دستی توسط کارکنان هتل/ملاک ثبت کرد.

اگر هر دو روش، آنلاین و هزینه ورود را تمرین می‌کنید، می‌توانید با روشن کردن همه روش‌های پرداخت موجود، به مهمان خود حق انتخاب بدهید.

9. تغییر تنظیمات زبان (در صورت نیاز): از آنجایی که افزونه به 14 زبان موجود است، می‌توانید یکی از زبان‌های مورد نیاز را تنظیم کنید یا متن‌های افزونه را با هر وردپرس برنامه ترجمه.

به‌علاوه، این افزونه رسماً با افزونه WPML سازگار است و به شما امکان می‌دهد یک وب‌سایت چند زبانه با رابط کاربری بسیار کاربرپسند بسازید.

10. با سیستم مدیریت املاک کار کنید.برای کار با PMS، به منوی رزروها بروید. در اینجا چند گزینه مهم این سیستم وجود دارد.

اگر می خواهید به مسافران خود تخفیف بدهید یا کمپین های تبلیغاتی ترتیب دهید، این افزونه به شما امکان می دهد کوپن ایجاد کنید. شما می توانید بر اساس ارزش پولی یا درصد نرخ ملک، کوپن ایجاد کنید. نوع کوپن ثابت را می توان برای هر اقامتگاه در روز یا هر اقامتگاه در هر اقامت اعمال کرد.

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 44

قوانین رزرو سفارشی را برای کل هتل یا فقط اجاره‌های انتخابی اعمال کنید: روزهای ورود/خروج و حداقل/حداکثر روزهای اقامت را برای همه املاک یا اقامتگاه‌های فردی تعیین کنید. همچنین می‌توانید با تعیین محدودیت‌های ترجیحی، اجاره‌های خود را برای یک دوره زمانی انتخابی مسدود کنید:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 45

رزروهای مستقیم وب‌سایت خود را با آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTAs) همگام‌سازی کنید: اگر از پلتفرم‌های محبوب مانند Airbnb یا Expedia برای اجاره ملک خود استفاده می‌کنید، این افزونه به شما امکان می‌دهد با همگام‌سازی همه رزروهای خود در همه پلتفرم‌ها و برند، از رزرو بیش از حد اجتناب کنید. سایت اینترنتی. برای ایجاد امکان، OTA که دارایی شما در آن فهرست شده است باید از فرمت فایل iCalendar پشتیبانی کند (محبوب‌ها این قابلیت را دارند). برای اینکه همه چیز کار کند، باید تقویم ها را مبادله کنید – به معنای واقعی کلمه تقویم های مناسب را کپی/پیست کنید و آنها را در پلتفرم ها وارد/صادر کنید. رزروها به طور خودکار همگام خواهند شد.

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 46

مالیات‌ها و هزینه‌ها را روی همه اقامتگاه‌ها، خدمات و غیره اضافه کنید. همه آنها را در اطلاعات هزینه کل هر رزرو مشاهده خواهید کرد.

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 47

فرایند رزرو بسیار آسان است – مهمانان جزئیات شخصی را ارائه می‌کنند، نرخ‌ها، خدمات و روش پرداخت را انتخاب می‌کنند (اگر آن را روشن کنید):

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 48

همه رزروها در داشبورد مدیریت ذخیره می‌شوند:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 49

اگر مشتریان پس از ورود پرداخت کنند، مدیر هتل می‌تواند پرداخت را به صورت دستی اضافه کند:

چگونه یک وب سایت هتل وردپرس با موتور رزرو اتاق بسازیم 50

با مدیریت رزروهای دریافتی، می‌توانید همه آنها را (با یا بدون پرداخت) مشاهده کنید، وضعیت، گزارش‌ها، جزئیات مشتری و غیره را بررسی کنید. فقط برای بررسی پرداخت‌ها، می‌توانید به سرعت به «سابقه پرداخت» بروید.

همانطور که ممکن است ببینید، ایجاد یک وب سایت کامل هتل با رزرو آنلاین حتی بدون مهارت های فنی بسیار آسان است. فقط تم وردپرس مورد علاقه خود را بگیرید و مراحل توضیح داده شده را دنبال کنید.


مهمانان متفاوت هستند – برخی می خواهند به سرعت آنلاین رزرو کنند و کنترل خودکار روی همه چیز داشته باشند. برخی دیگر می خواهند در این فرآیند شریکی داشته باشند تا مطمئن شوند نیازهای پیچیده آنها برآورده شده است یا تماس انسانی مانند مکالمه تلفنی را ترجیح می دهند. با یک وب سایت هتل که رزرو آنلاین فوری را می پذیرد، به هر دو نوع مسافران مدرن خدمات می دهید. و به هر حال میزان اشغال هتل خود را به حداکثر برسانید!

این یک فرآیند به خصوص ساده شده با وردپرس است، که در آن شما جایگزین های عالی برای ساخت یک وب سایت هتل با موضوع هتل آماده یا افزونه رزرو ملک مانند افزونه رزرو هتل MotoPress.

آیا تجربه ای از ساخت یک وب سایت برای مشاغل مهمان نوازی دارید؟ سوالی دارید؟ منتظر نمانید و نظر خود را در نظرات بیان کنید!

خروج از نسخه موبایل