LearnDash برای وردپرس: چگونه اولین دوره آموزشی آنلاین خود را ایجاد کنیم

LearnDash برای وردپرس: چگونه اولین دوره آموزشی آنلاین خود را ایجاد کنیم

اگر در نظر دارید یک دوره آموزشی آنلاین ایجاد کنید، ممکن است LearnDash راه حلی برای شما باشد. LearnDash یک افزونه سیستم مدیریت یادگیری وردپرس (LMS) است که به شما امکان می دهد دوره های آنلاین خود را با هر موضوعی طراحی، ترویج و بفروشید.

در این مقاله، ویژگی‌های کلیدی LearnDash و نحوه استفاده از آن برای اطمینان از موفقیت پروژه خود را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد. سپس نحوه نصب LearnDash را در وب سایت وردپرس خود و ایجاد، بازاریابی و فروش دوره را بررسی خواهیم کرد. پس بیایید شروع کنیم…

LearDash چیست و برای چه کسی است؟

< /شکل>

LearnDash یک افزونه ممتاز وردپرس LMS است که با هر وردپرسی کار می‌کند. موضوع، و همچنین چند سایت. دوره های ریسپانسیو آن را می توان در سبک های مختلف و با استفاده از ابزارهای مختلف راه اندازی کرد. این تضمین می‌کند که هر دوره‌ای که ایجاد می‌کنید پویا، جالب است، و تضمین می‌کند که یادگیری همچنان سرگرم‌کننده است.

LearnDash برای هر کسی است که به دنبال تبدیل وب سایت خود به یک سیستم مدیریت یادگیری است. ایده‌آل برای موسسات آموزشی، شرکت‌هایی که به آموزش توجه دارند یا توسعه‌دهندگان وردپرس با مشتریانی که به دوره‌های آنلاین نیاز دارند، این افزونه غنی از ویژگی، انواع نیازهای LMS را برآورده می کند.

ویژگی های برتر LearnDash

بنابراین اکنون ما کمی در مورد کاری که LearnDash انجام می دهد و چه کسی باید از آن استفاده کند می دانیم، بیایید با جزئیات بیشتر به ویژگی های برتر…

ایجاد دوره های آموزشی

LearnDash به شما امکان می دهد دوره های نامحدود ایجاد کنید. برای هر دوره، گزینه های متعددی برای انتخاب وجود دارد که به شما کمک می کند دوره هایی را طراحی کنید که طیف وسیعی از وظایف و سبک های یادگیری را در خود جای دهد. اینها شامل ایجاد دوره های چند لایه، تقسیم کردن یادگیری به مجموعه ای از درس ها، موضوعات و دسته بندی ها، و همچنین استفاده از هر نوع رسانه، از ویدئو گرفته تا صدا، و غیره است. می‌توانید آزمون‌ها، کتاب‌های نمره‌گذاری، تایمرهای درس و انجمن‌ها را اضافه کنید تا در اطراف هر دوره سروصدا ایجاد کنید. و محتوای خوراک قطره ای طبق یک برنامه زمان بندی تعیین شده. همچنین می‌توانید برای کسانی که دوره را تکمیل می‌کنند گواهی ارائه کنید.

فروش دوره های آموزشی

LearnDash فروش دوره ها را بسیار آسان می کند. شما می توانید قیمت های خود را برای هر دوره انتخاب کنید، برنامه پرداخت خود را تنظیم کنید و مستقیماً از وب سایت خود بفروشید. یک سبد خرید به سایت خود اضافه کنید و از میان گستره ای از درگاه های پرداخت انتخاب کنید. سپس برای خرید یک دوره یا اشتراک تکراری، یک بار هزینه دریافت کنید، طرح های عضویت ایجاد کنید، دوره ها را به صورت بسته بفروشید، و موارد دیگر.

