راهنمای کامل RSS و نحوه استفاده از آن با وردپرس

راهنمای کامل RSS و نحوه استفاده از آن با وردپرس

اگر کاربران مجبور نباشند برای خواندن مقالات شما به سایت وردپرس شما بیایند چه؟ این مطمئناً کار را برای کاربران آسان تر می کند زیرا آنها مجبور نیستند برای دریافت اطلاعات روزانه خود به ده وبلاگ و منبع خبری مورد علاقه خود مراجعه کنند. همچنین برای صاحبان وب‌سایت خوب است، زیرا به شما امکان می‌دهد محتوای خود را به شیوه‌ای کارآمدتر توزیع کنید و محتوا را به جایی که مشتریان می‌خواهند ارائه دهید.

این کل ایده پشت RSS است.

RSS از سال 1999 وجود داشته است و به عنوان یک توزیع کننده محتوا در سراسر وب کار می کند. علاوه بر این، برای خواندن، جمع‌آوری و سازماندهی آسان‌تر، با جمع‌کننده‌ها ترکیب می‌شود.

به طور خلاصه، RSS به خوانندگان شما اجازه می دهد تا تمام محتوای مورد نظر خود را در یک مکان بخوانند. به این ترتیب، آن‌ها مجبور نیستند هر زمان که می‌خواهند یک مطلب خوب مطالعه کنند، وب‌سایت‌های خبری مورد علاقه خود را نشانک‌گذاری کنند یا در Google جستجو کنند.

چگونه RSS کار می کند

RSS یا Syndication واقعاً ساده، به خوانندگان این فرصت را می‌دهد تا در وبلاگ شما مشترک شوند. پس از آن، خواننده باید از یک RSS Reader یا Aggregator برای مصرف محتوا استفاده کند.

برای اشتراک، خواننده روی دکمه اشتراک کلیک می‌کند. خودشه. گاهی اوقات یافتن دکمه اشتراک RSS در یک وب‌سایت یا وبلاگ دشوار است، اما اغلب می‌توانید آنها را در نزدیکی دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی، در فوتر یا با جستجوی «نام وب‌سایت» + «فید RSS» در Google پیدا کنید.

گاهی اوقات یافتن دکمه اشتراک RSS در یک وب‌سایت یا وبلاگ دشوار است، اما اغلب می‌توانید آنها را در نزدیکی دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی، در پاورقی، یا با جستجوی «نام وب‌سایت» + «فید RSS» در Google پیدا کنید.< /p>

فیدهای RSS همچنین می توانند بر اساس دسته یا موضوع تقسیم شوند. این به مجلات آنلاین بزرگ (مانند وال استریت ژورنال یا یو اس ای تودی) بسیار مرتبط تر است. چرا باید اینجوری باشه؟ زیرا آن نشریات ده ها، اگر نه صدها بخش، دارند.

چرا اینطور است؟ زیرا آن نشریات ده ها، اگر نه صدها بخش، دارند.

بنابراین، خواننده می‌تواند تصمیم بگیرد که در کل مقاله یا فقط بخش ورزشی مشترک شود.

و این یکی دیگر از مزایای داشتن فید RSS است. این کاملاً ممکن است که برخی از خوانندگان فقط برخی از مقالات شما را جذاب بدانند. بنابراین، آنها ممکن است فقط بخواهند در مواردی مانند بخش سفر یا کسب و کار مشترک شوند.

پس از اشتراک در فید RSS، کاربر باید نحوه مصرف اطلاعات را مشخص کند. همانطور که گفته شد، این به نوعی جمع‌کننده یا RSS Reader نیاز دارد.

محبوب‌ترین گزینه برای این کار Google Reader بود. این یک روش تمیز و بسیار مؤثر برای گردآوری ده‌ها فید RSS بود.

متأسفانه Google Reader در سال 2013 فعالیت خود را متوقف کرد. بنابراین، این دیگر یک گزینه نیست. با این حال، امروزه تعداد زیادی از RSS خوان های دیگر استفاده می شود.