مدیریت مدیر

LearnDash به شما کنترل کامل بر دوره‌ها و دانش‌آموزان می‌دهد، و تضمین می‌کند که مدیریت سرپرست LMS شما یک فرآیند آسان و بدون سردرد است. به دانش آموزان اجازه دهید تا یک نمایه آنلاین ایجاد کنند و یادگیری خود را در قسمت جلویی پیگیری کنند. همچنین می‌توانید اعلان‌های ایمیل خودکار ارسال کنید تا به افزایش تعامل کاربر کمک کنید، افراد را در گروه‌ها قرار دهید و به دیگران اجازه دهید آنها را مدیریت کنند، و همچنین موارد دیگر.

افزودن برنامه های افزودنی

در کنار ویژگی‌های اصلی که LearnDash ارائه می‌کند، می‌توانید افزونه‌های اضافی را نیز نصب کنید تا عملکردهای پیشرفته را به آن اضافه کنید. LMS شما LearnDash طیف وسیعی از افزونه‌های رایگان، ممتاز و شخص ثالث، از جمله WooCommerce، BuddyPress و MemberPress را فراهم می‌کند.

همانطور که می بینید، LearnDash چیزهای زیادی برای ارائه دارد و ابزاری چشمگیر است. در ادامه نحوه استفاده از آن را برای ایجاد یک دوره ابتدایی بررسی خواهیم کرد، بنابراین می‌توانید ببینید که چگونه کار می‌کند و چگونه سفر آموزش الکترونیکی خود را شروع کنید…

شروع به کار با LearnDash

نصب LearnDash یک فرآیند سریع و آسان است. ابتدا باید افزونه را مستقیماً از وب سایت LearnDash خریداری کنید. پس از خرید، افزونه را دانلود کرده و در وب سایت وردپرس خود آپلود کنید.

< /شکل>

پس از فعال‌سازی، متوجه می‌شوید که منوی LearnDash LMS به منوی وردپرس شما اضافه شده است.

ایجاد یک دوره آموزشی جدید LearnDash

برای افزودن دوره آموزشی آنلاین جدید، LearnDash LMS > دوره‌ها > افزودن جدید را از منوی وردپرس خود انتخاب کنید.

در این صفحه است که مقدمه دوره را ایجاد کرده و تنظیمات دوره ها را انتخاب می کنید. برای تولید سایر عناصر دوره، مانند درس ها، آزمون ها، گواهی ها و موارد دیگر، باید صفحات LearnDash دیگری را باز کنید. با این حال، اگر دوره‌ای را که می‌خواهید توسعه دهید، این صفحه اصلی اصلی است.

برای شروع، عنوان دوره خود را اضافه کنید و سپس متن دوره مقدماتی اولیه خود را در ویرایشگر پست وردپرس وارد کنید.

شما همچنین باید یک تصویر اصلی به دوره خود بدهید. برای انجام این کار، یک تصویر را در قسمت تصویر ویژه آپلود کنید.

نشانی اینترنتی دوره

برای تغییر URL دوره‌ها، برای کمک به خاطره‌انگیزتر کردن آن برای دانش‌آموزانتان، روی تنظیمات > پیوندهای ثابت از منوی وردپرس خود کلیک کنید.

< /شکل>

سپس نام پست > ذخیره تغییرات را انتخاب کنید.

< /شکل>

به صفحه دوره خود برگردید، خواهید دید که URL دوره شما اکنون نام مناسبی دارد.

تنظیمات دوره

تنظیمات دوره را می توان در صفحه دوره شما سفارشی کرد. این شامل گزینه هایی برای افزودن مطالب دوره، ایجاد قیمت دوره، مدیریت درس های دوره، انتخاب پیش نیازهای دوره یا تاریخ انقضا، و افزودن گواهی دوره، برای نام بردن چند گزینه است.

برای ایجاد دوره پولی، به دوره بروید و نوع قیمت دوره را انتخاب کنید. در اینجا می توانید انتخاب کنید که آیا دوره شما…

باشد

  • باز – در دسترس همه
  • رایگان – رایگان اما کاربران باید ثبت نام کنند
  • اکنون بخرید – دوره پولی
  • مکرر – پرداخت مکرر برای دسترسی به دوره

هنگامی که گزینه پولی را انتخاب کردید، یک قیمت اضافه کنید و در صورت لزوم یک چرخه صورتحساب ایجاد کنید.