کدام خوانندگان RSS بسیار توصیه می شوند؟

پس از خاموش شدن Google Reader، Google عمدتاً توصیه کرد که همه مشتریان به Feedly< منتقل شوند. /a>. این قطعا شبیه ترین به Google Reader است، اما همه چیز به ترجیحات شما بستگی دارد.

ده ها RSS خوان برای انتخاب وجود دارد، اما در اینجا محبوب ترین آنها وجود دارد:

همانطور که گفته شد، هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. به عنوان مثال، Feedly با تمیزی و سازماندهی خود از Google Reader تقلید می کند، در حالی که Panda بیشتر راهی برای مرور چندین وب سایت در یک رابط است. توصیه می کنم اگر قصد دارید محتوا را جمع آوری کنید، همه آنها را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک درست است. به هر حال، این مرکز اصلی شما برای خواندن مقالات خواهد بود.

نحوه استفاده از RSS با سایت وردپرس خود

اکنون که می‌دانید چگونه خوانندگان از RSS استفاده می‌کنند، زمان آن رسیده است که در مورد چیستی و چگونگی صاحبان سایت وردپرس تحقیق کنید.

برای شروع، باید بدانید که به یک یا دو روش با یک RSS تعامل خواهید داشت. اولین و مهمترین جنبه RSS برای صاحبان وب سایت دریافت دکمه اشتراک RSS در سایت شما است. این به‌عنوان یک شبکه توزیع برای محتوای شما عمل می‌کند، همه بدون اینکه کار زیادی برای شما انجام دهید.

چگونه پیوند و نماد را به فید RSS خود اضافه کنید

شما چند انتخاب برای این فرآیند دارید. از نظر فنی، می‌توانید یک تصویر RSS از Google Images بگیرید، آن را در یک ویجت قرار دهید و تصویر را در نوار کناری خود پیوند دهید. این کار شما را از نیاز به نصب یک افزونه نجات می‌دهد، اما اغلب تمیزترین راه برای استفاده از دکمه RSS نیست.

ابتدا، بررسی کنید که آیا تم وردپرس شما دارای یک ویجت سفارشی برای نمادهای اجتماعی است یا خیر. اگر ویجت در دسترس است، باید بتوانید آن را در هر قسمت آماده ابزارک (نوار کناری، پاورقی یا حتی نوار بالا) قرار دهید.

بالا نمونه‌ای از ویجت اجتماعی Total theme است (که شامل گزینه‌هایی برای سبک دکمه، اندازه، سفارش و موارد دیگر). اما اگر موضوع شما شامل این ویژگی داخلی نیست، ممکن است متوجه شوید که استفاده از یک افزونه بهترین گزینه برای شماست.

یک دکمه RSS را اضافه کنید

در ابتدا، ممکن است سعی کنید دکمه RSS را به تنهایی وارد کنید. اگر می‌خواهید آن را از دکمه‌های اجتماعی جدا نگه دارید یا شاید آن را در پایین وب‌سایت خود قرار دهید، ممکن است چنین باشد.

اگر اینطور است، چند افزونه مانند فید RSS وجود دارد نماد یا ویجت نماد RSS. هر دو به خوبی کار می کنند، اما شما هیچ عملکرد اضافی مانند دکمه هایی برای افزایش دنبال کنندگان اجتماعی خود دریافت نمی کنید.

دکمه RSS را در کنار پیوندهای فیس بوک، توییتر و پینترست خود مشاهده می کنید، با فرض اینکه آن ها را دارید.

RSS را با پیوندهای رسانه های اجتماعی اضافه کنید

اگر می‌خواهید همه این دکمه‌ها را در یک ردیف ترکیب کنید، معمولاً می‌توانید افزونه‌های دکمه رسانه‌های اجتماعی را پیدا کنید که همچنین یک نماد و پیوند سفارشی یا نماد واقعی RSS را امکان‌پذیر می‌کنند.