در قسمت مرتب‌سازی درس براساس، همچنین باید ترتیب منو، و صعودی را در مرتب‌سازی جهت درس انتخاب کنید. این تضمین می‌کند که پس از ایجاد درس‌هایی برای دوره (در ادامه پوشش داده می‌شود) می‌توانید ترتیب نمایش دروس را انتخاب کنید.

< /شکل>

در نهایت، در بالای صفحه، برگه کدهای کوتاه دوره را خواهید یافت. در اینجا فهرستی از کدهای کوتاه پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آنها برای اضافه کردن اطلاعات کاربر مرتبط به دوره‌ها، درس‌ها یا آزمون‌های خود استفاده کنید.

وقتی از محتوایی که تاکنون اضافه کرده‌اید و تنظیماتی که انتخاب کرده‌اید راضی هستید، انتشار را انتخاب کنید.

پاداش: اجازه ایجاد دوره مقدماتی توسط کاربران را می دهد. اگر تیمی از مربیان را مدیریت می کنید اما نمی خواهید به آنها دسترسی کامل به پشتیبان وب سایت وردپرس خود بدهید، افزونه ای مانند ایجاد دوره مقدماتی. این افزونه LearnDash ایجاد یک نقش کاربری «نویسنده دوره» را برای شما آسان می‌کند تا آن افراد بتوانند به ایجاد و مدیریت دوره‌ها، درس‌ها یا آزمون‌ها از قسمت جلویی وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند.

ایجاد درس های LearnDash

هر دوره آموزشی آنلاینی که با LearnDash ایجاد می‌کنید می‌تواند به درس‌هایی تقسیم شود. این به دانش‌آموزان شما کمک می‌کند تا به محتوای دوره در تکه‌های کوچک دسترسی داشته باشند، و تضمین می‌کند که علاقه خود را از دست نمی‌دهند یا با حجم انبوه اطلاعات ارائه‌شده غرق نمی‌شوند.

برای ایجاد اولین درس خود، LearnDash LMS > Lessons > افزودن جدید را انتخاب کنید. برای درس خود عنوانی قائل شوید و محتوای لازم را که می خواهید در آن گنجانده شود اضافه کنید. در اینجا همچنین می‌توانید هر رسانه‌ای را که نیاز دارید آپلود کنید، یا اگر می‌خواهید یک ویدیوی YouTube نمایش دهید، URL را کپی کرده و در ویرایشگر پست در مکان مناسب قرار دهید.

تنظیمات درس

برای سفارشی کردن تنظیمات، صفحه را به سمت درس حرکت دهید. در اینجا باید دوره ای را که درس با آن مرتبط است انتخاب کنید. سپس می توانید انتخاب کنید که یک تایمر درس اضافه کنید، یا آپلود یک تکلیف را برای دانش آموزان به عنوان بخشی از درس اجباری کنید. همچنین می‌توانید با قابل مشاهده کردن محتوا در تاریخ تعیین‌شده یا پس از یک دوره زمانی معین از زمانی که کاربر برای دوره ثبت‌نام می‌کند، فید قطره‌ای را انتخاب کنید. فراموش نکنید که وقتی از آن راضی شدید، درس خود را منتشر کنید.

افزودن آزمون به LearnDash

افزودن یک مسابقه به یک دوره یک راه موثر برای کمک به دانش آموزان شما برای تثبیت دانش خود است. برای ایجاد یک مسابقه، LearnDash LMS > Quizzes > Add New را انتخاب کنید.

به مسابقه خود عنوانی بدهید و اگر می خواهید مقدمه ای برای مسابقه خود بنویسید، آن را به ویرایشگر پست اضافه کنید.

تنظیمات مسابقه

صفحه را برای آزمایش به پایین بروید و سپس امتحان جدید خود را با دوره و درس مناسب مرتبط کنید.