آیکون‌های رسانه اجتماعی نهایی این کار را انجام می‌دهد دکمه های اجتماعی و RSS، زیرا شامل یک نماد RSS و یک فیلد برای درج URL RSS شما نیز می شود.

URL RSS من چیست؟

WordPress به طور خودکار یک فید RSS برای شما ایجاد می کند. این فید مجموعه ای از مقالات شما است و می توان آن را با URL RSS به اشتراک گذاشت. همانطور که در تصویر بالا می بینید، یک URL RSS برای آمدن کاربران و کلیک بر روی دکمه مورد نیاز است. بیشتر اوقات این URL را در یک فیلد افزونه جای‌گذاری می‌کنید، اما گاهی اوقات ممکن است به سادگی یک تصویر را پیوند دهید.

صرف نظر، URL RSS شما به این شکل است: https://www.wpexplorer.com/feed/

تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن “wpexplorer.com” را با وب سایت واقعی خود جایگزین کنید. هنگامی که این URL را دارید، شروع به توزیع فید RSS در وب سایت خود بسیار آسان است.

نمایش فیدهای RSS متعدد در سایت وردپرس شما

دومین دلیلی که ممکن است از RSS استفاده کنید این است که می خواهید فیدهای شخص ثالث را در سایت وردپرس خود نمایش دهید. به عنوان مثال، شاید شما یک وبلاگ مالی دارید و می خواهید روند سهام را از یک منبع معتبرتر و به روز ارائه دهید. از این گذشته، شما خودتان تغییرات قیمت سهام را به‌روزرسانی نمی‌کنید. بهتر است فید RSS را از CNNMoney یا رویترز بگیرید و آن را در نوار کناری خود قرار دهید.

این امر در مورد اکثر وبلاگ های خبری صدق می کند، زیرا اغلب غیرممکن است که با هر گوشه ای از چرخه اخبار همراه باشید. یک وبلاگ سینمایی نمی‌خواهد اشتراک‌گذاری نمرات Rotten Tomato را از دست بدهد. و اینجاست که فید RSS Rotten Tomatoes وارد عمل می شود.

بنابراین، این تاکتیک RSS بیشتر در مورد ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران شما است، نه توزیع محتوا در سراسر اینترنت.

برترین افزونه برای ایجاد اخبار RSS فید در وب سایت شما WP RSS Aggregator نامیده می شود.

افزونه WP RSS Aggregator را دانلود کرده و در وب سایت خود نصب کنید. به تب RSS Aggregator در داشبورد بروید و همه چیز را از URL RSS گرفته تا نام منبع فید را پر کنید. از شما تنظیمات دیگری می خواهد، مانند اینکه آیا می خواهید به منبع پیوند دهید یا خیر و آیا می خواهید عناوین تکراری را حذف کنید.

پس از آن، می توانید تمام فیدهای خود را مدیریت کرده و آنها را در یک جریان ثابت در وب سایت خود نشان دهید. فید را در نوار کناری خود یا در صفحه خودش قرار دهید.

چرا در سایت وردپرس خود به RSS نیاز دارید

برخی وبلاگ نویسان ممکن است RSS را به عنوان یک فناوری قدیمی رد کنند. این تصور به دور از واقعیت است، به خصوص در مورد خوانندگان آگاه به فناوری. برخی از وبلاگ نویسان فکر می کنند که این بیشتر برای مجلات بزرگ است. این نیز درست نیست.

بعضی وبلاگ نویسان فکر می کنند که این بیشتر برای مجلات بزرگ است. این نیز درست نیست.

حتی اگر پنج یا ده خواننده RSS داشته باشید، برای یک وبلاگ کوچک یا متوسط ​​بسیار خوب است. این به سادگی یک روش متفاوت برای کاربران شما برای دسترسی به محتوا است، بنابراین مانند یک جایگزین برای لیست ایمیل شما یا زمانی که در رسانه های اجتماعی پست می کنید است.

اگر در مورد استفاده از RSS با وردپرس سؤالی دارید، در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

خروج از نسخه موبایل