اگر در حال ایجاد یک آزمون قبولی جدی یا مردودی هستید، می‌توانید تعداد دفعاتی را که دانش‌آموزان شما مجاز به تکرار سؤالات خواهند بود و همچنین یک نمره قبولی تعیین کنید.

تنظیمات متعدد دیگری برای انتخاب وجود دارد، از جمله افزودن یک تایمر به مسابقه خود، فعال کردن شروع خودکار به محض بارگیری صفحه مسابقه، نمایش تابلوی امتیازات به طوری که دانش آموزان بتوانند نمرات خود را با هم مقایسه کنند، یا فعال کردن یک اعلان ایمیل خودکار برای اطلاع رسانی کاربران از نتایج خود.

همچنین می‌توانید متن اضافی اضافه کنید تا در پایان مسابقه به دانش‌آموزانتان نمایش داده شود. هنگامی که تنظیمات آزمون های خود را مطابق با نیازهای دوره های خود تغییر دادید، “انتشار” را انتخاب کنید.

سوالات آزمون را ایجاد کنید

خواهید دید که اکنون برگه های اضافی به بالای صفحه اضافه شده است. برای ایجاد سؤالات مسابقه خود، سوالات > افزودن سؤال را انتخاب کنید.

در اینجا می‌توانید هر سؤال و پاسخ را ایجاد کنید، همچنین می‌توانید از میان سبک‌های مختلف سؤال، از جمله چند گزینه‌ای، پر کردن جاهای خالی و مرتب‌سازی پاسخ‌ها به ترتیب صحیح، یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک نکته برای کمک به دانش‌آموزان خود در صورت گیرکردن در نظر بگیرید.

ما اکنون به اصول اولیه ایجاد یک دوره آموزشی آنلاین پرداخته ایم. اکنون نوبت شماست که در طراحی دوره آموزشی خود و تولید درس‌ها، آزمون‌ها، و محتوای بیشتر اقدام کنید.

پاداش: می‌خواهید نتایج آزمون را صادر کنید؟ با افزودن افزونه‌ای مانند گزارش مسابقه می توانید به راحتی پاسخ های مسابقه را تجزیه و تحلیل کنید، نمرات کاربران و موارد دیگر را پیگیری کنید.

تنظیمات پرداخت LearnDash

پس از اتمام ایجاد دوره، باید یک سیستم پرداخت آنلاین در وب سایت خود راه اندازی کنید. این به دانش آموزان امکان می دهد تا به سرعت دوره را خریداری کرده و شروع به استفاده از آن کنند.

< /شکل>

LearnDash با ادغام Paypal خارج از جعبه ارائه می شود. با این حال، می‌توانید یکی از برنامه‌های افزودنی LearnDash را برای اضافه کردن سیستم‌های پرداخت بیشتر، از جمله Stripe، 2Checkout، Zapier و غیره، همه به صورت رایگان نصب کنید. برای راه‌اندازی درگاه پرداخت با Paypal، کافی است LearnDash LMS > تنظیمات را از منوی وردپرس خود انتخاب کنید. سپس «تنظیمات Paypal» را تکمیل کنید. پس از تأیید با Paypal، سایت شما برای فروش دوره جدید شما راه اندازی می شود.

نظرات نهایی در مورد ایجاد یک دوره آموزشی آنلاین با LearnDash

LearnDash مجموعه وسیعی از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها دارد که ما حتی در این مقاله به آنها اشاره نکرده‌ایم. پس از خرید این افزونه ممتاز، اسناد پشتیبانی گسترده، و همچنین ویدیوهای آموزشی متعدد YouTube، به شما کمک می‌کند تا نحوه استفاده بیشتر از این ابزار پیشرفته و توسعه دوره‌های جالب و متنوعی را که برای مخاطبان شما جذاب باشد، یاد بگیرید.

آیا برای شروع ایجاد یک دوره آموزشی آنلاین با LearnDash آماده هستید؟ لطفا نظرات خود را در مورد پروژه خود در نظرات زیر به اشتراک بگذارید…

خروج از نسخه موبایل